بیوگرافی کامل سلنا گومز + عکس

بیوگرافی کامل سلنا گومز همراه با جدیدترین تصاویر 

 

سلنا ماری گومز (به انگلیسی: Selena Marie Gomez)‏ (زاده ۲۲ ژوئیه ۱۹۹۲) بازیگر و خواننده اهل آمریکا است.

زادروز : ۲۲ ژوئیهٔ ۱۹۹۲

گرند پریری، تگزاس، آمریکا

اهل کشور : ایالات متحده آمریکا

سبک‌ها : پاپ-راک، دنس پاپ، الکتروپاپ، آر اند بی، پاپ

کار(ها) : بازیگر، خواننده، نوازنده، ترانه‌سرا، دوبلر، رقاص

ساز(ها) : آواز، پیانو، گیتار، درام

مدت کار: ۲۰۰۲ – تاکنون

آلبوم سرشناس : وقتی خورشید غروب می کنه

عضو گروه : سلنا گومز و سن

سلنا گومز اینستاگرام : selenagomez

ناشر(ها) : هالیوود

وب‌گاه : www.selenagomez.com

selena gomez singer
selena gomez singer

selena marie gomez

سلنا ماری گومز (به انگلیسی: Selena Marie Gomez)‏ (زاده ۲۲ ژوئیه ۱۹۹۲) بازیگر و خواننده اهل آمریکا است. او در جوانی از نیویورک به گرند پرایری در تگزاس رفت. او بیش‌تر به خاطر بازی در نقش آلکس روسو در مجموعهٔ کمدی جادوگران محلهٔ لرزان از شبکهٔ دیزنی به شهرت رسیده است. اولین فعالیت او بازی در فیلم بچه‌های جاسوس بود.

او عضو اصلی گروه سلنا گومز و صحنه است و تا به امروز همراه با گروهش سه آلبوم استودیویی با نام‌های ببوس و بگو، سالی بی باران و وقتی خورشید غروب می‌کند را منتشر کرده است. وی در ژانویهٔ سال ۲۰۱۲ اعلام کرد که از گروه خود (برای مدتی) جدا خواهد شد و می‌خواهد بر بازیگری‌اش تمرکز داشته باشد. او موسیقی متن فیلم‌های جادوگران در محلهٔ لرزان، تینکر بل، داستان سیندرلای دیگر و بلرزانش را خوانده است.

وی در سال ۲۰۰۸ سفیر سازمان یونیسف شد. او در تاریخ هفتم آوریل سال ۲۰۱۳ ترانه‌ای با نام بیا و آن را بگیر، جدا از گروه موسیقی “سلنا گومز و صحنه” خوانده است. این اولین بار بود که آهنگی از او جزو ۱۰ آهنگ برتر ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد قرار داشت و توسط انجمن صنعت ضبط موسیقی ایالات متحده آمریکا گواهینامهٔ طلا گرفت. دومین تک آهنگ او با نام کاهش سرعت در ماه ژوئن سال ۲۰۱۳ منتشر شد. همچنین آلبوم خود با نام رقص ستاره‌ها را در تاریخ ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۳ منتشر خواهد کرد.

selena gomez 2018
selena gomez 2018

selena gomez instagram

زندگی شخصی

نام مادر وی مندی تیف بوده و اصالتاً ایتالیایی تبار است. مادر گومز دارای سابقهٔ بازیگری نیز بوده پدر وی، ریکاردو گومز، اصلیتی مکزیکی دارد. پدر و مادر سلینا وقتی که وی ۵ ساله بوده از هم جدا شدند. مادر وی دوباره در سال ۲۰۰۶ ازدواج کرد سپس در دسامبر ۲۰۱۱، مادر او گزارش داد که حامله شده‌است،امّا در ۱۶ دسامبر ۲۰۱۱ بچهٔ خود را از دست داد.

ثروت او را بین ۴ و ۵٫۵ میلیون دلار تخمین زده‌اند.

وی دارای روابطی با خوانندهٔ کانادایی جاستین بیبر بوده‌است. او هم‌چنین فعالیت‌هایی با سازمان یونیسف داشته است.

سلنا دیپلم دبیرستان خود را در مه ۲۰۱۰ از طریق تحصیل در منزل دریافت کرد. او مسیحی کاتولیک است و در سن ۱۲ سالگی حلقهٔ خلوص مسیحیان (Purity ring) را بدست کرد ولی در سال ۲۰۱۰ آن را دراورد. پنج سگ نجات یافته دارد و خود را «عاشق حیوانات بزرگ» می‌داند.

selena gomez wolves
selena gomez wolves

selena gomez ویکی پدیا

فعالیت‌های شغلی

سلنا گومز، فعالیت‌های بازیگری، خوانندگی، نوازندگی و هم‌چنین شاعری و دوبلوری دو کارتون هتل ترانسیلوانیا و هورتون صدای یک هو را می‌شنود! را دارد. بازی در نقش مری سانتیاگو در فیلم “یک داستان دیگر از سیندرلا” موجب شد تا وی شهرت بسیاری پیدا کند.

اکنون وی به یکی از بزرگ‌ترین ستارگان جوان آمریکا تبدیل شده‌است.

سلنا گومز کیست
سلنا گومز کیست

selena gomez تاریخ تولد

بازیگری

وی شغل بازیگری خود را در سن ۷ سالگی با بازی در فیلم بارنی و دوستان آغاز کرده است؛ سپس عهده دار نقش مکملی در فیلم بازی تمام شده شد. در سال ۲۰۰۴ استعداد وی مورد توجه عوامل شبکه والت دیزنی قرار گرفت وی ابتدا به عنوان بازیگر مهمان در چند فیلم از جمله هانا مونتانا و مجموعه زندگی زک و کدی بازی کرد. سپس عهده دار نقش اصلی در مجموعه جادوگران در محلهٔ لرزان شده حضور وی در این مجموعه در سال ۲۰۰۹ سبب شد تا این مجموعه به بیش از ۱۱٫۴ میلیون بیننده در اولین قسمت خودش دست یابد. از دیگر کارهای وی، بازی در نقش اول “یک داستان دیگر از سیندرلا” و بازی در نقش اول فیلم حفاظت از شاهزاده که نقش اول را با دمی لواتو با هم بازی می‌کردند. وی فیلمی به نام رومانا و بیزوس که جویی کینگ در آن نقش رومانا و سلنا نقش خواهر بزرگترش بیزوس را بازی می‌کند. این فیلم سینمایی برگرفته از رمان‌های متعدد رومانا و بیزوس ساخته شده‌است که به تازگی نیز به روی پرده رفته است.

مونت کارلو فیلم دیگری است که در تابستان ۲۰۱۱ به روی پرده رفت. فیلم مونت کارلو اول ژوئیه به روی پرده سینما رفت و تقریباً بعد از یک هفته با ۷،۶۰۰،۰۰۰ میلیون دلار فروش رتبهٔ پنجم را به دست‌آورد.

در فوریه ۲۰۱۲ گویندگی فیلم هتل ترانسیلوانیا به جای مایلی سایرس به سلنا گومز داده شد و همچنین در فیلم تعطیلات بهاری که جیمز فرانکو و ونسا هاجنز هم در آن بازی کرده‌اند نقشی منفی را بازی کرد.

سلنا گومز ایرانی
سلنا گومز ایرانی

selena gomez and justin bieber

فعالیت گروهی

سلنا گومز عضو گروه پاپ نوجوانان (به انگلیسی: Selena Gomez & the Scene)‏ است. این گروه تا به حال ۳ آلبوم استودیویی به نام‌های (ببوس و بگو _ سالی بی باران _ وقتی خورشید غروب می‌کند) منتشر کرده‌است. آلبوم ببوس و بگو در ۲۹ سپتامبر ۲۰۰۹ از طریق کمپانی ضبط هالیوود رکوردز منتشر شد که در ۵ مارس ۲۰۱۰ موفق به گواهینامه گلد از طرف انجمن صنفی ضبط موسیقی آمریکا(RIAA) شد. تک آهنگ “طبیعتاً” آلبوم نیز در ۱۵ ژوئیه همان سال نشان پلاتینیوم(RIAA) را از آن خود کرد.

این گروه دومین آلبوم خود، سالی بی باران را در ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۰ منتشر کرد که در همان آغاز با ۶۶،۰۰۰ نسخه فروش چهارمین آلبوم پرفروش در لیست بیلبورد ۲۰۰ آمریکا شد.

سومین آلبوم گروه با نام «وقتی خورشید غروب می‌کند» در ۲۸ ژوئن ۲۰۱۱ منتشر شد. این آلبوم رتبهٔ چهارم را در بیلبورد ۲۰۰ آورد.

آهنگ “دوستت دارم مانند یک ترانهٔ عاشقانه” رتبه‌های خوبی کسب کرد. او در سال ۲۰۱۱ پس از بیرون آمدن آلبوم سومش تور خود را به نام “امشب مال ماست” آغاز کرد. وی برای مدتی از گروه جدا شد.

فعالیت در یونیسف

سلنا گومز در سال ۲۰۰۸ میلادی سفیر یونیسف شد.

او جوان ترین سفیر یونیسف است. در اولین کار او در یونیسف برای کمک کردن به کودکان به غنا سفر کرد. وی در یونیسف برنامه‌ها و کنسرت‌های خیریه اجرا کرده است.

عکس سلنا گومز
عکس سلنا گومز

آلبوم شناسی

همراه با گروه

•             ببوس و بگو _ ۲۰۰۹ ( Kiss And Tell )

•             سالی بی باران _ ۲۰۱۰ ( A Year Without Rain )

•             وقتی خورشید غروب می‌کند _۲۰۱۱ ( When The Sun Goes Down )

بدون همکاری با گروه

•             رقص ستاره‌ها _۲۰۱۳ ( Stars Dance )

فیلم‌شناسی

•             بارنی و دوستان (۲۰۰۲-۲۰۰۳) (سریال تلویزیونی)

•             بچه‌های جاسوس (۲۰۰۳)

•             قدم زدن در تگزاس (۲۰۰۵)

•             مغز پاک شده (۲۰۰۶)

•             هورتون صدای یک هو را می‌شنود! (۲۰۰۶)

•             یک داستان دیگر از سیندرلا (۲۰۰۸)

•             برنامهٔ حفاظت از شاهزاده (۲۰۰۹)

•             جادوگران در محلهٔ لرزان (۲۰۰۹)(۲۰۱۰)(۲۰۱۱)

•             رامونا و بیزوس (۲۰۱۰)

•             آرتور۳ (۲۰۱۰)

•             مونته کارلو (۲۰۱۱)

•             بچهٔ دوست داشتنی (۲۰۱۲)

•             هتل ترانسیلوانیا (۲۰۱۲)

•             ظرف داغ (۲۰۱۲)

•             پس‌لرزه (۲۰۱۲)

•             تعطیلات بهاری (۲۰۱۳)

•             رفتار بد (۲۰۱۳)

•             گریز (۲۰۱۳)

•             سکان هواپیما (۲۰۱۳)

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

۱۹ دیدگاه

  1. سلام من یکی از طرف دارای پرپاقرص سلنا گومزم عاشقشم خیلی دوسش دارم خواننده و بازیگر مورد علاقه ی منه من دیوونه ی سلنام آرزومه که ببینمش براش آرزوی یه آینده خوب میکنم .خیلی دوس دارم حسی که بهش دارمو بدونه . این دختر منو دیوونه کرده با اون صداش و بازیش عاشقتم سلنا حتی حاظرم برایه دیدنش برم امریکا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا