مصاحبه خواندنی با مجید صالحی

مصاحبه خواندنی با مجید صالحی

 

 

مجید صالحی گفت: در ازدواج فرد خوش شانسی بودم، همسرم گرافیست است و نگاه مثبتی به هنر دارد در هر صورت زن ذلیلی به کارم آمد و باعث موفقیتم شد.

مجید صالحی درست مانند نقش‌هایش صادق و رو راست است. هر چند که خوش معتقد است که آنقدرها هم خوش اخلاق نیست و بدقلقی‌های خاص خودش را دارد اما همین اعتراف ساده، گواهی بر صداقتش هست چون این روزها همه تلاش می‌کنند ظاهری خوب آرام از خودشان نشان دهند. در حالی که در درون‌شان خبری از این خوبی نیست.

 

شوخی که به بازیگری ختم شد

شاید بخشی از دلیلی که به بازیگری علاقمند شدم به خاطر دوستانم بود. آن‌ها دائم به من می‌گفتند تو استعداد بازیگری داری شاید بخشی از این موضوع به خاطر شوخی‌ها و نحوه داستان تعریف کردن‌های من برای‌شان بود. از طرفی من تا ۱۸ سالگی حتی یک تئاتر هم ندیده بودم. اما وقتی تئاتر «معرکه در معرکه» را به کارگردانی سیاوش تهمورث دیدم، حس کردم دوست دارم بازی کنم به همین خاطر در کلاس‌های بازیگری آقای افشار شرکت کردم.اما شروع جدی کارم در سال ۷۲ بود با کلاس‌های بازیگری حمید سمندریان آن کلاس ها یک سال طول کشید من بودم و یوسف تیموری و نگار فروزنده و پارسا پیروزفر و جماعت دیگری که الان تمامشان به طور جدی وارد این حرفه شده‌اند.

 

روزهای دور از کار

در این روزها تصمیم گرفتم از پرکاری تا حدی فاصله بگیرم و مقداری به زندگی شخصی و خانوادگی‌ام بپردازم و کارهایی که مدت‌ها دوست داشتم انجام دهم اما فرصتش پیش نمی‌آمد را انجام دهم به سفر بروم تا از این طریق انرژی کسب کنم و با توان بیشتری بتوانم به کارم ادامه دهم .

 

کارگردانی یا بازیگری

بعضی‌ها می‌گویند در چند سال اخیر باب شده است که بازیگران طنز به کارگردانی روی می آورند اما هیچ وقت به خاطر اپیدمی شدن این موضوع به کارگردانی نپرداختم. رشته تحصیلی ام بازیگری و کارگردانی بوده و طبیعی هست که به موازات هم در این دو رشته بخواهم فعالیت کنم و هیچ‌گاه به خاطر خوش پز بودن رشته کارگردانی یا … به این عرصه وارد نشدم چون به نظر من کارگردانی چیزی جز زحمت مضاعف نیست چون شما وقتی در راس هرم قرار می گیرید باید تلاش کنید تا همه اعضا را راضی نگه دارید و بتوانید به خوبی انها را با هم هندل کنید و خب همین موضوع انرژی مضاعفی را از فرد می گیرد در حالی که در بازیگری شما تنها مسوول کاری که خودتان انجام می دهید را دارید در هر حال بیش از ده سال است که در عرصه کارگردانی مشغول به فعالیت هستم .

 

رضایت از کار

وقتی به کار نامه هنری ام نگاه می کنم شاید از مسیری که طی کرده ام تا حدی راضی باشم اما آن رضایتی که باید در بازیگری و کارگردانی ام وجود ندارد چون هر هنرمندی ایده الی را نسبت به حرفه اش دارد اما من هنوز نسبت به این ان در ذهنم فاصله دارم .

 

صادق و ساده نیستم

شاید نقش هایی که تا به حال بازی داشتم این استنباط را در دیگران به وجود می آورد که آدم صادق و ساده ایی هستم در صورتی که در عالم واقع چنین چیزی و جود ندارد من آنقدر ها که از نقش هایم بر می آید روح بی غل وغش و ساده ایی ندارم ممکن است است که گهگاهی بدقلق شوم و ایراد های اخلاقی ام هم کم نیست !

 

در کارگردانی سخت گیر ترم

در کارگردانی نسبت به بازیگری فرد سختگیر تری هستم و حتی از جزیی ترین چیز ها هم نمی گذرم چون معتقدم شما در این کار مسئول هستید تا تلاش همه را به خوبی نشان دهید به همین خاطر تلاش مضاعفی را در این کار انجام می دهم تا همه چیز سرجای خودش به درستی قرار بگیرد

 

بازگشت به گذشته

اگر به گذشته برگردم همین راه را می آیم. ولی زودتر! با سرعت و انرژی بیشتر. چون خیلی از وقتم به بطالت گذشته است. سعی می کنم در انتخاب هایم دقت کنم و به کسانی که باید، اعتماد کنم و از بعضی ها که در ناخودآگاهشان مرا پس می زنند، مرا می کشند و یک جاهایی جا می گذارند، پرهیز کنم و حتما به این فکر می کردم که باید شغل دومی هم داشته باشم.

 

زن ذلیلی ام به کارم آمد

به جرات می توانم بگویم من فرد خوش شانسی هستم، همسرم گرافیست است هر چند که او در حرفه من فعالیت نمی‌کند اما نگاه بسیار مثبتی به مقوله هنر دارد و باعث شده است که من بتوانم با انرژی بیشتری به فعالیتم ادامه دهم در هر صورت زن ذلیلی به کار من آمد و به موفقیتم بسیار کمک کرد.

 

در مراسم خواستگاریم به من خوش گذشت

یکی از ویژگی های من و  همسرم این است که خودمان را به هیچ عنوان درگیر تشریفات و مسائلی از این دست نکردیم به همین خاطر حتی در مراسم خواستگاری هم به من و همه خوش گذشت چون خانواده‌ها مدام رعایت حال همدیگر را می‌کردند و خب این موضوع به دوام زندگی ما هم کمک کرد.

 

زندگی من ماورایی نیست

برای من جالب است که افراد تا این حد توقع دارند که کمدین‌ها در هر شرایطی لبخند بزنند و خب این موضوع در بعضی از موارد نشدنی است به طور مثال در مراسم تشییع جنازه مادرم بعضی از مردم که من را در بهشت زهرا می دیدند توقع داشتند مثل همیشه لبخند بزنم و این در حالی بود که من غم بزرگی داشتم.

گفت‌وگو: نگار حسینی/ خبرگزاری برنا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا