بیوگرافی فرانچسکو توتی – Francesco Totti

Francesco Totti - biographya-com (1)

فرانچسکو توتی (به ایتالیایی: Francesco Totti) (زادهٔ۲۷ سپتامبر ۱۹۷۶ در رم) یک فوتبالیست ایتالیایی است. توتی اکنون در تیم آ. اس. رم ایتالیا و تیم ملی ایتالیا که با آنها موفق به کسب جام جهانی ۲۰۰۶ شد بازی می‌کند. پست فرانچسکو توتی مهاجم یا هافبک تهاجمی است.

زادروز : ۲۷ سپتامبر ۱۹۷۶

زادگاه : رم، ایتالیا

قد : ۱٫۸۲ cm

پست : مهاجم – هافبک

باشگاه کنونی : باشگاه فوتبال آ. اس. رم

شمارهٔ پیراهن : ۱۰

رده باشگاهی

هر چند بیشتر در پست مهاجم دوم معروف است یک متصل کننده میان دو پست که بازیکن در نقش یک لینکر خط هافبک را به مهاجم یا مهاجمان متصل می‌کند.

او همچنین اولین گزینه برای ضربات آزاد و پنالتی‌ها در رم است که تا کنون گل‌های فراوانی از روی توپ‌های مرده به ثمر رسانده‌است. توتی به عنوان سمبل رم شناخته می‌شود چون تا کنون باشگاه را علی‌رغم پیشنهادهای بسیار از تیمهای قوی تر و ثروتمند تر ترک نکرده‌است و به عنوان بهترین گلزن باشگاه با بیشترین بازی انجام داده برای تیم در تاریخ باشگاه ثبت شده‌است. در ۱۷ ژوئن سال ۲۰۰۷ وی به عنوان ارزشمند آقای گلی اروپا دست یافت و کفش طلای قارهٔ سبز را از آن خود کرد. همچنین او دومین گلزن برتر تاریخ سری آ است و تنها سیلویو پیولا بازیکن اسبق تیمهای لاتزیو و یوونتوس با به ثمر رساندن ۲۷۴ گل بالاتر از او قرار دارد.

تیم ملی

توتی در بازی فینال جام ملت‌های اروپا زیر ۱۸ سال در ژوئیه ۱۹۹۵ در پیروزی ۴ بر ۱ برابر اسپانیا برای ایتالیا گل زنی کرد. در فینال زیر ۲۱ ساله‌ها در تساوی یک بر یک برابر اسپانیا نیز زنندهٔ تنها گل تیمش بود. ولی توتی اولین بازی رسمی خود را برای تیم ملی بزرگسالان ایتالیا در دهم اکتبر سال ۱۹۹۸ در بازی برابر سمویس انجام داد.

یورو ۲۰۰۰

او در تورنمنت نهایی یورو ۲۰۰۰ نیز حاضر شد و در بازی برابر رومانی و بلژیک موفق به گلزنی شد. هر چند ایتالیا در بازی فینال طرف بازنده برابر فرانسه بود، توتی لقب بهترین بازیکن میدان را از آن خود کرد و به عقیدهٔ بسیاری از کارشناسان همچون میشل پلاتینی وی بهترین بازیکن تورنمنت بود.

جام جهانی ۲۰۰۲

در جام جهانی ۲۰۰۲ توتی آن قدرها هم خوش شانس نبود. در دور دوم رقابت‌ها توتی در بازی برابر کره با دریافت کارت زرد دوم به دلیل فریب داور در محوطهٔ جریمه (هر چند تمام کارشناسان رای بر اشتباه داور و پنالتی دادند) از زمین بازی اخراج شد تا ایتالیا از دور رقابت‌ها کنار رود.

یورو ۲۰۰۴

در یورو ۲۰۰۴ هم شانس با توتی یار نبود چون از سوی کمیته داوران از انجام بازی تا مرحلهٔ نیمه نهایی برای ایتالیا محروم شد (به دلیل پرتاب توف بر صورت کریستین پولسن مدافع دانمارک، هر چند این تصویر هم توسط تلویزیون دانمارک تسلیم یوفا شد و در آن حرکت قبلی بازیکنان سانسور شده بود).

جام جهانی ۲۰۰۶

بعد از مصدومیت شدید توتی از ناحیهٔ مچ پا حضور او در جام جهانی ۲۰۰۶آلمان در هاله‌ای از ابهام قرار داشت ولی وی سرانجام با کمک پزشکان به این تورنومنت بزرگ رسید. پزشکان در درون مچ پای وی پلاتین کار گزاشته بودند تا وی بتواند بازی خود را انجام دهد. در بازی برابر استرالیا وی تک گل بازی را در آخریت دقیقهٔ بازی از روی نقطهٔ پنالتی برای ایتالیا به ثمر رساند. در برد ۳ بر ۰ برابر اوکراین توتی پاس گل اول را به زامبروتا به زیبایی داد. در بازی برابر آلمان در نیمه نهایی هم توتی به میدان رفت. وی همچنین در بازی فینال هم از ابتدا به میدان رفت ولی در دقیقهٔ ۶۱ جای خود را به هم باشگاهی اش یعنی دانیله ده روسی داد و وی همراه تیم جام طلایی را بالای سر برد و در پایان مسابقات در بین ۲۳ نفر برتر تورنومنت قرار گرفت.

افتخارات
آ اس رم

سری آ:قهرمان(۲۰۰۱)

نایب قهرمانی:(۲۰۰۲٫۲۰۰۴٫۲۰۰۶٫۲۰۰۷٫2008٫2010)

کوپا ایتالیا:قهرمان(۲۰۰۷ , ۲۰۰۸)

نایب قهرمانی(۲۰۰۳٫۲۰۰۵٫۲۰۰۶٫2010٫2013)

جام برندگان سری آ: قهرمان(۲۰۰۱٫2007)

نایب قهرمانی(۲۰۰۶٫2008٫2010)

تیم ملی

جام جهانی: قهرمان(۲۰۰۶)

جام ملت‌های اروپا: نایب قهرمانی(۲۰۰۰)

جام ملت‌های اروپا زیر ۲۱ سال: قهرمان(۱۹۹۶)

شخصی

فرانچسکو توتی در سال ۲۰۰۳ رابطه‌اش را با همسر آینده‌اش ایلاری بلازی، یکی از مجریان سرشناس شبکه‌های ایتالیایی زبان، آغاز کرد. رابطه‌ای که در ۱۹ ژوئن ۲۰۰۵ به ازدواج منجر شد. مراسم ازدواج پر هزینه ایلاری و فرانچسکو به طور مستقیم از شبکه‌های تلویزیونی پخش شد. اولین فرزند آن‌ها کریستین در نهم نوامبر همان سال متولد شد. دومین فرزند این زوج، دختری که شنل نام گرفت، ۱۳ می ۲۰۰۷ چشم به جهان گشود. دختری که به قدری برای فرانچسکو عزیز است که توتی خود اعتراف می‌کند پس از تولد شنل از شدت خوشحالی حتی فراموش کردم از حال همسرم سوال کنم! ایلاری و فرانچسکو داشتن فرزندان بیش تر را به بعد از خداحافظی توتی از فوتبال و گذشتن همسرش از مرز سی سالگی موکول کرده‌اند. توتی می‌گوید همواره در آرزوی داشتن ۵ فرزند بوده است.

مقام شایستگی شوالیهٔ جمهوری ایتالیا

مقام شایستگی افسری جمهوری ایتالیا

فیفا ۱۰۰(۱۲۵ بازیکن برتر جهان که توسط پله انتخاب شد)

ستاره‌های جام جهانی ۲۰۰۶

عضو تیم منتخب یورو ۲۰۰۰

بازیکن سال فوتبال ایتالیا:(۲۰۰۰٫۲۰۰۱٫۲۰۰۳٫۲۰۰۴٫۲۰۰۷)

بازیکن سال سری آ:(۲۰۰۰٫۲۰۰۳)

بازیکن جوان سال ایتالیا:(۱۹۹۹)

بهترین گلزن سری آ:(۲۰۰۶٫۲۰۰۷)

کفش طلائی اروپا:(۲۰۰۷)

پای طلا(۲۰۱۰)

دومین گلزن برتر تاریخ سری آ

عکس کودکی فرانچسکو توتی

Francesco Totti - biographya-com (9)

عکس جدید فرانچسکو توتی

Francesco Totti - biographya-com (2)

بیوگرافی و عکس فرانچسکو توتی فوتبالیست ایتالیایی

Francesco Totti - biographya-com (3)

مجموعه تصاویر فرانچسکو توتی Francesco Totti

Francesco Totti - biographya-com (4)

عکس شخصی فرانچسکو توتی

WCENTER 0WJKCDPINH  -  ( Nazareno Bartoletti - Totti 3.jpg )

والپیپر با کیفیت فرانچسکو توتی

Francesco Totti - biographya-com (6)

عکسهای فوتبالی فرانچسکو توتی

Francesco Totti - biographya-com (7)

گالری عکس فرانچسکو توتی

Francesco Totti - biographya-com (8)

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا