بیوگرافی کامل علی پهلوان + عکس

بیوگرافی کامل علی پهلوان + عکس

 

 

علی پهلوان یکی از بنیانگذاران گروه موسیقی آریان که خواننده گروه نیز می‌باشد.

زادروز : ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۴

تهران

ملیت : ایرانی

پیشه : خواننده و گیتاریست و شاعر و تدوینگر و تنظیم موسیقی

تحصیلات : فارغ التحصیل رشتهٔ مهندسی صنایع با گرایش برنامه ریزی و نحلیل سیستمها

 

زندگی

علی پهلوان در ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۴ در بیمارستان نجمیه تهران دیده به جهان گشود. در خانواده کارمندی که پدرش کارمند وزارت کار بود، بزرگ شد و اکنون ساکن محله مهران پاسداران تهران می‌باشد. دارای یک برادر با نام امیر هست که کارگردان و بازیگر می باشد .وی چندین کلیپ کنسرت آریان را منجمله کلیپ آریان وان که درباره پایین بودن کیفیت برنامه های شبکه فارسی وان بود ساخت که در تمامی مطبوعات و رسانه ها منعکس شد. علی پهلوان فارغ التحصیل رشتهٔ مهندسی صنایع با گرایش برنامه ریزی و نحلیل سیستمها می باشد.

 

ورود به عرصه موسیقی

۱۷ ساله بود که شروع به یادگیری گیتار نزد استاد وفا فرجی کرد.

 

تشکیل گروه موسیقی آریان

زمستان سال ۱۹۹۸ میلادی بود زمانی که برای اولین بار علی پهلوان، پیام صالحی را ملاقات کرد، هر دو آنها در سپاه پاسداران خدمت سربازی را بسر می‌بردند. در طی این دوره،ایندو بیشتر به علاقه مندیهای یکدیگر آشنا شدند، هر دو شعر می‌گفتند، آواز می‌سراییدند، گیتار می‌نواختند و میخواندند.

و این دوران زمانی بود که آنها شروع موسیقی پاپ ایران را بعد از انقلاب ایران (۱۳۵۷) مشاهده می‌کردند. هردو به این فکر افتادند که چه موقعیتی بهتر از این و تصمیم گرفتند تا فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده ولی با شیوه و سبکی متفاوت. برای نهادینه کردن شکلی از این موسیقی، گروه موسیقی پاپ با نام «گروه آریان» تشکیل دادند.

آریان اولین گروه در این سبک و نوع بعد از انقلاب اسلامی بود.

برای شروع گروهی متشکل از آواز ویولن، گیتار به سبک ایرانی، دو خواننده اصلی با لحن و نوایی متفاوت و در پشت این نواها آوازی از خانمها بعنوان همخوان تشکیل شد. علاوه بر این، غزل‌ها از بافت مخصوص با عباراتی ساده طراحی شدند تا یک طیف گسترده‌ای از جامعه را جذب کند.

 

اعضای اولیه گروه

    علی پهلوان (خواننده و گیتاریست اصلی)

    پیام صالحی (خواننده و گیتاریست اصلی)

    سیامک خواهانی (ویولن)

    محمدرضا گلزار (گیتاریست)

    برزویه بدیهی (ضرب و پرکاشن)

    شراره فرنژاد (گیتاریست و همخوان)

    ساناز کاشمری (همخوان)

    سحر کاشمری (همخوان).

 

در ابتدا تصمیم گرفته شده بود که شهروز فرنژاد (برادر شراره) به عنوان نوازنده کیبورد و پیانو زن همکاری کند؛ اما به سبب داشتن شغل پیشین و سابقه کاری، نینف امیرخاص (نوازنده صفحه کلید، ارگ زن آشوری) در مکانی از سوی سیامک معرفی شد تا جایگزین او شود و گروه تمرین‌هایش را با او از سر گرفت. به سبب نبود درام زن و ویولن سل در گروه، نیاز به اجرای این ریتم ویژه روی پیانو و ارگ بود.

برای بالا بردن سطح کیفی اجرائی کار، گروه تمرینات مداوم و بسیار زیادی را انجام داد و تصمیم گفته شد تا مجوزی برای برگزاری اجرای زنده از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته شود. بعد از زمانی، گروه موفق شد تا مجوز شعرها را بگیرد ولی در گرفتن مجوز و اجازه از شورای موسیقی وزارت ارشاد ناکام ماند.

 

کنسرت کیش و پیشامدهای آن

پیام صالحی با کمک دوستانش موفق شد تا کنسرتی را در جشنواره خرید جزیره قشم (منطقه آزاد) تدارک ببیند که هیچ درخواست و مجوزی برای اجرای آن نیاز نبود.

سرانجام در ۲۲ نوامبر سال ۱۹۹۹ گروه به روی صحنه رفتند و بدون هیچ چشم داشت مالی نمایش خود را اجرا کرد. اجرا بقدری موفقیت امیز بود که مسئول اداره کننده موسیقی این مراسم بعد از چند روز مجدداٌ از ایشان برای اجرا دعوت کرد، بدیهی است که این بار با پاداش همراه بود.

در طی این دوره، امیرحسین مستعد بعنوان گیتار باس (بم) به گروه ملحق شد.

فیلم اجرای ما توسط برخی تولید کننده‌های موسیقی مورد قبول قرار گرفت و در یک روز مناسب دو تن از شرکت ترانه شرقی به محلی که گروه موسیقی آریان درآنجا تمرین می‌کردیم (زیرزمین منزل آقای پیام صالحی) برای دیدن اجرای زنده ما آمدند، که یکی مدیر شرکت ترانه شرقی (که در حال حاضر مدیر گروه آریان) و دیگری شریک سابق ایشان آقای محمدرضا احمدیان (موسیقیدان) بودند.

بعد از مذاکرات، برای تهیهٔ آلبوم و اجرای کنسرت قراردادی بسته شد. در این زمان، گروه آریان با مدیریت شرکت ترانه شرقی توانست مجوز اجرا روی صحنه را بگیرد و در اول آوریل سال ۲۰۰۰ در تهران به روی صحنه رفت.

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا