بیوگرافی کیت باسورث – Catherine Ann Bosworth

بیوگرافی کیت باسورث + عکس

کاترین آن باسورث (به انگلیسی: Catherine Ann Bosworth) (زاده ۲ ژانویه ۱۹۸۳) که کیت باسورث شناخته می‌شود، بازیگر آمریکایی است.

نام اصلی : کاترین آن باسورث

زمینه فعالیت : سینما

ملیت : آمریکا

تولد : ۲ ژانویهٔ ۱۹۸۳

لس آنجلس، کالیفرنیا

پیشه : بازیگر

سال‌های فعالیت : ۱۹۹۸ تاکنون

 کیت کار بازیگری را با بازی در مجموعه تلویزیونی آمریکایی‌های جوان در نقش بلا بنکس آغاز کرد. وی با بازی در فیلم تصادف آبی (۲۰۰۲) به شهرت رسید. بدنبال آن در سال ۲۰۰۳ در فیلم سرزمین عجایب در نقش دوست دختر دوران نوجوانی جان هلمز که نقشش را وال کیلمر بازی می‌کرد، ایفای نقش نمود. در سال ۲۰۰۴ باسورث در نقش ساندرا دی در فیلم آنسوی دریا نقش آفرینی کرد. کیت از آن پس در فیلم‌های برجسته‌ای بازی کرد که در این بین بازگشت سوپرمن در نقش لوئیس لین در سال ۲۰۰۶ و در سال ۲۰۰۸ در فیلم ۲۱ شایان ذکر است.

کیت باسورث در سال ۲۰۰۸ فعالیت خود را به عنوان مدل کلوین کلاین و سخنگوی شرکت کوئچ گسترش داد.

زندگی

کیت باسورث در ۲ ژانویه ۱۹۸۳ در لس آنجلس کالیفرنیا بدنیا آمد. او به صورت مادرزادی با هتروکرومی ایریدیوم چشم به جهان گشود و رنگ چشمانش یکی آبی و دیگری قهوه‌ای است. مادرش پاتریشا پاتر خانه‌دار و پدرش هارولد باسورث مدیر سابق شرکت تالبوتس بود.پس از ترک سانفرانسیسکو در سن ۶ سالگی، خانواد باسورث بواسطه شغل پدر غالباً مجبور به نقل مکان می‌شد.هرچند او در ساحل شرقی آمریکا رشد کرد و دوران جوانی خود را در ماساچوست و کانتیکت گذراند.

باسورث همواره به سوارکاری حرفه‌ای به عنوان یک شغل علاقه داشته و در سن ۱۴ سالگی قهرمان مسابقات سوارکاری شده بود. در سال ۲۰۰۱ زمانی که او از دبیرستان کوهاهست فارغ التحصیل شد، توانایی صحبت به زبان اسپانیایی را فراگرفته و به عضویت انجمن افتخارات ملی در آمده بود.همچنین او در تیم لاکراس و تیم اصلی فوتبال دبیرستان بازی می‌کرده است.

بازیگری

ورود به عرصه سینما

در سال ۱۹۸۸ میلادی در پی فراخوانی برای انتخاب بازیگری توانا در زمینه سوارکاری در شهر نیویورک، کیت باسورث در این گزینش شرکت کرد و توانست نقش جودیت در فیلم نجوای اسب را بدست آورد.این فیلم با استقبال خوب منتقدان روبه رو شد.در سال ۲۰۰۰ میلادی، کیت با بازی در نقش بلا بنکس، دختری که در یک پمپ بنزین کار می‌کرد در مجموعه تلویزیونی آمریکایی جوان بسیار درخشید،هرچند پخش این سریال لغو شد. باسورث در همین سال با نقش کوتاهی در فیلم تایتان را به یادآور حاضر شد و در نهایت در سال ۲۰۰۱ به امید بدست آوردن نقش‌های بیشتر و شرکت آسان‌تر در آزمون‌های هنرپیشگی به لس آنجلس نقل مکان کرد.

رسیدن به موفقیت

تاریخ به موفقیت رسیدن کیت باسورث با سال ۲۰۰۲ و فیلم سانحه آبی رقم خورده بود، فیلمی که برای آن ۶ ساعت در روز به مدت یک ماه با دو مربی جداگانه به تمرینات بدن‌سازی می‌پرداخت تا ۱۵ پوند بر وزنش اضافه کند. این فیلم با نظر مثبت منتقدان همراه شد و حاصل آن سود ۴۰ میلیون دلاری در گیشه‌های ایالات متحده بود. بدنبال موفقیت حاصل از سانحه آبی، او در فیلم کمدی سیاه قوانین جاذبه (۲۰۰۲) و پس از آن در نقش دوست دختر دوران نوجوانی بازیگر فیلم‌های پورن، جان هلمز در فیلم سرزمین عجایب (۲۰۰۳) حاضر شد.

در سال ۲۰۰۴ میلادی در نقش مقابل توفر گریس در فیلم قرار موفق با تد همیلتون به ایفای نقش پرداخت که حاصل آن هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ انتقادی ناموفق بود.در همین سال در نقش ساندرا دی در فیلم آنسوی دریا به ایفای نقش پرداخت. میک لاسیل در نقد این فیلم که در سان‌فرانسیسکو کرونیکل چاپ شد، نوشت:«کوین اسپیسی که نقش بابی دارین بازی می‌کند، در مقابل ایفای نقش باسورث ناراحت کننده است.» در مجموع این فیلم نقدهای مختلفی دریافت کرد،اما در گیشه ناموفق بود. بدنبال آن سال، باسورث در نقش چالی در فیلم فصل زنبور که برپایه داستانی با همین نام توسط مایلا گلدبرگ نوشته شده بود، به ایفای نقش پرداخت.در همین سال او در چندین آگهی تبلیغاتی شرکت رولون حاضر شد و در جایگاه ۶۰ام فهرست صد زن جذاب جهان ۲۰۰۵ اف‌اچ‌ام قرار گرفت.همچنین او توانست در سال ۲۰۰۵ جایگاه ۳۸ و در ۲۰۰۶ جایگاه ۶ام از فهرست صد جذاب ماکسیم را بدست آورد.

فیلم شناسی

سال

فیلم

نقش

توضیحات

۱۹۹۸

نجوای اسب

جودیت

۲۰۰۰

تایتان را به یادآور

اما هویت

آمریکایی جوان

بلا بنکس

مجموعه تلویزیونی

تازه وارد

کورتنی داچرتی

۲۰۰۲

قوانین جاذبه

سانحه آبی

آن ماریه چادویک

۲۰۰۳

برتری گوزن

ترینیتی مونتیج

سرزمین عجایب

دون چیلر

۲۰۰۴

آنسوی دریا

ساندرا دی

قرار موفق با تد همیلتون!

دانش آموز دبیرستان

۲۰۰۵

فصل زنبور

چلی

۲۰۰۶

بازگشت سوپرمن

لوییس لین

۲۰۰۷

دختری در پارک

لوئیس

۲۰۰۸

۲۱

جیلی تیلور

۲۰۱۰

راه جنگجو

لین

۲۰۱۱

Straw Dogs

امی سامنر

۲۰۱۱

حوادث زندگی

دینا

عکسهای کیت باسورث

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا