بیوگرافی سید علی خامنه ای + عکس

بیوگرافی سید علی خامنه ای + عکس

 سید علی خامنه ای, بیوگرافی رهبر, بیوگرافی خامنه ای, زندگینامه رهبر انقلاب, زندگینامه علی خامنه ای, همسر خامنه ای, سن خامنه ای, تحصیلات خامنه ای, فرزندان خامنه ای, عکسهای رهبر, عکسهای سید علی خامنه ای, منصوره خجسته باقرزاده, پدر خامنه ای, مادر خامنه ای, آیت الله خامنه ای, کتاب های سید علی خامنه ای, khamenei.ir, سایت رهبر, سایت خامنه ای, سایت لیدر, اصلیت رهبر, اصلیت آقای خامنه ای, سید علی خامنه, Sayed Ali Khamenei, biography Sayed Ali Khamenei, والپیپر علی خامنه ای

سید علی حسینی خامنه‌ معروف به سید علی خامنه‌ای (زادهٔ ۲۴ تیر ۱۳۱۸، مشهد) رهبر کنونی و دومین رهبر جمهوری اسلامی ایران است.

نام کامل: سید علی حسینی خامنه

معروف به : خامنه‌ای، آیت‌الله خامنه‌ای

زادروز : ۲۴ تیر ۱۳۱۸

زادگاه : مشهد، ایران

همسر : منصوره خجسته باقرزاده

فرزندان : مجتبی، بشری، هدی، مصطفی، مسعود و میثم

خویشاوندان سرشناس : پدر: سید جواد خامنه‌ای

برادران: محمد، هادی، حسن

خواهر: بدری (همسر شیخ علی تهرانی)

دین : اسلام، شیعه

حزب سیاسی : حزب جمهوری اسلامی

دومین رهبر جمهوری اسلامی پس از سید روح‌الله خمینی

سومین رئیس جمهور ایران :

پیش از : علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی

پس از : محمدعلی رجایی

سومین امام جمعه تهران پس از حسینعلی منتظری

سایت رسمی : khamenei.ir

سید علی حسینی خامنه‌ معروف به سید علی خامنه‌ای (زادهٔ ۲۴ تیر ۱۳۱۸، مشهد) رهبر کنونی و دومین رهبر جمهوری اسلامی ایران است. او به عنوان رهبر، ولی مطلقه فقیه، رئیس حکومت و عالی ترین مقام جمهوری اسلامی ایران و فرمانده کل قوای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است. وی سومین رئیس‌جمهور ایران از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۸ در دو دوره پیاپی بود.

او تا ۱۹ سالگی تحصیلاتی در حوزه علمیه مشهد و حوزه علمیه نجف فرا گرفت و سپس برای تحصیلات عالی به حوزه علمیه قم رفت. وی در این حوزه با روح‌الله خمینی که از استادان آنجا بود و بعدها بنیان‌گذار حکومت جمهوری اسلامی ایران شد آشنا شد و بر سر درس‌های او نشست. در جوانی با جنبش‌های مخالف حکومت پادشاهی پهلوی همراه شد و نخستین بار پس از حادثه ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ دستگیر و به زندان انداخته شد. او چندین بار دیگر نیز در طی دوران حکومت شاهنشاهی توسط ساواک دستگیر شد و این دستگیری‌ها به آشنایی او با چندین انقلابی معروف از جمله آیت‌الله حسینعلی منتظری انجامید. با اوج‌گیری اعتراضات مردمی در سال ۱۳۵۷ و آزادسازی تعدادی از زندانیان سیاسی از سوی حکومت به منظور بازتر کردن فضای سیاسی، خامنه‌ای پس از واپسین دوره تبعید خود به زادگاهش مشهد بازگشت.

به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن همان سال، خامنه‌ای عضوی از شورای انقلاب شد و در سال ۱۳۵۹ به نمایندگی مردم تهران در نخستین مجلس شورای اسلامی رسید. یک سال بعد او توانست از یک سوءقصد که توسط هواداران گروه فرقان طراحی شده بود جان سالم به در برد. از آن پس، خامنه‌ای سمت ۲ دور پیاپی ریاست جمهوری ایران را میان سال‌های ۱۳۶۸–۱۳۶۰ بر دوش داشت. وی پس از مرگ آیت‌الله خمینی در سال ۱۳۶۸ به عنوان دومین ولی فقیه به رهبری ایران رسید و از آن هنگام تاکنون بر این مسند است. او امام جمعهٔ تهران و رئیس بنیاد دائرهالمعارف اسلامی (منتشر کنندهٔ دانشنامه جهان اسلام) نیز می‌باشد.

زادروز

سید علی خامنه‌ای در سال ۱۳۱۸ در مشهد به دنیا آمده‌است. در شناسنامه، تاریخ تولد وی ۲۴ تیرماه ۱۳۱۸ ثبت شده‌است که با ۱۶ژوئیهٔ ۱۹۳۹ برابر است، اما خود زادروز صحیحش را در فروردین ماه می‌داند.

خانواده

پدر سید علی خامنه‌ای، سید جواد و پدربزرگ پدریش سید حسین از روحانیان آذری مقیم نجف بودند و نیایش اهل تفرش که به آذربایجان هجرت کرده‌بود. مادرش خدیجه میردامادی که متولد سال ۱۲۹۱ بود در سال ۱۳۶۸،تنها دو ماه بعد از شروع رهبری او درگذشت. وی دربارهٔ مادرش چنین گفته‌است: «مادرم خانمی بود بسیار فهمیده، باسواد، کتابخوان، دارای ذوق شعری و هنری، حافظشناس –البته نه به معنای علمی، بلکه به معنای مأنوس بودن با دیوان حافظ–، با قرآن کاملاً آشنا بود». او دختر آیت‌الله هاشم میردامادی بود که اصالتاً اصفهانی و مقیم مشهد بود.

پدر بزرگ مادری رهبر ایران، زاده و بزرگ‌شدهٔ نجف و دانش‌آموختهٔ حوزهٔ علمیهٔ نجف البته از سادات میردامادی اصفهانی و مشخصاً نجف‌آبادی بود. او حدوداً در ۴۰ سالگی به ایران مهاجرت کرد و در مشهد به تبلیغات مذهبی و تحصیل و تدریس و نوشتن کتاب‌های اسلامی مشغول بود. او در زمان کشف حجاب در حکومت رضاشاه در مسجد گوهرشاد مشهد مبارزاتی کرد و پس از مخالفت با این طرح به سمنان تبعید شد و در مسجد جامع گوهرشاد سالیان بسیار امام جماعت بود و تفسیر قرآن می‌کرد و کتاب تفسیر قرآن خلاصهالبیان را نوشت.شوهرعمه‌اش شیخ محمد خیابانی بود.

سید علی خامنه‌ای متأهل و دارای ۶ فرزند است. همسر وی «خجسته» نام دارد. نام دخترانش بشری و هدی، و پسرانش مصطفی و مجتبی و مسعود (محسن) و میثم است. بشری همسر محمدجواد گلپایگانی فرزند محمدی گلپایگانی رئیس‌دفتر رهبری است. هدی، همسر مصباح‌الهدی باقری کنی فرزند محمدباقر باقری کنی است.مجتبی با دختر غلامعلی حداد عادل ازدواج کرده‌است. مصطفی با دختر عزیزالله خوشوقت ازدواج کرده‌است و مسعود نیز با فرزند محسن خرازی و خواهر صادق خرازی. میثم داماد محمود لولاچیان از بازاریان مذهبی تهران است.

سید محمد برادر بزرگتر او، عضو مجلس خبرگان قانون اساسی بوده و در حال حاضر ریاست بنیاد حکمت اسلامی صدرا را بر عهده دارد. برادر کوچکترش سید هادی خامنه‌ای|سید هادی نیز روحانی و فعال سیاسی عضو مجمع روحانیون مبارز است، که در سال ۱۳۷۹ روزنامهٔ حیات نو را منتشر کرد که بعداً به دستور دادگاه ویژهٔ روحانیت توقیف شد. یکی از خواهران وی به نام بدری همسر شیخ علی تهرانی بود. علی تهرانی روحانی فعّال در دوران انقلاب بود که به مجاهدین خلق گرایید و به عراق پناهنده گشت. او در سال ۱۳۷۴ به همراه خانواده‌اش به ایران بازگشت. بدری در ایران درگذشت. برادر کوچکتر او، سید حسن، مسئول هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت نفت و نمایندهٔ وزیر نفت در این هیئت، و عضو شورای پروانه نمایش است.

دوران کودکی و تحصیل

او از دوران کودکی در خانواده‌ای فقیر پرورش یافت و از چهار سالگی به همراه برادر بزرگش سید محمد به مکتبخانه و پس از مدتی به دبستانی اسلامی به نام دارالتعلیم دیانتی رفت و تحصیلش را تا اخذ مدرک دیپلم ادامه داد. در دورهٔ دبیرستان، خواندن جامع المقدمات و صرف و نحو را آغاز کرد. سپس از مدرسهٔ جدید وارد حوزهٔ علمیهٔ مشهد شد و نزد پدر و دیگر استادان وقت ادبیات و مقدمات را خواند.

وی کتب ادبی از قبیل جامع المقدمات، سیوطی، مغنی را نزد مدرّسان مدرسهٔ سلیمان خان و نوّاب خواند. پدر نیز بر درس فرزندانش نظارت می‌کرد. کتاب معالم را نیز در همان دوره خواند. سپس شرایع الاسلام و شرح لمعه را مشترکاً نزد پدر و آقا میرزا مدرس یزدی آموخت و رسائل و مکاسب را در حضور شیخ هاشم قزوینی. بقیهٔ دروس سطح فقه و اصول را نزد خود پدر خواند و دورهٔ مقدمات و سطح را در پنج سال و نیم به اتمام رساند.

 همچنین ببینید : روغن خراطین

همچنین ببینید : کیک و شیرینی

تحصیلات حوزوی

سید علی خامنه‌ای از سن هجده‌سالگی در مشهد درس خارج فقه و اصول را نزد آیت‌الله میلانی از مراجع وقت آغاز کرد. در سال ۱۳۳۶ به قصد زیارت عازم نجف شد. در مدت اقامت کوتاه خود از دروس سید محسن حکیم و ابوالقاسم خویی و محمد شاهرودی بهره برد. او با مشاهدهٔ وضعیت تحقیق و تدریس در نجف تصمیم به تحصیل در آن شهر گرفت، ولی به دلیل مخالفت پدر پس از هفت ماه به ایران بازگشت.

پس از آن از سال ۱۳۳۷ تا ۱۳۴۳ در حوزهٔ علمیهٔ قم به تحصیلات عالی در فقه و اصول و فلسفه مشغول شد. او سر درس آیت‌الله بروجردی و مرتضی حائری یزدی و علامه طباطبایی حاضر شد و نیز پای درس فقه و اصول سید روح‌الله خمینی شرکت کرد.

در سال ۱۳۴۳ یک چشم پدرش براثر بیماری آب مروارید نابینا شد. پس از آن به‌رغم علاقه‌اش به تحصیل در قم، برای مراقبت از پدر به مشهد بازگشت و تا سال ۱۳۴۷ همانجا درس‌آموزی خود را با شرکت در دروس استادانی چون آیت‌الله میلانی ادامه داد. در کنار آن به کتاب‌های فقه و اصول و معارف دینی به طلاب و دانشجویان می‌آموخت.

کتاب‌شناسی

تالیف‌ها و پژوهش‌ها

    طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن

    از ژرفای نماز

    گفتاری در باب صبر

    چهار کتاب اصلی علم رجال

    ولایت

    پیشوای صادق

    وحدت و تحزّب

    هنر از دیدگاه آیت‌الله خامنه‌ای

    اجوبه الاستفتائات

    درست فهمیدن دین

    عنصر مبارزه در زندگی ائمه

    روح توحید نفی عبودیت غیر خدا

    ضرورت بازگشت به قرآن

    سیره امام سجاد

    امام رضا و ولایتعهدی

    تهاجم فرهنگی

    حدیث ولایت

ترجمه‌ها

        صلح امام حسن، تألیف راضی آل یاسین.

        آینده در قلمرو اسلام، تألیف سید قطب.

        مسلمانان در نهضت آزادی هندوستان، تألیف عبدالمنعم نمری نصری.

        ادعانامه علیه تمدّن غرب، تألیف سید قطب.

 سید علی خامنه ای, بیوگرافی رهبر, بیوگرافی خامنه ای, زندگینامه رهبر انقلاب, زندگینامه علی خامنه ای, همسر خامنه ای, سن خامنه ای, تحصیلات خامنه ای, فرزندان خامنه ای, عکسهای رهبر, عکسهای سید علی خامنه ای, منصوره خجسته باقرزاده, پدر خامنه ای, مادر خامنه ای, آیت الله خامنه ای, کتاب های سید علی خامنه ای, khamenei.ir, سایت رهبر, سایت خامنه ای, سایت لیدر, اصلیت رهبر, اصلیت آقای خامنه ای, سید علی خامنه, Sayed Ali Khamenei, biography Sayed Ali Khamenei, والپیپر علی خامنه ای

 سید علی خامنه ای, بیوگرافی رهبر, بیوگرافی خامنه ای, زندگینامه رهبر انقلاب, زندگینامه علی خامنه ای, همسر خامنه ای, سن خامنه ای, تحصیلات خامنه ای, فرزندان خامنه ای, عکسهای رهبر, عکسهای سید علی خامنه ای, منصوره خجسته باقرزاده, پدر خامنه ای, مادر خامنه ای, آیت الله خامنه ای, کتاب های سید علی خامنه ای, khamenei.ir, سایت رهبر, سایت خامنه ای, سایت لیدر, اصلیت رهبر, اصلیت آقای خامنه ای, سید علی خامنه, Sayed Ali Khamenei, biography Sayed Ali Khamenei, والپیپر علی خامنه ای

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

۱۳۲ دیدگاه

  1. با عرض ادب واحترام سلام،جناب آقای حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، اینجانب محمدهادی قربانی،فرزند اکبر،من ۳۰سال سن دارم، چندین سال نامزد دارم،ولی بعلت مشکلات مالی (اجاره نشینی و کارگری)نمی توانم ازدواج کنم مدتی هم هست،بعلت گران شدن مصالح ساختمانی_ کار،کارگری هم کم شده،من نیز فن خاصی جز کارگری بلد نیستم،اطرافیانم هم توان مالی کمک به من را ندارند تا ازدواج کنم،ضامن برای وام هم ندارم اگر شخصی ضامنم شود توان پرداختن قسط ها را ندارم،تصمیم گرفتم برای شما نامه بفرستم،شاید فرجی شد رهبر عزیزم.
    خواهشمندم اگر امکانش هست به من کمک مالی شود تا از فکر و سردرگمی دربیام ازدواج و زندگی بهتری کنم مدتی هست اجاره خونه برام مشکل بزرگ شده،اگر حتی به اندازه اجاره خونه به من کمک مالی کنید،یه مشکل از مشکلات بزرگ من را حل کردید بخدا روم نمیشه اینها حضوری به شخصی بگم.
    بهزیستی و کمیته امداد هم رفتم ولی کمکم نکردن.
    خیلی ممنون و متشکرم از زحمات شما.شماره تماس من ۰۹۳۳۶۱۶۶۴۷۷ مجبور نبودم شماره عابرم نمیفرستادم،شماره عابر بانک ملت(۶۱۰۴۳۳۷۸۵۹۷۷۶۹۹۷)بنام محمدهادی قربانی.
    تو راخدا کمک کن موفق،سربلند و سلامت باشی در پناه الله

  2. خدایا به گلوی تیر خورده علی اصغر خوشیهای دشمن امام سید علی خامنه ای که کاریکاتور میکشند و حرف نا مربو ط وزشت میزنند چه ایرانی وچه خارجی خوشیهایشان استخوان مار شود تو گلویشان گیر کند

  3. انسان شریفی است ،بعد از ۱۴معصوم و اصحاب و امامزادگان پیامبر اسلام صلی ا… .. ایشان به نظر من خیلی خود را می پسندند . مثال
    ساخت مرقد نزدیکی‌جمکران برای خود
    ساخت حسینیه ای بزرگ برای سخنرانی در حالی ‌که خمینی در حسینیه کوچک جماران سخنرانی می کرد . اوضاع معماری مکان های سخنرانی خمینی ساده بود ولی خامنه ای معماری اسلامی و ایرانی را در محل سخنرانیش ترکیب کرده . انسان بسیار بزرگ و عظیم الشانی است

  4. سلام من سجاد هستم عاشق رهبر تو فضای مجازی خیلی به رهبر و اسلام وپاسدار ها ونظامی ها توهین میکنند میخواستم بگم بیایید مشت هایمان را گره کنیم وبکوبیم به دشمنان اسلام ورهبری وهرکس که به ایشان توهین میکنندممنون

  5. امدیم مولا ببینه شیعه مشتاق جهاد
    تا دم اخر میمونیم پاى همین مکتب
    مرده باشه مگه شیعه تنها بشه زینب
    فقط منتظر دستوره رهبره عزیز و سرورمون هستیم
    اگر دستور بده پرچم زهرا(س) روى کعبه میزنیم
    جانم فداى رهبر

  6. سلام رهبر نورانی وزاده فاطمه وعلی . من دعا میکنم اما دعا تو چیز دیگریست خداوند دعا را اجابت میکند اما دم ونفس شما ندای حیدریست . برای عاقبت بخیری همه جوانان اقا جان دستان مبارکت را سوی خالق بگیر و دعایمان کن .

  7. آقاجان خیلى دوستت دارم
    انشالله همیشه باشى و ما با دیدن شما همیشه انرژى بگیریم…
    کاش میشد یک بار هم که شده از نزدیک میدیدمتون. توى خوابم که یه بار اومدین ممنونم ولى از نزدیک لذت بیشترى داره دیدنتون.
    اگر بیام پیشتون دلم میخواد نصیحتم کنین و من هم همیشه همون کار رو انجام بدم.
    ***
    سیدعلى لب تر کند
    جان را فدایش میکنم

    لبیک یا خامنه اى

  8. دوستتان دارم رهبر عزیزم.ای کاش میشد ما هم از نزدیک با ایشان یک دیداری داشته باشیم و دستش را ببوسم و بگویم ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند.و بگویم آقا جان ما غیرت داریم هیچوقت شما را تنها نخواهیم گذاشت. یاشا سنی رهبریمیز و اولسینلر
    دشمنلریمیز.

  9. سلام و درود بر رهبر عزیزم که همیشه و هر لحظه به یادتم ودعا میکنم که همیشه سرحال و سلامت باشی و افتخار میکنم که رهبری شجاع و غیور و دلسوز داریم وما باید قدر ایشون رو بدونیم

  10. من ادم مذهبی نیستم اما دوسش دارم…. خیلی خوب کشور رو اداره کردن و کاری کردن که مملکت دوچار جنگ و خونریزی نشه… ایشون انسان بزرگی هستن کاش خیلی از آدما می دونستن که تو این تحریم ها و توی این خاورمیانه داغون ما چه رهبر دانایی داریم و دوم اینکه اطرافیان ایشان باید خیلی قدرش رو بدونن…. ایشون مرد بزرگی هستن. خدا حفظشون کنه عمرشون پر برکت و راهشون هموار…..

  11. رهبرم ازت تشکر میکنم که با این که میتوانستی از باسوادی مردم جلوگیری کنی ولی با درک بالای شما گذاشتین عموم مردم باسواد شوند و حتی جایی برسیم که انتقاد هم از شما بکنیم د پایان
    دوستتان دارم
    ای رهبر ازاده اماده ییم اماده
    امرله جان وراخ

  12. سلام بابا از خدا یه چیزمیخوام که همیشه سایه رو سرم وسر تمام کشور ایران باشی خدا ایشالله عمرتونو طولانی کنه به حضرت عباس عاشقتم ومن و تمام خونوادم فداتون می شیم تو پدر منی واقعا اگه شما رو تو تلویزیون ببینم جلوی تمام مردم افتخار می کنم و باتمام توانم میگم که هیچ کشور نا مسلمی نمیتونه منو از اوامر شما سرپیچی کنه همیشه وتا اخر عمرم نوکرتون هستم
    ومیمونم وخواهم ماند
    یه نکته هم وطنای عزیزم قدر کشور و رهبرمون رو بدونید چون اگه خامنه ای نبود الان اسراییل مارو نابود کرده

  13. ,سلام آقا.من خیلی دوست دارم که شما رو از نزدیک ببینم.آقا باور کنید چند بارنوشتم ولی بازهم ممیتونم ارادتمو نسبت به شما بیان کنم.از لحاظ ظاهری شاید خانوادگی بهمون نخوره ولی در رکاب شماییم و گوش به فرمانتون.عین سربازان نامریی شماییم.بخدا قسم که با پشتیبانی شما از من حقیر یک تنه جلوی غرب تا آخرین نفس خواهم ایستاد.
    حذب فقط حذب علی. رهبر فقط سیدعلی
    چهره شما و صدای شما به من آرامش درونی میده

  14. من با خواندن زندگی نامهء رهبر عزیزمان از شدت عشق و علاقه اشک ها ریختم و خدا را شاکر هستم که رهبری چون آیت الله خامنه ای با صلابت و استوار همواره مدافع حقوق ملت بوده و هست.راهش مستدام و پر رهرو باد!

  15. من هفت ماهه که شیعه شدم و علاقه مند شدم به مکتب اهل بیت به خاطر علاقه و ارادتی که به حضرت آقا دارم از ایشون تقلید میکنم و همیشه سخنرانی هاشون رو گوش میدم از افتخاراتم اینه که رهبری مثل ایشون رو دارم و دیدن ایشون از نزدیک و نماز خوتدن پشت سرشون از آرزو های منه آقا جان تا زنده هستم سربازتم.

  16. من خیلی دوست دارم رهبرم
    یه بار واسه دیدنت رحلت امام اومدم تهران ک سخنرانی میکنی اونجا ببینمت اما من گم کردم راه حرمو تا رسیدم پر شده بود به زور رفتم تو اینقد شلوغ بود ک هیچی نمیشد دید.)):

      1. همین که سایه سایه آقامون بالای سرمونه و دشمنان با وجود ایشون جرئت یک نگاه چپ به ما رو ندارن از هرچیزی توی دنیا برتره .
        در ضمن برادر ، تورم و گرانی ربطی به فرماده مون نداره .
        لبیک یا خامنه ای . یا علی مدد

  17. سلام امیدوارم فقط حکومت رو تقدیم امام زمان کنید و بعد از شما فقط امام زمان حکومت کنند امیدوارم خدا عمری با برکت و پر از نشاط و سلامتی و قدرت بهتون عطا کنه که بعد ااز ظهوره امام زمان باز هم از حکومت بر کنار نشین و یار ایشون باشین الهی آمین.دوستان آمینشو بگین لطفا.

  18. سلام بر رهبر بزرگوارم == در این دنیای وانفسای کنونی که جهان در تب ظلم و جور ستمکاران مسوزد من مردی با عظمت مقام معظم رهبری ندیده ام که مقابل ستمکاران اینقدر با صلابت ایستادگی کند عظمتش مانند علی ابن ابی طالب است منهای معصوم بودن ائمه علیه السلام همانطور با اقتدار و مظلوم == جهان غرب حاضر است قسمت بزرگی از داشته هایش را بدهد تا علی خامنه ای را نبیند اما غرب کور خوانده نماینده گان بحق پیامبر مکرم اسلام و ائمه معصومین هرگز غروب نخواهند کرد همانطور که بعد از نفس روح الهی ! ذوالفقار علی آمد خدایا سایه اش را بر سر جهان اسلام مستدام بدار الهی امین

  19. آخ خدا جونم,از ته دل آرزو میکنم یک بار فقط و فقط یکبار هم که شده از نزدیک جمال زیبا و نورانی رهبرم رو ببینم.جانم فدای رهبرم آقا جون بیشتر از تمام دنیا دوست دارم و بهتون افتخار میکنم.انشااله سایتون همیشه بالای سرمون باشه..
    عشق فقط عشق علی رهبر فقط سید علی

  20. زمان قدیم بینوایان علی داشتن درحال حاضر علی ما تویی با تمام وجودم حاضربه خدمت دررکابتان هستم ای رهبر کبیر جمهوری اسلامی واقعا کاش میشد ازنزدیک با شما حرف زد امنیت تنها کلمه ای که به ذهنم میرسه که اول خدا بعد ازشما داریم رهبرم خسته نباشس

    1. زمان قدسم بینوایان علی داشتن در حال حاضر ما هم علی داریم…اصلا از حال بینوایان جامعه خبری ندارن ایشون..نمیدونن مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با ماهی ۳۰ هزار تومان چگونه زندگی سر میکنن.چگونه با سیلی صورتشونو سرخ میکنن که زیره باره کارای خلاف نرن و ابرو داری کنن…کاش کمی انسان باشیم..

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا