بیوگرافی کامل ادج + عکس

بیوگرافی کامل ادج + عکس

 

 

آدام جوزف کپلند معروف به ادج (به انگلیسی: Edge)‏ ورزش‌کار کشتی حرفه‌ای در WWE می‌باشد. او کانادایی و متولد ۳۰ آپریل۱۹۷۳ در انتاریو است. وی فعالیت ورزشی خود در این رشته را از سال ۱۹۹۲ میلادی آغاز کرده‌است.

زادروز : ۳۰ آپریل۱۹۷۳

کانادا

ملیت : کانادایی

پیشه : کشتی کج

 

در تاریخ ۱۱ آپریل ۲۰۱۱ ادج به دلیل صدمه‌هایی که به بدنش وارد شده بود و با پیشنهاد دکتر معالج خود بازنشسته شد و از دنیای کشتی کج خداحافظی کرد. او در سال 2010 تبدیل به یک چهر ه ی فیس شد قبل از آن او با آندر تیکدر درگیر بود و پس از چند شکست از او توانست در پیپر ویو تی ال سی سال 2007 با دخالت کرت هاوکینز و زک رایدر آندرتیکر را روی انبوه میز ها بیندازد و قهرمان کمربند سنگین وزن شود او برنده ی رویال رامبل سال 2010 نیز شده است.بعد از درگیری شدیدی که با اندر تیکر داشت با او دوست شد و بارها از او دفاع کرد.از دیگر افتخارات او این است که اولین برنده ی money in the bank بوده است. در ضمن او پس از یک سال مصدومیت در رویال رامبل 2010 برنده شد. او دو گروه تگ تیم قدرتمند را تشکیل داده: rated rko به همراه رندی اورتون وedge and christchen به همراه کریشن. از جمله دشمنان او: آندرتیک(در رستلمنیا)ر.کین(برای بدست آوردن سنگین وزن).آلبرتو دلریو(سر کمربند سنگین وزن).باتیستا(سر کمربند سنگین وزن)

از جمله افرادی که هم دوست و هم دشمن ادج بوده می توان به ری میستریو اشاره کرد.(در سال 2008 دشمنی انها و در سال 2010 تا آخر کریر هم دوست بودند)افتخارات:اولین برنده ی مانی د بنک.رکورد دار قهرمانی سنگین وزن با 7 فهرمانی.قهرمان 11 دوره ی جهان.کینگ اف د رینگ 2002.برنده ی رویال رامبل 2010 فینیشر:اسپیر.از مزایای این فینیشر قدرت غافلگیری هست و میشه از اون استفاده های زیادی برد.مثلا اگر به aa جان سینا اشاره کنیم نه میشه با اون حریفو غافلگیر کرد و هم زدن آن سخت هست ولی اسپیر به راحتی زده میشود.

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا