بیوگرافی کامل رضا یزدانی + عکس

بیوگرافی کامل رضا یزدانی + عکس

 

 

رضا یزدانی خواننده، نوازنده، آهنگساز و بازیگر سینما متولد تهران می‌باشد.

زادروز : ۱۳۵۲

تهران ایران

اهل کشور : ایران

سبک‌ها : راک و سافت راک

کار(ها) : خواننده، آهنگساز، تنظیم‌کننده، هنرپیشه

ساز(ها) : گیتار الکتریک

وب‌گاه : www.rezayazdani.ir

 

زندگی

رضا یزدانی خواننده، نوازنده، آهنگساز و بازیگر سینما متولد تهران می‌باشد. او از نوجوانی موسیقی کار می‌کند. تخصص او در نواختن گیتار خصوصاً گیتار الکتریک می‌باشد. سبک خواندن او راک بوده که با شیوه‌ای جدید موسیقی راک را به صورتی کاملاً خاص ایرانیزه و باب طبع ایرانی‌ها کرده‌است. اشعار ترانه‌های او عمدتاً درون مایهٔ اعتراضی و اجتماعی داشته که با صدای خش دار و حماسی او سبکی خاص را در موسیقی داخل کشور رقم زده.

 

فعالیت‌ها

یزدانی موسیقی حرفه ای را در ۲۵ سالگی با آهنگسازی و خوانندگی برای تأتر “دادگاه جنجال برانگیز” در سال ۱۳۷۷ شروع کرد و بعد از آن نیز آهنگسازی و خوانندگی تئاتر “اگر باران بخواهد” را در سال ۱۳۷۸ انجام داد. او یک سال بعد توانست اولین آلبوم خود را به نام شهر دل به بازار موسیقی روانه کند. این آلبوم شامل اجرای اشعار مولانا با آهنگسازی یزدانی بود. در سال ۱۳۸۲ و پس از آشنایی با یغما گلرویی طی همکاری مشترک با او آلبوم پرنده بی پرنده که در ابتدا کپ نکنید نام داشت را روانه بازار کرد.

یزدانی خوانندگی و آهنگسازی برای سینما را در سال ۱۳۸۳ با کار در فیلم‌های مسعود کیمیایی شروع کرد. حکم، رئیس و محاکمه در خیابان از جمله فیلم‌هایی هستند که یزدانی در آن‌ها فعالیت داشته‌است،و برای تلویزیون خواندن تیتراژ مجموعه مرگ تدریجی یک رویا رابر عهده داشت. او همچنین برای سریال قلب یخی هم چند اهنگ (از جمله تیتراژ) خوانده‌است. از جمله فعالیت‌های رضا یزدانی می‌توان به نقش آفرینی وی در فیلم سینمایی طهران تهران به کارگردانی مشترک داریوش مهرجویی و مهدی کرم پور نام برد که کار موسیقی آن فیلم نیز بر عهدهٔ وی بوده‌است. او همچنین در فیلم سینمایی اینجا تاریک نیست به کارگردانی محدرضا خاکی نیز ایفای نقش کرده‌است. پس از انتشار آلبوم هیس یزدانی شروع به اجرای چندین کنسرت در تهران و دیگر شهرها کرد که در کنسرت مربوط به ۲۶ اسفند ماه ۱۳۸۹ با اجرای حماسی ترانهٔ خلیج فارس تمامی تماشاچیان را به ایستادن در سالن وا داشت.آخرین کنسرت او در شهریور ماه سال ۱۳۹۱ بود که مانند چند کنسرت اخیر او چند روز مانده به روز اجرا تمام بلیت‌ها فروش رفته بود، طراحی صحنه و دکور کنسرت های او که توسط امیر اردهالی انجام می‌شود خاص بوده و مورد توجه علاقمندان قرار می‌گیرد. همچنین آخرین آلبوم او به نام "خاطرات مبهم" با آهنگسازی کارن همایونفر اسفند ۹۱ روانه بازار شد.

 

آلبوم‌ها

    شهر دل ۱۳۸۰

    پرنده بی پرنده ۱۳۸۲

    هیس۱۳۸۶

    ساعت ۲۵ شب ۱۳۸۹

    ساعت فراموشی ۱۳۹۰

    خاطرات مبهم ۱۳۹۱

 

نام ترانه

ترانه سرا

آهنگساز

تنظیم

میعادگاه

 

رضا یزدانی

بهروز پایگان

اتاق یخ زده

 

رضا یزدانی

ارش زمانیان

کوچه ملی

یغما گلرویی

فرزین قره گزلو

فرزین قره گزلو

ساعت۲۵شب

 

رضا یزدانی

بهروز پایگان

حس تاریخ

 

رضا یزدانی

بهروز پایگان

کی فکرشو میکرد

 

رضا یزدانی

بهروز پایگان

پیکان

 

فرزین قره گزلو

فرزین قره گزلو

ترسوترین مسافر

 

رضا یزدانی

میلاد عدل خاص

۷شنبه های بیمار

 

رضا یزدانی

میلاد عدل خاص

مشق خواستن

 

رضا یزدانی

بهروز پایگان

داغ

 

رضا یزدانی

بهروز پایگان

 

اعضای گروه

    بهروز پایگان: پیانو و کیبورد

    آرش زمانیان: گیتار بیس

    پیام زمانی: درام

    مازیار احمدپور: گیتار الکتریک

    میلاد عدل خواست: گیتار الکتریک و هارمونیکا

    محمد خرمی نژاد: درام

 

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا