بیوگرافی کامل آنجلینا جولی + عکس

بیوگرافی کامل آنجلینا جولی + عکس

 

 

آنجلینا جولی ویت (به انگلیسی: Angelina Jolie Voight)‏ زادهٔ ۴ ژوئن ۱۹۷۵ بازیگر آمریکایی، طراح جواهرات، خیر مدرسه‌ساز در کشورهای محروم و «سفیر حسن‌نیت سازمان ملل متحد در امور پناهندگان» است. او بارها و بارها توسط مجله‌ها و مراسم‌های مختلف به عنوان زیباترین، جذاب‌ترین و بهترین مادر بازیگر و … انتخاب شده است. هم‌چنین او توانسته سه بار جایزه گلدن گلوب، دو بار جایزه اتحادیه بازیگران سینما و یک بار جایزه اسکار را تصاحب کند.

نام اصلی : آنجلینا جولی ویت

تولد : ۴ ژوئن ۱۹۷۵

لس آنجلس، کالیفرنیا

سال‌های فعالیت : ۱۹۹۳تا کنون

همسر(ها) : جان لی میلر (۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹) – بیلی باب تورنتون(۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳)

شریک(های) زندگی : برد پیت(۲۰۰۵-تاکنون)

فرزندان : شیلو، ناکس لئون، ویوین مارشلین

مدوکس، پکس، زهرا ( فرزند خوانده )

 

زندگی‌

وی در شهر لس‌آنجلس متولد شد. پدر وی اصالتی آلمانی اسلواک ،و مادرش اصالتی هلندی و فرانسوی کانادایی دارد.او فعالیت به عنوان مدل را از دوازده سالگی شروع کرد و در شهرهایی مثل لندن و لس‌آنجلس مدل مشهوری شد. او در جوانی در کلیپ‌های خوانندگانی چون رولینگ استونز، میت لوف، لنی کراویتز، انتولینو وندیتیو بازی کرد، اولین نقش سینمایی وی در فیلم «هکرها» بود که داستان پنج دانش‌آموز هکر را روایت می‌کند.

آنجلینا جولی از سال ۲۰۰۱ از سوی کمیسریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به عنوان سفیر حسن نیت تعیین شده و با مسافرت به نقاط دورافتاده جهان به فعالیت در زمینه حفظ حقوق آوارگان و پناهندگان مشغول است.

وی در روز ۲۷ خرداد ۱۳۹۰ با حضور در کمپ پناهندگان سوری در شهر آلتین اوزو از توابع ترکیه با پناهندگان سوریه ای دیدار کرد.

 

زندگی شخصی

همسر اوّل وی جان لی میلر است که در سال ۱۹۹۶ با او ازدواج کرد و در سال ۱۹۹۹ از وی جدا شد، همسر دوم او بیلی باب تورنتون است که در مه ۲۰۰۰ با هم ازدواج کردند،ولی سرانجام بعد از ۳ سال ازدواجشان به جدایی انجامید.

پس از بازی در فیلم آقا و خانم اسمیت، او و برد پیت وارد یک دوستی عاشقانه و سرانجام در سال ۲۰۰۶ صاحب دختری به نام شیلو شدند که به خاطر باورهایشان در مورد پایان دادن به فقر و بدبختی مردم آفریقا تصمیم به تولد بچه‌شان در کشور فقیر و آفریقایی نامیبیا کردند. آنحلینا جولی به همراه براد پیت علاوه بر سه فرزند طبیعی خود سرپرستی مدوکس پسر بچه یتیم اهل کامبوج، پکس کودک ویتنامی و یک دختر یتیم اهل اتیوپی به نام زهرا را بر عهده دارند.

براد پیت در ۲۶ ژانویه ۲۰۱۲ رسماً اعلام کرد که او و جولی تصمیم به ازدواج دارند. او گفت: «ما تصمیم گرفته بودیم ازدواج نکنیم تا زمانی که برای هیچ زوجی منع ازدواج وجود نداشته باشد ولی گمان نمی‌کنم دیگه بتوانیم بیش از این مقاومت کنیم. ازدواج ما برای بچه هایمان خیلی مهم است و همیشه در این باره از ما سؤال می‌کنند. برای من هم مهم است. دوست دارم آن نوع تعهد ایجاد بشود.» در ادامه گفتگو زمانی که از او پرسش شد آیا رسماً از جولی خواستگاری کرده یا نه، وی جواب داد: «دیگر از این فراتر نمی‌روم… ولی زمانی که عاشق کسی هستی و با او یک خانواده تشکیل بدهی و خودت هم دوست داری یک تعهد بین‌تان ایجاد بشود و نتوانی خیلی خنده‌دارست،»

آنجلینا جولی در ۱۴ مه ۲۰۱۳ اعلام کرد به دلیل دارا بودن یک ژن معیوب، احتمال ابتلای او به سرطان پستان ۸۷ درصد و ابتلا به سرطان تخمدان ۵۰ درصد بوده و به این خاطر دست به عمل جراحی ماستکتومی (پستان‌برداری) زده و آنها را برداشته است و جراحی‌ها و مراحل درمانی وی از فوریه ۲۰۱۳ تا پایان آوریل ۲۰۱۳ به طول انجامید وی ذکر کرد که سرطان پستان باعث مرگ مادرش شده‌است و با توجه به این عمل‌ها احتمال سرطان پستان در وی به زیر ۵ درصد رسیده‌است.

 

در رسانه‌ها

در تاریخ ۱۱ آذر ۱۳۸۹، سایت سرگرمی و طنزپرداز spoof در خبری طنزآمیز اعلام کرد که مطابق اسناد افشا شده توسط ویکی لیکس آنجلینا جولی جاسوس سازمان سیا یوده‌است. با وجود تاکید سایت spoof در مورد طنز بودن خبر خود، رسانه‌های فارسی زبان این خبر را به عنوان یک خبر جدی منتشر کردند.

 

فیلم‌شناسی

سال

عنوان

نقش

۱۹۸۲

(Lookin' to Get Out)

Tosh – Patti's Daughter

۱۹۹۳

(Cyborg 2)

Casella 'Cash' Reese

۱۹۹۵

بدون مدرک (‎Without Evidence)

Jodie Swearingen

۱۹۹۵

هکرها (‎Hackers)

Kate

۱۹۹۶

عشق است همه آنچه هست (‎Love Is All There Is)

Gina Malacici

۱۹۹۶

فاکس‌فایر (‎Foxfire)

Legs Sadovsky

۱۹۹۷

بازی مقدس (‎Playing God)

Claire

۱۹۹۸

جیا (‎Gia)

Gia Carangi

۱۹۹۸

آشپزخانه جهنم (‎Hell's Kitchen)

Gloria McNeary

۱۹۹۸

بازی با قلب (‎Playing by Heart)

Joan

۱۹۹۹

(‎Pushing Tin)

Mary Bell

۱۹۹۹

شکارچی استخوان (‎The Bone Collector)

Amelia Donaghy

۱۹۹۹

دختر از هم گسیخته (‎Girl, Interrupted)

Lisa Rowe

۲۰۰۰

سرقت در شصت ثانیه (‎Gone in Sixty Seconds)

Sara 'Sway' Wayland

۲۰۰۱

لارا کرافت: مهاجم مقبره (‎Lara Croft: Tomb Raider)

Lara Croft

۲۰۰۱

گناه اصلی (‎Original Sin)

Julia Russell / Bonny Castle

۲۰۰۲

زندگی یا چیزی چون آن (‎Life or Something Like It)

Lanie Kerrigan

۲۰۰۳

لارا کرافت مهاجم مقبره: گهواره حیات (‎Lara Croft Tomb Raider: The Cradle of Life)

Lara Croft

۲۰۰۳

فراتر از مرزها (‎Beyond Borders)

Sarah Jordan

۲۰۰۴

ستاندن جانها (‎Taking Lives)

Illeana

۲۰۰۴

داستان کوسه (کارتون) (‎Shark Tale)

Lola

۲۰۰۴

کاپیتان آسمان و دنیای فردا (‎Sky Captain and the World of Tomorrow)

Franky

۲۰۰۴

(‎The Fever)

Revolutionary

۲۰۰۴

اسکندر (‎Alexander)

Olympias

۲۰۰۵

آقا و خانم اسمیت (‎Mr. & Mrs. Smith)

Jane Smith

۲۰۰۶

چوپان خوب (‎The Good Shepherd)

Margaret 'Clover' Russell

۲۰۰۷

(‎Beowulf)

Grendel's Mother

۲۰۰۷

یک قلب قدرتمند (A Mighty Heart)

Mariane Pearl

۲۰۰۷

تحت تعقیب (Wanted)

Fox

۲۰۰۸

بچه پریان (‎Changeling)

Christine Collins

۲۰۰۸

پاندای کونگ‌فوکار (‎Kung Fu Panda)

Tigress

۲۰۱۰

سالت (‎Salt)

Evelyn Salt

۲۰۱۰

توریست (The Tourist)

Elise Clifton-Ward

۲۰۱۱

پاندای کونگ‌فوکار۲ (‎Kung Fu Panda 2)

Tigress

۲۰۱۴

شیطان ( Maleficent)

Maleficent

۲۰۱۲

در سرزمین خون و عسل (In The Land Of Blood And Honey)

(کارگردان و نویسنده)

 

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

۱۲ دیدگاه

  1. با عرض ادب
    این روزا کار ما شده پاسخ دادن. پاسخ به مطالبی که یکی که ما را بهتر از خودمان می شناسد ان رانوشته است سالهاست در پی آنم که چه کسی رادارم من را بهتر از خودم می شناسد وچقدر خوشبخت بودم اگر ان شخص را به خوبی می شناختم اما از این کار عاجزم چون من انسان ساده ای بیش نیستم ان شخص به تمام جزئیات زندگی من آگاه است حتی می داند که بازیگر مورد علاقه من در نوجوانی انجلینا جولی بوده است تنها چیزی که فهمیدم این است که این مطالب از طرف من نوشته نشده است امیدوارم در آینده این دوست ارزشمند را به خوبی بشناسم چرا که حرفهای زیادی با او دارم آدرسم را می نویسم که زمانیکه خواست سراغی از حقیر بگیرد مشکلی نداشته باشد

  2. چرا کسی جواب نمی دهد مگر کسی در این مملکت درد ندارد؟وچه قدر خوشحالم که در مملکتی زندگی می کنم که جز من کسی درد ندارد و شاید نمی داند درد چیست پس من باید خود دکتر شوم.اری چاره همین است. دردت را به من بگو همدردیم.

  3. ما برای درد کشیدن امده ایم اما باز خدا را شاکریم که چنان کرد که چنین شویم چه کسی می تواند پنج بار جنون را تحمل کند جز ما چه کسی دستها چشمها قلبهای ما را می بیند جز ما باز شاکریم و چنان با غرور راه میرویم که الگوی خیلی ها شدیم انجلینا .من زیبایی درونت را دوست دارم چون خود نیز چنینم گریه هایت را می بینم چون خود نیز چنینم واستواریت را مستایم چون خود نیز چنینم کاش حرفهایم یک روز بدست تو برسد دردهایم با نوشتن تسکین می یابد قصد گستاخی به هیچ بزرگی را ندارم اگر شده این دیوانه را حلال کنید دوستت دارم.

  4. دردهایم را به که بگویم جز تو کسی هست تو هم که خود محتاج دعای منی پس با هم دعا کنیم شاید خدا را پیدا کردیم که فقط او شفا دهنده است خدا بندگانت درد می کشند چه کسی مسءول است گناه ما چیست ما امده ایم زندگی کنیم یا درد بکشیم که دیگران تو را شکر بگویند پس ما چی اخر ما بندگان نجیب توهستیم چه کسی عبدالله صدر را می شناسد جان نش چی؟پیامبرانت چی؟دیوانه بودند.؟ما دیوانه این دیوانگانیم مارا حلال کن وبگذار در ارامش جانمان را تسلیم تو بکنیم.امین

  5. انقدر دردهای عجیب انقدر شکنجه های غریب کشیده ام که دیگر باورم شده نفرین شده ام اما به که بدی کردم دردهایم را حتی خوانواده ام نیز نفهمید اما یک انسان چقدر ظرفیت می تونه داشته باشه چرا همش پا کان درد می کشن کی با ما خواهد بود کی؟یکی هست؟بزار دنیا بفهمه چقدر درد داریم و با غرور وشرافت دم نمی زنیم فرق اینجاست.

  6. به خانم جولی بگید انکه در این دشت پوسید من هستم شما نیایید یک بلیط بفرستید من با این تن بیمار با این چشمان گریان وبا این دستان لرزان خواهم امد تحصیلاتم ماند نشاطم رفت غرورم رفت عمرم رفت وخدایم را گم کردم در این دنیا فقط تو حرف دلم را می زنی اینها را فقط به تو می نویسم ایمان دارم یک روز بدستت خواهد رسید

  7. شما از چی دم می زنید یکی به من بگه جواب بده کی فرشته است وطن من کجاست کی من را درک خواهد کرد کی مرده کی نامرد ماسکها را کی بر خواهد داشت من توان ندارم می میرم در این دنیا کجا رفتند خیرین چرا مدرسه ساز را نمی سازید که در قفسی بنام اولتان پوسیده دنیا که پر از مدرسه است می خواین تحسینتان کنند نفرین بر من که به خاطر شما مدرسه بسازم در حالی که فرزندتان چلاق می شود از چه دم می زنید از انسانیت ایا خدا را می شناسید یا راه خدا را می روید چه کسی می تواند راه خدا را برود راه خدا یکی بود که خودش رفت من وتو انقدر حقیریم که فقط می توانیم برای رضایش به بندگان او خدمت کنیم اگر ذات خدا را بشناسیم خواهیم دید چقدر حقیریم اگر انصاف داری پیام را به خانم جولی برسون شما امکانشو دارید نترسید وطنم رهبرم وملتم را با هیچ کس تو دنیا عوض نمی کنم.

  8. سلام خیلی دلم می خواد با خانم جولی در ارتباط باشم اخه اگه به این ارتباط جاسوسی می گن اعدامم کنید از خدا دم می زنید من پاکترین بنده خدا هستم اما هربار شاید بیش از بیست بار خواستم ازدواج کنم اما هربار یا سخت بیمار شدم یا یک میلیاردر نامزدمو برده به کی بگم می خوام زندگی کنم فقرا حق ندارن اگر خدای من با من چنین می کند من ان خدا را نمی خوام منم می شم شیطان پرست یک مرد تو دنیا پیدا نمی شه این پیام را به ان شیرزن برسونه شما همتون بزدل هستید .

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا