بیوگرافی کامل الهام چرخنده + عکس

بیوگرافی کامل الهام چرخنده + عکس

زندگینامه الهام چرخنده

الهام چرخنده (متولد ۱۳۵۷ ) بازیگر سینما و تلویزیون ایران و همسر فرشید نوابی (بازیگر) است . وی پس از ترک تحصیل در رشتهٔ معماری فعالیت‌های هنری خود را با تدریس طراحی و نقاشی در اصفهان پی گرفت.سپس با بازی در تله تئاتر شباشب در عرصهٔ بازیگری مطرح شد . همچنین با درخشش در فیلم سینمائی شب یلدا که اولین ایفای نقش وی در سینما بود موفقیت زیادی به دست آورد.

زمینه فعالیت : سینما و تلویزیون

ملیت : ایرانی

تولد : ۱۳۵۷

تهران

محل زندگی : تهران

پیشه : بازیگر

همسر(ها) : فرشید نوابی ( جداشده)

الهام چرخنده در برنامه رضا رشید پور 

الهام چرخنده (متولد ۱۳۵۷ ) بازیگر سینما و تلویزیون ایران و همسر سابق فرشید نوابی (بازیگر) است . وی پس از ترک تحصیل در رشتهٔ معماری فعالیت‌های هنری خود را با تدریس طراحی و نقاشی در اصفهان پی گرفت. سپس با بازی در تله تئاتر شباشب در عرصهٔ بازیگری مطرح شد. همچنین با درخشش در فیلم سینمائی شب یلدا که اولین ایفای نقش وی در سینما بود باعث افزایش محبوبیتش شد
الهام چرخنده قبل از حجاب
الهام چرخنده قبل از حجاب

جدایی الهام چرخنده 

«گاهی  دوستانم به ما می گویند شما عین جولز و جولی به شدت به یکدیگر شبیه هستید.» چرخنده از خودش و شوهر سابقش  میگوید. از فرشید نوابی که روزگاری چرخنده درباره او می گفت: «فرشید گوش است و من دهان هستم و شاید به همین خاطر است که ما تا این حد با هم تفاهم داریم و در کنار هم احساس خوشبختی می کنیم چون مانند تکه های پازل همدیگر را کامل می کنیم.» اما این پازل در انتهای سال 92 بهم خورد

الهام چرخنده و پسرش
الهام چرخنده و پسرش

فرشید نوایی  و چرخنده که سال گذشته در سریال «پروانه» با هم بازی میکردند، قبل از تعطیلات نوروزی خیلی بی سروصدا از هم جدا شدند.  فرزند کوچکتر آنها هم پیش پدرش مانده. فرشید و الهام که در روزهای جوانی و زمانی که چرخنده فقط 18 سالش بوده با هم ازدواج کرده بودند، هیچ وقت درباره علت جدایی حرفی نزدند اما زمان طلاق آنها حوالی روزهایی است که انگار چرخنده خودش را برای یک اتفاق بزرگتر آماده می کرده؛ برای تحولی پرسرعت و پر سروصدا در طول کمتر از 5 ماه! الهام چرخنده اولین بازیگر زنی است که پس از پیروزی انقلاب و ممنوعیت خواندن زنان در اماکن عمومی، صدایش در سالن های سینمای کشور پیچید

الهام چرخنده چرا چادری شد
الهام چرخنده چرا چادری شد

آن هم با خواندن آهنگ معروفی از پدر موسیقی پاپ ایران در وصف بی وفایی و رفتن و تنها گذاشتن یار در سکانس معروفی از فیلم شب یلدا که اشک های زن بی وفایی را با نشستن پشت پیانو و خواندن ترانه ای به تصویر کشید که از رفتن ها با یار و بازگشتن های تنها گفت. همینها نقطه شروعی بود برای حضور این بازیگر بلندقامت در سینما و تلویزیون اما حضور زیاد طولانی نبود و پس از ایفای نقش در سریال «من یک مستاجرم» ناگهان غیبش زد، غیبتی که چرخنده درباره آن به روزنامه تماشا گفته بود:

« در همه این سال ها فقط در عرصه بازیگری خیلی فعال نبودم. فیلمنامه نوشتم و مشاور فیلمنامه چندین کار بودم. الان هم این افتخار را دارم که چند کارگردان خیلی خوب به باور و قلم من اعتماد کردند و به عنوان مشاور فیلمنامه برایشان کار میکنم. در حوزه ترانه فعال بودم و برای بعضی خواننده ها ترانه سرایی کردم و از همه مهمتر اینکه من چندین سال در خارج از ایران ساکن بودم و اینجا نبودم که بتوانم در کاری حضور داشته باشم. البته آنجا هم بیکار نبودم و فعالیت می کردم.» او 8 سال همراه همسر سابقش در خارج از کشور زندگی می کرد و در این مدت 20 هزار دقیقه هم برنامه «ستاره مهاجر» را اجرا کرد. قرار بود او و نوایی پروژه «آکادمی موسیقی ایرانی» را هم در شبکه نمایش خانگی کلید بزنند اما هیچ وقت این اتفاق نیفتاد.

مجموعه تلویزیونی
*  آوای باران (۱۳۹۲)
*  پروانه (۹۲-۱۳۹۱)
*  من یک مستاجرم
*  دایره تردید

سینما
*  ۱ – دامنه‌های سفید (۱۳۹۱)
*   ۲ – سوگند (۱۳۸۷)
*  ۳ – شب یلدا (۱۳۸۰)
*   ۴ – عروسی مهتاب (۱۳۷۵)

دیگر آثار
*  شباشب (تله تئاتر)
*  هما (شبکهٔ ویدئویی)
*   والس خداحافظی (تئاتر)
*   ستارهٔ مهاجر (اجرا)
*   جنایت و مکافات (فیلم کوتاه)

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

۵ دیدگاه

  1. الهام جون نمیدونم این کامنت و میبینی یانه اما فوق العاده هستی تو بازیگری ارزوی تندرستی برای شما و خانواده ی محترمتون دارم ما یه خانواده ی ۴نفره هستیم که تک به تک اعضای خانوادمون عاشق شما هستیم سربلند و پیروز باشید.

  2. خانم چرخنده بزرگوار نمی دانم این کامنت ها را می بینید یا نه ؟
    با عرض سلام
    از صمیم قلب به شما تبریک عرض می کنم . بهترین کار در زندگی انسان همین حجاب است ؛ حجاب زن و مرد ندارد برای همه زیبا است . زیاد به حرفهایی که می شنوی بر عکس حجاب گفته می شه زیاد توجهی نکن . راه درست را انتخاب کردی . مگر انسان از تاریخ مرگ خودش اطلاع دارد ؟ نه ! هیچکس اطلاع ندارد . چون مرگ پیر و جوان و کوچک و بزرگ سرش نمی شود . یک روز انسان چشم باز می کند و می بیند عزرائیل در کنارش ایستاده است. آنوقت است که کار از کار گذشته و دیگر هیچ عذری قابل پذیرفتن نیست. مثل خیلی ها که قبل از ما رفتند و می روند و خواهیم رفت و هیچکس هم قدرت جلوگیری از آن را ندارد و نخواهد داشت.
    از خداوند متعال پیروزی سلامتی و شادکامی را برای خود و خانوده محترمت از خداوند متعال مسئلت می نمایم.
    موفق باشید
    برادر کوچک شما – فرخی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا