بیوگرافی کامل پریانکا چوپرا + عکس

بیوگرافی کامل پریانکا چوپرا + عکس

 

 

پریانکا چوپرا (به هندی: प्रियंका चोपड़ा)‏ (زادهٔ ۱۸ ژوئیه ۱۹۸۲) از هنرپیشگان هندی فیلم‌های بالیوود است. پریانکا چوپرا در سال ۲۰۰۰ به عنوان ملکه زیبایی جهان انتخاب شد و بعد از بازگشت به هندوستان به بالیوود روی آورد و با فیلم انداز به بالیوود معرفی شد.

ملیت : هندی

تولد : ۱۸ ژوئیهٔ ۱۹۸۲

جمشیدپور، جارکند،هند

والدین : آشوک چوپرا، مادو چوپرا

محل زندگی : بمبیی

پیشه : بازیگر ، مانکن

سال‌های فعالیت : ۲۰۰۱ تا کنون

وب‌گاه رسمی : www.iampriyankachopra.com

 

زندگی

پریانکا چوپرا در هجدهم ژوئیه سال ۱۹82 در خانواده‌ای تحصیل کرده چشم به جهان گشود. پدر او دکتر آشوک چوپرا و مادرش دکتر مادو چوپرا بودند پدر او در ارتش کار می‌کرد و آن‌ها به خاطر شغل پدر مجبور بودند به طور مداوم محل زندگی خود را تغییر دهند و همین باعث شد تا پریانکا با آداب و رسوم قسمت‌های مختلف هند آشنایی کامل داشته باشد.

پریانکا فرزند اول خانواده بود و مادر و پدرش علاقه بسیار زیادی به او داشتند علاوه بر این او فرزند مورد علاقه پدر بزرگ و مادر بزرگ خود بود. پریانکا برادری به نام سیدارت نیز دارد که هفت سال از او کوچکتر است.دختر عموی پریانکا چوپرا به نا پارینیتی چوپرا از بازیگران بالیوود است.

پریانکا چوپرا برای فیلم اعتراض ( 2004)Aitraaz برنده بهترین بازیگر نقش منفی از جشنواره فیلم فیر شد. فیلم اعتراض (2004)Aitraaz همراه با امریش پوری Amrish Puri بازی کرد که همچنین اخرین بازی امریش پوری Amrish Puri بازیگر برجسته درگذشته هندی بود.

وی در سال ۲۰۰۸ با بازی در فیلم‌های دوستانا و فشن ثابت کرد که بهترین بازیگر حال حاضر سینمای هند است.

وی در سال ۲۰۰۸ به خاطر بازی چشمگیرش در فیلم فشن جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را از جشنوارهٔ فیم فیر و دیگر جشواره‌های بالیوود دریافت کرد.

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

۶ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا