بیوگرافی پنه لوپه کروز سانچز + عکس

بیوگرافی پنه لوپه کروز سانچز + عکس

 

 پنه لوپه کروز سانچز, پنه لوپه سانچز, بیوگرافی پنه لوپه سانچز, زندگینامه پنه لوپه سانچز, پنه لوپه سانچز چند سالشه, همسر پنه لوپه سانچز, پنه لوپه سانچز کیست, جوایز پنه لوپه سانچز, فیلم های پنه لوپه سانچز

 

پنه لوپه کروز سانچز (به اسپانیایی: Penélope Cruz Sánchez)‏ (زاده ۲۸ آوریل ۱۹۷۴) بازیگر اسپانیایی است.

نام اصلی پنه لوپه کروز سانچز

زمینه فعالیت : سینما

ملیت : اسپانیایی

تولد : ۲۸ آوریل ۱۹۷۴

مادرید، اسپانیا

پیشه : بازیگر

سال‌های فعالیت: ۱۹۹۲ تاکنون

همسر(ها) : خاویر باردم

فرزندان   یک پسر : لئو

جوایز : جوایز اسکار

بهترین بازیگر نقش مکمل زن

۲۰۰۸، ویکی کریستینا بارسلونا

جوایز دیگر

جایزه بهترین بازیگر جشنواره فیلم کن

۲۰۰۶، ولور

 

پنه لوپه کروز سانچز (به اسپانیایی: Penélope Cruz Sánchez)‏ (زاده ۲۸ آوریل ۱۹۷۴) بازیگر اسپانیایی است. وی در ۱۵ سالگی توسط یک آژانس استعداد یابی شناخته شد، سپس اولین کار بازیگری خود را در ۱۶ سالگی با حضور در تلویزیون آغاز کرد و در پی آن و در همان سن با شرکت در فیلم خامون، خامون (۱۹۹۲) پابه عرصه سینما نهاد و مورد توجه منتقدان قرار گرفت. در سال ۲۰۰۱ میلادی دو فیلم آسمان وانیلی و دمیدن از وی به نمایش در آمد که سبب شهرت بیشتر او شد و از سوی دیگر هر دو فیلم به موفقیت تجاری در سطح جهانی دست یافتند.

در دهه ۲۰۰۰ میلادی او در فیلم‌های متعددی با سبک‌های گوناگون نقش‌آفرینی کرد که از آن‌ها می‌توان به کمدی بیدار شدن در رنو (۲۰۰۲)، فیلم دلهره‌آور گوتیکا (۲۰۰۳)، فیلمی با موضوع عید کریسمس به نام نوئل (۲۰۰۴)، فیلم ماجراجویانه صحرا (۲۰۰۵)، فیلم موزیکال درام ناین و پویانمایی جی-فورس اشاره کرد.از برجسته‌ترین فیلم‌های او می‌توان ولور (۲۰۰۶) که نامزد گلدن گلوب و جایزه اسکار شد و فیلم ویکی کریستینا بارسلونا که برنده جایزه اسکار شد را نام برد. او اولین بازیگر اسپانیایی در تاریخ است که موفق به کسب جایزه اسکار شده و همچنین اولین بازیگر اسپانیایی است که ستاره‌ای در پیاده‌روی شهرت هالیوود بدست آورده است.

پنه لوپه در کنار بازیگری مدل شرکت‌هایی چون منگو، لورئال و رالف لورن است و همچنین به همراه خواهر کوچیکترش مونیکا کروز طراحی‌هایی برای منگو انجام داده‌اند. کروز علاوه بر کمک‌های مالی برای موسسات خیریه، وقتش را نیز صرف آن‌ها می‌کند. وی فعالیت‌های داوطلبانه‌ای در اوگاندا و هندوستان داشته است و در هندوستان یک هفته برای مادر ترزا کار کرده و دستمزد حاصل از فیلم کشور هایلو را نیز صرف امور خیریه کرده است.

 

زندگی

پنه لوپه کروز در شهر آلکوبنداس واقع در بخش خودمختار مادرید در اسپانیا از یک خانوادهٔ مسیحی کاتولیک به‌دنیا آمد. پدر وی، ادواردو کروز، گاراژدار، فرشنده و تعمیرکار خودرو و مادرش، انکارنا سانچز آرایشگر بود.پنه لوپه دوران کودکی خود را در آلکوبنداس —شهری کارگری در حومهٔ مادرید— گذراند. او همچنین اوقات بسیاری را در خانهٔ مادربزرگش سپری کرد. او فرزند بزرگ خانواده‌اش بود،خواهر وی مونیکا کروز، رقصنده و ستارهٔ سینما و برادرش ادواردو کروز، خواننده اسپانیایی‌زبان است. پنه لوپه دوران کودکی‌اش را دوران خوبی می‌داند، هرچند چارلی رز دوران کودکی او را معمولی توصیف کرده است. پنه لوپه به‌یاد می‌آورد که در چهارسالگی، هنگام بازی با دوستانش، خود را شخصِ دیگری می‌پنداشت و به‌جای آن،نقش بازی می‌کرد.وی همچنین از دوران کودکی خود نقل می‌کند که به‌هنگام دست نیافتن به خواسته‌اش، بر زمین دراز کشیده و شروع به لگد زدن و شکاندن وسایل می‌کرده‌است.در کودکی، پنه لوپه در آرزوی هنرپیشگی نبود بلکه بیشتر خواهان رقصنده شدن بود. شور وی به رقصیدن، بالاخره به ورودش به هنرکدهٔ ملی هنرهای زیبای اسپانیا انجامید. کروز به مدت ۹ سال در آنجا به آموختن باله کلاسیک مشغول بود.پنه پس از آن به‌مدت سه سال با آنجلا گاریدو، آموزش بالهٔ اسپانیایی دید؛ سپس برای چهار سال در آموزشگاه کریستینا روتا در نیویورک، با آموزگاریِ رائول کابالِرو، رقص جاز آموخت.

پنه لوپه در نوجوانی، با دیدن فیلم Tie Me Up! Tie Me Down! به کارگردانیِ پدرو آلمودوار به هنرپیشگی دلبست. او در آزمون‌های هنرپیشگی نیز شرکت جست ولی فردِ استعدادیاب، به‌دلیل اینکه حس کرد وی هنوز جوان است، پنه لوپه را نپذیرفت.

پس از آن مدل مجله‌های گوناگون شد. کار بازیگری را نخست با مجموعه رز در کانال FR۳ تلویزیون فرانسه آغاز کرد و نخستین کارش در سینما همه چیز درباره مادرم به کارگردانی پدرو آلمودووار است. در سال ۲۰۰۱ در فیلم آسمان وانیلی و بدنبال آن در چشمانت را بگشا بازی کرد. در ۲۲ فوریه ۲۰۰۹ برای بازی در ویکی کریستینا بارسلونا برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل شد. او به تازگی در قسمت چهارم فیلم سینمایی دزدان دریایی کارائیب که از شهرت زیادی برخوردار است و قرار است بزودی اکران شود، ایفای نقش کرده‌است.

 

فعالیت بازیگری

آغاز کار ۱۹۸۹–۱۹۹۶

در سال ۱۹۸۹ میلادی، پنه لوپه ۱۵ ساله برای اولین بار با بازی در نماهنگ موسیقی نیروی سرنوشت (به اسپانیایی: La Fuerza del Destino)‏ که کاری از گروه پاپ اسپانیایی مسانو بود،به جلوی دوربین رفت. در بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۷ میلادی، او ابتدا مدتی مجری برنامه گفتگوی تلویزیونی La Quinta Marcha شد که از شبکه تلسینکو پخش می‌شد، سپس در سال ۱۹۹۱ میلادی در قسمت Elle et lu از مجموعه تلویزیونی فرانسوی و اروتیک Série rose با قبول برهنگی کامل بازی کرد.در ۱۹۹۲، پنه لوپه اولین کار بازیگری جدی خود را در ۱۸ سالگی با ایفای نقش در فیلم درام خامون خامون انجام داد.او در این فیلم در نقش دختری به نام سیلویا بازی می‌کند، سیلویا دختر جوانیست که اولین فرزندش را حامله است، اما مادر شریک زندگی‌اش از این رابطه راضی نیست و با اجیر کردن رائول با ایفای نقش خاویر باردم برای گمراه کردن سیلویا، سعی بر خراب کردن رابطه آن‌ها دارد. مجله پیپل یاد آورد شده است که پس از حضور بدون لباس بالاتنه کروز در این فیلم او به یکی از نمادهای اصلی سکس بدل گشت.اگرچه کروز در سال ۱۹۹۹ در مصاحبه با لس‌آنجلس دیلی نیوز در اینباره گفت:«اون بخش فوق‌العاده‌ای بود، اما من برای برهنگی آماده نبودم. هرچند من از این بابت پیشمان نیستم چرا که می‌خواستم این کار [بازیگری] را شروع کنم و این زندگیم را تغییر داد.»

 

خامون خامون حجم گسترده‌ای از نقدهای مثبت را بدست آورد، بطور مثال کریس هیکس از دیزرت نیوز بازی کروز در نقش سیلویا را دلربا توصیف کرد. نویسنده شیکاگو سان تایمز، راجر ایبرت نوشت:«بازیگران اصلی [فیلم] از جذابیت فیزیکی قابل توجهی برخوردار بودند، بخصوص پنه لوپه کروز در نقش سیلویا.» کروز برای ایفای نقش در این فیلم نامزد دریافت جایزه بازیگر تازه‌کار اتحادیه بازیگران اسپانیا و جایزه گویا بهترین بازیگر نقش زن شد. اگرچه در همین سال توانست برای نقش لوز در فیلم بل ایپوکه، جایزه نقش مکمل اتحادیه بازیگران اسپانیا را بدست آورد. مجمله پیپل بازی کروز در این فیلم را نشان از توانایی او برای ایفای هر نقشی ذکر می‌کند.از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۶ میلادی، پنه لوپه در ۱۰ فیلم اسپانیایی و ایتالیایی حاضر می‌شود.کروز در ۲۰ سالگی به نیویورک نقل مکان می‌کند، او به مدت ۲ سال در دهکده گرینویچ و کریستوفر زندگی می‌کند و به فراگیری زبان انگلیسی و رقص باله در بین کارهای سینمایی‌اش می‌پردازد.

 

پله‌های ترقی ۱۹۹۷–۲۰۰۰

در ۱۹۹۷ میلادی، پنه لوپه در فیلم کمدی عشق می‌تواند بطور جدی به سلامتی شما آسیب بزند در نقش دیانا ظاهر می‌شود، دیانا از طرفداران جان لنون از اعضای بیتلزهاست که تلاشی ناموفقی برای دیدن وی داشته‌است. یک سال پس از این ماجرا و روابط ناموفق مختلف، او حالا در جریان شروع یک آشنایی جدید در شرایط عجیب است.

همچنین در سال ۱۹۹۷ میلادی، او در صحنهٔ ابتدایی فیلم Live Flesh به‌کارگردانیِ پدرو آلمودوار در نقش یک روسپی که در اتوبوس زاده شده‌است، ایفای نقش کرد.وی همچنین در «فیلم گوشه‌ای از بهشت» در نقش «دونا هلنا» بازی کرد. آخرین ظهور پنه در سال ۱۹۷۷ در فیلم اسپانیایِ درام و علمی تخیلی Open your eyes به کارگردانی آلخاندرو آمنابار بود. او در این فیلم نقش «سوفیا» را بازی می‌کند، به‌عنوان دوست‌دختر بهترین دوست نقش اول فیلم، که در نهایت با خود نقش اول فیلم رابطه برقرار می‌کند. Open Your Eyes نقدهای مثبتی دریافت کرد. اما از نظر تجاری موفق نبود و ۳۷۰۰۰۰۰ دلار در ایالات متحده فروش کرد.

 

کسب موفقیت ۲۰۰۱–۲۰۰۵

شهرت جهانی ۲۰۰۶–تاکنون

چهره عمومی

او در سال ۲۰۰۶ به عنوان مدل تبلیغاتی محصولات زیبایی شرکت لورئال برای ترویج استفاده از محصولاتی چون رنگ مو و ریمل آغاز به کار کرد. پنه لوپه در ادامه همکاریش با شرکت لورئال در آگهی‌های تبلیغاتی تلویزیونی و چاپی این شرکت حاضر شد و در مقابل یک سال مبلغ ۲ میلیون دلار دریافت کرد. سپس وی در تبلیغات چاپی منگو ظاهر شد و همچنین قرار دادی نیز با رالف لورن در ۲۰۰۱ عقد نموده بود. در سال ۲۰۰۷ پنه لوپه به همراه خواهرش دومین مجموعه خود را برای منگو طراحی کردند.این طراحی‌ها از بریژیت باردو و تابستان سن تروپ الهام گرفته شده بود. کروز در اینباره گفت:«این همکاری بسیار خوبی بود، چراکه آن‌ها یکی از شرکت‌های بزرگ اسپانیا هستند و دست ما را برای طراحی باز گذاشتند. من و خواهرم نیز زمان زیادی را صرف انجام این طراحی‌ها کردیم.»

پنه لوپه در سال ۲۰۰۷ در جایگاه ۵۸ام در بین ۱۰۰ شخصیت جذاب مجله ماکسیم قرار گرفت و توسط مجله امپایر به عنوان یکی از ۱۰۰ ستاره جذاب سینما انتخاب شد. او در رتبه بندی وب‌سایت اسک‌من.دات‌کام (به انگلیسی (Askmen.com‏ در فهرست خواستنی‌ترین زنان در سال ۲۰۰۸ میلادی رتبه ۲۶، سال ۲۰۰۹ میلادی رتبه ۲۵ و ۲۰۱۰ میلادی رتبه ۷ام را بدست آورد.در آوریل ۲۰۱۰ میلادی، کروز به عنوان معرف و چهره جدید عطر ترزر لانکوم جانشین کیت وینسلت شد. سپس با عقد قرار دادی به عنوان مدل تبلیغاتی لانکوم استخدام گردید و در کنار دیگر مدل‌های تبلیغاتی لانوکم، کیت وینسلت و جولیا رابرتز قرار گرفت. تصاویر این مراسم توسط ماریو تستینو عکس برداری شد.

در ۲۰۱۰، کروز به عنوان ویراستار مهمان در زمینه عکسبرداری از مدل‌های سایز بزرگ با مجله ووگ فرانسه همکاری کرد. در جشنی که ونیتی فیر برای همکاری بین کروز و آلمودوار در ویژه‌نامه هالیوود گرفته بود، آلمودوار گفت:«او الهه شعر و موسیقی من است.» و در جواب کروز او را مربی خود خوانده بود.در دسامبر ۲۰۱۰ تصویر پنه لوپه بر روی مجله ووگ اسپانیا چاپ شد، این تصویر توسط پیتر لیندبرگ با قبول پنه لوپه و به شرط عدم نمایش حاملگی‌اش تهیه شده بود.به نقل از گزارش دیلی تلگراف در سال ۲۰۱۱، برپایه تحقیق برروی بدن افراد معروف و مشهور توسط دو جراح پلاستیک هالیوود که نظرسنجی در میان بیماران خود برای ساخت تصویری از یک زن ایده‌آل انجام داده بودند، پنه لوپه کروز که به واسطه اندام جذابش شهرت دارد در کنار جنیفر انیستون و ژیزل بوندشن بیشترین رای را برای زیبایی اندامشان آوردند.

 

زندگی شخصی

پنه لوپه نزدیک به بیست سال با پدرو آلمودوار —کسی که در چندین فیلم با وی همکاری داشته‌است— دوست است. پنه لوپه توسط دوستانش «په» خوانده می‌شود. پنه یک فروشگاه لباس‌فروشی و یک خانه در مادرید در نزدیکی خانهٔ پدری‌اش می‌دارد و خانه‌ای دیگر نیز در لس آنجلس. پنه لوپه معمولاً هم در مادرید و هم در لس آنجلس می‌زید.اگرچه پدر و مادر پنه لوپه از یکدیگر جدا شده‌ند،با این حال وی در سال ۲۰۰۸ میلادی بیان کرد که به همهٔ اعضای خانواده خود نزدیک است و رابطهٔ صمیمانه‌ای با آنان دارد.پنه لوپه قادر است به زبان‌های «اسپانیایی»، «ایتالیایی»، «فرانسوی» و «انگلیسی» سخن بگوید.پنه لوپهٔ دوستدارِ جانوران، در جوانی گیاه‌خوار بود و با گاوبازی صراحتاً مخالف می‌کرد که این مسئله، جنجال برانگیزترین اتفاق در زندگی وی بود.

 

فیلم‌شناسی

سال

عنوان

نقش

۱۹۹۲

خامون، خامون

سیلویا

۱۹۹۲

بل ایپوکه

لوز

۱۹۹۲

فریم

لولا در مورنا

۱۹۹۳

برای عشق، فقط برای عشق

ماری

۱۹۹۳

مارپیچ یونانی

الیز

۱۹۹۳

شورشی

انزا

۱۹۹۴

الگره ما نون تروپو

سالومه

۱۹۹۴

تودو اس منتیرا

لوسیا

۱۹۹۵

اینتر روهاس

لوسیا

۱۹۹۵

ال افتکتو ماریپوسا

بازیگر مهمان

۱۹۹۶

لا سلستینا

ملیبیا

۱۹۹۶

بروخاس

پاتریشیا

۱۹۹۶

ماس کوئه آمور، فرنسی

 

۱۹۹۷

عشق می‌تواند بطور جدی به سلامتی شما آسیب بزند

دیانا

۱۹۹۷

چشمانت را بازکن

سوفیا

1997

Live Flesh

ایزابل پلازا کابالرو

۱۹۹۷

ات هورنه آف پارادایس

هلنا

۱۹۹۸

دختر رویاهایت

ماسارنا

۱۹۹۸

کشور هایلو

جوزفا

۱۹۹۸

دون خوان

ماترین

۱۹۹۹

همه چیز درباره مادرم

ماریا روزا سانز

۱۹۹۹

Twice Upon A Yesterday

لوئیس

۲۰۰۰

All the Pretty Horses

Alejandra Villarreal

2000

Woman on Top

Isabella Oliveira

۲۰۰۱

دمیدن

میرتا جانگ

۲۰۰۱

فریبم نده

کارمن روماس

۲۰۰۱

کاپیتان کورلیس مندولین

Pelagia

۲۰۰۱

آسمان وانیلی

سوفیا سرانو

۲۰۰۲

بیدار شدن در رنو

برندا

۲۰۰۳

فن‌فن لا تولیپ

آدلین لا فرانچیس

۲۰۰۳

گوتیکا

Chloe Sava

۲۰۰۴

سر در ابرها

میا

۲۰۰۴

نوئل

نینا واسکز

۲۰۰۴

بی‌حرکت

ایتالیا

2005

Sahara

Eva Rojas

۲۰۰۵

کروموفوبیا

گلوریا

2006

باندیداس

Maria Alvarez

۲۰۰۶

ولور

ریموندا

2007

Manolete

Antonita Sino

2007

The Good Night

Anna

2008

Elegy

Consuela Castillo

۲۰۰۸

ویکی کریستینا بارسلونا

ماریا النا

۲۰۰۹

جی-فورس

خوارز

۲۰۰۹

آغوش‌های شکسته

مگدالنا

۲۰۰۹

ناین

کارلا آلبانس

۲۰۱۰

س .ک . س و شهر ۲

کارمن گارسیا گارون

۲۰۱۱

دزدان دریایی کارائیب: بر امواج بیگانه

انجلیکا

۲۰۱۲

The Bop Decameron

 

 

 پنه لوپه کروز سانچز, پنه لوپه سانچز, بیوگرافی پنه لوپه سانچز, زندگینامه پنه لوپه سانچز, پنه لوپه سانچز چند سالشه, همسر پنه لوپه سانچز, پنه لوپه سانچز کیست, جوایز پنه لوپه سانچز, فیلم های پنه لوپه سانچز

 

 پنه لوپه کروز سانچز, پنه لوپه سانچز, بیوگرافی پنه لوپه سانچز, زندگینامه پنه لوپه سانچز, پنه لوپه سانچز چند سالشه, همسر پنه لوپه سانچز, پنه لوپه سانچز کیست, جوایز پنه لوپه سانچز, فیلم های پنه لوپه سانچز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا