بیوگرافی کامل بریتنی اسپیرز + عکس

بیوگرافی کامل بریتنی اسپیرز + عکس

 

 

بریتنی جین اسپیرز (به انگلیسی: Britney Jean Spears)‏ متولد ۲ دسامبر ۱۹۸۱ (۱۱ آذر ۱۳۶۰) خواننده، رقاص، ترانه سرا، بازیگر و نویسنده آمریکایی است.

نام اصلی : بریتنی جین اسپیرز

زادروز : ۲ دسامبر ۱۹۸۱

مک‌کام، میسیسیپی

اهل کشور : ایالات متحده آمریکا

سبک‌ها : پاپ، دنس پاپ

کار(ها) : خواننده، رقاص، ترانه سرا ، بازیگر و نویسنده و طراح لباس و کارگردان

گونه(های) آوا : آلتو

مدت کار : ۱۹۹۳ تا کنون

ناشر(ها) : سونی، جامبا، جیو

وب‌گاه : www.BritneySpears.Com –  www.Britney.Com

 

زندگی

بریتنی جین اسپیرز (به انگلیسی: Britney Jean Spears)‏ متولد ۲ دسامبر ۱۹۸۱ (۱۱ آذر ۱۳۶۰) خواننده، رقاص، ترانه سرا، بازیگر و نویسنده آمریکایی است. او در مک کام، می سی سی پی به دنیا آمد و در کنوود، لوئیزیانا بزرگ شد. اسپیرز به اجرا علاقه‌مند بود و در کودکی در برنامه‌های تلویزیونی نیز بازی کرده‌است.

بریتنی نخستین آلبوم خود «عزیزم یک بار دیگر» را در سال ۱۹۹۹ عرضه کرد، که او را به سمت شهرت سوق داد. آهنگ «عزیزم یک بار دیگر» در بیلبورد رتبه اول را کسب کرد. او دومین آلبوم استدیویی خودش را به نام «اوه!… باز هم دسته‌گل به آب دادم» در سال ۲۰۰۰ با موفقیت روانه بازار کرد. آلبوم اول و دوم بریتنی جایگاه او را به عنوان یک الگو تثبیت کرد و رکوردهای بسیاری به نام او ثبت شد.

در سال ۲۰۰۱ با آلبوم سوم خود به نام «بریتنی» و اجرای نقش اول در فیلم «چهار راه» حوزه فعالیت خود را گسترش داد. و در پی آن، در سال ۲۰۰۳ آلبوم چهارم او به نام «داخل محدوده» شامل آهنگهای همچون «من در برابر موسیقی» و «زهرآگین» و «هربار» منتشر شد. بعد از انتشار دو آلبوم بسیار موفق و به شهرت رسیدن او، زندگی شخصی و مشکلات بریتنی مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. در سال ۲۰۰۷ آلبوم پنچم او به نام «خاموشی» منتشر شد که با استقبال نسبتاً کمی مواجه شد، با این وجود آهنگهای مثل «باز هم می‌خوام» و «تکه‌ای از من» موفق بودند. در سال ۲۰۰۸ به خاطر بیماری افسردگی-شیدایی در بیمارستان بستری شد و پس از وقفه‌ای در زندگی حرفه‌ای او، وی در اواخر سال ۲۰۰۸ و همزمان با سالروز تولدش آلبوم ششم خود را به نام سیرک منتشر کرد. تک آهنگ او به نام «زن‌باره» آهنگ شماره یک شد. در سال ۲۰۰۹ او «مجموعه تک آهنگ‌ها» را روانه بازار کرد که تک آهنگ آن به نام «۳» آهنگ شماره یک در چارت کانادا و آمریکا شد.

طبق آمار «گروه زامبا» بریتنی اسپیرز بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه در جهان فروش داشته است. موسسه RIAA رتبه هشتم پرفروش ترین هنرمند زن تاریخ موسیقی آمریکا را به او داد؛ ۳۲ میلیون آلبوم در آمریکا به فروش رساند موفقیت او به عنوان خواننده، به او اجازه فعالیت در سایر زمینه‌های هنری را داد. او در سینما و تلویزیون بازیگری کرده، دو جلد کتاب نوشته، همچنین او قرارداد چندین محصول دیگر از قبیل خط تولید عطر خودش (عطر بریتنی) و همچنین در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ خط تولید لباس با طراحی خودش را با کمپانی «کندیز» امضا کرده‌است. اسپیرز توسط Billboard در لیست هنرمندان دههٔ ۲۰۰۰ نفر هشتم شد. در ژوئن ۲۰۱۰ مجلهٔ Forbes در لیست ۱۰۰ سلبریتی تاثیرگذار در جهان بریتنی اسپیرز را در رتبهٔ ششم قرار داد.

 

دوران کودکی و کشف استعداد

بریتنی اسپیرز در مک کام، می سی سی پی به دنیا آمد و در کنت وود (Kentwood)، لوئیزیانا و در موسسه مذهبی «باپتیست جنوبی» بزرگ شد. او دومین فرزند خانواده است. والدینش «لین ارنه» نویسنده، و «جیمی پارنل اسپیرز» پیمانکار ساختمان هستند برادر بریتنی «برایان» به عنوان مدیر اقنصادی خانواده فعالیت می‌کند و خواهرش «جیمی لین» بازیگر و خواننده‌است.

بریتنی یک ژیمناستکار تعلیم دیده بود، تا سن ۹ سالگی در کلاس‌های ژیمناستیک و مسابقات نیز شرکت می‌کرد او در گروه کر کلیسای محلی باپتیست به آوازخوانی و رقص مشغول شد. در سن ۸ سالگی،درکانال «دیزنی» برای سریال «کلوپ جدید میکی موس» تست صدا داد. اگرچه در آن زمان او خیلی جوان تشخیص داده شد که به سریال بپیوند ولی تهیه کننده او را به نماینده شهر نیو یورک معرفی کرد. بریتنی سپس سه تابستان را در شهر نیو یورک در مدرسه هنری «دانشکده حرفه‌ای نمایشی هنر» گذراند. در سال ۱۹۹۲ او در یک شو تلویزیونی محبوب به نام «جستجوی ستاره» شرکت کرد. او دراولین دور رقابت‌ها در این شو تلویزیونی را برنده شد ولی نهایتاً باخت. در سن ۱۱ سالگی بریتنی به کانال «دیزنی» برای شرکت در «کلوپ جدید میکی موس» بازگشت. او در سال‌های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۴ در این برنامه درخشید در حالی که او فقط ۱۳ سال داشت. وقتی که برنامه تمام شد، بریتنی به کنوود برگشت و به مدت یکسال تحصیلات متوسطه را ادامه داد.

در سال ۱۹۹۷ بریتنی به یک گروه پاپ دخترانه به نام «اینوسنس» پیوست. بعددر همان سال، او دموی یک آهنگ تک خوانی را توسط کمپانی «جایو رکوردز» ضبط کرد. سپس او تور کنسرت در آمریکا برگزار کرد که اسپانسر آن «مجله نوجوان آمریکایی» بود و سرانجام او یک هنرمند آزاد برای گروه'N Sync و بک‌استریت بویز شد.

 

فعالیت‌های موسیقی

۱۹۹۸۲۰۰۰: عزیزم یک بار دیگر و اوه!… باز هم دسته‌گل به آب دادم

پس از اولین کنسرتی که برای گروه N Sync انجام داد. بریتنی اولین آلبوم مستقل خودش رو به نام «عزیزم یک بار دیگر» در ژانویه سال ۱۹۹۹ منتشر کرد. این آلبوم مقام اول را در «بیلبورد ۲۰۰» بدست آورد. این آلبوم نزدیک به ۲۶ میلیون نسخه در سراسر جهان فروش کرد که این پرفروش ترین آلبوم با هنرمندی یک خواننده نوجوان تلقی می‌شد. پس از مدتی بریتنی همراه با شرکت جایو رکوردز اولین موزیک ویدیو خود را که همنام با اولین آلبومش بود به نمایش در آورد. این آهنگ در اولین روز انتشار، نزدیک ۵۰۰ هزار نسخه از آن کپی و به فروش رسید و مقام اول را در بیلبورد ۱۰۰ بدست آورد. این آهنگ در تمامی چارت ها(آمریکا، کاناد، اروپا و استرالیا) توانست مقام اول را کسب کند. آهنگ ««عزیزم یک بار دیگر»» توانست در کل جهان ۹ میلیون نسخه فروش کند و در ایالات متحده پرفروش ترین آهنگ سال شود.این آهنگ اولین جایزه گرمی رو به عنوان بهترین اجرای خواننده پاپ زن به بریتنی داد. در ۲۸ ژوئن بریتنی توری در آمریکای شمالی با نام «عزیزم یک بار دیگر» اجرا کرد «اوه!… باز هم دسته‌گل به آب دادم» دومین آلبوم استدیویی بود که بریتنی در ماه می در سال ۲۰۰۰ منتشر کرد. این آلبوم مقام اول را در جدول آمریکا بدست آورد و تنها در آمریکا نزدیک یک میلیون نسخه از آن به فروش رفت و در سراسر جهان نزدیک به بیست میلیون نسخه از آن کپی شد. راب شفیلد یکی از مسئولین مجله رولینگ استون در مورد این آلبوم می‌گوید:نکته جالبی در مورد این آلبوم این هست که بریتنی خودش رو به شکل جالبی نشان داد که می‌تونه حتی در سبک ««راک اند رول»» هم آهنگ هایی اجرا کنه. " این آلبوم در کشورهایی مثل استرالیا، نیوزلند، انگلیس و بیشتر کشورهای اروپایی در صدر قرار داشت. پس از مدتی بریتنی اسپیرز توری را با نام «اوه!… باز هم دسته‌گل به آب دادم» رو در سراسر جهان اجرا کرد که چیزی بالغ بر چهل میلیون دلار از این تور بدست آورد.

 

۲۰۰۱۲۰۰۳: بریتنی و داخل محدوده

در فوریه ۲۰۰۱ قراردادی به ارزش هفت میلیون دلار با شرکت پپسی امضا کرد و پس از آن کتابی را به همراه مادرش با نام «هدیه مادر» منتشر کرد پس از مدتی سومین آلبوم اسپیرز که همنام با نام کوچک خودش بود روانهٔ بازار شد. آلبوم «بریتنی» مقام اول را در بیلبورد ۲۰۰ بدست آورد و در بین پنج آلبوم برتر، در کشورهای استرالیا و آمریکا و کشورهای اروپای میانه قرار گرفت و بیش از دوازده میلیون نسخه از این آلبوم در سراسر جهان به فروش رسید این آلبوم دو جایزه گرمی شامل بهترین آلبوم پاپ و بهترین خواننده زن در سبک پاپ را برای اسپیرز به ارمغان آورد.مجله هفتگی اینترتیمنت در سال ۲۰۰۸ این آلبوم را جز ۱۰۰ آلبوم برتر در طی ۲۵ سال اخیر دانست اولین آهنگی که از این آلبوم منتشر شد با نام «من بنده‌ات هستم» بود که از محبوب ترین آهنگ‌ها در سراسر جهان شد همچنین اسپیرز این آهنگ را در مراسم «ام تی وی» سال ۲۰۰۱ اجرا کرد.

در سال ۲۰۰۳ بریتنی اسپیرز در مراسم «ام تی وی» آهنگ «مانند یک باکره» را به همراهی کریستینا آگیلرا اجرا کرد و در وسط این اجرا مدونا نیز اضافه شد و در وسط اجرا بریتنی و مدونا همدیگر را بوسیدند. که این حرکت واکنش‌هایی را نیز به همراه داشت.

در نوامبر ۲۰۰۳ اسپیرز چهارمین آلبوم استودیویی خودش با نام «داخل محدوده» را روانه بازار کرد. این آلبوم نزدیک شش هزار کپی در سراسر آمریکا فروخت و در بین ده آلبوم برتر قرار گرفت. این آلبوم در جدول کشورهایی مانند بلژیک، سوئد و دانمارک نیز پیوست و در لیست بهترین آلبوم‌های این کشورها نیز قرار گرفت. بیش از ده میلیون نسخه از این آلبوم در سراسر جهان به فروش رفت. بریتنی در این آلبوم برای آهنگ «زهرآگین» یک جایزه گرمی بدست آورد.

 

۲۰۰۴۲۰۰۷: خاموشی

در سوم ژانویه ۲۰۰۴ اسپیرز رابطه‌ای با دوست دوران بچگی اش «جیسون آلن آلکساندر» برقرار کرد اما خیلی زود این رابطه منجر به جدایی شد.پس از این جدایی بود که اسپیرز تور جدیدی با نام «داخل محدوده» را در سراسر جهان به نمایش در آورد. در هشتم ژوئن همان سال اسپیرز در موزیک ویدیو «تکان‌دهنده» از ناحیه زانو آسیب دید و بلافاصله به بیمارستان برده شد و پزشکان تشخیص دادند که غضروف زانوی وی آسیب دیده‌است به همین دلیل اسپیرز شش هفته از تور خود جدا شده و خانه نشین شد.

در ژوئیه ۲۰۰۴ اسپیرز پس از سه ماه آشنایی با کوین فدرلاین با وی به طور رسمی ازدواج کرد. پس از آن بریتنی نمایشی را با نام «بریتنی و کوین:هرج و مرج» را اجرا و وارد بازار کرد.

پنجمین آلبوم استدیویی اسپیرز در اکتبر ۲۰۰۷ با نام «خاموشی» وارد بازار شد. این آلبوم در جدول کانادا و ایرلند مقام اول را بدست آورد و در بیلبورد ۲۰۰ آمریکا مقام دوم را بدست آورد. همچنین در جدول ده آلبوم برتر در کشورهای فرانسه، مکزیک، انگلیس و استرالیا نیز حضور داشت و همین باعث شد تا اسپیرز تنها زنی باشد که پنج آلبومش در مقام‌های بالای جدول بین‌المللی قرار پیدا کرد. سه و نیم میلیون نسته از آلبوم «خاموشی» در سراسر جهان به فروش رسید. پیتر رابینسون از مجله «آبزرور» در مورد این آلبوم می‌گوید:این آلبوم بهترین آلبوم بود که بریتنی وارد بازار کرد. افزایش موسیقی پاپ مدرن و ترکیب اون با آهنگ‌هایی شبیه به تیمبالند واقعاً یک آلبوم زیبا را به وجود آورده‌است. «خاموشی» برنده بهترین آلبوم سال در جوایز ام تی وی در سال ۲۰۰۸ را به دست آورد همچنین مقام پنجمین آلبوم برتر را از نظر مجله تایم بدست آورد.

 

۲۰۰۸۲۰۱۰: سیرک

در ششم فوریه ۲۰۰۸ اسپیرز به عنوان بازیگر مهمان در سریال آشنایی با مادر در نقش «ابی»[پ ۳۶] به عنوان منشی دفتر نامزد تد موزبی بازی کرد. بازی اسپیرز در این نقش اثر مثبتی در بینندگان داشت و خیلی‌ها از بازی وی تجلیل کردند.

در هفتم سپتامبر اسپیرز در مراسم ام تی وی برنده جایزه بهترین ویدئو زن، بهترین ویدیو پاپ و بهترین ویدیو سال برای آهنگ «تکه‌ای از من» شد. در دسامبر ۲۰۰۸ اسپیرز ششمین آلبوم استودیویی خود را با نام سیرک وارد بازار کرد. که نمره متوسط ۶۴ رو از ۱۰۰ بهش داده شد.آلبوم سیرک در کشورهای کانادا، آمریکا، چک و دیگر کشورهای اروپایی مقام اول را بدست آورد.این آلبوم تنها در کشور آمریکا نزدیک پانصد هزار نسخه به فروش رسید و چهار میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رفت. اولین آهنگی که از این آلبوم معرفی شد «زن‌باره» نام داشت که مقام اول را در بیلبورد ۱۰۰ بدست آورد و در کشورهایی بلژیک، کانادا، دانمارک، فنلاند، فرانسه، نروژ و سوئد مقام اول را بدست آورد.اسپیرز با این آهنگ نامزد دریافت جایزه گرمی بهترین آهنگ سبک «دنس» شد که آن را دریافت نکرد. موزیک ویدئو «زن‌باره» در ام تی وی ویدئو موزیک اواردز ۲۰۰۹ در دو زمینه بهترین ویدئو پاپ و ویدئو سال نامزد شد و توانست جایزهٔ بهترین ویدئو پاپ را دریافت کند. البته بریتنی اسپیرز در این مراسم حضور نداشت. پس از مدتی در سال ۲۰۰۹ اسپیرز توری هم نام با آلبومش را در سراسر جهان اجرا کرد که نزدیک به صد و سی و یک میلیون دلار از این تور بدست آورد و این تور به عنوان پنجمین تور بزرگ سال انتخاب شد.

در سال ۲۰۰۹ اسپیرز آلبومی به حالت ریمیکس با نام «مجموعه تک آهنگ‌ها» وارد بازار کرد که آهنگ «۳» از این آلبوم مقام اول را در جدول آمریکا بدست آورد و در جدول بین‌المللی نیز سومین آهنگ سال انتخاب شد. چندی بعد نرم‌افزاری برای آی پاد به نام «این بریتنی است!» وارد بازار شد. پس مدتی اسپیرز که مدتی بود از کوین همسر سابق خود جدا شده بود با «جیسون تراویک» رابطه ای را برقرار کرد که موفق بود و الآن "جیسون تراویک" نامزدِ بریتنی محسوب میشه. در سال ۲۰۱۰ اسپیرز کار طراحی لباس را آغاز کرد و چند مراسم مد نیز به اجرا در آورد.

 

۲۰۱۱ تاکنون: زن افسونگر

در فوریه ۲۰۱۱ اسپیرز هفتمین آلبوم استودیویی خودش با نام «زن افسونگر» رو به اتمام رساند. پروژه‌ای که توسط دو تهیه کننده بزرگ به نام‌های «دکتر لوک» و «مکس مارتین» که به گفته خود لوک تغییر عمده‌ای که در این آلبوم حس میشه اضافه کردن سازهای الکترونیکی بیشتری هست.اولین آهنگی که از این آلبوم به بازار معرفی شد آهنگ «علیه من به کار می‌بری» بود که مقام اول را در بیلبورد ۱۰۰ بدست آورد. این آهنگ چهارمین آهنگی از اسپیرز بود که در جدول بین الممللی در مقام اول قرار گرفت و از این حیث پس از ماریا کری در مقام دوم قرار دارد.آهنگ دیگری نیز از این آلبوم با نام «تا دنیا دنیاست» در تاریخ چهارم مارس وارد بازار شد. در آوریل سال ۲۰۱۱ اسپیرز در یک همکاری با ریانا ریمیکسی از آهنگ «اس و ام»را اجرا کرد. این آهنگ پس از درخواست طرفداران ریانا در توئیتر مبنی بر تمایل همکاری وی با بریتنی اجرا شد. این ترانه در نیمه ماه آوریل مقام اول را در بیلبورد بدست آورد. چندی بعد بریتنی دومین ترانه از آلبوم زن افسونگر را منتشر کرد نام این ترانه «تا دنیا دنیاست» بود که مقام سوم را در بیلبورد بدست آورد و نزدیک به نود و هشت میلیون شنونده در بیلبورد داشت. پس از آن در ژوئن ۲۰۱۱ بریتنی سومین ترانه از این آلبوم با نام«می‌خوام برم» را منتشر کرد که در ماه ژوئن مقام چهلم را در بیلبورد داشت اما در ماه اوت با رشد بسیار بالا در بین ده ترانه برتر قرار گرفت.

در ماه مارس بریتنی تور تابستانه‌ای همنام با نام آلبومش با نام زن افسونگر را منشتر کرد که در شانزدهم ژوئن در ساکرامنتو در کالیفورنیا آغاز شد.این تور در اولین روزهای برگزاریش اش نزدیک به شش میلیون و دویست هزار دلار برای وی بدست آورد. پس از این موفقیت بریتنی ادامه تورهای خود را در اروپا و دیگر کشورهای آمریکا مرکزی برگزار کرد. پس از آن بریتنی کنسرتی را به طور زنده برگزار کرد که تلویزیون آن را به صورت سه بعدی پخش کرد.

بریتنی اسپیرز در ۲۸ آگوست ۲۰۱۱، از مراسم اهدای جوایز موزیک ویدئوی ام‌تی‌وی، «جایزهٔ طلایه‌دار موزیک ویدئوی مایکل جکسون» را برنده شد.(این جایزه به هنرمندانی داده می‌شود که تأثیر و محبوبیت به سزایی در ام‌تی‌وی داشته‌اند. تاکنون ۱۸ عدد از این جایزه به هنرمندان تأثیرگذار داده شده‌است.

 

ازدواج

بریتنی اسپیرز در ابتدا رابطه‌ای را با خواننده معروف آمریکا جاستین تیمبرلیک در سال ۱۹۹۹ برقرار کرد اما رابطهٔ این دو بیش از سه سال دوام نیاورد و در دسامبر ۲۰۰۲ رابطهٔ این دو به اتمام رسید. اسپیرز به خاطر شهرتش، زندگی شخصی بیشتر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. این موضوع بعد از ازدواج با «کوین فدرلاین» در سال ۲۰۰۴ افزایش یافت. او اولین فرزندش «شان پریستون» در سال ۲۰۰۵ و دومین فرزندش «جیدن جیمزن» در سال ۲۰۰۶ به دنیا آورد. طلاق این زوج در ماه نوامبر همان سال (۲۰۰۶) به شدت تبلیغ شد و در پی آن بر سر به پذیرفتن سرپرستی پسرهایشان درگیری پیدا کردند. پیشتر بریتنی با یک پسر افغان با نام عدنان قلیب نیز دوست شده بود که جنجالی در خبرگزاری ها ایجاد کرده بود.

 

میراث

بریتنی اسپیرز بعد از آغاز زندگی حرفه‌ای به سرعت به یک الگوی پاپ بین‌المللی تبدیل گشت. مجله رولینگ استون درباره وی نوشت «یکی از موفق‌ترین خوانندگان در قرن ۲۱» بریتنی در سال ۲۰۰۳ در پیاده روی مشاهیر هالیوود ستاره دار شد. او اسم خود را برای بیشترین فروش آلبوم («…عزیزم یک بار دیگر» با فروش ۱۳ میلیون نسخه در امریکا) در میان نوجوانان در کتاب رکوردهای گینش ثبت کرده‌است. بریتنی اسپیرز برای ۴ سال پی در پی بیشترین نام جستجو شده در موتور جستجوگر Yahoo بوده‌است. او نفوذ قابل توجهی در میان خوانندگان جدیدی مانند لیدی گاگا، کریستینا دبارج، تیلور سوئیفت، پیکسی لات، لیتل بوت، سلنا گومز و مایلی سایرس داشته است.

تاثیر بریتنی اسپیرز به قدری در دنیای موسیقی زیاد بوده که بسیاری از خواننده ها حتی در ترانه های خود از بریتنی نام می برند. ببو نورمن ترانه ای درباره بریتنی اسپیرز نوشته به نام "بریتنی". گروه انگلیسی "باستد" نیز ترانه ای در مورد بریتنی اسپیرز و با نام بریتنی خواندند و آن را در سومین آلبوم خود قرار دادند. مایلی سایرس در ترانه ی معروف خود یعنی "جشن در ایالات متحده آمریکا" از بریتنی به عنوان یکی از الگوهایش و کسی که از او الهام گرفته نام می برد. همچنین خواننده ی معروف راک یعنی پینک در ترانه ی "به من اجازه نده، منو بگیر " از بریتنی یاد می کند.

 

جوایز

او در جوایز ام تی وی سال ۲۰۰۸ موفق شد سه جایزه اصلی، یعنی بهترین خواننده زن، بهترین ویدیو پاپ سال و ویدیو سال را برای تکه‌ای از من برنده شود. بریتنی در سال ۲۰۰۵ برای میوزک ویدیوی زهرآگین جایزه بهترین رقص گرمی را دریافت کرد. موزیک ویدئو زن‌باره در ام تی وی ۲۰۰۹ در سه رشتهٔ بهترین ویدئو پاپ، بهترین ویدئو زن و ویدئو سال نامزد شد که توانست جایزهٔ بهترین ویدئو پاپ سال را از آن خود کند. البته اسپیرز در آن مراسم حضور نداشت.

در مراسم جوایز موزیک ویدئوی ام‌تی‌وی ۲۰۱۱ بریتنی «جایزهٔ ویدئوی پیشگام مایکل جکسون» را دریافت کرد. در این مراسم از بریتنی برای ۱۲ سال فعالیت هنری و تاثیرگذاری بر موسیقی پاپ و صنعت موزیک ویدئو تقدیر شد. بریتنی این جایزه را از لیدی گاگا گرفت.

 

آلبوم شناسی

آلبوم‌های استودیویی

  • (۱۹۹۹)عزیزم یک بار دیگر (Baby One More Time…)
  • (۲۰۰۰) اوه!… باز هم دسته‌گل به آب دادم (Oops!… I Did It Again)
  • (۲۰۰۱) بریتنی (Britney)
  • (۲۰۰۴) داخل محدوده (In The Zone)
  • (۲۰۰۷) خاموشی (Blackout)
  • (۲۰۰۸) سیرک (Circus)
  • (۲۰۱۱) زن افسونگر (Femme Fatale)

 

آلبوم‌های تلفیقی

  • (۲۰۰۴) بهترین آهنگ‌ها: میراث من (Greatest Hits: My Prerogative)
  • (۲۰۰۵) بی در میکس: ریمیکس‌ها (B in the Mix: The Remixes)
  • (۲۰۰۹) مجموعه تک آهنگ‌ها (The Singles Collection)
  • (۲۰۱۱) بی در میکس: ریمیکس‌ها قسمت دوم (B in the Mix: The Remixes Vol.2)

 

ویدئوشناسی

فیلم ها

سال

عنوان

نقش

توضیحات

۲۰۰۰

تصویری از منظره

مهماندار هواپیما

نقش کوتاه

۲۰۰۲

آستین پاورز در گلدممبر

خودش

نقش کوتاه

۲۰۰۲

چهار راه

لوسی واگنر

جایزه انتخاب نوجوانان: برای بهترین بازیگر زن در سبک درام
جایزه انتخاب نوجوانان: بهترین صحنهٔ رومانتیک (با آنسون مانت
جایزه گلدن رازبری برای بدترین بازیگر زن
نامزد –جایزه گلدن رازبری برای بدترین زوج صحنه
نامزد -جایزه MTV Movie: برای بهترین اجرا
نامزد -جایزه MTV Movie: برای بهترین لباس پوشیدن

۲۰۰۴

فارنهایت ۱۱/۹

خودش

نقش کوتاه
جایزه گلدن رازبری برای بدترین بازیگر مکمل زن

۲۰۰۷

بسیار تندرست

درو هارت

 

           

سریال تلویزیونی

سال

نام

نقش

توضیحات

1993–1994

میکی ماوس کلاب

نقش اصلی

 

1999

هوو آو فایر

دانر

 

1999

جت جکسون مشهور

خودش

 

1999

سابرینا جادوی نوجوانی

خودش

 

1999

کنن و کل

خودش

 

1999

Médico de familia

خودش

 

2000

سیمپسون‌ها

خودش

 

2000–2002

شنبه شب زنده

خودش

 

2002

استیج ها : سه روز در مکزیک

خودش

 

2002

رابی د ریندر

دانر

 

2003

Punk'd

خودش

 

2004

بریتنی و کوین : هرج و مرج

خودش

 

2006

ویل و گریس

امبر-لوئیس

" (فصل 8، قسمت 18)

2008

آشنایی با مادر

ابی

(فصل 3، قسمت 13) (فصل 3، قسمت 19)

2008

بریتنی: برای ضبط

خودش

 

2010

گلی

خودش

"بریتنی" (فصل دوم قسمت دوم)

2010

کله خر (سه بعدی)

خودش

 

2012- اکنون

ایکس فاکتور (آمریکایی)

داور

 

 

 

دی وی دی‌ها

تاریخ انتشار

عنوان

نسخه‌های فروش و مدارک

۲۱ نوامبر ۱۹۹۹

زنگ تفریح با بریتنی اسپیرز

  • ۱st DVD
  • U.S. peak position: No. ۷
  • (۷۵۰٬۰۰۰ نسخه) United States: ۳x Platinum
  • (۵٬۰۰۰ نسخه) Canada: Gold
  • (۱۰٬۰۰۰ نسخه) Germany: Gold

۲۱ نوامبر ۲۰۰۰

زندگی کن و از آن هم بیشتر!

  • ۱st live DVD
  • U.S. peak position: No. ۴
  • (۳۰۰٬۰۰۰ نسخه) United States: ۳x Platinum
  • (۱۰٬۰۰۰ نسخه) Germany: Gold

۲۰ نوامبر ۲۰۰۱

بریتنی: ویدیوها

  • ۲nd live DVD
  • U.S. peak position: No. ۱ (۲ weeks)
  • (۲۰۰٬۰۰۰ نسخه) United States: ۲x Platinum

۱۲ فوریه ۲۰۰۲

زنده از لاس وگاس

  • ۳rd live DVD
  • U.S. peak position: No. ۱ (۶ weeks)
  • (۲۰۰٬۰۰۰ نسخه) United States: ۲x Platinum
  • (۲۰٬۰۰۰ نسخه) France: Platinum
  • (۱۰٬۰۰۰ نسخه) Mexico: Gold

۶ آوریل ۲۰۰۴

داخل محدوده

  • ۴th live DVD
  • U.S. peak position: No. ۱ (۱ week)
  • (۱۰۰٬۰۰۰ نسخه) United States: Platinum
  • (۷٬۵۰۰ نسخه) Australia: Gold
  • (۲۰٬۰۰۰ نسخه) France: Platinum
  • (۱۰٬۰۰۰ نسخه) Mexico: Gold

۹ نوامبر ۲۰۰۴

بهترین آهنگ‌ها: حق مخصوص من

  • ۱st greatest hits DVD
  • U.S. peak position: No. ۱ (۳ weeks)
  • (۲۰۰٬۰۰۰ نسخه) United States: ۲x Platinum
  • (۳۰٬۰۰۰ نسخه) Australia: ۲x Platinum
  • (۲۵٬۰۰۰ نسخه) Brazil: Gold
  • (۱۰٬۰۰۰ نسخه) Mexico: Gold

۲۷ سپتامبر ۲۰۰۵

بریتنی و کوین : هرج و مرج

  • ۱st Reality television|reality TV DVD
  • U.S. peak position: No. ۱ (۱ week)
 

           

تور ها

    تور …عزیزم یک بار دیگر (2000-1999)

    تور اوه!… باز هم دسته‌گل به آب دادم (2001-2000)

    تور خیال پردازی در میان یک رویا (2002-2001)

    تور هتل اونیکس (2004)

    تور م+م (2007)

    سیرک با هنرمندی بریتنی اسپیرز (2009)

    تور زن افسونگر (2011)

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا