بیوگرافی کامل فرناندو ردوندو + عکس

بیوگرافی کامل فرناندو ردوندو + عکس

 

 

فرناندو کارلوس ردوندو نری (به انگلیسی: Fernando Carlos Redondo Neri)‏ (زادهٔ ۶ ژوئن ۱۹۶۹) بازیکن بازنشسته آرژانتینیست که به مدت ۱۰ سال در لالیگا حضور داشت. وی سال‌ها عضو باشگاه فوتبال رئال مادرید بود و سرانجام با پیراهن تیم میلان از فوتبال،خداحافظی کرد.

نام کامل : فرناندو کارلوس ردوندو نری

زادروز : ۶ ژوئن ۱۹۶۹

زادگاه : بوینس آیرس، آرژانتین

قد : ۱۸۶ سانتی متر

نام مستعار : شاهزاده زیبا،فرمانروای جاویدان

باشگاه کنونی : بازنشسته

شمارهٔ پیراهن : شماره مورد علاقه ۵

پُست : هافبک دفاعی،سوئیپر،بازی ساز

 

زندگی

«این بازیکن در کفشش چه چیزی پنهان کرده؟ یک آهن‌ربا؟» این جمله‌ای است که الکس فرگوسن، فرناندو کارلوس ردوندو ستاره دهه 90 فوتبال آرژانتین و رئال‌مادرید را با آن وصف می‌کند و اگر قرار باشد بیشتر درباره این هافبک مقتدر آلبی سلسته بدانیم بد نیست به جمله فابیو کاپلو درباره‌اش اشاره کنیم: «کامل‌ترین بازیکنی که تاکتیک را درک می‌کند».

وی یکی از بازیکنان بازنشسته ی آرژانتیست. او یکی از معدود بازیکنایی در تاریخ فوتبال هست که در پست خودش(هافبک دفائی) قابلیت دفاع عالی در حد یک دیوار بتونی و قابلیت هجوم و حمله و همچنین دریپل زدن در سطح بسیار بالایی داشت.

 

دوران بازیکنی برای باشگاه

وی زاده ی آدروخه در بوئنوس آیرس است ردوندو فوتبال خودش را در باشگاه آرجنتینیوس جونیورز در سال ۱۹۸۵ شروع کرد و مدت ۵ سال در این تیم بازی کرد و سپس راهی اسپانیا شد.

او فوتبال خودش را در اسپانیا با تیم تنریفه که مربیگری آن را هموطنش خورخه سولاری بر عهده داشت شروع کرد در طول مدت بازی وی در تنریفه رئال مادرید ۲ بار عنوان قهرمانی را در آخرین بازی فصل که هر ۲ بار بین رئال مادرید و تنریفه انجام شد از دست داد و در هر ۲ دفعه عنوان قهرمانی به بارسلونا رسید(که در طول این اتفاقات مربیگری تنریفه بر عهده ی خورخه والدانو از بازیکنان پیشین رئال مادرید بود).

در سال ۱۹۹۴ خورخه والدانو به رئال مادرید بازگشت اما این بار به عنوان مربی و چون وی از استعداد فرناندو ردوندو با خبر بود مقدمات انتقال ردوندو به رئال را فراهم کرد و ردوندو با مبلغ ۵ میلیون دلار به رئال مادرید پیوست.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا