گفتگو با صبا راد و همسرش مرتضی علی آبادی

گفتگو با صبا راد و همسرش مرتضی علی آبادی

 

صبا راد, صبا راد بیوگرافی, عروسی صبا راد, ازدواج صبا راد, شوهر صبا راد, همسر صبا راد, عکسهای صبا راد و همسرش, عکس صبا راد, صبا راد مجری به خانه برمیگردیم, مرتضی علی آبادی, مرتضی علی آبادی بیوگرافی

 

«صبا راد» مجری تلویزیون و «مرتضی علی آبادی» مدیر مجموعه تنیس استقلال است. راد مدتهاست که با اجرای برنامه «به خانه بر می‌گردیم» مخاطبان بسیاری را به تماشای این برنامه در تلویزیون دعوت کرده و علی آبادی هم در جوانی کارنامه درخشانی دارد. گفت‌وگویی با آن‌ها را در ادامه این مطلب بخوانید که دیرزمانی از ازدواجشان نگذشته و به قول معروف هنوز در حال و هوای روزهای اول زندگی مشترکند.

 

به عشق بعد از ازدواج معتقدید یا قبل از آن؟

صبا راد: این روز‌ها بسیاری از افراد فکر می‌کنند، بهترین راه برای ازدواج، آشنایی پیش از ازدواج است، چرا که بر این باورند عشق قبل از ازدواج ضامن دوام زندگی مشترکشان است. در صورتی که عشقی که بعد از ازدواج به وجود می‌آید، به مراتب پایدار‌تر از عشق قبل از ازدواج است، چون شما هر چقدر هم که پیش از ازدواج با فردی آشنا باشید، اما تا با او زیر یک سقف نروید، به شناخت واقعی دست پیدا نیم کنید و عشق و شناخت، بعد از اینکه دو نفر زندگی مشترکشان را شروع کردند، توامان با هم به وجود می‌آید و رفته رفته پررنگ‌تر می‌شود.

مرتضی علی آبادی: کاملاً با نظر صبا موافق هستم. من قبل از اینکه تصمیم به ازدواج بگیرم همیشه به این موضوع معتقد بودم و به همین خاطر هیچ وقت تصویری برای ازدواج به گونه‌ای دیگر و به شکل آشنایی پیش از ازدواج نداشتم، دوست داشتم همه چیز درست و بر طبق اصول تعریف شده سنت‌هایمان پیش برود.

 

ملاکتان برای ازدواج چه بود؟

مرتضی علی آبادی: یکی از نکاتی که همواره برای من به عنوان ملاک انتخاب همسر قرار داشت، ایمان و اعتقادات فرد مقابل و پاکدامنی و حجب او بود و اینکه به اصول و قواعد خانه و خانواده پایبند باشد و برای آن احترام قائل باشد، خوشبختانه صبا تمام این خصوصیات را داشت، ضمن اینکه هنرمند توانایی بود در آن مقطع که به عنوان مخاطب برنامه‌های او را دنبال می‌کردم، همیشه حجب و نوع بیان هنرمندانه او در اجرا برای من جالب بود، بدون اینکه تصوری نسبت به آینده مشترک داشته باشم و حال خیلی خوشحالم که این اتفاق برای هر دوی ما افتاده است.

صبا راد: همیشه دوست داشتم با کسی ازدواج کنم که به لحاظ عقاید و نوع نگاه به من نزدیک باشد و در زندگی‌اش از دروغ پرهیز کند و صادق باشد. در سه جلسه‌ای که پیش از ازدواج برای آشنایی داشتیم، متوجه شدم، مرتضی هم دقیقاً مانند من فکر می‌کند و برای او هم مثل من، صداقت در زندگی مشترک اهمیت زیادی دارد، ما با این پیش شرط با یکدیگر صحبت کردیم، که هرگز به هم دروغ نگوییم و نسبت به یکدیگر صادق باشیم، حتی اگر این صداقت ما را در مقطعی ناراحت کند، خوشبختانه تا اینجای کار که هر دو به این شرط پایبند بودیم.

 

به سبک سنتی ازدواج کردید؟

صبا راد: شاید برای بعضی‌ها عجیب و حتی غیر قابل باور به نظر برسد اما من و همسرم کاملاً به شکل سنتی با یکدیگر آشنا شدیم ما از طریق یکی از دوستانم، به هم معرفی شدیم و در مدت زمان کوتاهی با یکدیگر در مورد دیدگاه‌هایمان، پیرامون ازدواج صحبت کردیم متوجه شدیم که به لحاظ ذهنی به هم شباهت داریم به همین خاطر خیلی زود پای سفره عقد نشستیم.

مرتضی علی آبادی: زمان بین آشنایی و دوره عقد ما به ک‌تر از یک ماه رسید، اما در طول همین مدت کوتاه، ما به شناخت خوبی از یکدیگر دست پیدا کردیم و متوجه شدیم تفاهم در کلیات می‌تواند به ما کمک کند تا در جزئیات هم به هم نزدیک شویم.

 

استرس مراسم خواستگاری بیشتر است یا اجرای زنده؟

صبا راد: نمی‌توانم بگویم در مراسم خواستگاریمان استرس نداشتم. چون استرسم در این مراسم از اجرای برنامه زنده تلویزیونی هم بیشتر بود. بخشی از این استرس به این خاطر بود که مراسم و خواستگاری و به دنبال آن عقد ما خیلی سریع رخ داد و من تا به خودم آمدم دیدم بله را گفته‌ام… خلاصه خانواده مرتضی که برخلاف ما بسیار پرجمعیت هستند یک رسم جالب دارند و اینکه هر کدام از اعضای خانواده‌اش که به مراسم ما آمد دسته گلی به دست می‌گیرد و این موضوع باعث شد که خانه ما در عرض چند دقیقه به گلخانه بدل شود، که این رسم برای من بسیار شیرین و ارزشمند و جالب بود.

 

مادرتان اجرای همسرتان را در سیما دیده بودند؟

مرتضی علی آبادی: رویکرد برنامه‌هایی که معمولاً صبا اجرای آن را برعهده دارد به گونه‌ای است که خانم‌ها بیشتر مخاطب آن هستند. به همین خاطر مادرم با علاقه خاصی برنامه ایشان را دنبال می‌کرد و نکته جالب اینجاست که علاقه خاصی به سبک اجرای ایشان داشتند و معتقد بودند ایشان خیلی عالی اجرا می‌کند، در آن مقطع من تنها به عنوان یک مجری و هنرمند نسبت به ایشان شناخت داشتم و احترام زیادی هم برایشان قائل بودم، اصلاً فکر نمی‌کردم یک روز، دست تقدیر ما را کنار سفره عقد بنشاند.

صبا و مرتضی: ما هیچ کدام اهل برگزاری مراسم تشریفاتی برای عروسی نیستیم. البته نمی‌خواهیم به این بهانه از دوستان و فامیل‌هایمان دعوت نکنیم ما دوست داریم بیش از اینکه یک شب تشریفاتی را به وجود آوریم یک شب خاطره انگیز را برای دوستانمان خلق کنیم به همین خاطر دوستانمان نباید منتظر عروسی تشریفاتی ما باشند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا