مصاحبه با شهربانو موسوی بازیگر سریال مادرانه

مصاحبه با شهربانو موسوی بازیگر سریال مادرانه

 

 

شهربانو موسوی، بازیگری را از سال ۷۶ در صداوسیمای مرکز فارس آغاز کرد و بعد از مهاجرت به تهران در سال ۸۳ نقش کوتاهی در فیلم سینمایی خوابگاه دختران به‌عهده گرفت. بعد از این فیلم، او در سریال‌ها و تله‌فیلم‌های متعددی ظاهر شد، اما مردم بیشتر او را با نقش «بی‌بی» در سریال متهم گریخت به کارگردانی رضا عطاران به خاطر دارند.

موسوی این روزها در سریال «مادرانه» نقش گل‌بانو را بازی می‌کند که خدمتکار اردلان تمجید است و با نقش بی‌بی در سریال متهم گریخت، تفاوت‌های زیادی دارد.

 

خانم موسوی، گل‌بانو با «بی‌بی» تفاوت‌های زیادی دارد، درباره بازی در این نقش بگویید؟

با وجود متن خوب آقای سعید نعمت‌الله و کارگردانی آقای افشار از همان ابتدا انتظار می‌رفت که این نقش جذاب و متفاوت ارائه شود. من هم سعی کردم با هماهنگی این عزیزان، کارم را به بهترین شکل انجام بدهم. تقریبا اطمینان داشتم این نقش مورد توجه قرار می‌گیرد و همه تلاشم را کردم که از بی‌بی فاصله بگیرم.

 

مردم نقش بی‌بی را خیلی دوست داشتند، در مورد گل‌بانو چه واکنش‌هایی نشان می‌دهند؟

به لطف و محبت خدا که در موفقیت من بسیار دخیل بوده، تا به حال مخاطبان کار مرا دوست داشتند و تازه دومین قسمت پخش شده بود که من از خانه بیرون رفتم و مردم در کوچه و خیابان و حتی در بیمارستانی که فیلمبرداری داشتیم،به من اظهار لطف می‌کردند.

 

اظهارات مخاطبان روی بازی شما تاثیری دارد؟

با اظهارنظرهای مردم سعی کردم تغییرات زیادی در کارم ایجاد کنم. اگر دنیای هنر شرایط بهتری داشته باشد، حتما موفق‌تر خواهم بود. متاسفانه الان رابطه کاملا جای ضابطه را گرفته و اگر کسانی که متعلق به این حرفه هستند و توانایی دارند برای یک نقش انتخاب شوند، به جواب بهتری خواهیم رسید. یکی دو ماه پیش در یکی از جراید خواندم که شهربانو موسوی در سریال متهم گریخت درخشید، اما دیگر خبری از او نشد. این به من ربطی ندارد؛ بلکه نتیجه اتفاقات موجود در فضای هنر است. آقای سعید نعمت‌الله با فیلمنامه بسیار خوبش و آقای جواد افشار که کارگردان کاربلدی است، از من دعوت به همکاری کردند. فعلا در این کار بازی کرده‌ام تا ببینیم خدا چه می‌خواهد.

 

یعنی دوست دارید نقش‌های بیشتری به شما پیشنهاد شود؟

بله طبیعی است، پرنده باید پرواز کند و بازیگر هم باید بازی کند. ما بازیگرها اگر بازی نکنیم از بین می‌رویم، در حالی که گاهی وقت‌ها مردم در خیابان از من می‌پرسند چرا بازی‌ها این طوری است؟ البته نه در مورد مادرانه. بیشتر سریال‌های قبلی را می‌گویند و من تاکید می‌کنم که این مساله به من ارتباطی ندارد. می‌خواهم بگویم چند سالی هست که دروازه بازیگری کاملا باز است و هر کسی بخواهد وارد این دنیا می‌شود. خب چرا از افراد کاربلد دعوت به همکاری نمی‌شود؟ بازیگرهای توانمند بسیاری داریم که معمولا بیکار هستند. چرا اوضاع باید این طور باشد و یک یا دو سال بگذرد تا بتوانند در سریال بعدی کار کنند. مثلا من مدت‌ها خجالت می‌کشیدم از خانه بیرون بروم. همه از من می‌پرسیدند که چرا شما نیستید؟ من هم می‌گفتم گرفتارم و تقصیر را به گردن خودم می‌انداختم. نمی‌دانستم در مقابل افکار عمومی باید چه بگویم و چه بکنم. شما این را به گوش مسئولان برسانید. گاهی به خودم شک می‌کردم می‌گفتم شاید من ممنوع‌التصویرم. چرا باید شرایط اینقدر مسموم باشد.

 

کار در سریال «مادرانه» چطور بود؟

من معتقدم در یک کار آنقدر باید اخلاق همه خوب باشد که فقط روی نقش‌ها تمرکز کنیم و درگیر حاشیه‌ها نشویم. خوشبختانه در سریال مادرانه فضای کار بسیار عالی است و همه مثل یک خانواده هستیم، فضا بسیار صمیمی است و همه فقط به کار فکر می‌کنیم، اصلا تنش نداریم و همه چیز عالی پیش می‌رود.

 

در سریال مادرانه بیشتر از همه مقابل مهدی سلطانی بازی دارید. نظرتان درباره ایشان چیست و چقدر روی بازی شما تاثیر داشتند؟

آقای سلطانی واقعا یک اسطوره است و در کنار ایشان احساس آرامش می‌کنم. اولین بار ایشان را در این کار دیدم و قبلا نه خودشان را دیده بودم نه بازیشان را، اما متوجه شدم خیلی خوب، حسی و صمیمی بازی می‌کند. من نقش خدمتکار ایشان را بازی می‌کنم و در نقش خودم غرق شده‌ام. احساس می‌کردم واقعیت زندگی من همین شکلی است. خوشبختانه آقای نعمت‌الله هم به عنوان بازیگردان حواسشان به همه چیز است و با راهنمایی‌های ایشان همه کارها خوب پیش می‌رود.

 

فکر می‌کنید اگر شرایط مهیا شود آینده حرفه‌ای شما تغییرات زیادی خواهد کرد؟

نمی‌دانم، باید این موقعیت ایجاد شود تا ببینم چه می‌شود کرد. در حال حاضر با این شرایط اتفاق ویژه‌ای رخ نخواهد داد، مگر این‌که معجزه‌ای بشود. من فقط امیدوارم در کار هنر برای افراد مستعد و توانمند اتفاقات خوبی رخ بدهد و آنها بتوانند خودشان را نشان بدهند. حرفه ما حرفه پرترافیکی است. امیدوارم همه آنهایی که کاربلد هستند، مورد توجه قرار بگیرند و به آنها هم موقعیت بدهند.

جام جم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا