بیوگرافی کامل مهناز افشار + عکس

بیوگرافی مهناز افشار

بیوگرافی کامل مهناز افشار از علاقه به بازیگری در کودکی تا مخالفت های خانواده اش تا ورود به دنیای بازیگری و دریافت سیمرغ بلورین و ازدواج و مهریه جنجالی اش و فرزندش را میخوانید.

بیوگرافی مهناز افشار
بیوگرافی مهناز افشار

[aparat id=’fEveH’]

اصالت و خانواده مهناز افشار

بیوگرافی مهناز افشار را با اصالت او شروع میکنیم.

مهناز افشار بازیگر سینما و تلویزیون 21 خرداد سال 1356 در تهران متولد شد. وی در خانواده ای اصالتا ترک تبریز به دنیا آمد.

مهناز افشار فرزند سوم خانواده است و یک خواهر و یک بردار بزرگتر و یک برادر کوچکتر دارد که از کودکی رابطه خوبی با آنها دارد.

خواهرش در زمینه آرایشگری فعالیت میکند و یکی از برادرهایش جواهرساز و دیگری تولیدی سلفون دارد. پدرش مدت ها پیش از دنیا رفت و مادرش خانه دار است.

مهناز افشار دختر بچه بازیگوشی بود و از همان کودکی به بازیگری علاقه داشت و خود را در نقش های مختلف تصور میکرد و رویای بازیگری را در سر میپرواند.

استایل مهناز افشار

تحصیلات مهناز افشار

مهناز افشار دیپلم تجربی دارد و پس از اخد دیپلم به رشته معماری علاقه داشت اما در رشته ترتیب بدنی دانشگاه سراسری پدیرفته شد اما نرفت و به مدت 4 سال در یک موسسه غیرانتفاعی در رشته «تدوین» ادامه تحصیل داد.

تحصیلات مهناز افشار

مخالفت خانواده با بازیگری

در ابتدا به دلیل گرایش مذهبی خانواده اش مخالف بازیگری او بودند اما او به دنبال علاقه اش رفت و در کلاسهای بازیگری حمید سمندریان شرکت کرد و بازیگری را فرا گرفت و هم اکنون به یکی از ستاره های سینما تبدیل شده گه حضور او در فیلم ها تضمینی بر موفقیت و فروش خوب آن فیلم است.

مهناز افشار و مادرش
مهناز افشار و مادرش

شروع فعالیت هنری

مهناز افشار در سال 1377 هنگامی که 21 سال داشت با بازی در مجموعه تلوزیونی«گمشده» وارد دنیای بازیگری شد و این اولین آخرین تجربه بازیگری او در تلویزیون بود.

یک سال بعد با بازی در فیلم «دوستان» وارد عرصه سینما شد.

او با بازی در فیلم «شور عشق» درخشید و به محبوبیت زیادی دست یافت. این فیلم روایتگر داستان دختر و پسری است که دلباخته یکدیگر هستند اما به دلیل مخالفت های خانواده هایشان به یکی از شهرهای شمالی فرار میکنند. مهناز افشار در این فیلم با بهرام رادان همبازی بود و توانست به خوبی از پس نقشش بربیاید.

شهرت با فیلم «آتش بس»

مهناز افشار در سال 1384 با بازی در فیلم «آتش بس» به کارگردانی تهمینه میلانی به شهرت زیادی دست یافت و مخاطبان زیادی جذب کرد.

این فیلم در سینماهای سراسر کشور نمایش داده شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

وی در این فیلم با محمدرضا گلزار همبازی بود. این فیلم داستان زن و شوهری را روایت میکرد که دائما با هم دعوا و جر و بحث داشتند تا اینکه بنزد یک روانشناس میروند.

مهاز افشار در فیلم آتش بس
مهاز افشار در فیلم آتش بس

سیمرغ بلورین

مهنازافشار در دهه هشتاد در کنار بهرام رادان به یک سوپراستار زن تبدیل شد و در سال 1389 با بازی در فیلم «سعادت آباد» جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را در جشنواره فیلم فجر ار آن خود کرد. این فیلم توسط مازیار میری ساخته شد و بازیگرانی از جمله حامد بهداد، لیلا حاتمی ، امیر آقایی و حسین یاری در آن به ایفای نقش پرداختند.

وی همچنین برای بازی در فیلم «دارکوب» سال 96 و «قسم» 97 نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شد.

سیمرغ بلورین مهناز افشار
سیمرغ بلورین مهناز افشار

شهرت به خاطر شباهت با گوگوش

عده ای علت شهرت مهناز افشار را شباهت به خواننده قدیمی گوگوش میدانند. مهناز افشار و گوگوش از شباهت های ظاهری زیادی  دارند. اما نمیتوان استعداد ذاتی و تلاش های فراوان او را در حرفه بازیگری نادیده گرفت!

ازدواج و فرزند

مهناز افشار در خرداد 1393 هنگامی که 37 سال داشت با محمد یاسین رامین ازدواج کرد و ثمره این ازدواج یک دختر با نام «لیانا» بود که اردیبهشت ماه 1394 متولد شد.

یاسین رامین فرزند محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی و وزیر فرهنگ و ارشاد دولت محمود احمدی نژاد بود. جالب است بدانید  سید محمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین ایران، خطبهٔ عقد آن‌ها را خواند.

یاسین رامین شهروندی کشور آلمان را دارد و از این رو همراه با مهناز افشار در ماه های اخر بارداری اش ساکن آلمان شدند تا فرزندشان را در آلمان به دنیا بیاورند و آینده فرزندانشان را تامین کنند.

عکس مهناز افشار و همسرش
مهناز افشار و همسرش

طلاق

مهناز افشار 10 ام مهرماه سال 1398  با نوشتن متنی خبر جدایی اش از یاسین رامین را در صفحه ایستاگرامی اش اعلام کرد: «هر آدمی ضعیف یا قوی یک وجودی داره. ولی وقتی تصمیم می‌گیری یک مادر مجرد باشی باید دوتا وجود داشته باشی و اونا رو برای خودت و فرزندت قوی‌تر هم بکنی.»

مهناز افشار و همسر و فرزندش
مهناز افشار و همسر و فرزندش

شایعات مهریه 20 میلیاردی

مرضیه برومند کارگردان سینما و تلویزیون در مورد وضعیت تئاتر گفت :

«متاسفم بودجه تئاتر مملکت نصف قباله فلان خانم است که زن یک مرد سیاسی شده، چیزی که شنیدم ، پشت قباله اش یک ملک 30 میلیارد تومانی انداخته اند.»

همسر مهناز افشار اما این موضوع را رد کرد و اظهار داشت :« مهریه همسرم 10 شاخه گل نرگس، یک جلد کلام الله مجید و آینه و شمعدان بوده است.»

طلاق مهناز افشار از همسرش

فعالیت های خیریه

این بازیگر مشهور در خیریه های گوناگونی که برای حمایت از افراد نیازمند فعالیت می کنند و همچنین در کمپین” بد سرپرست تنها تر است” بسیار فعال  است. این کمپین برای حمایت از کودکانی که والدین مناسبی برای سرپرستی ندارند و آن ها را مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار می دهند، تشکیل شده است. قابل ذکر است که این کمپین هزینه های خود را از طریق حمایت هنرمندان به دست می آورد.

روز ۵شنبه ۱۲اردیبهشت همزمان با روز معلم در سینمای پردیس قلهک فیلم برف روی کاج ها به نفع خیریه بهنام دهش پور در یک سانس اختصاصی باحضور عوامل فیلم نمایش داده شد.

به گزارش روابط عمومی فیلم، تمام عواید فروش بلیط در این اکران برای کمک به افراد سرطانی تعلق گرفت.

حمایت مهناز افشار از کودکان بی سرپرست
حمایت مهناز افشار از کودکان بی سرپرست

تهیه کنندگی کنسرت خیریه

مهناز افشار در سال 1391 کنسرت خیریه روزبه نعمت اللهی خواننده پاپ ایرانی را تهیه کرد که مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد. این کنسرت با هدف حمایت از مردم زلزله زده آذربایجان برگزار شد و بازیگرام و سینماگران و ورزشکاران زیادی در آن حضور داشتند.

روزبه نعمت‌اللهی خوانندهٔ موسیقی پاپ در این مراسم، که «داروگ» نام گرفته بود قطعات «ای وطن»، «تویی نیازم»، «اگر یه روز بیای سراغم»، «تازه‌ترین زخم دلم»، «بازآمده‌ام»، «گل یاس»، «نفس کشیدن سخته» و «خلیج‌فارس» و «خاک وطنم» را اجرا کرد.

داوری مسابقه استعدادیابی

مهناز افشار در سال 1398 در مسابقه پرشیاز گات تلنت به عنوان داور حضور داشت و این موضوع واکنش ها و بازخورد هایی را در شبکه های اجتماعی به همراه داشت. دیگر داوران این مسابقه ابی و آرش خواننده های معروف بودند.

داوری مسابقه پرشیاز گات تالنتداوری مسابقه پرشیاز گات تالنت

مزون

مهناز افشار مدتی در کنار بازیگری مزون نیز داشت اما پس از مدتی به دلیل وقتگیر بودن این کار را کنار گذاشت.

استایل مهناز افشار
استایل مهناز افشار

ورزش و غذای موردعلاقه

مهناز افشار از بین ورزش ها به شنا و والیبال بیشتر علاقه دارد و غذای موردعلاقه اش لوبیا پلو و ماکارانی است که در پخت آنها نیز تبحر دارد.

بیوگرافی مهناز افشار

فیلم شناسی مهناز افشار

مهناز افشار در فیلم «کما»

مهناز افشار در سال 1382 در فیلم سینمایی «کما» به کارگردانی «آرش معیریان»  و تهیه کنندگی «محمد حسین فرح بخش» به ایفای نقش پرداخت. این فیلم یکی از موفق ترین و پر فروش ترین فیلم های سال 82 محسوب میشود. از دیگر بازیگران این فیلم میتوان به محمدرضا گلزار و امین حیایی اشاره نمود.

مهناز افشار در فیلم «کلاغ پر»

فیلم سینمایی «کلاغ پر» از دیگر آثار موفق دهه 80 است که مهناز افشار و محمدرضا گلزار در آن به ایفای نقش پرداخته اند. این فیلم در سال 86 توسط شهرام شاه حسینی ساخته شد و روی پرده سینماها رفت.

داستان فیلم زندگی دو جوان با نام های رضا و رویا را روایت میکند که قرار است با هم ازدواج کنند ولی به دلیل بیکاری رضا هر بار ازدواج آن ها عقب می افتد، حالا که رضا پس از مدتها کار پیدا کرده و میخواهد مراسم عروسی شان را برگزار کند اما رویا بواسطه مادرش با مرد ثروتمندی آشنا شده و قرار است با او ازدواج نماید. از دیگر بازیگران این فیلم میتوان به «اکبر عبدی»، «مریم سعادت»، «شیوا خنیاگر» و «رحمان مقدم» اشاره نمود.

مهناز افشار دی فیلم کلاغ پر

مهناز افشار در فیلم «دعوت»

مهناز افشار در سال 1387 در فیلم «دعوت» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا به ایفای نقش پرداخت.

این فیلم روایتگر داستان زندگی چند خانواده است که همگی با «سقط جنین» دست و پنجه نرم میکنند.

مهناز افشار در این فیلم نقش زن بارداری را بازی میکند که بخاطر شغلش میخواهد جنین خود را سقط کند.

از دیگر بازیگران این فیلم میتوان به کتایون ریاحی، گوهر خیراندیش و محمدرضا شریفی نیا اشاره کرد.

مهناز افشار در فیلم «پسر آدم دختر حوا»

مهناز افشار در سال 1387 برای بازی در دومین فیلم سینمایی رامبد جوان انتخاب شد.

وی در این فیلم با حامد کمیلی همبازی است.

این فیلم روایتگر داستان دو وکیل با بازی مهناز افشار و حامد کمیلی است که بر سر تصاحب دفتر کاری که یک شخص کلاهبردار به هردوی آنها فروخته رقابت میکنند و ماجراهایی برای آنها اتفاقد می افتد.

مهناز افشار بخشی از دستمزدی که برای بازی در این فیلم دریافت کرد را به مردم ستمدیده فلسطین تقدیم کرد.

مهناز افشار در پسر آدم دختر حوا
مهناز افشار در پسر آدم دختر حوا
مهناز افشار در پسر آدم دختر حوا

مهناز افشار در فیلم «تسویه حساب»

مهناز افشار در سال 1381 برای بازی در فیلم تسویه حساب پس از چندین سال فعالیت نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فجر شد اما این سیمرغ را برنده نشد.

تسویه حساب به کارگردانی تهمینه میلانی روایتگر چهار زن است که به تازگی از زندان آزاد شدند و با تغییر چهره مردان را فریب میدهند و به خانه میبرند و پس از ضرب و شتم پول آنها را به سرقت میبرند.

مهناز افشار در فیلم تسویه حساب

برف روی کاج ها و دریافت لوح تقدیر بهترین بازیگر زن

یکی از ماندگار ترین نقش آفرینی های مهناز افشار در فیلم «برف روی کاج ها» رقم خورد. این فیلم لوح تقدیر بهترین بازیگر زن بخش نگاه نو جشنواره فجر را برای مهناز افشار به ارمغان آورد.

این فیلم در سال 1389 روی پرده سینماها رفت و بازیگرانی از جمله  صابر ابر، ویشکا آسایش و حسین پاکدل در آن حضور داشتند.

مهناز افشار در فیلم برف روی کاج ها
مهناز افشار در فیلم برف روی کاج ها

مهناز افشار در «تهران تا بهشت»

فیلم «تهران تا بهشت» 1392 ساخته ابولفضل صفاری با ژانر اجتماعی در جشنواره روتردام هلند نمایش داده شد و بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

این فیلم روایتگر داستان زندگی زن و مردی است با مشکلاتی مواجه میشوند و مرد زندگی را رها میکند و میرود و زن در جستجوی شوهرش به حقایقی پی میبرد.

مهناز افشار در فیلم از تهران تا بهشت

پل چوبی

فیلم «پل چوبی» در سال 1390 به کارگردانی مهدی کرم پور یکی از پرفروش ترین فیلم های آن دوران بود. اگرچه این فیلم به دلیل توقیف و اصلاحیه پس از 2 سال یعنی در سال 92 اکران شد و روی پرده سینما رفت.

افشار در این فیلم با «مهران مدیری»، «بهرام رادان»، «هدیه تهرانی»، «برزو ارجمند»، «آتیلا پسیانی» و «امید روحانی» هم‌بازی بود.

این فیلم روایتگر داستان زندگی زوجی است به نام شیرین و مریم که پس از 10 سال زندگی مشترک تصمیم میگیرند مهاجرت کنند اما این تصمیم با انتخابات ریاست جمهوری و شلوغی های آن مصادف میشود و ویزای آنها با مشکل مواجه میشود و تنها راه کمک به این زوج جوان دوست مشترکشان(با بازی مهران مدیری) است.

مهناز افشار در فیلم پل چوبی

نهنگ عنبر

فیلم نهنگ عنبر را بی شک اکثرمان دیده ایم و با آن خاطره داریم.

مهناز افشار در سال 1394 در فیلم پرطرفدار «نهنگ عنبر» به کارگردانی و تهیه کنندگی سامان مقدم به ایفای نقش پرداخت که به یکی از پرفروش ترین فیلم های سال 94 تبدیل شد.

این فیلم یکی از ماندرگار ترین نقش هایی است که مهناز افشار در کارنامه هنری خود دارد.

مهناز افشار در این فیلم با گریم دهه شصتی حضور دارد و در کنار بازیگرانی مثل رضا عطاران، حسام نواب صفوی و ویشکا آسایش به ایفای نقش میپردازد.

استقبال فراوان مردم از این فیلم باعث شد که «نهنگ عنبر 2» در سال 1396 ساخته شود که فروش بالای قسمت دوم این فیلم باز هم رکورد شکست.

«حسام نواب صفوی»، «امیرحسین آرمان»، «سیروس گرجستانی» و «رضا ناجی» از بازیگران جدید فیلم سینمایی نهنگ عنبر 2 بودند.

مهناز افشار در نهنگ عنبر
مهناز افشار در نهنگ عنبر

قسم

فیلم سینمایی قسم در 1397 به کارگردانی «محسن تنابنده» و تهیه کنندگی «الهام غفوری» ساخته شد. و در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از آن رونمایی شد.

این فیلم توانست نظر منتقدین و داوران جشنواره فجر را به خود جلب کند. این فیلم روایتگر داستان زنی به نام رضوان است که توسط شوهرش به قتل میرسد و خانواده اش در صدد اثبات این قضیه هستند که شوهرش او را به قتل رسانده.

از دیگر بازیگران این فیلم میتوان به  مهران احمدی، سعید آقاخانی و حسن شیرازی اشاره نمود.

فیلم سینمایی قسم در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در بخش‌های مختلفی همچون بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر نقش زن، بهترین تدوین و بهترین جلوه‌های ویژه نامزد دریافت سیمرغ شد.

مهناز افشار در فیلم قسم
مهناز افشار در فیلم قسم

ورود به سینمای خانگی

عشق تعطیل نیست

مهناز افشار اولین بار با بازی در سریال «عشق تعطیل نیست» وارد شبکه نمایش خانگی شد که قرار بود در 26 سی دی 50 دقیقه ای تولید و عرضه شود ولی به دلایلی پس از پخش قسمت پنجم متوقف شد.

از بازیگران این سریال میتوان به محمدرضا گلزار، بهنوش بختیاری و مهرانه مهین ترابی اشاره نمود.

عاشقانه

سریال «عاشقانه» در سال 1395 به کارگردانی منوچهر هادی و با حضور بازیگرانی از جمله مهناز افشار،  ساره بیات،  محممد رضا گلزار و حسین یاری بسیار مورد استقال قرار گرفت و مخاطبان زیادی را جذب کرد.

این سریال ژانر اجتماعی دارد و روایتگر داستان چند خانواده است که با حضور دختری به نام گیسو وارد ماجراهایی میشوند.

مهناز افشار در عاشقانه
مهناز افشار در عاشقانه

گلشیفته

سریال «گلشیفته» در سال 1396 به کارگردانی بهروز شعیبی در سینما خانگی عرضه شد.

این سریال روایتگر داستان 4 زن است که هر یک داستان خاص خود دارند.

مهناز افشار در این سریال نقش رئیس دانشکده را بازی میکند که با همسرش بر سر استقلال زنان اختلاف نظر دارد.

از دیگر بازیگران این مجموعه میتوان به  سیامک انصاری، مهدی ژوله، بهاره کیان افشار، شیلا خداداد، هومن سیدی و مهدی هاشمی اشاره نمود.

مهناز افشار در گلشیفته

افتخارات

  • برنده تندیس بهترین بازیگر زن از جشن دنیای تصویر برای بازی در فیلم «طبقه سوم» در سال 1390
  • برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از انجمن منتقدان برای بازی در فیلم «برف روی کاج‌ ها» در سال 1389
  • برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن از بخش نگاه نو جشنواره فجر برای بازی در فیلم «برف روی کاج‌ ها» در سال 1389
  • برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فجر برای بازی در فیلم «سعادت‌ آباد» در سال 1389
  • برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن از انجمن منتقدان برای بازی در فیلم «طبقه سوم» در سال 1388

کار سینمایی

  • مهمانخانه ماه نو – 1397
  • قسم – 1397
  • ناگهان درخت – 1397
  • آشفتگی – 1397
  • آبی به رنگ آسمان – 1397
  • شاه‌ کش – 1396
  • لس آنجلس تهران – 1396
  • خوک – 1396
  • دارکوب – 1396
  • ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا – 1395
  • نهنگ عنبر 2 – 1396
  • گیلدا – 1395
  • خانه‌ ای در خیابان چهل و یکم – 1395
  • نهنگ عنبر – 1394
  • معلم – 1393
  • دلم می ‌خواد – 1393
  • بیگانه – 1392
  • متروپل – 1393
  • چه خوبه که برگشتی – 1392
  • از تهران تا بهشت – 1391
  • هیچ‌ کجا هیچ‌ کس – 1391
  • پل چوبی – 1390
  • یک عاشقانه ساده – 1390
  • برف روی کاج‌ ها – 1390
  • سعادت ‌آباد – 1389
  • قصه پریا – 1389
  • طبقه سوم – 1388
  • پسر آدم، دختر حوا – 1388
  • خاطره – 1387
  • امشب شب مهتابه – 1387
  • پوپک و مش ماشاالله – 1387
  • شیرین – 1387
  • دعوت – 1387
  • شبانه‌روز – 1387
  • انعکاس – 1387
  • تسویه ‌حساب – 1386
  • کلاغ پر – 1386
  • رئیس – 1385
  • محاکمه – 1385
  • آتش ‌بس – 1385
  • آکواریوم – 1384
  • تله – 1384
  • چه کسی امیر را کشت؟ – 1384
  • کارگران مشغول کارند – 1384
  • سالاد فصل – 1383
  • کما – 1382
  • سیزده گربه روی شیروانی – 1381
  • دختری در قفس – 1381
  • زهر عسل – 1381
  • نگین – 1380
  • خاکستری – 1379
  • شور عشق – 1379
  • شیرهای جوان – 1378
  • دوستان – 1378

شبکه خانگی

  • گلشیفته – 1396 – 97
  • عاشقانه – 1395 – 96
  • عشق تعطیل نیست – 1393 – 94
  • گم‌ شده – 1377

بیوگرافی مهناز افشار | سایت بیوگرافی ها دات کام

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا