بیوگرافی کامل لوریک میناسیانی هوسپیان + عکس

بیوگرافی کامل لوریک میناسیانی هوسپیان + عکس

 

 

لوریک میناسیانی هوسپیان (زاده ۱۳۲۲ تبریز – ۲۱ خرداد ۱۳۸۳ تهران) بازیگر سینما و تلویزیون و فرزند آرمان هوسپیان بازیگر نامدار سینمای ایران بود

نام اصلی : لوریک میناسیانی هوسپیان

زمینه فعالیت : سینما و تلویزیون

ملیت : ایرانی

تولد : ۱۳۲۲

تبریز

والدین : آرمان هوسپیان

مرگ : ۲۱ خرداد ۱۳۸۳

تهران

پیشه : بازیگر

 

زندگی

لوریک میناسیانی هوسپیان بازیگری را از دوران مدرسه و با گروه تئاتر " آرمن " به سرپرستی شاهین سرکیسیان آغاز کرد و کار خود را با او و آربی آوانسیان ادامه داد.

این گروه نمایشی پرکار در سه سال سیزده نمایش از نمایشنامه نویسنان بزرگ را به صحنه برد. به گفته دوستانش او بهترین بازی هایش را در نمایشی از آرتور شنیتسلر و نمایش صید لال وار نوشته واهان میراکیان ارائه داد.

لوریک فرزند آرمان هوسپیان بازیگر نامدار سینمای پیش از انقلاب بود . او فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۶۹ با فیلم به یاد ماندنی پرده آخر ساخته واروژ کریم-مسیحی آغاز و در طول فعالیتش در هیجده فیلم بازی کرد که بعضی از آنها مانند پرده آخر، بوی پیراهن یوسف، دختری با کفش‌های کتانی، بودن یا نبودن و بوی کافور عطر یاس از فیلم‌های مطرح سینمای ایران هستند.

او برای بازی در فیلم بودن و نبودن ساخته کیانوش عیاری نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش دوم در جشنواره فجر شد. در تلویزیون نیز در سریال پرطرفدار کارآگاه شمسی و دستیارش مادام ساخته مرضیه برومند بازی به یاد ماندنی ارائه کرد.

 

مرگ

لوریک میناسیان در ۶۱ سالگی در بیمارستان دادگستری تهران درگذشت.

روز ۲۶ خرداد ماه مراسم مذهبی و تشییع جنازه لوریک میناسیان بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون با حضور جمع کثیری از دوستداران او در کلیسای مریم مقدس تهران انجام شد.

در مراسم تشییع او پس از انجام مراسم مذهبی میشا هایراپتیان بنیانگذار گروه نمایش آرمن از طرف گروه آرارات این ضایعه دردآور را به جامعه هنردوستان ایران تسلیت گفت و چند دقیقه‌ای در باره شخصیت و خصوصیات و کارهای هنری او صحبت کرد.

در این مراسم تعدادی از هنرمندان سینما و تلویزیون از جمله مرضیه برومند، پری امیر حمزه، سروش صحت و بهمن مفید بازیگر قدیمی سینمای ایران حضور داشتند.

عزت‌الله ضرغامی رئیس جدید صدا و سیما نیز در کلیسا حضور یافت و به بازماندگان لوریک میناسیان تسلیت گفت.

 

فیلم‌شناسی

•             پرده آخر

•             دو نفر و نصفی

•             خانه خلوت

•             مجسمه

•             شوخی

•             بوی پیراهن یوسف

•             بودن یا نبودن

•             تکیه بر باد

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا