بیوگرافی کامل جیبریل سیسه + عکس

بیوگرافی کامل جیبریل سیسه + عکس

 

 

جیبریل سیسه (به فرانسوی (Djibril Cissé‏ (زادهٔ ۱۲ آگوست ۱۹۸۱ در ارل) بازیکن بین‌المللی فوتبال اهل فرانسه است که در باشگاه فوتبال کوبان کراسنودر بازی می‌کند.

نام کامل : جیبریل سیسه

زادروز : ۱۲ آگوست ۱۹۸۱

زادگاه : ارل، فرانسه

قد : ۱.۸۳ متر (۶ فوت و ۰ اینچ)

باشگاه کنونی : کوبان کراسنودر

شمارهٔ پیراهن : ۱۳

پُست : مهاجم

 

او به‌عنوان یک بازیکن سرعتی شناخته شده است. وی در سال ۱۹۸۸ و در سن ۸ سالگی کار خود را از تیم ای‌سی ارل آغاز کرد. هفت سال بعد به مدت شش ماه به عضویت تیم المپیک نیم درآمد و در سال ۱۹۹۶ زمانیکه ۱۵ سال داشت٬ عضو تیم جوانان اوسر شد.

در سال ۱۹۹۸ به عضویت تیم بزرگسالان اوسر درآمد و شش سال بعد در سال ۲۰۰۴ به تیم لیورپول پیوست و دو فصل در این باشگاه توپ زد. در سال ۲۰۰۶ به تیم فرانسوی مارسی پیوست. پس از آن حضور در تیم‌های ساندرلند و پاناتینایکوس را تجربه کرد. وی در سال ۲۰۱۱ به تیم ایتالیایی لاتزیو پیوست و در سال ۲۰۱۲ به تیم انگلیسی کویینز پارک رنجرز پیوست. او در سال ۲۰۱۳ از کویینز پارک رنجرز به صورت قرضی به باشگاه قطری الغرافه نیز پیوست. وی پس از آن به عضویت تیم روسی کوبان کراسنودر نیز درآمد.

جیبریل سیسه چهار بار در رقابت‌های باشگاهی لیگ‌های اروپایی موفق به کسب عنوان آقای گلی نیز شده است. سیسه زمانی‌که عضو تیم اوسر بود٬در فصل ۰۲-۲۰۰۱ با ۲۲ گل و در فصل ۰۴-۲۰۰۳ با ۲۶ گل به مقام آقای گلی لیگ فرانسه دست یافت. وی همچنین در هر دو فصلی که در تیم پاناتینایکوس توپ می‌زد به مقام آقای گلی نیز دست یافت. او همراه با پاناتینایکوس در فصل ۱۰-۲۰۰۹ با ۲۳ گل و در فصل ۱۱-۲۰۱۰ با ۲۰ گل موفق شد در این دو فصل متوالی عنوان آقای گلی سوپر لیگ یونان را از آن خود کند.

 

زندگی شخصی

سیسه از خانوادهٔ ساحل عاجی و مسلمانی در فرانسه به دنیا آمد.

پدر او در گذشته بازیکن حرفه‌ای فوتبال و حتی کاپیتان تیم ملی فوتبال ساحل عاج نیز بوده است. خانوادهٔ او در سال ۱۹۷۴ میلادی به فرانسه نقل مکان کردند. جیبریل هفتمین و آخرین فرزند خانواده‌اش است.

وی در ۱۸ ژوئن ۲۰۰۵ و در زمانیکه عضو تیم لیورپول بود٬ ازدواج کرد و دارای فرزند است.

 

تیم ملی فرانسه

سیسه اولین بازی خود را برای تیم ملی فرانسه٬ در تاریخ ۲۱ مه ۲۰۰۲ و در سن ۲۱ سالگی در مقابل تیم ملی بلژیک زمانیکه در دقیقهٔ ۴۸ مسابقه جایگزین دیوید ترزگه شد٬ به انجام رساند.

او در جام جهانی ۲۰۰۲ نیز عضو تیم ملی فرانسه بوده است. وی در جام جهانی ۲۰۰۲ در هر سه بازی مرحلهٔ گروهی در مقابل تیم‌های سنگال٬ اروگوئه و دانمارک به‌عنوان بازیکن تعویضی وارد بازی شد.

سیسه اولین گل ملی خود را در تاریخ ۷ سپتامبر ۲۰۰۲ و مقابل تیم ملی فوتبال قبرس در مرحله مقدماتی جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۴ به ثمر رساند. وی در مسابقات جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۰۳ حضور داشت و یک گل به ثمر رساند که همراه با تیم ملی فرانسه٬ قهرمانی جام کنفدراسیون‌ها را کسب کرد.

او همچنین در جام جهانی ۲۰۱۰ هم حضور داشت و یک بازی در مقابل تیم ملی آفریقای جنوبی به انجام رساند.

وی برای تیم ملی فرانسه ۴۱ بار به میدان رفته است و ۹ گل ملی در کارنامهٔ خود نیز دارد.

 

افتخارات

باشگاهی

 اوسر

•             جام حذفی فرانسه (۱): ۲۰۰۳

 

لیورپول

•             لیگ قهرمانان اروپا (۱): ۰۵-۲۰۰۴

•             سوپرجام اروپا (۱): ۲۰۰۵

•             جام حذفی انگلستان (۱): ۰۶-۲۰۰۵

 

پاناتینایکوس

•             سوپر لیگ یونان (۱): ۱۰-۲۰۰۹

•             جام حذفی یونان (۱): ۱۰-۲۰۰۹

 

ملی

 فرانسه

•             جام کنفدراسیون‌ها: ۲۰۰۳

 

فردی

•             آقای گل لیگ فرانسه: ۰۲-۲۰۰۱

•             آقای گل لیگ فرانسه: ۰۴-۲۰۰۳

•             بازیکن جوان سال اتحادیه ملی بازیکنان حرفه‌ای فوتبال: ۰۲-۲۰۰۱

•             بهترین بازیکن مسابقه سوپرجام اروپا: ۲۰۰۵

•             آقای گل سوپر لیگ یونان: ۲۰۱۰

•             آقای گل سوپر لیگ یونان: ۲۰۱۱

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا