بیوگرافی پیترو دلا واله + عکس

بیوگرافی پیترو دلا واله + عکس

 

 زندگینامه پیترو دلا واله, بیوگرافی جدید پیترو دلا واله, سفرهای پیترو دلا واله, عکسهای پیترو دلا واله, آثار پیترو دلا واله, تولد و مرگ پیترو دلا واله, Pietro Della Valle, سفرنامه پیترو دلا واله, Cose e parole nei viaggi di Pietro Della Valle, بیوگرافی جهانگردان ایتالیایی

 

پیترو دلا واله (به ایتالیایی: Pietro Della Valle)‏ (زاده ۱۵۸۶ – درگذشته ۱۶۵۲) جهانگرد ایتالیایی بود که به چند کشور شرقی سفر کرد.

زادروز : ۲ آوریل ۱۵۸۶

رم

درگذشت : ۲۱ آوریل ۱۶۵۲

رم

ملیت : ایتالیایی

پیشه : جهانگرد

آثار : سفرنامه پیترو دلا واله

او در خانواده‌ای اشرافی در رم به‌دنیا آمد. مدتی به تحصیل ادبیات پرداخت و زبان‌های لاتین و یونانی را آموخت. پس از شکست در عشق تصمیم گرفت به زیارت سرزمین مقدس برود. نخست با کشتی به قسطنطنیه رفت و یک سال در آنجا ماند. در این مدت زبان ترکی و کمی عربی آموخت.سپس به اسکندریه در مصر رفت. پس از آن به اورشلیم و بعد به دمشق و حلب سفر کرد.

او در تاریخ ۴ ژانویه ۱۶۱۷ (میلادی) مطابق ۲۵ ذی‌الحجهٔ سال ۱۰۲۵ق از راه بغداد وارد ایران شد. در این زمان ایران در جنگ با عثمانی بود. وی در دوران سلطنت شاه عباس بزرگ، مدت شش سال در ایران اقامت کرد و در چندین سفر از ملازمان شاه عباس بود.

در زمان جنگ شاه عباس برای بیرون راندن پرتغالی‌ها از جزیره هرمز، از ایران به سوی هند رفت. مدتی در هند سفر کرد و بعد از راه بصره و بندر اسکندرون و قبرس به رم بازگشت و مورد استقبال پاپ اوربان هشتم قرار گرفت.

گقته می‌شود نخستین مورد مستند از بردن گربه ایرانی به اروپا به دست او بوده است.

او در سال ۱۶۵۲ در شهر رم از دنیا رفت.

سفرنامهٔ وی بنام Cose e parole nei viaggi di Pietro Della Valle حاوی قسمت مهمی در بارهٔ ایران صفوی است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا