بیوگرافی کامل سی ام پانک + عکس

بیوگرافی کامل سی ام پانک + عکس

 

 

فیلیپ جک بروکز (به انگلیسی: Phillip Jack Brooks)، (متولد ۲۶ اکتبر ۱۹۷۸) که بیشتر با نام سی ام پانک (به انگلیسی: CM Punk) شناخته می شود، یک کشتی گیر حرفه ای آمریکایی است که در دنیای کشتی کج و در حال حاضر در کمپانی دبلیو دبلیو ای و در مقطع راء حضور دارد.

زادروز : ۲۶ اکتبر۱۹۷۸

ملیت : ایالات متحده آمریکا

پیشه : کشتی گیر حرفه‌ای

قد : ۱۸۵ سانتی‌متر

وزن : ۱۰۱ کیلوگرم

 

پانک هفت بار قهرمان جهان شده و با پیروزی یکبار قهرمانی جهانی آر او اچ، یکبار ای سی دبلیو، دوبار دبلیو دبلیو ای، و سه بار قهرمانی سنگین وزن جهان، بعد از کین دومین نفریست که تمام سه قهرمانی جهان دبلیو دبلیو ای را برده است.درکنار این عناوین، پانک قهرمانی گروهی جهان(همراه کوفی کینگستون) و قهرمانی بین قاری ای را کسب کرده که او را نوزدهمین قهرمان تاج سه گانه دبلیو دبلیو ای میسازد.او همچنین دو بار در سالهای ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ در دو سال متوالی برنده مانی این د بنک شد که این یک رکورد به حساب می آید.پانک در سال ۲۰۱۱ در مراسم اسلمی آواردز، جایزه "سوپراستار سال" و "بهترین سخنگو سال" را ازآن خود کرد. او از ۲۰ نوامبر ۲۰۱۱ تاکنون موفق به حفظ عنوان قهرمانی دبلیو دبلیو ای بوده است و این امر موجب شده که او به عنوان ششمین–طولانی ترین دارنده این عنوان در تمام زمانها و همچنین طولانی ترین دارنده کمربند دبلیو دبلیو ای در بیست و پنج سال گذشته (دورهٔ نوین) شناخته شود!

او که خود در دنیای واقعی یک استرایت اج محسوب می شود همواره در شخصیت کشتی اش چه در مواقعی که چهره محبوب یا منفور باشد در گفتگو ها به ترک نوشیدنی های الکلی و سیگار اشاره میکند که در هر کدام از دو مواقع ویژگی های متفاوتی از این فرهنگ را نمایش داده و واکنش های متفاوتی از جمعیت دریافت می کند.

 

سالهای قبل از دبلیو دبلیو ای

پانک کار خود را به عنوان یک کشتی گیر حرفه ای از سال ۱۹۹۹ آغاز کرد.در سالهای ابتدایی اودر کمپانی های بسیار کوچک شروع به کار کرد که بازی های درخشانش باعث شد در سال ۲۰۰۳ کمپانی رینگ آو آنر او را به خدمت بگیرد.این اولین کمپانی بزرگی است که پانک در آن کار کرده است و بسیاری از قهرمانی های این کمپانی را بدست آورد.او همچنین مدت بسیار کوتاهی در نمایش های تی ان ای شرکت کرد ولی کمپانی اصلی او همچنین رینگ آو آنر بود.

 

سالهای دبلیو دبلیو ای

اوهایو ولی رسلینگ (۲۰۰۵-۲۰۰۶)

در سال ۲۰۰۵،اوهایو ولی رستلینگ که یک کمپانی آماده سازی دبلیو دبلیو ای است او را به خدمت گرفت و در همین سال اکثر کمربند های مهم OVW را برنده شد.

 

ای سی دبلیو (۲۰۰۶-۲۰۰۸)

در سال ۲۰۰۶ او به یک برند اصلی دبلیو دبلیو ای که ای سی دبلیو نام داست ملحق شد و در اولین بازی اش استیوی ریچاردز را شکست داد.در این دوران او بیشتر یک چهره محبوب در میان هواداران به حساب می آمد. او با کشتی گیرانی از قبیل مایک ناکس و هاردکور هالی درگیری داشت.در سال ۲۰۰۷ او در مقابل تیم ای سی دبلیو ای های اصلی(ECW Originals) در قالب یکی از افراد گروه اتحاد تولد جدید ای سی دبلیو قرار گرفت که او را تا حدودی منفور هواداران کرد.پانک همچنین در یک بازی در مقابل جان موریسون که قهرمان ای سی دبلیو بود قرار گرفت که او را شکست داد و قهرمان جدید شد و با موفقیت توانست در مقابل ایلایجا برک و بیگ ددی وی و د میز و بار دیگر در مقابل مورسون از کمربند خود دفاع کند ولی در پایان کمربند را با دخالت اج در آن مسابقه از دست داد و آن را به چاوو گررو واگذار کرد.

 

آقای مانی این د بنگ (۲۰۰۸-۲۰۰۹)

رسلمنیای ۲۴، پانک بازی مانی این د بنک نردبانی را برای اولین بار برنده شد.

در ۲۳ ژوئن ۲۰۰۸ او به برند راء منتقل شد.پانک در اولین شب حضورش در راء درخشید و پس از اینکه باتیستا، اج را که در آن زمان قهرمان ستگین وزن جهان بود را زده و او را وسط رینگ رها کرده بود پانک از فرصت استفاده کرد و کیف خود را به اصطلاح نقد کرد و با یک داور به داخل رینگ آمده و پس زدن جی تی اس (حرکت پایانی و مخصوص خودش) او را پین کرده و قهرمان جدید قهرمانی سنگین وزن شد و در همان شب مقابل جی بی ال از کمربندش دفاع کرد.پانک اسلمی اواردز "لحظه خدای من" در همان سال را برای بردن اج در آن شرایط برد .پانک تا آنفورگیون ۲۰۰۸ از عنوانش دفاع کرد تا زمانی که گروه لگاسی به او حمله کردند و رندی اورتن لگدی به سر او زد که او مصدوم شد و نتوانست در بازی شرکت کند و کریس جریکو جایگزین او شد و بازی و کمربند را برد و پانک بعداً نتوانست کمربند را پس بگیرد.

 

اکتبر و دسامبر ۲۰۰۸، او در تورنمتی برای عنوان قهرمانی بین قاره ای شرکت کرد که تونست پس از بردن ری میستریو، در پایان قهرمان جدید کمربند شود که البته آن را به جی بی ال واگذار کرد. در رسلمنیای ۲۵، او برای بار دوم موفق به پیروزی در مسابقه مانی این د بنک شد. در ۱۳ آوریل ۲۰۰۹ در حین انتقالات سالانه کمپانی، پانک از راء به اسمک داون انتقال یافت.در پایان اکستریم رولز ۲۰۰۹، مانی این د بنک خود را نقد کرد و کمربند را از جف هاردی پس گرفت.این شروع درگیری های پانک با هاردی بود که او را رسماً به یک چهره منفور نزد هواداران تبدیل می کرد. پانک در نایت آو چمپیونز کمربند را به هاردی واگذار کرد ولی در اسمک داون دوباره آن را پس گرفت و توسط آندرتیکر مورد حمله قرار گرفت. در تاریخ ۲۸ آگوست، پانک پیشنهادی به هاردی داد و هاردی قبول کرد که بازنده بازی استیل کیج آنها در اسمک داون، باید دبلیو دبلیو ای را ترک کند که پانک آن بازی را برد و جف هاردی کمپانی را ترک کرد. این حرکت باعث شد او دومین اسلمی اواردز با عنوان "تکاندهنده سال" را ازآن خود کند.

 

در هل این ا سل ۲۰۰۹ آندرتیکر، پانک را شکست داد تا قهرمان جدید شود.

جامعه استرایت اج ها و نکسز جدید (۲۰۰۹-۲۰۱۰)

در روز ۲۰ نوامبر در اسمک داون او گفت: فستوس که قبلاً مانند بیماران روانی بوده، پس از گرایشش به فرهنگ استرایت اج شفا یافته و خود را مانند یک نجات دهنده،همانند مسیح نشان میداد که میخواست جمعیت را از ضعیف بودن در مقابل الکل و سیگار نجات دهد.در همین مواقع او سر سرینا که یک دختر از جمعیت تماشاگر بود را وسط رینگ تراشید و او را به جامعه استرایت اج ها (به انگلیسی: Straight Edge Society) آورد. در این دوران بود که پانک با ری میستریو وارد داستانهایی شد که سرانجام پانک پس از شکست مقابل میستریو مجبور شد قبول کند که او سرش را بتراشد. بعد از این اتفاقات جامعه استریت اج ها از هم پاشید.

 

در ۱۱ اکتبر ۲۰۱۰ او دوباره به راء بازگشت، پس از آنکه جایش را با اج عوض کرد.در برگینگ رایتس او مصدوم شد و نتوانست کشتی بگیرد.[۳۰] و برای اینکه به حضورش ادامه دهد به کار گزارش بازی ها میپرداخت. در اواخر دسامبر او به جان سینا حمله کرد، به خاطر اینکه بعداً گفت که به نکسز پیوسته است. در رستلمنیای ۲۷ او از رندی اورتن شکست می خورد.در ژوئن، بعد از اینکه در یک هفته جان سینا و ری میستریو و آلبرتو دل ریو را شکست داد و مدعی شماره یک کمربند شد گفت که قراردادش با دبلیو دبلیو ای در پایان شب مانی این د بنک ۲۰۱۱ به پایان می رسد و قول میدهد کمپانی را با بردن کمربند دبلیو دبلیو ای ترک کند. پس از اینکه استوری او با سینا آغاز شد، سی ام پانک که به عنوان رهبر نکسز جدید جایگزین وید برت شده بود از نکسز کناره گیری کرد و گروه نکسز نیز خود به خود منحل شد.

 

قهرمانی دبلیو دبلیو ای (۲۰۱۳-۲۰۱۱)

پس از سخنرانی ای که درباره کار کمپانی و صاحبش وینس مکمن انجام داد، از شو های تلویزیونی دبلیو دبلیو ای معلق شد. ولی با اصرار جان سینا به وضعیت سابق درآمد.دو هفته بعد در مانی این د بنک، پانک جان سینا را شکست می دهد تا قهرمان جدید دبلیو دبلیو ای شود. در خلال بازی او (به عنوان یک فرد معترض به شخصیت کلیشه ای و همیشه محبوب و قهرمان سینا) طرفداران بسیاری در جمعیت شیکاگو داشت که او را از شخصیت منفور به محبوب تبدیل کرده بود. مکمن خواست قضیه برت هارت را تکرار کند اما سینا نگذاشت. او حتی از دل ریو خواست که مانی این د بنکش را که در همان شب برده بود را نقد کند ولی پانک او را زد و نتوانست این کار را بکند. در پایان پانک از درون جمعیت شیکاگو با کمربند سالن را ترک کرد. بخاطر اینکه قرارداد او به پایان رسیده بود و کمربند دبلیو دبلیو ای به حالت خای درآمد درحالی که کمربند به صورت فیزیکی هنوز دست پانک بود ولی قرار داد او با دبلیو دبلیو ای تمدید شد و در بازی با جان سینا در سامراسلم با اشتباه داور که تریپل اچ بود او پیروز و قهرمان جدید شد.اما بعد از چند ثانیه آلبرتو دلریو کیف مانی این د بانک را نقد کرد و قهرمان جدید دبلیو دبلیو ای شد. آلبرتو دلریو با جان سینا درگیری هایی داشت و بعد کمربند را مقابل سی ام پانک باخت. اما بعد سی ام پانک در یک مسابقه ی ۳ حالتی در ابتدا جک سوآگر را برد بعد به دالف زیگلر باخت و دالف زیگلر نامبر وان کنتندر شد. در هفتهٔ بعد سی ام پانک با دخالت جنرال منجر موقت راء، بازی را واگذار کرد و کمربند را از دست داد. او در رویال رامبل ۲۰۱۲ با شکست دالف زیگلر، قهرمانی خود را حفظ کرد و در هفته های بعدی به استوری خود با زیگلر و جان لورناریستس (جنرال منجر راء) پایان داد. قبل از برگزاری رسلمنیا ۲۸، کریس جریکو که به تازگی به دبلیو دبلیو ای بازگشته بود خیلی زود با پانک وارد استوری شد. در طول این استوری اتفاقات جالب و عجیبی رخ داد که در اکثر هفته ها کریس، سی ام پانک را مغلوب می کرد. کریس جریکو در نمایش های هفتگی به شدت سی ام پانک را تحقییر کرد و جملاتی نظیر اینهارا به پانک گفت: «پدر تو یک الکلی بوده و بخاطر اینکه همیشه مست بوده تورا کتک می زده و تو بخاطر تنفر بهش الآن یک استرایت اج هستی و یا خواهرت معتاد به مواد مخدر بوده و…» جریکو به شدت پانک را مورد تحریک روانی قرار می دهد و خواستار بازگشت لقب "بهترین در جهان" می باشد تا اینکه سرانجام در رسلمنیا ۲۸ این امر میسر نمی‌شود. با وجود اینکه قبل از شروع مسابقه، جان لورنایتس قانون دی کیو را کاملاً علیه پانک قرار داد و جریکو بارها سعی داشت با تحریک پانک باعث شود که او این قانون را زیر پا بگذارد، اما سرانجام پانک، جریکو را وادار به تسلیم شدن می کند و همچنان قهرمان باقی می ماند. بعد از رسلمنیا نیز درگیری آنها ادامه پیدا می کند و در اکستریم رولز ۲۰۱۲، جریکو بار دیگر شانسش را برای قهرمانی و اینبار در یک مبارزه استریت فایت، مقابل دیدگان خواهر پانک امتحان می کند که باز هم موفق نیست و سی ام پانک کمربند قهرمانی خود را همچنان حفظ می کند.

 

در اور در لیمیت ۲۰۱۲ سی ام پانک با دنیل برایان وارد مبارزه می شود. در پایان این دیدار، دنیل برایان قفل خود (Yes Lock) را اجرا کرد اما در برگشت سی ام پانک با یک بدل او را پین می کند و پیروز میدان می شود. (بعد از بازی، برایان به داور اعتراض می کند). استوری پانک با برایان به همینجا ختم نمی‌شود اما پانک با کین هم درگیری را آغاز می کند. در اسمکدان ۱ ژوئن، مسابقه کین و سی ام پانک با دخالت دنیل برایان بی نتیجه می ماند. (لازم به ذکر است که بعد از این مسابقه، ای جی دوست دختر اسبق برایان به هردو استار، ابراز محبت می کند!) این استوری یک مسابقه سه نفره را در نو وی آوت پدید می آورد که پانک از عنوان قهرمانی اش دفاع می کند (پس از آنکه ای جی حواس کین را پرت کرد).در مانی این د بانک ۲۰۱۲ هم پانک در یک مسابقه بدون دی کیو از سد دنیل برایان گذشت در حالی که ای جی داوری این مسابقه را بر عهده داشت.

 

در هزارمین رویداد راء، مسابقه "قهرمان" سی ام پانک و "آقای مانی این د بانک ۲۰۱۲" جان سینا با دخالت بیگ شو به جایی نرسید. مهمان ویژه شب، راک در همان شب پانک را به مبارزه در رویال رامبل دعوت می کند و پانک با حمله ناگهانی به وی به شخصیت هیل (منفور) تبدیل شد. در هفته های بعدی، سی ام پانک یک استوری بسیار ساده را با جان سینا و بیگ شو آغاز می کند و در سامراسلم ۲۰۱۲ موفق به حفظ کمربند خود در یک مسابقه سه نفره می شود. پس از آن در هفته آینده ما شاهد اتفاقاتی نظیر درگیری سی ام پانک با جری لاور و توهیین او به هواداران) و ای جی لی و همچنین حضور پاول هیمن در کنار سی ام پانک به عنوان جنرال منجر (مدیر) در ادامه استوری او با سینا بودیم. در نایت آو چمپیونز ۲۰۱۲ سی ام پانک از عنوان قهرمانی خود مقابل جان سینا دفاع کرد. پس از آن سی ام پانک تمایل بسیاری برای رویارویی دوباره با سینا داشت (این در حالیست که دست سینا مصدوم است) و همه چیز رو به تدارک مسابقهٔ دیگری بین سینا و پانک است اما در سرانجام وینس مکمن، رای بک را به عنوان حریف سی ام پانک در هل این ا سل ۲۰۱۲ بر می گزیند.در ۲۸ اکتبر در پی–پر–ویو، سی ام پانک با شکست رای بک همچنان قهرمان باقی می ماند. شب بعد در راء، ابتدا قرار بر آن شد که تیم سی ام پانک متشکل از خود پانک، آلبرتو دل ریو، کودی رودز، دمین سندو و د میز برابر تیم میک فولی در یک مسابقه ۵دربرابر۵ در سوروایور سریز قرار بگیرد اما در راء ۵ اکتبر، جای پانک با دالف زیگلر عوض می شود و وینس مکمن اعلام می کند که سی ام پانک در یک مسابقه سه نفره باید از عنوان قهرمانی خودش مقابل جان سینا و رای بک دفاع کند. در پی پر ویو سوروایور سریز ۲۰۱۲ سی ام پانک، سینا را پین کرده و پیروز میدان می شود و پانک موفق به حفظ عنوان قهرمانی دبلیو دبلیو ای برای یک سال کامل می شود! به تاریخ ۳ دسامبر در رویداد راء، پانک در پی درگیری خشونت آمیز که با رای بک داشت از ناحیه زانو دچار مصدومیتی جزئی شد و روز بعد برای ترمیم پارگی مینیسک خود زیر تیغ جراحی رفت و این امر مسابقه او با رای بک در تی ال سی ۲۰۱۲ را لغو کرد. با وجود این مصدومیت، در تایخ ۵ دسامبر ۲۰۱۲ سی ام پانک به عنوان طولانی ترین نگهدارنده کمربند دبلیو دبلیو ای دست پیدا می کند. این در حالی است که پیش از جان سینا با حفظ ۳۸۰ روز عنوان قهرمانی در رتبه دوم و پانک با حفظ این کمربند به مدت 343 روز در جایگاه اول قرار دارد.سی ام پانک در رویال رامبل 2013از راک شکست خورد وکمربند اش را از دست داد،وی مسابقه ی ریمچ اش را در المیشن چمپر برگزار کرد که راک در ان مسابقه پیروز شد. او در یکی از شب های راو با جان سینا برای برای مسابقه با راک در رسلمنیا مسابقه داد که به شکست او منجر شد.یک ماه قبل از رسلمنیا سی ام پانک در یک مسابقه چهار نفره با بیگ شو،شیمس ورندی روبه رو شد که پیروز شد و قرار شد با اندرتیکر مسابقه دهد و سرانجام او در رسلمنیا از اندرتیکر شکست خورد و اند تیکر برای بیست ویکمین بار در رسلمنیا پیروز شد. بعد از مدتی سی ام پانک از میادین دور بود تا اینکه کریس جریکو او رو برای Payback چلنج کرد تا Best in the world واقعی رو نشون مردم بدند.این مسابقه در شیکاگو محل زندگی سی ام پانک برگذار شد و سی ام پانک با شکست دادن کریس جریکو به میادین بازگشت.در شو راو شب بعد بعد از شکست دادن قهرمان سنگین وزن آلبرتو دلریو با حمله ی براک لسنر روبرو شد. هفته ی بعد در راو از منیجر براک لسنر (پول هیمن) پرسید که دستور او برای حمله بی سی ام پانک بوده که پول هیمن جواب منفی داد. جنرال منیجر راو ویکی گوئررو مسابقه لدر مچ بر سر کیف مانی این د بنک راو رو ثبت کرد با افرادی مثل : شیمس-کریسچن-راب ون دم-سی ام پانک-دنیل برایان-رندی اورتن. در اواسط بازی لدر مچ کورتیس اکسل موکل جدید پال هیمن در بازی دخالت کرد و مانع برد دنیل بریان شد و سپس از سی ام پانک GTS را دریافت کرد و پس از ان پال هیمن در بازی دخالت کرد و موجب باخت سی ام پانک و از بین رفتن دوستی سالانه ی آنان شد.

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا