بیوگرافی کامل هیفا وهبی + عکس

هیفا وهبی ( زاده: ۲۰ اسفند ۱۳۵۴ در لبنان) خواننده، مدل و بازیگر لبنانی است که در دنیای عرب با برگزیده شدن در مقام دوم «دختر شایسته لبنان» به شهرت رسید و پس از آن با انتشار آلبوم هو الزمن (وقتشه) خوانندگی را آغاز کرد.

زادروز : ۱۰ مارس ۱۹۷۶

Mahrouna لبنان

اهل کشور : لبنانی

سبک‌ها : پاپ عربی

کار(ها) : خوانندگی (دهه ۱۹۹۰-تاکنون) – مدل (۲۰۰۲-تاکنون) – بازیگری (۲۰۰۷-تاکنون)

وب‌گاه : www.haifawehbe.com

 زندگی

هیفا وهبی از یک پدر لبنانی شیعه و مادر مصری، در یک شهر کوچک کشاورزی در جنوب لبنان زاده شد.

برادر او در جریان حمله اسرائیل به جنوب لبنان در ۱۹۸۲ کشته شده بود.

او با گوش کردن به موسیقی‌های جاز و آر اند بی رشد کرد و در سنین بسیار پایین مدل شد و در سن ۱۶ سالگی برنده عنوان «دختر شایسته جنوب لبنان» گردید.

موفقیت بعدی هیفا در سال ۱۹۹۵ با دوم شدن او در مسابقات دختر شایسته کسب شد. اما پس از مدت کوتاهی مشخص شد که او ازدواج کرده و دختری به نام زینب (زازا) دارد، از این رو عنوان او بازپس گرفته شد و کار مدلی خود را ادامه داد.

تصویر او بر روی جلد بیش از ۱۰۰ مجله قرار گرفته است. در سال ۲۰۰۶ او در میان لیست ۵۰ تن از زیباترین‌های مجلهٔ پیپل درآمد.

وی در تاریخ ۲۸ مارس ۲۰۰۹ میلادی،اعلام کرد که قرار است با احمد ابو هشیمه، یکی از مهمترین صنعتگران مصر در زمینه تولید و فروش آهن و فولاد، ازدواج کند.

 موسیقی

او نخستین آلبوم خود را به نام هوالزمان منتشر ساخت، آلبومی موفق به شکرانهٔ ترانهٔ تکی اقول اهواک (می گم دوست دارم) شد.

آلبوم دوم او بدی أعیش (می خوام زندگی کنم) در سال ۲۰۰۵ منتشر شد و به موفقیتی بالاتر از حد انتظار به دلیل تک آهنگ حیات قلبی رسید که پس از ترور سیاست‌مدار لبنانی رفیق حریری منتشر شد. آهنگی به همین نام درباره آزادی که از حقوق پایهٔ بشر بر شمرده شده‌است. آهنگ تکی بعدی او معروف‌ترین آهنگ وی تا حال به انا هیفا (من هیفام) است که آهنگ نوظهور او گردید.

در سال ۲۰۰۶ نیز آهنگی به نام بوس الواوا را بیرون داد که آن هم فروش نسبتاً خوبی داشته‌است.

وی در میان جوانان لبنانی همچنان محبوب باقی مانده و در تلویزیون نیز بسیار ظاهر می‌شود.

هیفا وهبی در سال 2012 میلادی آلبوم ملکه الجمال و الکون را منتشر کرد این آلبوم پس از 24 ساعت انتشا. از بین 200 آلبوم برتر رتبه ی 36 را کسب کند.

دیدگاه سیاسی

وهبی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز گفته است که سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان مدافع شرف و مرزهای لبنان می‌باشد. این در حالی‌ست که شبکه المنار تلویزیون حزب الله لبنان هیچ خواننده زنی را نمایش نمی‌دهد.همچنین درپی درخواست هیفا وهبی برای دیدار با سید حسن نصرالله یک گروه به نام حماسنا از حزب الله لبنان خواست که هیفا وهبی را به عمل کردن به ارزش‌های اسلامی تشویق کند.

عکس هیفا وهبی

عکس و بیوگرافی هیفا وهبی

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا