بیوگرافی اوما تورمن + عکس

بیوگرافی اوما تورمن + عکس

 

اوما تورمن, بیوگرافی اوما تورمن, زندگینامه اوما تورمن, جوایز اوما تورمن, فیلم های اوما تورمن, همسر اوما تورمن, سن اوما تورمن, والپیپر اوما تورمن, عکسهای اوما تورمن, آهنگ های اوما تورمن, آلبوم های اوما تورمن, عکسهای جدید اوما تورمن, اوما تورمن 2014, اوما کارونا تورمن, Uma Karuna Thurman, گری اولدمن, ایتان هاوک

 

اوما کارونا تورمن (به انگلیسی: Uma Karuna Thurman)، (متولد: ۲۹ آوریل ۱۹۷۰) بازیگر و مدل آمریکایی است.

نام اصلی : اوما کارونا تورمن

ملیت : آمریکایی

تولد : ۲۹ آوریل ۱۹۷۰

بوستون، ماساچوست، آمریکا

سال‌های فعالیت : ۱۹۸۷ تا کنون

همسر(ها) : گری اولدمن (۱۹۹۰ تا ۱۹۹۲)

ایتان هاوک (۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴)

جوایز اسکار : نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن – داستان عامه‌پسند

 

وی در فیلم‌های متعددی نقش‌های کلیدی و اصلی را داشته که ژانر فیلم‌ها نیز با هم متفاوت است، از فیلم‌های درام گرفته تا علمی-تخیلی و اکشن. بدون در نظر گرفتم فیلم‌های اولیه او همچون فیلم روابط خطرناک محصول ۱۹۸۸، شاید بتوان گفت وی با فیلم پالپ فیکشن به شهرت رسید. این فیلم اثری از کارگردان مشهور هالیوود، کویینتین تارانتینو بود که بخاطر بازی در این فیلم اوما تورمن نامزد دریافت جایزهٔ اسکار و برنده جایزه گلدن گلوب شد. از دیگر فیلم‌های وی در دهه ۱۹۹۰ می‌توان به بتمن و رابین، بینوایان و گاتاکا اشاره نمود.

نام اوما تورمن بار دیگر بخاطر بازی در فیلم بیل را بکش (۲۰۰۳/۲۰۰۴) که این فیلم نیز اثری از کویینتین تارانتینو بود، بر سر زبان‌ها افتاد و بخاطرش نقشش در این فیلم نامزد دریافت دو جایزه گولدن گلوب شد.

 

کودکی

اوما متولد شهر بوستون در ایالت ماساچوست است. پدرش رابرت، استاد دانشگاه و یک بودایی و مادرش ننو، مدل و مانکن بود که در کشور مکزیک متولد شده بود.

 

زندگی هنری

تورمن در ژانرهای متفاوت سینمایی، نقشهای برجسته‌ای را بازی کرده است و عمده شهرت او به بازی‌هایش در فیلم‌های کوئنتین تارانتینو برمیگردد. او در فیلم‌های معروفی چون روابط مخاطره‌آمیز (۱۹۸۸)، داستان عامه‌پسند (۱۹۹۴)، گاتاکا (۱۹۹۷) و دو سری بیل را بکش (۲۰۰۳ – ۲۰۰۴) ایفای نقش نموده‌است.

نقش‌ها

    «دوشیزه ماریان» در رابین هود (۱۹۹۱)

    «میا والاس» در داستان عامه‌پسند (۱۹۹۴)

    « پیچک سمی» در بتمن و رابین

    «ایرنه کاسینی» در گاتاکا (۱۹۹۷)

    «بئاتریس کیدو» در بیل را بکش (۲۰۰۳)

 

بیوگرافی اوما تورمن + عکس

 

بیوگرافی اوما تورمن + عکس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا