گفتگوی کوتاه با فرهاد قائمیان بازیگر سریال یادآوری

گفتگوی کوتاه با فرهاد قائمیان بازیگر سریال یادآوری

 

فرهاد قائمیان, بیوگرافی فرهاد قائمیان, زندگینامه فرهاد قائمیان, سن فرهاد قائمیان, همسر فرهاد قائمیان, فیلم های فرهاد قائمیان, اسامی فیلم های فرهاد قائمیان

 

نیاز به معرفی ندارد چون هر مخاطبی با دیدن چهره‌اش به یاد بازی‌های زیبای او می‌افتد. فرهاد قائمیان سال‌هاست با حضور در عرصه سینما، تلویزیون و تئاتر ثابت کرده است که توانمندی‌های بسیاری در ایفای نقش‌های متفاوت دارد. مخاطبان تلویزیون حضور این بازیگر را در سریال‌هایی چون »زمانی برای عاشقی»، «لبه آتش»، «شوق پرواز»، «شکرانه»، «وفا»، «شهریار» و«به دنیا بگویید بایستد» به‌خوبی به یاد می‌آورند.  اما بهانه ما برای این گپ و گفت کوتاه ایفای نقش سرگرد مکی در سریال «یادآوری» است. این مجموعه، داستان آدم‌هایی است که فرصت زندگی دوباره به آنها داده می‌شود. آدم‌هایی که می‌میرند اما دوباره به زندگی بازمی‌گردند.

«یادآوری» داستان مرگ و زندگی است. داستان پیوند سرنوشت آدم‌هاست تا با این پیوند به جست‌وجوی رازهای نهفته خود بپردازند و رشته ازهم‌گسیخته زندگی‌شان را با نگاهی دیگر از نو بتابند.  هفته گذشته نشست نقد و بررسی این سریال با حضور عوامل آن در هفته‌نامه سروش برگزار شد، ما نیز فرصت را مغتنم شمردیم و با فرهاد قائمیان که سریال «سرزمین کهن» را آماده پخش، فیلم سینمایی «استرداد» را در حال اکران و فیلم‌های سینمایی «رستاخیز» و «ناخواسته» را در جشنواره فجر دارد، به گفت‌وگو نشستیم.

 

شما نقش‌های متفاوتی را در قالب‌های گوناگون بازی کرده‌اید، برایمان از تحلیل شخصی و ارزیابی‌تان از نقش سرگرد مکی و حضور در سریال «یادآوری» بگویید.

ابتدا این را بگویم که اگر من در اینجا حضور دارم به دلیل آن نیست که حتماً بازی من شاخص بوده است. من نماینده دوستان بازیگر این مجموعه هستم که امروز نتوانستند در خدمت شما باشند. به عقیده من در یک گپ کوتاه نمی‌توان تحلیل جامعی در مورد نقش ارائه داد زیرا اصول و قاعده‌هایی در این خصوص وجود دارد و تحلیل و ارزیابی نقش، کار تخصصی و زمانبری است و باید برای آن زمان کافی لحاظ شود اما باید بگویم سریال «یادآوری» یک فیلمنامه خوب و یک کارگردان خوب داشت و در کنار آن، عوامل بسیار حرفه‌ای که به بازخورد مثبت میان مخاطبان انجامید. این سریال اولین تولید شبکه تلویزیونی آی‌فیلم است که مخاطبان داخل و خارج از کشور از آن بسیار استقبال کردند و فکر می‌کنم این اتفاق خوشایندی برای هر بازیگری است.

 

 به عقیده شما دلیل این همه بازخورد مثبت چه بوده است؟

با احترام به تمام مجموعه‌های تولیدی دیگر باید بگویم این سریال متفاوت‌تر از آثار دیگر بود. در این سریال چندین قصه اتفاق می‌افتد و پیش می‌رود و شخصیت‌ها و ساختاری متفاوت دارد. به این دلیل مردم به آن دید دیگری دارند. امیدوارم شرایطی پیش بیاید تا با سطح کیفی بالاتر و بودجه کافی، بتوان با مجموعه‌های داخلی در مقابل سریال‌های ماهواره‌ای که با هدف تخریب پخش می‌شوند،ایستادگی کرد. وقتی بودجه مناسب و کافی و کیفیت بالای تولید وجود داشته باشد، هنرمندان با انگیزه و شور و هیجانی دوچندان به تولید سریال‌‌های موفق تلویزیونی روی می‌آورند. همه می‌دانیم که فیلمسازی داخلی کشور ما بسیار پیشرفته‌تر از فیلمسازی در کشورهای تولیدکننده سریال‌های مخرب ماهواره‌ای است. بنابراین باید به این سمت برویم و برای ساخت آثاری درخور شأن مخاطب ایرانی تلاش کنیم.

 

 شما بازیگری هستید که در نقش‌های خلافکار و همچنین پلیس ظاهر شده‌اید، به نظر می‌رسد کار سختی باشد که از قالب یک نقش بیرون بیایید و در قالب دیگری به ایفای نقش بپردازید و دوباره آن را رها کنید و این مسیر ادامه پیدا کند، اما هیچ یک از نقش‌ها شبیه به هم ایفا نشود

این در ابتدا به دلیل اعتماد کارگردان‌های هر مجموعه‌ بوده است که این نقش‌ها را به من سپردند. من با هر کارگردانی حداقل سه بار کار کرده‌ام. این موضوع هم نشانه اعتماد است و هم ناشی از درک متقابل و شناختی است که از یکدیگر پیدا می‌کنیم. من هم سعی می‌کنم راهکارهایی درباره ایفای این شخصیت‌ها داشته باشم که پیش‌برنده باشد. خدا را شکر که تعامل خوبی با کارگردان این سریال و بازیگران برقرار شد. من امسال در دو مجموعه حضور داشتم که هر دو را دوست داشتم. خوشحالم از اینکه در سریال «یادآوری» کار کردم. به سهم خودم از کارگردان، نویسنده و تیم بازیگران این مجموعه  تشکر می‌کنم.

هفته نامه سروش

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا