بیوگرافی پوریا فیاضی – Pooria Fayyazi

بیوگرافی پوریا فیاضی

پوریا فیاضی با نام دیگر بابک فیاضی (زاده ۲۲ دی ۱۳۷۱) بازیکن تیم ملی والیبال ایران است.

زادروز : ۲۲ دی ۱۳۷۱

زادگاه : ایران

قد : ۱۹۴ – وزن : ۸۷

باشگاه کنونی : شهرداری ارومیه

شمارهٔ پیراهن : ۱۲

پُست : دریافت کننده قدرتی

فیاضی یکی از پدیده‌های والیبال ایران در دهه ۹۰ بود و در لیگ برتر در تیم سایپا بازی‌های زیبایی را به نمایش گذاشت و در مسابقات آسیایی و جام جهانی ۲۰۱۱ از ستارگان تیم ملی والیبال ایران بود و در مقابل صربستان به عنوان بهترین بازیکن معرفی شد و در مقابل لهستان هم از بهترین‌های میدان بود. پوریا فیاضی در مسابقات جوانان جهان ایتالیا به همراه امیر غفور، فرهاد سال افزون و سعید شیرود بهترین‌های تیم ملی جوانان ایران بودند. فیاضی مدتی هم کاپیتان تیم والیبال نوجوانان ایران بود و در مسابقات ارتش‌های جهان به قهرمانی رسید و در مسابقات زیر ۲۳ سال جهان در سال ۲۰۱۳ عضو تیم ملی والیبال زیر ۲۳ سال ایران بود.

پوریا فیاضی با مهتا محمدی بهترین اسپکر تیم ملی والیبال زنان ایران ازدواج کرد و حاصل این ازدواج ۱ فرزند دختر به نام جانان است.

باشگاهی

پوریا فیاضی سال‌های زیادی را در سایپای البرز گذراند و بازی‌های قابل قبولی را به نمایش گذاشت. فیاضی در سال ۱۳۹۲ به شهرداری ارومیه پیوست.

گفتگوی کوتاه با پوریا فیاضی

فیاضی در اولین تجربه اش، چشم‌ها را خیره کرد.او برای اینکه خودش باشد،خیلی زود با جو مسابقه با بزرگان هماهنگ شد.خودش هم این قضیه را دلیل بازی خوبش می داند، البته جدای از اعتماد به نفسی که ولاسکو به او داده بود. ملی پوش جوان، بازیهای خوبش را سورپرایز می داند. به نظر او تنها بازی کم با تیم‌های مطرح برای ایران دردسرساز شد. او معتقد است والیبال ایران هم می‌تواند مقابل تیم‌های بزرگ برنده شود اما فعلا باید صبر کرد.

*سایت fivb در گزارشی نوشته بود که پوریا فیاضی از بازی با بزرگان والیبال انرژی می گیرد. واقعا همین‌طور است؟
این اولین دوره ای است که به تیم ملی آمده ام و البته پا به معتبرترین جام fivb گذاشته ام. در اینجا مقابل بازیکنانی توپ می زنم که تا قبلا بازی انها را از تلویزیون می دیدم. چه والیبالیست های ایرانی و چه خارجی. بهترین های دنیا در اینجا جمع شده اند.فکر می کنم نه من که همه بازیکنان جوان با بازی مقابل ستاره های والیبال انگیزه می گیرند.

*وقتی قرار بود برای بازی اول به زمین بیایی،ولاسکو به تو گفت نترس ،این حرف ولاسکو روی تو تاثیر گذاشت؟ واقعا نترسیدی؟
ولاسکو گفت وارد زمین که شدی از اشتباه کردن نترس،انصافا بچه ها هم خیلی مرا حمایت کردند تا خودم را در بازی پیدا کردم.

*یعنی دیگر استرس هم نداشتی؟
البته این طبیعی است، همه بازیکنان حتی با تجربه‌ها هم در بازی نگرانند تا خودشان را پیدا کنند، چه برسد به من که برای اولین بار بازی‌ام را با قهرمان اروپا شروع کردم. اگر قرار باشد وارد جو شوی باید خودت را کنترل کنی. فکر می کنم در این قضیه ولاسکو نقش بسزایی داشت.

*تو تجربه بازی در قهرمانی نوجوانان و جوانان جهان را هم داری ،تجربه این دو مسابقه چقدر به تو کمک کرد؟
جام جهانی تفاوت زیادی با قهرمانی نوجوانان و جوانان جهان دارد.جام جهانی،یکی از تورنمنتهای بزرگ والیبال است و البته بازی در آن هم تجربه بزرگی محسوب می شود. در حالی که مسابقه نوجوانان و جوانان سطح پایین تری از جام جهانی دارد،هرچند همه تیم ها از بازیکنان جوانشان هم استفاده کرده اند . درخشش جوانان ایران هم دست مربیان را برای استفاده از آنها باز گذاشت.

* با 18 سال سن جوانترین بازیکن این دوره جام جهانی بودی. با بازیهایی که انجام دادی بازیکنان یا کادر فنی بقیه تیم ها چه عکس العملی داشتند؟
عکس العمل Fivb در قبال بازی من خاص بود.آنها با من برای سایت مصاحبه کردند. بازی خوب من هم یک جور سورپرایز بود.البته بردهایی که از صربستان،لهستان و آرژانتین گرفتیم هم یکی از سورپرایزها بود. تقریبا بعد از بازیهایم همه به من تبریک می گفتند.

*فکر می کنی باختهای ایران حد والیبال ایران را نشان داد یا به بی تجربگی بازیکنان ایران برمی گردد؟
این مساله بحث بزرگی است. تیم ما خودش را در آسیا تثبت کرده. اگر بخواهیم جلوی برزیل خوش شانس باشیم باید سالی یک بار با تیم های بزرگ مثل برزیل و روسیه بازی کنیم تا بازی مقابل تیم های مطرح برای ما عادی شود و پا به پای آنها پیش برویم. بازیهای کم با تیمهای قدر، ما را به دردسر انداخت . فکر می کنم این رقابتها محک جدی برای تیم بود تا ولاسکو هم بازیکنانش را بشناسد.

*یعنی جام جهانی برای شما دیدار تدارکاتی محسوب می شد؟
محک جدی بود اما به چشم دیدار دوستانه به آن نگاه نمی کردیم. تا آنجا که توانستیم خوب بازی کردیم و اگر شانس برد هم داشتیم همه تلاشمان را بکار بردیم تا برنده شویم. به نظر من ایران به قدرت می رسد اما زمان لازم دارد. باید تیم را بسازیم تا پیروزیهای اصلی را بگیرد. پیروزی اصلی هم گرفتن سهمیه و برد در المپیک است. امیدوارم در مسابقه انتخابی این اتفاق بیفتد.

*از بازی خودت راضی هستی؟
احساس می کنم بد نبودم. آن هم با مصدومیت کتفم. هر وقت ولاسکو مرا به زمین می فرستاد همه تلاشم را می کردم تا بهترین کمک را به تیمم بکنم. به نظر من برد و باخت مهم نیست.
مهم نکته هایی است که از بازی با این تیم ها یاد می گیریم.

*فکر می کردی در جام جهانی برای تیم ملی والیبال بازی کنی؟
همه بازیکنانی که من کنارشان قرار گرفتم، بهترین های ایران هستند. وقتی انتخاب شدم منتظر  بودم تا بیشترین استفاده را از این حضور ببرم و با دستی پر از تجربه برگردم. دلم نمی خواست فقط مسافر باشم. کنار آنها بودن تجربه خیلی خوبی بود.

عکس پوریا فیاضی

بیوگرافی پوریا فیاضی

بیوگرافی و عکس پوریا فیاضی

بیوگرافی پوریا فیاضی

عکس خانوادگی پوریا فیاضی

بیوگرافی پوریا فیاضی

عکس های جدید پوریا فیاضی

بیوگرافی پوریا فیاضی

تصاویر پوریا فیاضی والیبالیست ایرانی

بیوگرافی پوریا فیاضی

پوریا فیاضی و همسرش مهتا محمدی

بیوگرافی پوریا فیاضی

عکس سیاه و سفید از پوریا فیاضی و همسرش

عکس همسر پوریا فیاضی

عکسهای ورزشی پوریا فیاضی

بیوگرافی پوریا فیاضی

گالری عکس پوریا فیاضی عضو تیم والیبال

بیوگرافی پوریا فیاضی

عکس پوریا فیاضی در زمین والیبال

بیوگرافی پوریا فیاضی

عکس همسر و دختر پوریا فیاضی

پوریا فیاضی

عکس جانان دختر پوریا فیاضی

جانان دختر پوریا فیاضی

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا