گفتگو با سیاوش مفیدی مجری مسابقه رقابت بزرگ

گفتگو با سیاوش مفیدی مجری مسابقه رقابت بزرگ

 

سیاوش مفیدی, بیوگرافی سیاوش مفیدی, عکسهای سیاوش مفیدی, همسر سیاوش مفیدی, خنده بازار, مسابقه بزرگ, فیلم های سیاوش مفیدی, مصاحبه با سیاوش مفیدی

 

سیاوش مفیدی سال ۱۳۴۸ متولد شده و در رشته مدیریت بانکداری تحصیل کرده است، اما علاقه به بازیگری سبب شد در دوره‌های آموزشی این رشته زیرنظر سمندریان و بیضایی شرکت کند. مفیدی تا امروز در برنامه‌های متعددی حضور داشته که از آن جمله می‌توان به مسابقه بزرگمردان کوچک، برنامه‌های طنز، سریال‌های قرارگاه مسکونی، تعطیلات پردردسر، ماه عسل، سه دونگ سه دونگ و مجموعه خنده بازار اشاره کرد.

او که در برنامه خنده بازار اجرای نقش‌های مختلفی چون محبت فامیلی چدن (محمد مایلی‌کهن)، ساسان گلدرشت و ساسان گلرخ(سامان گلریز)، چکی جان، افسر پلیس بزرگراه، گیاه رستنی(عباس کیارستمی)، شادابیان(علی کفاشیان)، پدرخوانده، پوآرو، محبت اکبری(محمد اصغری)، بایسته(مرتضی شایسته) و کامبیز ستمدیده(پرویز مظلومی) را اجرا کرده بود، تابستان امسال از همکاری با سری آخر خنده‌ بازار بازماند، چرا که اجرای یک مسابقه تلویزیونی را پذیرفته بود. این مسابقه رقابت بزرگ نام دارد، در نمک‌آبرود تصویربرداری شده و این شب‌ها از شبکه سه به نمایش درمی‌آید. با او درباره این برنامه و شیوه اجرایش گفت‌وگو کرده‌ایم که می‌خوانید:

شما قبل از رقابت بزرگ، مسابقه دیگری در تلویزیون اجرا کرده بودید؟

بله. حدود ۱۳ سال پیش مسابقه بزرگمردان کوچک را اجرا می‌کردم که از مسابقات پرطرفدار تلویزیون بود. این مسابقه به کارگردانی هوشنگ هدایتی از شبکه سه پخش می‌شد. بعد از آن هم چند مسابقه از جمله مسابقه تلفنی اجرا کردم تا این ‌که اجرای رقابت بزرگ به من پیشنهاد شد.

از اجرای خودتان در این مسابقه راضی هستید؟

این مسابقه را به گونه‌ای اجرا کردم که از من خواسته شد. این سوال یعنی به نظر شما اجرای خوبی نیست.

مسابقات تلویزیونی برای ایجاد هیجان و سرگرمی ساخته می‌شود، اما معتقدم خبر ۲۰ و ۳۰ از مسابقه شما هیجان ‌انگیزتر است!

از من خواسته شد که مسابقه را این‌طور اجرا کنم و به نظرم بد هم نشده است. قرار نبود که شوخی یا سروصدا کنیم.

بجز شوخی و سر و صدا راه دیگری نیست که بتوان در یک مسابقه هیجان ایجاد کرد؟

چرا. خیلی کارها می‌شد کرد،اما عوامل متعددی دست به دست هم داد تا اجرای برنامه به این شکل درآید. از همان ابتدا قصد نداشتیم خیلی شلوغش کنیم و تهیه‌کننده از من خواست که بدون سر و صداهای بی‌دلیل آن را اجرا کنم. معتقدم همیشه قرار نیست مسابقه‌ها به یک شیوه اجرا شود و مجری با سروصدا و بالا و پایین پریدن، توهم هیجان را ایجاد کند. اگر شما به اجرای من انتقاد دارید به این دلیل است که به عنوان مخاطب تلویزیون عادت کرده‌اید مسابقات را با سروصدای مجری‌ها تماشا کنید. می‌توانم مسابقات زیادی را مثال بزنم که مجری از جایش تکان هم نمی‌خورد، اما مخاطبان بسیاری آن را تماشا می‌کنند. البته حضور من خیلی هم خنثی نیست و گاهی
شوخی‌های ریزی دارم.

فکر نمی‌کنید مسابقه نیاز به هیجان دارد؟ وقتی خود مسابقه هیجان نداشته باشد مجری باید این هیجان را ایجاد کند.

شاید حق با شما باشد، اما همچنان معتقدم که شما به سر و صدای مجریان در مسابقه‌های تلویزیونی عادت کرده‌اید. من از اجرای این برنامه راضی هستم.

در قسمت‌های اول مسابقه گفتار متن داشت که شما آن را اجرا می‌کردید، همین باعث می‌شود کمی فضای رقابت بزرگ گرم شود، اما آن هم حذف شد.

تمام اتفاقات به خواست تهیه‌کننده رخ داد. ایشان این‌طور صلاح دیدند.

اجرای خودتان را در این مسابقه دیده‌اید؟

چند قسمت اول را هنگام ضبط نریشن‌ها در استودیو دیدم، اما بعد به دلیل مشغله فقط یکی دو قسمت را دیدم.

برای اجرای این مسابقه نتوانستید در خنده بازار حضور داشته باشید. از تولید سری جدید این برنامه خبر ندارید؟

من در نمک‌آبرود مشغول بودم و نشد در خدمت دوستانم در برنامه خنده‌بازار باشم، اما از سری جدید آن هم خبری ندارم. این روزها مشغول بازی در سریال معمای شاه هستم و نمی‌دانم اصلا خنده بازار ادامه پیدا خواهد کرد یا نه.

انگار در معمای شاه بازی دو نقش را به‌عهده دارید.

بله. نقش نخست وزیر رضاشاه و رئیس دفتر امیرعباس هویدا که مربوط به دو دوره مختلف است.

اگر اشتباه نکنم قبلا با آقای ورزی، کارگردان سریال معمای شاه کار نکرده بودید.

بله. به پیشنهاد شهرام خلج، گریمور معمای شاه در این سریال حضور پیدا کردم.

شباهت به این شخصیت‌ها دارید؟

شباهت من به این شخصیت‌ها چندان اهمیتی نداشت، چون این شخصیت‌ها چندان معروف نیستند،اما با وجود این چون عکس‌هایی از آنها در دسترس است، شباهت لازم به‌وسیله گریم ایجاد شده است. انتخاب من برای بازی در این نقش‌ها نتیجه دیدگاه کارگردان و نظر ایشان بوده و بعید می‌دانم ارتباطی به شباهت‌های ظاهری من با این افراد داشته باشد و اتفاق خوبی است که تجربیات ارزشمندی برای من به همراه داشته است.

آذر مهاجر/ گروه رادیو و تلویزیون

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا