بیوگرافی کامل محسن چاوشی + عکس

بیوگرافی کامل محسن چاوشی + عکس

 

 

محسن چاوشی حسینی (زادهٔ ۸ مرداد ۱۳۵۸ در خرمشهر) ترانه سرا، آهنگساز ،تنظیم کننده و خواننده پاپ و راک اهل ایران است.

نام اصلی : محسن چاووشی

زادروز : ۸ مرداد ۱۳۵۸

اهل کشور : خرمشهر، خوزستان، ایران

سبک‌ها : پاپ، ترنس، راک

کار(ها) : خواننده، آهنگساز، ترانه سرا، نوازنده، تنظیم کننده

مدت کار : ۱۳۸۲تا کنون

وب‌گاه : www.mohsenchavoshi.net

 

زندگی

اصلیت پدر و مادر وی به کردستان بر می گردد، اما با توجه به شرایط کاری پدرش که کارمند شرکت نفت بود به خرمشهر مهاجرت کردند و محسن چاوشی در خرمشهر متولد شد. از ۴ سالگی به همراه خانواده به مشهد مهاجرت و تا ۱۴ سالگی در این شهر زندگی کرد و سپس به تهران عزیمت نمود. وی دیپلم حسابداری دارد.فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینه موسیقی در سال ۱۳۸۲ با آلبوم نفرین آغاز کرد. از وی تا کنون بیش از ۱۰۰ ترانه شنیده شده‌است که شامل ۱۰ آلبوم و نیز چندین تک آهنگ است. او همچنین آهنگسازی و خوانندگی ترانه‌های فیلم سنتوری از ساخته‌های داریوش مهرجویی را نیز انجام داده‌است. حضور صدای چاوشی در این فیلم یکی از دلائل توقیف فیلم توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلقی شد. محسن چاوشی درباره ی نحوهٔ ضبط صدایش برای آهنگهای فیلم سنتوری میگوید:«چاره‌ای جز این نداشتم که در خانه و در یکی از اتاق‌هایمان کار ضبط را انجام بدهم. به کمک مادرم یک پتو را با میخ به جلوی پنجره زدیم و دیوارها را هم با پتو پوشانیدم تا صدا نپیچد. مادرم از اتاق بیرون رفت و با یک پتو از بیرون، در اتاق را پوشاند. خودم هم از این طرف در،یک پتو آویزان کردم تا بتوانم در نهایت فضایی را در اختیار داشته باشم که در آن بشود وکال گرفت. بعد از همه این ماجراها، پتو را کشیدم روی سرم و در همان شرایط خواندم و همه وکال را ضبط کردم. از زیر پتو که بیرون آمدم، «علی سنتوری» به دنیا آمده بود. همان نسخه هم نهایی شد و پخش شد.»

 

آلبوم‌ها

    ۱۳۹۲: "دل صدا ۲" آلبوم گروهی و تصویری با موضوع امام زمان به زودی توسط موسسه اوج منتشر خواهد شد

    ۱۳۹۱: "من خود آن سیزدهم" ششمین آلبوم رسمی محسن چاوشی منتشر شده توسط شرکت آوای باربد

    ۱۳۹۰: "پرچم سفید" پنجمین آلبوم رسمی محسن چاوشی منتشر شده توسط شرکت تصویر گستر پاسارگاد

    ۱۳۹۰: "دل صدا" چهارمین آلبوم گروهی به مناسبت ۸ سال دفاع مقدس منتشر شده توسط دفتر مطالعات هنری بشارت

    ۱۳۹۰: "موسیقی متن فیلم سنتوری" منتشر شده توسط ایرانگام

    ۱۳۹۰: "خاص" سومین آلبوم گروهی محسن چاوشی منتشر شده توسط آوای فروهر

    ۱۳۸۹: "حریص" سومین آلبوم رسمی محسن چاوشی منتشر شده توسط شرکت تصویر دنیای هنر

    ۱۳۸۸: "هشت" کار گروهی به مناسبت میلاد امام رضا(ع) منتشر شده توسط شرکت ایران گام و هنرنمای پارسیان

    ۱۳۸۸: "ژاکت" دومین آلبوم رسمی محسن چاوشی منتشر شده توسط شرکت ایران گام

    ۱۳۸۸: "سلام آقا" کار گروهی به مناسبت ایام محرم منتشر شده توسط شرکت تصویر دنیای هنر و نوای نی لبک شرقی

    ۱۳۸۷: "یه شاخه نیلوفر" اولین آلبوم رسمی محسن چاوشی منتشر شده توسط شرکت آوای باربد

    ۱۳۸۵: "متأسفم"

    ۱۳۸۴: "لنگه کفش"

    ۱۳۸۴: "خودکشی ممنوع"

    ۱۳۸۲: "نفرین"

 

حاشیه

در پی قرار گرفتن ریمیکس آهنگهای "قطار" و "عروس قصهٔ" در نظرسنجی برنامه "هفت ترانهٔ" شبکهٔ شما و همچنین پخش آهنگ "قطار" به عنوان تیتراژ برنامهٔ ساعت ۲۵،از شبکه ۵ صدا و سیما، و شبکه های دیگر، محسن چاوشی بیانیه ای را صادر کرد و واکنش تندی نشان داد.وی اعلام کرد:« قبل تر ها حوصله ام بیشتر بود و گهگاهی یه جاهایی یه حرفایی می زدم و اگر لازم بود از خودم دفاعی میکردم.از این ور و اون ور صدامٌ میشنوم و صدام به هیچ جا نمی رسه و چه فایده که هی بگو آقا خواهش می کنم!به جای من تصمیم نگیرید،آقا خواهش می کنم با من هماهنگ کنید،آقا خواهش می کنم من رو تو نظرسنجی ها وارد نکنید.به من چه ربطی داره که از اول کی آخره و از آخر کی اول؟ نه برام مهم بوده و نه هست.قطارِ من همیشه سر ساعت به مقصدِش میرسه چون همیشه مسافراش رو دوست داشته. قطارِ من ۲۴ ساعته در خدمت شماست نه ۲۵ ساعته! خدا راز خوشبختی آدمارو تو قلبشون گذاشت و من قلبا "مام وطن" رو برای شهرم، خونین شهر خواندم و نه جای دیگه و نه کَسِ دیگه و نه موضوعِ دیگه.بگذریم، تا بوده همین بوده.آلبوم سیزدهِ من ، مظلوم ترین آلبومم بود و از آن مظلوم تر "شیرمردا".راستی، برای مظلوم ترین آدم تاریخ خوانده ام و از خواندنش لذت برده ام، برای جنگ خوانده ام و باز هم می خوانم.برای پخش هیچ یک از قطعات آلبوم هایم از من اجازه گرفته نشده است.»

 

فعالیت‌های تلویزیونی

محسن چاوشی، برای اولین بار آهنگ لباس نو را، که به عنوان تیتراژ برنامهٔ شب عید از شبکه دو سیما در ۲۹ اسفند سال ۹۰ پخش شد، آماده کرد.

دومین همکاری محسن چاوشی با تلویزیون ساخت تیتراژ برنامه زندگی + تحصیلات عالی بود که از ۸ مهرماه ۹۱ از شبکه ۳ و به سفارش موسسه سنجش و دانش به طور ناقص و با سانسور پخش شد.

سومین همکاری محسن چاوشی با تلویزیون ساخت تیتراژ برنامهٔ پشت صحنه با همکاری فرزاد فرزین است که از ۱ بهمن ۹۱ از شبکه ۳ پخش شد.

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. بهترین خاننده ایران هستی… قضیه موفق بودن اهنگات(انچه از دل براید بر دل نشیند)هس.. واقعا اهنگ صدا وحست ب دل میشینه.. حتی مادربزرگ من که از موسیقی سر نمیاره مینشست تا اخر برنامه علیخانی ک صدای گرم شمارو گوش کنه… موفق باشی هرجا ک هستی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا