جاذبه های گردشگری زیبای ترکیه کدامند؟

یکی از برترین شهر های جهان که می تواند به عنوان مقصدی بسیار زیبا برای سفر در نظر گرفته شود استانبول است. این شهر بسیار زیبا و رویایی در بین دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته است و سالانه پذیرای تعداد بسیار زیادی از گردشگران است. استانبول یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در سرتاسر دنیا می باشد. ما ایرانی ها هم به دلیل نزدیکی مسافت و همینطور نیاز نبودن به گرفتن ویزا و روادید در کنار هزینه های نسبتا ارزان سفر و همچنین فرهنگی نسبتا یکسان و غذاهایی بسیار لذیذ و خوشمزه و تقریبا مشابه با نمونه های ایرانی سبب شده است تا ایرانیان علاقه زیادی به سفر به استانبول و ترکیه داشته باشیم. تمامی این عوامب سبب شده است که این شهر به یکی از اولین انتخاب ها برای سفر خارجی به حساب آید. استانبول آنقدر دیدنی و جاذبه گردشگری دارد که نمی توان در یک سفر کوتاه از تمام آن ها بازدید کرد. امروز قصد داریم برخی از معروف ترین جاذبه های گردشگری استانبول را به شما معرفی کنیم. این جاذبه ها براساس شهرت و محبوبیت در بین گردشگران رده بندی شده اند.

بازار بزرگ استانبول

یکی دیگر از مواردی که در استانبول می توان از آنها در تور ترکیه دیدن کرد و بسیاری از کسانی که از ایران به ترکیه سفر می کنند، دیدن کردن از بازار بزرگ استانبول است  اگر شما هم از آن دسته از گردشگرانی می باشید که برای گشت و گذار در بازار های این شهر و کشور به استانبول سفر کرده اید پس حتما باید سری به بازار بزرگ استانبول هم بزنید. حتی اگر چندان علاقه ای به خرید کردن هم نیستید  باید از این مجموعه دیدن کنید و فرصت بازدید از یکی از بزرگ ترین بازارهای سرپوشیده دنیا را از دست ندهید. معماری بازار بزرگ استانبول برای ما آشنا می باشد و نمونه های داخلی آنها را در جای جای ایران زمین دیده ایم، جالب است بدانید که این بازار ها به بازارهای سنتی خودمان شباهت های بسیار زیادی دارد که در تقریبا در هر شهری در فلات ایران وجود دارد. در این بازار تعداد بسیار زیادی غرفه وجود دارند و انواع محصولات از جواهرآلات و طلا گرفته تا ادویه، عتیقه جات، فرش و لوازم حمام ترکی را به فروش می رسانند و شما می توانید هر آنچه که لازم دارید را در این مجموعه پیداکرده و خریداری کنید. اگر قصد خرید در بازار بزرگ را دارید حتما روی مهارت چانه زنی خود حساب کنید تا بتوانید به میزان بسیار زیادی از قیمت های اولیه جنس مورد نظر خود را پایین تر خریداری نمایید.

طبیعت بی نظیر آناتولی

یکی دیگر از مواردی که می توان در تور لحظه آخری سفر باتو  به خاطر انها به کشور بسیار زیبای ترکیه سفر کرد طبیعت بسیار زیبا و همینطور جاذبه های طبیعی است که در جای جای این کشور به چشم می خورد. کوه های آناتولی که با اسم های محلی کوه های پونتیک نیز شناخته می شوند در داخل و همینطور در میان کوه نورد ها و طبیعت گرد های خارجی دارای طرفداران بسیار زیادی می باشد. این کوه ها در بخش های شمالی کشور ترکیه قرار گرفته است. واژه ی آناتولی در زبان ترکی و در زبان محلی به معنای مکانی است که در آن خورشید طلوع می کند و به نوعی از زمان های بسیار دور بر این منطقه مانده است. این منطقه یعنی آناتولی از سمت شرق به دریای سیاه و از سمت غرب به دریای اژه منتهی می شود. جالب است بدانید که این منطقه در زمان حکومت های ایرانی مانند حکومت هخامنشی و به طور مشخص از زمان پیروزی کوروش بزرگ بر پادشاه این منطقه بخشی از قلمروی حکومتی ایران زمین بوده است و تحت سلطه ی ایرانیان قرار داشته است و تا مرگ آخرین پادشاه هخامنشی و نابودی آن ها به دست اسکندر مقدونی، متعلق به خاک فلات ایران زمین بوده است. نکته ای که بسیار می تواند برای شما جالب باشد طول این رشته کوه ها می باشد، طول این رشته کوه چیزی در حدود نهصو پنجاه کیلومتر میباشد که در نوع خود، مساحتی بسیار زیاد داشته و می تواند برای شما طبیعت بسیار زیبایی را به نمایش بگذارد. آب و هوایی که در کوه های آناتولی به عنوان بخشی از دیدنی های ترکیه وجود دیده می شد،  بسیار ناپایدار می باشد. امکان دارد در بخشی از این کوه های بسیار جذاب قرار داشته باشید و آب و هوا آفتابی باشد در عین حال احتمال دارد تنها چندین متر ان طرف تر عقب تر و یا جلوتر با هوایی سرد و مه آلود روبرو شوید. این کوهستان بسیار زیبا، در قسمت هایی که فکرش را هم نمی کنید می توانید اثر و آثاری از حضور زندگی و انسان ها از آن یافت شود.

به طور کلی کشور ترکیه با داشتن تعداد بیشماری از جاذبه های گردشگری می تواند سفر شما بسیار خاطره انگیز کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا