بیوگرافی کامل گیتی معینی + عکس

بیوگرافی کامل گیتی معینی + عکس

 

 

گیتی معینی بازیگر ایرانی ، متولد شهری در غرب کشور است. از خانواده صد در صد نظامی از کودکی علاقه خاصی به کار خود دارد و به همین دلیل چون یکی از بستگان درجه یکم در رادیو فعال بود،گرایش به کار رادیو پیدا کرد و از کودکی عمر خود را در استودیو 8 سپری کرد. به عناوبن مختلف درس از بزرگ مردانی مثل: آقای شاهرخ نادری، اکبر مشکینی، عباس مصدق، خانم دیهیم گرفت او با کوشش و تلاش سعی میکرد از کوچیکترین فرصت استفاده کند.

در سال 1348 به استخدام نیروهای مسلح درآمد و کار هنری‌اش به تعویق افتاد به‌دلیل اینکه زندگی مشترکی شروع کرد و مدت 5 سال کارش عقب افتاد و در سال 1352 مجدداً کار هنری را از سر گرفت.

در سالهای شکوهمند 58-57 به کار تصویری مشغول شد ولی همچنان علاقه خاصی به رادیو دارد. او نویسنده مطالب طنز است.

گیتی معینی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا با انتقاد از ساخت فیلم‌هایی که معضلات اجتماعی از جمله طلاق، ‌خیانت و اعتیاد را بدون داشتن هدف خاص و آسیب‌شناسی نشان ‌می‌دهند اظهار کرد: خانواده ایرانی حرمت دارد چرا که خانواده از مقدس‌ترین بنیان‌های اجتماعی است که ایرانیان به آن پایبند هستند اما متاسفانه با ساخت فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی که بی‌حرمتی در آن‌ها به صورت شفاف به تصویر کشیده می‌شود نسل آینده را مورد هدف قرار داده‌ایم.

معینی ادامه داد: کودکان و نوجوانان با دیدن فیلم‌هایی که به معضلات اجتماعی چون طلاق و اعتیاد می‌پردازند چون هنوز فهم دقیقی از مسایل ندارند و نمی‌توانند آنها را تجزیه و تحلیل کنند دچار سردرگمی ذهنی می‌شوند که اثرات منفی زیادی بر رفتارهای آنها خواهد داشت.

وی تصریح کرد: نمی‌توان نقش رسانه‌های جمعی چون تلویزیون و رادیو را بر رفتارسازی کودکان و نوجوانان نادیده گرفت پس باید از پخش فیلم‌ها و مجموعه‌هایی که به سبک زندگی ایرانی و فرهنگ آن لطمه می‌زند جلوگیری شود.

بازیگر مجموعه «چار دیواری» بیان کرد: ما باید از ظرفیت خوب سینما و تلویزیون در راستای تعمیق فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی گام بر داریم؛ امیدوارم مسوولان و مدیران فرهنگی نظارت بیشتری بر تولید فیلم و سریال در کشور داشته باشند.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا