بیوگرافی کامل اما استون + عکس

بیوگرافی کامل اما استون + عکس

 

 

امیلی جین «اما» استون (به انگلیسی Emily Jean "Emma" Stone)‏ (زاده ۶ نوامبر ۱۹۸۸) بازیگر آمریکایی است.

نام اصلی : امیلی جین استون

ملیت : آمریکایی

تولد : ۶ نوامبر ۱۹۸۸

سکاتزدیل، آریزونا

پیشه : بازیگر – صداپیشه

سال‌های فعالیت : ۲۰۰۴ تاکنون

همسر(ها) : ریلی استون

 

زندگی

او جزو بازیگران سریال (Drive) بود، اما اولین بار استعداد خود را در فیلم کمدی (Superbad ۲۰۰۷) نشان داد وی بعد از آن در فیلمهای House Bunny و Ghosts of Girlfriends Past 2009 ایفای نقش کرد. بعد از آن در سال ۲۰۰۹، اما در فیلم کمدی-ترسناک Zombieland و همچنین فیلم کمدی-درام Paper Man بازی کرد.

در سال بعد یعنی ۲۰۱۰ وی در فیلم Marmaduke به جای شخصیت Mazie در این فیلم به صداپیشگی پرداخت و همچنین در فیلم کمدی Easy A بازی کرد که به خاطر آن نامزد دریافت جایزه گولدن گلوب برای بهترین بازیگر زن فیلم‌های کمدی یا موزیکال شد. در سال بعد یعنی ۲۰۱۱ وی در دو فیلم Crazy ،Stupid ،Love و همچنین The Help ایفای نقش کرد. فیلمی که تحسین شدید منتقدان و همچنین موفق بزرگ تجاری را به همراه داشت. کمپانی سازنده فیلم‌های مرد عنکبوتی با تاکید بر اینکه دیگه قرار نیست نسخه چهارم مرد عنکبوتی ساخته بشود

تصمیم به ساخت دوباره این سه گانه گرفت و اعلام کرد که نسخه جدید با الهام از فیلم شوالیه تاریکی فیلمی با معنا و جذاب‌تر خواهد بود و اسم آن را (Amazing Spider-Man) اعلام کرد اما استون نیز در این فیلم در نقش گون استیسی بازی خواهد کرد.

 

دوران کودکی

«اما» در ششم نوامبر سال ۱۹۸۸ در شهر اسکاتسدیل ایالت آریزونا به دنیا آمد، مادر او زن خانه داری به اسم کریستا و پدر او جف استون یک پیمان کار بود. او برادری دارد که دو سال از خود وی جوانتر است، پدربزرگ پدری وی یک سوئدی تبار بود و نام خانوادگی آنها بعد از مهاجرتشان به آمریکا به «استون» تغییر پیدا کرد او در نوجوانی در یک تئاتر منطقه‌ای به اسم Valley Youth Theatre در شهر فونیکس ایالت آریزونا عضو بود. جایی که برای اولین بار در سن ۱۱ سالگی بر روی صحنه رفت. او در دبستان Sequoya و بعد از آن در دبیرستان Cocopah به تحصیل پرداخت. او در ۱۶ سالگی زمانی که در تئاتر به طور حرفه‌ای به فعالیت می‌پرداخت به مدت ۲ سال تحصیل خود را در خانه ادامه داد. وی در این ۲ سال در نمایشنامه‌های Winnie-the-Pooh Christmas Tail، The Princess and the Pea، Cinderella، The Wiz، Titanic، Honk!، The Little Mermaid، Schoolhouse Rock Live!،Alice in Wonderland و Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat ایفای نقش کرد.

«اما» فقط برای یک نیمسال وارد مدرسه کاتولیک دخترانه Xavier شد، بعد از آن با نشان دادن یک پاورپوینت و با استفاده از یکی از آهنگ‌های «مدونا» به اسم هالیوود توانست والدین خود را راضی کند تا برای ادامه دادن حرفهٔ بازیگری به کالیفرنیا برود. پس از آن وی دبیرستان را رها کرد و در ماه ژانویه سال ۲۰۰۴ و در سن ۱۵ سالگی به همراه مادرش به یک آپارتمان در لس آنجلس نقل مکان کرد. بعد از آن در خانه به تحصیل خود ادامه داد تا بتواند در طول روز تست هنرپیشگی بدهد.

 

سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹

«اما» توانست نقش Laurie Partridge را در سریال تلویزیونی In Search of the New Partridge Family ۲۰۰۴ با سخت کوشی تصاحب کند. اما متأسفانه از این سریال فقط قسمت اول آن پخش شد و بعد از استقبال ضعیف مردم ادامه آن ساخته نشد وی توانست بعد از آن در سریال‌های Medium، The Suite Life of Zack and Cody، Malcolm in the Middle و Lucky Louie ایفای نقش کند در سال ۲۰۰۷ «اما» توانست یک نقش مهم در یکی از سریال‌های درام شبکه Fox به اسم Drive به دست آورده و در نقش Violet Trimble ظاهر شود. متأسفانه ادامهٔ این سریال هم بعد از شش قسمت کنسل شد. وی همچنین برای سریال Heroes در نقش «کلیر» تست هنرپیشگی داد اما این نقش به Hayden Panettiere واگذار شد، «اما» بعدها گفت که این تجربه سختی برای او بوده‌است. او توانست برای اولین بار استعداد واقعی خود را در فیلم کمدی Superbad 2007 و در نقش Jules به نمایش بگذارد. در سال ۲۰۰۸ وی در فیلم کمدی The Rocker به همراه Rainn Wilson ظاهر شد او در این فیلم نقش Amelia گیتاریست یک گروه راک را بازی کرد، او تنها برای آن فیلم دوره‌ای را برای یادگیری نواختن گیتار باس گذراند. بعد از آن در فیلم The House Bunny در کنار بازیگرانی مانند Anna Faris، کاترین مک‌فی، Kat Dennings، Rumer Willis و Colin Hanks به ایفای نقش پرداخت. او در این فیلم در نقش سرپرست یک انجمن خواهری ظاهر شد و همچنین آهنگ I Know What Boys Like را در این فیلم خواند آهنگی که نسخه‌ای ویرایش شده از آهنگ فیلم The Waitresses ساخته ۱۹۸۲ بود. در سال ۲۰۰۹ «اما» در فیلم کمدی رمانتیک Ghosts of Girlfriends Past به کارگردانی Mark Waters در کنار ستارگانی مانند متیو مک‌کانهی و جنیفر گارنر بازی کرد بعد از آن در فیلم کمدی ترسناک سرزمین زامبی‌ها به همراه وودی هارلسون و جسی آیزنبرگ خوش درخشید. پروژه فیلمبرداری سرزمین زامبی‌ها فوریه سال ۲۰۰۹ درایالت آتلانتا کلید خورد. «اما» در این فیلم در نقش دختری اهل ایالت کانزاس شهر ویچیتا را بازی کرد که با خواهر خود (سنگ کوچولو) با بازی ابیگیل برسلین در آمریکا به مسافرت می‌پردازد. «اما» همچنین در سال ۲۰۰۹ در فیلم Paper Man به کارگردانی Kieran و Michele Mulroney بازی کرد در کنار بازیگرانی مانند جف دانیلز، Ryan Reynolds و لیزا کودرو او در این فیلم نقش «ابی» رو بازی کرد، پرستار بچه‌ای که دنیلز بعد از اسباب کشی به «لانگ آیلند» استخدام می‌کند.

 

سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱

در سال ۲۰۱۰ «اما» در فیلم مارمادوک (Marmaduke) که بر اساس یک کمیک مشهور و قدیمی ساخته شد، صداپیشگی کرد. نقش او در این فیلم دوست مارمادوک، Mazie بود… سگی از نژاد شپرد استرالیایی استون در آن سال اولین فیلم خود را در به عنوان بازیگر نقش اول بازی کرد. او در فیلم Easy A به کارگردانی Will Gluck نقش دختر دبیرستانی را بازی می‌کند که بعد از پخش شایعه‌ای اشتباه راجع به اخلاقیات و نجابتش معلم و اکثر هم کلاسی‌های به ظاهر مذهبی خود را رسوا می‌کند… به نوعی می‌توان گفت داستان این فیلم اقتباسی از رمان The Scarlet Letter بوده‌است «اما» مدتی قبل از آماده سازی برای ساخت فیلم نمایشنامه فیلم را خواند و مشتاقانه منتظر شروع فیلمبرداری بود به گفته خود او به این دلیل جذب این نمایشنامه شده بود که واقعاً داستان جذاب و بامزه‌ای دارد و بیننده از همان اول جذب شخصیت اصلی داستان می‌شود. استون زمانی که خبردار می‌شود ساخت فیلم شروع شده سراغ Gluck رفته و اشتیاق خود را برای بازی در این فیلم ابراز می‌کند. چند ماه بعد مصاحبه برای یافتن بازیگران فیلم آغاز می‌شود و «اما» جزو اولین بازیگرانیست که برای گرفتن این نقش در سر صحنه حاضر می‌شود. در سال ۲۰۱۱ «اما» برای بازی در همین فیلم نامزد جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر زن فیلم‌های موزیکال و کمدی شد در سال ۲۰۱۰ «اما» در برنامه تلویزیونی جوایز موزیک ویدئوی ام‌تی‌وی ظاهر شد و لینکین پارک را به بینندگاه معرفی کرد.

در سال ۲۰۰۸ «اما» اظهار داشت که بالاخره روزی جرات لازم را پیدا خواهد کرد که وارد کار ساخت فیلم شود و روزی خود فیلمی را خواهد ساخت. وی همچنین گفت رویای دیگرش این است که در برنامه ساتردی نایت لایو مجری گری کند او بالاخره به آرزوی خود رسید و یکبار در ۲۳ اکتبر سال ۲۰۱۰ و بار دیگر در ۱۲ نوامبر سال ۲۰۱۱ به عنوان مجری این برنامه در تلویزیون ظاهر شد.

«استون» نقشی کوچک رو در فیلم دوستی پرمنفعت به بازیگری جاستین تیمبرلیک ، میلا کونیس و کارگردانی Will Gluck بازی کرد. فیلمبرداری این فیلم در ژوئیه سال ۲۰۱۰ در نیویورک آغاز شد و در ژوئیه سال ۲۰۱۱ اکران شد. وی همچنین همان سال در یکی از نقش‌های اصلی فیلم زیبای Crazy , Stupid, Love ایفای نقش کرد فیلمی با بازی Steve Carell، جولیان مور، Ryan Gosling و Marisa Tomei. این فیلم ساخت کمپانی برادران وارنر درباره شوهری با بازی استیو کرل است که با خانواده و فرزندان خود مشکل دارد. فیلم برداری آن در ۱۶ آوریل سال ۲۰۱۰ در لس آنجلس آغاز و در ۲۹ ژوئیه ۲۰۱۱ اکران شد. «استون» همچنین در فیلم The Help خوش درخشید، فیلمی ساخته شده از روی رمان پرفروشی با همین نام. داستان این فیلم در شهر جکسون ایالت می‌سی سی پی در سال ۱۹۶۰ می‌گذرد و در آگوست سال ۲۰۱۱ اکران شد. «اما» در این فیلم نقش اجینا اسکیتر را بازی می‌کند، نویسنده‌ای بی باک که با نوشتن رمانی درباره زندگی ظالمانه سیاهپوستان دشمنی تمام همشهری‌های خود را برمی انگیزد. او برای این فیلم با تسلط کامل به لهجه جنوبی صحبت می‌کند.

 

اطلاعات شخصی

با وجود اینکه همه «اما» را با موی قرمز می‌شناسند اما او در اصل موهای مشکی دارد. او در نوجوانی موقعی اولین نقش خود را بازی کرد که موهای خود را به رنگ قهوه‌ای تیره در آورد. سازنده فیلم Superbad موهای او را از قهوه ای تیره به قرمز تغییررنگ داد. او برای بازی در فیلم The Amazing Spider-Man موهای خود را به شکل بلوند در آورد. صدای قوی و نیرومند «اما» ناشی از «کولیک» است که در نوزادی به آن مبتلا شد. شرایطی که در آن جیغ‌های ممتد نوزاد باعث تغییر در حالت طبیعی حنجره می‌شود. هم اکنون برآمدگی‌هایی بر روی تارهای صوتی او بوجود آمده‌است. او زمانی که در Screen Actors Guild پذیرفته شد به دلیل اینکه از قبل اسم Emily Stone در لیست بود نام Emma را برای خود برگزید. دوستان و خانواده‌اش او را به نام Emily صدا می‌زنند. او در سال ۲۰۰۹ از لس آنجلس به محله Greenwich Village در نیویورک نقل مکان کرد.

او هم اکنون با همبازیش در فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز، اندرو گارفیلد،ارتباط دارد.

 

فیلم‌شناسی

فهرست فیلم‌هایی که اما استون در آنها به ایفای نقش پرداخته‌است:

•             خدمتکاران – (بازیگر)

•             مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز – (بازیگر)

•             ایزی ای – (بازیگر)

•             سرزمین زامبی‌ها – (بازیگر)

•             خانواده کردوها – (صداپیشه)

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا