بیوگرافی کامل بابک زنجانی + عکس

بیوگرافی کامل بابک زنجانی + عکس

 

 بیوگرافی کامل بابک زنجانی + عکس, سن بابک زنجانی, بابک زنجانی کیست؟, زندگینامه جدید بابک زنجانی, شغل بابک زنجانی, سایت بابک زنجانی, دارایی بابک زنجانی, میلیاردر شدن بابک زنجانی, همسر بابک زنجانی, فرزندان بابک زنجانی, شرکت های بابک زنجانی, تصاویر جنجالی بابک زنجانی, مصاحبه با بابک زنجانی, گروه سورینت, آشنایی با بابک زنجانی, بیوگرافی بابک زنجانی, www.sorinetgroup.com, شرکت هولدینگ توسعه سورینت قشم

 

بابک زنجانی با نام کامل بابک مرتضی زنجانی (متولد ۲۱ اسفند ۱۳۴۹ در تهران) تاجر و سرمایه دار ایرانی است. رسانه‌هایی همچون وبگاه بازتاب امروز و وبگاه کلمه وی را به مسایل اقتصادی متهم ساختند. وبگاه کلمه دستگیری فواد صادقی و علی غزالی دو روزنامه نگاری که سایت بازتاب امروز را اداره می‌کردند را به فشارهای وی منتسب کرد.

زاده : ۲۱ اسفند ۱۳۴۹ – ۲۱ مارس ۱۹۷۱

تهران

مقیم : تهران, ایران

حرفه : بنیانگذار و مدیرعامل گروه سورینت

دارایی خالص :▲ ۱۳/۵ میلیارد دلار آمریکا

وب‌گاه : www.sorinetgroup.com

 

دارایی‌ها و مشاغل

بابک زنجانی به گفته خودش دارای بیش از ۷۰ شرکت از جمله شرکت هولدینگ توسعه سورینت قشم، "اولین بانک سرمایه گذاری اسلامی" (به انگلیسی: First Islamic Investment Bank) در مالزی، سهامدار شرکت هواپیمایی انور ترکیه، مؤسسه مالی اعتباری در امارات و بانک ارزش تاجیکستان است. او همچنین شرکت‌هایی در دوبی، ترکیه و تاجیکستان دارد. در یکی از قطعنامه‌های تحریم اتحادیه اروپا که از او اسم برده شده ۱۵ شرکت منتسب به او نام برده شده است.

 

زنجانی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا گفته است که او ۶۴ شرکت داخلی و خارجی دارد و "هم‌اکنون در ایران و دیگر کشورهای دنیا با ۱۷ هزار نفر پرسنل مشغول ارائه تجارت و خدمات هستیم."

زنجانی همچنین مالک و رییس هیات مدیره باشگاه فوتبال راه‌آهن است.

وی رئیس هیئت مدیره هواپیمایی قشم است.

 

میلیاردر شدن

به گفته خود زنجانی، زمان سربازی به سپاه اردکان اعزام شده است. در اردکان چون مرتب‌تر بود و تمیزتر می‌نوشت به قرارگاه فرماندهی سپاه منتقل شد. بعد از حدود ۱۳ تا ۱۴ ماه با دیدار اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهور سابق از قرارگاه سپاه و تأکید بر نیاز برخی مراکز، از جمله بانک مرکزی به سرباز، وی را به عنوان سرباز به بانک مرکزی تهران می‌فرستند.

بابک زنجانی چندی بعد راننده محسن نوربخش، رئیس وقت بانک مرکزی می‌شود. او در آنجا غیر از رانندگی کار ثبت نامه‌ها را هم بر عهده می‌گیرد. زنجانی بعد از اتمام دوره سربازی به دلیل اینکه "صاحب چند کارت" برای دلالی بانک مرکزی بود تصمیم می‌گیرد در تزریق دلارهای بانک مرکزی برای کنترل بازار فعالیت کند.

زنجانی می‌گوید، نخستین ارزی که از بانک مرکزی برای توزیع گرفته ۱۷ میلیون دلار بوده؛ کارمزدی که بابت توزیع آن دریافت کرده هم ۱۷ میلیون تومان بوده است. او هر روز ۱۷ میلیون دلار از بانک می‌گرفت و پخش می‌کرد و ۱۷ میلیون تومان هم سود دریافت می‌کرده است.

زنجانی پس از درگذشت نوربخش تصمیم می‌گیرد "سالامبور" فروش شود، یعنی پوست گوسفند به خارج از ایران بفروشد. او پوست گوسفندان را می‌خرید،سپس دباغی کرده و بعد به گفته خود، آنها را به ترکیه می‌فرستاد. زنجانی می‌گوید، در نخستین کانتینری که به ترکیه فرستاد هر "سالامبور" برایش نیم دلار تمام شد؛ اما آنها را در ترکیه به ۱۹ تا ۲۰ دلار فروخت و پولش یک‌باره چندبرابر شد. او کارش را با ۵ هزار پوست شروع کرد و سودهای کلانی عایدش شد؛ همه چیز خوب پیش‌می‌رفت تا اینکه در سال ۱۹۹۶ میلادی ورشکست شد و به زندان افتاد.

 

تحریم اتحادیه اروپا

او در دسامبر ۲۰۱۲ توسط اتحادیه اروپا به دلیل آنچه "کمک به دور زدن تحریمها از طریق داشتن نقش کلیدی در تجارت نفت ایران و انتقال پول مربوط به فروش آن به دولت ایران" خوانده شد، در لیست تحریم قرار گرفت.خودش در مصاحبه با رویترز ورود به این لیست را اشتباه خواند و گفت که کاری خلاف قواعد اتحادیه اروپا نکرده و نفت را در کشورهای معاف از تحریم و طبق قوانین بین‌المللی فروخته است. او همچنین در این مصاحبه می‌گوید که یک مجموعه تجاری خصوصی دارد که هیچ رابطه خاصی با دولت ایران ندارد و شرکت نفتی او در عراق فعالیت تجاری می‌کند.

 

تحریم آمریکا

او و موسسه‌های مرتبط با او در آوریل ۲۰۱۳ توسط آمریکا به پولشویی برای دور زدن تحریم‌های اعمال شده علیه ایران متهم شده‌اند. دیوید کوهن، معاون وزارت دارایی آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، با اعلام این خبر، ایران را به توسل به تمهیدات مجرمانه و پولشویی برای جابجایی نفت و پول خود متهم کرد. آقای کوهن گفت: "ما در رسوا و خنثی کردن تلاش‌های ایران از طریق بابک زنجانی یا دیمیتری کامبیس یا هر شریک جرم دیگری در آینده، برای فرار از تحریم‌های بین‌المللی و سوءاستفاده از نظام مالی جهانی بی رحمانه اقدام خواهیم کرد."

 

تصاویر جنجالی

در جریان استیضاح جنجالی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس و اتفاقات بعد از آن فیلمی از یک جلسه مرتضوی، زنجانی و میرکاظمی منتشر شد که نفرات حاضر در فیلم از ماجرای رشوه درخواستی ۳۰ میلیارد تومانی فاضل لاریجانی برای استفاده از نفوذ برادرانش در پیشبرد کارهای تجاری صحبت می‌کنند.

بعدها زنجانی در مصاحبه‌ای با فرداد فرحزاد، مجری بی بی سی فارسی تایید کرد که لاریجانی در یک ملاقات کوتاه به او پیشنهاد کمک در کارهای نقل و انتقال شرکت‌ها کرده ولی "در مقابل هیچ درخواستی نداشته است".

تصاویری از او در سایت بازتاب امروز منتشر شد که او را مسلح به اسلحه کمری و اتوماتیک سبک در مکانی نا معلوم نشان می‌دهد. زنجانی این عکسها را مربوط به ۱۵ سال پیش و در منطقه اربیل عراق دانست و بیان کرد که برای حفاظت در سفرهای زمینی در عراق مسلح بودن مساله‌ای معمول است.

سایت بازتاب امروز تصویری از یک گذرنامه دانمارکی ظاهراً متعلق به بابک زنجانی منتشر و او را تبعه دانمارک خطاب کرد. زنجانی نیز همان تصویر را در سایت باشگاه راه آهن منتشر کرده و آنرا جعلی خواند. حقیقت در مورد تابعیت دانمارکی آقای زنجانی به دلیل نقص‌های مدارک طرفین دعوا (از جمله اینکه تاریخ تولد ذکر شده در تصویر پاسپورت با تاریخ تولد زنجانی در قطعنامه اتحادیه اروپا همخوانی ندارد) هنوز مشخص نیست.

 

موضعگیری در مورد سید حسن میرکاظمی

زنجانی که به گفته خودش دوست نزدیکی با سید حسن میرکاظمی است عکس منتشر شده در جت اختصاصی را از فیس بوک خودش دانسته و گفته که نمی دانسته این عکس این همه هیاهو می‌کند. در مصاحبه با بی بی سی نیز در مورد عکسهای دیگری که قبل تر از میرکاظمی مسلح به سلاح کمری در جریان تعقیب معترضین بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ در ایران متشر شده موضعگیری کرد و گفت: "میرکاظمی واقعاً خطایی نداشته و کار حرفه‌ای خودش را انجام داده است و در جریانات سال ۸۸ و بدلیل مسئولیتی که داشته یک سلاح هم به کمرش بوده و اتفاق خاصی نیفتاده است". زنجانی اعتقاد دارد میرکاظمی برای دفاع از کشورش به اسلحه دست برده است.

زنجانی در گفتگو با بی بی سی فارسی ضمن تمجید از میرکاظمی گفت که او دوست نزدیکی است اما نه همکار تجاری در حالیکه در مصاحبه قبلی با سایت راه آهن میرکاظمی را از تجار خوب کشور خوانده بود.

سایت بازتاب در یادداشتی میرکاظمی را چهره اصلی حامی زنجانی در فعالیت‌های بزرگ اقتصادی او در ایران دانست.بابک زنجانی در گفتگو با تابناک می‌گوید:

ارتباط شما با فردی که هم‌نام وزیر اسبق نفت است، چیست؟ ایشان با ما دوست است و با وزیر اسبق نفت ایران هم هیچ رابطه خانوادگی ندارد. کاسبی خاصی هم با ایشان ندارم. فقط در گذشته یکی از هتل‌های وی را در کیش خریداری کردم و از آنجا هم همدیگر را شناختیم و چند مسافرت هم با هم رفتیم. ایشان هم به کشور بسیار کمک کرده همان سال ۸۸ خیلی‌ها به اسم لباس شخصی‌ها مردم را اذیت کردند و ایشان کسی بود که برای جان مردم روی موتور این‌ور آن‌ور می‌دوید اما از شانسش مثل فروش نفت ما هر کس یک چیزی درباره‌اش می‌گوید در حالی که انسانیت و کمک‌های ایشان برای خیلی‌ها پوشیده است. منبع

 

حضور رسانه‌ای

نخستین حضور رسانه‌ای او بعد از مطالب ادعایی افشاگرانه بازتاب، در خبر سایت راه آهن دیده شد.

سپس پنجشنبه شب ۲۶ بهمن ماه در جریان برنامه تلویزیونی شبکه جام جم با حضور مدیر عامل باشگاه و سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن علی دایی تصاویر زیادی از فیلم‌های بازدید تیم راه آهن و علی دایی به همراه بابک زنجانی از پروژه‌های هولدینگ سورینت در کیش نمایش داده شد. این برنامه ترکیبی از توضیح فعالیت‌های تجاری گروه سورینت در کیش و فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی تیم راه آهن و علی دایی و را شامل شد.

او یکماه و نیم پس از انتشار فیلم مرتضوی و لاریجانی در مجلس و مطالبی که سایت بازتاب در موردش نوشته بود در یک گفتگوی اختصاصی در تاجیکستان با بی بی سی فارسی شرکت کرده و از عملکرد خود دفاع کرد.

از تازه ترین فعالیتهای بابک زنجانی سرمایه گذاری در فیلم " هیچ کجا هیچ کس " می‌باشد.

 

اتهامِ بدهی به وزارت نفت

بیژن زنگنه وزیر نفت ایران روز سه شنبه ۱۹ شهریور ۹۲، (۱۰ سپتامبر ۲۰۱۳) گفت بابک زنجانی، تاجر ایرانی بیش از دو میلیارد دلار حاصل از فروش نفت ایران را به خزانه دولت واریز نکرده و وزارت نفت و مجلس ایران در حال پیگیری این مساله هستند. همچنین وی به خبرنگاران گفت که آقای زنجانی معتقد است که این پول به حسابش ریخته شده اما این حساب از طرف آمریکایی‌ها بلوکه شده است.

پنج‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۲ جلیل جعفری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت "دو میلیارد دلار نیست، بلکه دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار است".

 

واکنش بابک زنجانی

یک روز پس از اظهارات بیژن زنگنه، زنجانی سخنان زنگنه را تکذیب کرده و گفت این پول در حساب شرکتی وابسته به وزارت نفت در خارج از کشور است و عدم انتقال این پول به وزارت نفت ربطی به او ندارد. اما بابک زنجانی در ویدئویی که بر روی سایت یوتیوب منتشر کرد، گفت که نقش او در این ماجرا صرفاً کمک به افتتاح حساب برای یکی از شرکت‌های وزارت نفت در بانکی بوده که او در آن کار می‌کرده است. به گفته او این شرکت در هنگ کنگ به ثبت رسیده است. از آنجایی که این شرکت به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانسته برای نقل و انتقالات پولی خود حسابی در خارج از کشور داشته باشد، او صرفاً کمک کرده که این شرکتی بتواند حسابی در خارج از کشور باز کند تا پول عاید از فروش محصولات خود را دریافت کند. زنجانی گفت که به دلیل تحریمهای علیه او و بانکی که او در آن فعال بوده و شرکت زیر مجموعه وزارت نفت در آن حساب داشته، انتقال این پول به ایران فعلاً با مشکلاتی همراه است. زنجانی در واکنش به اظهارات زنگنه گفت: این حساب و موجودی آن توسط هیچ کشور و نهادی مسدود نشده و صرفاً مانع اصلی انتقال این پول به ایران این است که وزارت نفت می‌خواهد موجودی این حساب به حساب‌های وزارتخانه و یا بانک مرکزی واریز شود که به گفته آقای زنجانی عملاً به دلیل تحریم‌های بین‌المللی انتقال سویفتی این مبلغ به آن حساب‌ها امکانپذیر نیست. او گفت به محض اینکه شرکت هنگ کنگی وابسته به وزارت نفت حسابی را معرفی کند که برای انتقال سویفتی مشکلی نداشته باشد، بلافاصله این پول را به آن حساب منتقل خواهد کرد.

زنجانی در واکنش به سخنان جلیل جعفری گفت: «کل مبلغ فروش ۱۹۰۰ میلیون یورو بوده که ۷۰۰ میلیون یورو آن را دریافت نموده‌اند و مابقی هم در حساب آن شرکت موجود است. این مبلغ توسط اتحادیه اروپا و آمریکا بلوکه نشده، علت عدم انتقال آن به حساب‌های خزانه کشور، تحریم بودن حساب‌های معرفی شده است و هیچ بانکی آمادگی دریافت مبلغ را ندارد و این موضوع به بنده مربوط نمی‌شود.»

زنجانی می‌گوید که در دو – سه سال گذشته بیش از ۱۷ میلیارد از درآمد حاصل از فروش نفت را به ایران منتقل کرده است.

زنجانی در مصاحبه با ایسنا خودش را "سرباز بسیجی در جبهه اقتصادی" معرفی کرد و گفته بود که همه فعالیت‌هایش زیر نظر وزیر نفت و مسئولان وقت و "کاملاً شفاف" بوده است. همچنین گفته بود که در دوران سربازی‌اش راننده رئیس بانک مرکزی بوده است و زمانی که دلار ۳۰۰ تومان بوده است، روزانه ۲۰ میلیون دلار را در بازار آزاد می‌فروخته تا قیمت ارز در بازار نوسان نداشته باشد و از این راه به کشورش خدمت می‌کرده است.

 

 بیوگرافی کامل بابک زنجانی + عکس, سن بابک زنجانی, بابک زنجانی کیست؟, زندگینامه جدید بابک زنجانی, شغل بابک زنجانی, سایت بابک زنجانی, دارایی بابک زنجانی, میلیاردر شدن بابک زنجانی, همسر بابک زنجانی, فرزندان بابک زنجانی, شرکت های بابک زنجانی, تصاویر جنجالی بابک زنجانی, مصاحبه با بابک زنجانی, گروه سورینت, آشنایی با بابک زنجانی, بیوگرافی بابک زنجانی, www.sorinetgroup.com, شرکت هولدینگ توسعه سورینت قشم

 

 بیوگرافی کامل بابک زنجانی + عکس, سن بابک زنجانی, بابک زنجانی کیست؟, زندگینامه جدید بابک زنجانی, شغل بابک زنجانی, سایت بابک زنجانی, دارایی بابک زنجانی, میلیاردر شدن بابک زنجانی, همسر بابک زنجانی, فرزندان بابک زنجانی, شرکت های بابک زنجانی, تصاویر جنجالی بابک زنجانی, مصاحبه با بابک زنجانی, گروه سورینت, آشنایی با بابک زنجانی, بیوگرافی بابک زنجانی, www.sorinetgroup.com, شرکت هولدینگ توسعه سورینت قشم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

۲ دیدگاه

  1. دوست ژرف نگر یا بهتر بگم عالم بی علم !
    یعنی با این قضاوتی که شما کردید دیگه ما و خدا و دنیا هنگ کردیم ! تا حالا کجا بودی؟ ما نمی دونستیم اینارو 😀
    جمله ی خودتون : چون این پولداره بچه نداره ؟ پس همه ی مردم ( که حتما همه رو هم دیدی و میشناسی) پول دارن نمی خوان بچه بیارن و زر می زنن؟؟؟ بنازم به این قضاوت !
    نکنه از اهالی داعشی ؟ که رسیدن به حورالعین رو در انفجار می بینن ؟
    ولی جمله ی دومتون درسته !
    هیچ مشکلی در ایران نیست که به مسئولان نالایق و نبود قانون ختم نشه …
    َبیه اینکه یک سد شکسته و هر وقت آب بالا میاد میزنه همه ی دار و ندار مردم رو زیر آب میبره بعد یه عده پایین سد میشن اقتصاد دان ! سیاست مدار و کارشناس و روانشناس ! و فقط راجعبه اتفاقات پایین سد صحبت می کنند ! دیگه نمیان مشکل اصلی رو ! یعنی سد شکسته رو حل کنند …

  2. بابک زنجانی با آن همه پول حتی یک بچه هم ظاهرا ندارد!!!!
    پس نتیجه می گیریم اینها که داد و بیداد می کنند از بی پولی بجه دار نمی شیم زر زیادی می زنند.
    جمعیت ایران هم زیاد نخواهد شد بیخودی زور نزنید.
    ۲۰ سال توی این مملکت داد می زدند، اطلاعیه دادند، روی درو دیوار نوشتند، توی نماز جمعه اعلام کردند، سربرگ نامه های اداری و… که : دو بچه کافی است. اگه کسی بچه زیاد داشت بهش می گفتند افغانی. فرهنگ عوض کردند. حالا هم باید حداقل ۲۰ سال دیگه بگذره تا اون فرهنگ عوض بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا