گپ کوتاهی با آزاده آل ایوب مجری برنامه رنگین کمان

گپ کوتاهی با آزاده آل ایوب مجری برنامه رنگین کمان

 

آشنایی با آزاده آل ایوب, برنامه رنگین کمان, بیوگرافی جدید آزاده آل ایوب, تصاویر جدید آزاده آل ایوب, خرید برنامه رنگین کمان

 

برنامه رنگین‌کمان و عروسک معروف این برنامه پنگول، چند وقتی بود که برنامه ویژه‌ای نداشت. پنگول در اصفهان و جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان حضور نداشت و در بین نوشت‌افزار‌هایی که به تصویر عروسک‌های معروف تلویزیون مزین شده‌ است، خبری از این عروسک نیست. البته چندی پیش برنامه رنگین‌کمان از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان به نمایش درآمد و تغییراتی هم در فضای برنامه ایجاد شده است. با آزاده آل‌ایوب یکی از مجریان این برنامه گپ کوتاهی زدیم تا او درباره اتفاقات تازه این برنامه برایمان بگوید.

 

خانم آل‌ایوب به نظر می‌رسد پنگول مانند گذشته فعال نیست؟

نه، این طور نیست! ما چند هفته پر کار و سخت را پشت سر گذاشته‌ایم و فکر می‌کنم دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد رنگین‌کمان همچنان مورد توجه است و پنگول هم بسیار فعال شده است.

 

پس چرا در جشنواره بین‌المللی ویژه کودکان و نوجوانان حضور نداشت و تصویرش روی نوشت‌افزار کودکان نیست؟

این مساله‌ای است که مدیران، تهیه‌کننده وکارگردان باید درباره‌‌اش صحبت کنند؛ اما چیزی که من می‌دانم این است که پنگول هیچ‌وقت در جشنواره فیلم کودک و نوجوان نبوده است. بچه‌های گروه تولید در ایام برگزاری جشنواره در تهران بودند و چند هفته سخت و پرکار را پشت سر گذاشته‌اند در نتیجه این تلاش‌ها برنامه در دکور جدید به مخاطبان ارائه می‌شود و بزودی اتفاقات تازه‌ای در این برنامه رخ می‌دهد که شاهدش خواهید بود. یکی از فعال‌ترین گروه‌های تلویزیون در هفته نیروی انتظامی، گروه تولید برنامه رنگین‌کمان بود و در هفته کودک هم رنگین‌کمان به صورت ویژه به کودکان ارائه شد.

یکی دیگر از دلایلی که نشان می‌دهد برنامه کمرنگ نشده، تعدد اسپانسرهای برنامه است. در هفته کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تا حامی برنامه بود و به این دلیل در برنامه‌ای مستقل به خواسته کانون از روز پنجشنبه به بچه‌ها ارائه شد. همچنین اسپانسرهای زیادی هستند که قصد دارند در ساخت رنگین‌کمان مشارکت کنند.

 

وجود اسپانسر در برنامه می‌تواند بسیار کارگشا باشد؛ اما در عین حال نکات تبلیغی متعددی را به برنامه و مجری آن تحمیل می‌کند که باعث می‌شود کار مجری دشوار شود. شما با این موارد چه می‌کنید؟

بله… حق با شماست؛ اما معمولا سعی می‌کنیم با اسپانسرهایی همکاری کنیم که توقعات معقول‌تری داشته باشند یا فعالیتشان مرتبط با کودکان باشد. وقتی اسپانسر برنامه نهادی فرهنگی باشد مثلا شرکت توزیع برق تهران یا سازمان بهداشت، ما می‌توانیم با پیام‌های فرهنگی هم نظر اسپانسر را برآورده کنیم و هم برنامه‌ای مفید به کودکان ارائه کنیم که هم برایشان جذاب باشد و هم آموزنده؛ اما اگر جز این باشد با دشواری‌های زیادی روبه‌رو خواهیم بود و واقعا کار دشوار می‌شود بویژه کار مجری.

 

برنامه رنگین‌کمان چه زمانی موفق‌تر از همیشه خواهد بود؟

زمانی که بتواند در ارتقای فرهنگ بچه‌ها مفید باشد و به رشد فکری آنها بینجامد. برای این کار باید همه ما در گروه تولید برنامه کارمان را به بهترین شکل انجام بدهیم. تا امروز هر نقدی به برنامه وارد شده، برای ما اهمیت داشته است. پیشنهادها و انتقادها از طریق مدیر و مسئولان شبکه به ما منتقل می‌شود و تلاش می‌کنیم ایرادها را رفع کنیم.

 

فکر می‌کنید تغییرات ساختاری برنامه چقدر می‌تواند در تازه ماندن آن سهم داشته باشد؟

این سهم قطعا کم نیست و به همین دلیل تا امروز تغییرات زیادی در برنامه رخ داده است، علاوه بر تغییرات فیزیکی مانند عوض شدن دکور، هر فصل یک بخش ویژه در این برنامه داریم؛ مثلا در فصل تابستان، مسابقه قصه‌نویسی در این برنامه برگزار شد و دکوری ویژه اجرای این نمایش‌ها هم داشتیم. در این بخش ویژه برای بچه‌ها قصه می‌خواندیم و آنها را به نوشتن قصه تشویق می‌کردیم. این روزها رنگین‌کمان باز هم تغییر کرده است و می‌خواهیم اتفاق تازه‌ای در آن رقم بزنیم تا باعث تازگی و طراوت برنامه شود.

 

ارتباط شما با عروسک پنگول چطور است؟

عروسک‌های مختلفی به برنامه رنگین‌کمان آمدند و رفتند، برخی از آنها طوری به حرکت درمی‌آمدند و حرف می‌زدند که احساس می‌کردم شبیه به توپ هستند و من باید مدام دنبالشان می‌دویدم،اما پنگول چنان حرفه‌ای به بازی گرفته می‌شود که بسیار با آن احساس راحتی می‌کنم. آقای حاج‌عبداللهی بسیار مجرب است و همکاری با ایشان هم مفید بود.

 

آیا اتفاقات تازه‌ای که در برنامه رخ می‌دهد، به تازگی و طراوت آن منجر خواهد شد؟

همه تلاش ما همین است. اجازه بدهید خیال بچه‌ها را آسوده کنم که ما تلاش می‌کنیم طبق سلایق، خواسته‌ها و افکار آنها پیش برویم و واقعا به فکرشان هستیم و ممنونیم که اگر کاستی و کوتاهی از ما می‌بینند، با مهربانی می‌بخشند و فرصت می‌دهند تا جبران کنیم. خلوص و عشق بچه‌ها به ما انگیزه می‌دهد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا