ورق مشهد

خرید ورق در مشهد

همانطور که از اسم این ورق پیداست در سطح این ورق برجستگی هایی برای کاهش اصطکاک وجود دارد که این برجستگی ها به اشکال گوناگونی مثل عدسی، بادامی و لوزی هستند. ورق در مشهد از خانواده ی ورق های گرم است که معمولاً برای سطوح شیب دار استفاده می شود تا مانع از سر خوردن اشخاص و اشیاء شود. بعضی از اشکالی که در سطح ورق های در مشهد هستند طوری طراحی شده اند که موقع بارش باران، آب روی سطح آن جمع می شود ولی در طرح بادامی به این شکل نیست از این رو طرح بادامی بیشتر از بقیه ی طرح ها طرفدار داردخرید ورق در مشهد قسمت عمده ای از تولیدات کارخانه های فولاد را به خود اختصاص داده است.

تاریخچه ی ورق

این ورق اولین بار توسط یک مهندس انگلیسی و از جنس آهن فرفورژه ساخته شد. از ابتدا هم وزن سبک، حمل و نقل آسان، مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی از خواص این ورق ها بود. با گذشت زمان ورق های در مشهد به عنوان متریالی با کاربرد فراوان در همه ی دنیا جای خود را باز کرد. به مرور زمان ماده ی اولیه ی این ورق ها از آهن به فولاد تغییر کرد. و به صورت ورقه های در مشهدی که امروزه می‌بینیم درآمدند.

انواع ورق در مشهد

ورق های در مشهد موجود در بازار با جنس های گالوانیزه، آلومینیوم، آهن و استیل موجود است. ورق در مشهد با نام های دیگری مانند: ورق کف سازی، ورق برجسته و ورق شطرنجی نیز مشهور است. مقدار مصرفی این ورق ها به طور سالانه چیزی حدود صد هزار تا صدوپنجاه هزار تن در سال است. امروزه با توجه به جنس و ضخامت ورق پایه بیش از 150 نوع مختلف از ورق های در مشهد با کاربرد های مختلف در بازار موجود است. نوعی از ورق در مشهد نیز ورق در مشهد آلومینیوم نام دارد، که از استحکام بالایی برخوردار است و دارای دو نوع رنگی و بی رنگ است و در برابر زنگ زدگی بسیار مقاوم است. عملیات فرمینگ به چند صورت مثل: فرمینگ شادولاین، کرکره و ذوزنقه روی این ورق ها انجام می شود.

کاربرد ورق های در مشهد چیست؟

همانطور که قبلاً هم اشاره شد ورق های در مشهد بیشتر در جاهایی که شیب دار بوده و اصطکاک کمتری دارند کاربرد دارد. از دیگر استفاده های این ورق ها می توان اشاره کرد به، استفاده در ساخت درب پارکینگ و منازل، جداسازی و دانه بندی خطوط مواد غذایی، استفاده ازاین ورق ها به عنوان حفاظ در مناطقی با حساسیت بالا مثل مناطق نظامی، ایستگاه های اتوبوس، ساخت دستگاه های صنعتی کارخانه ها، دیواره ها و سقف آسانسور، کف زمین های در حال عملیات ساخت، ساخت کف اتاق وانت و کامیون، پل و پله های اضطراری، راه سازی، کف کشتی و

استاندارد های ورق در مشهد

قبلا هم اشاره کردیم که این ورق در ضخامت یک و نیم الی ده میلیمتر تولید می شود، ولی گاهی با توجه به نیاز بازار و تقاضای خریداران نیز این استانداردها قابل تغییر هستند، ولی عمده استاندارد این ورق ها که ما در آهن آلات شکوهیان ارائه می دهیم، در سه گروه دسته بندی می شود که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

1- st37_2

2- St 44_2

3- St 52_2

مراحل تولید ورق در مشهد

ورق در مشهد با نورد گرم تولید می شود به این ترتیب که ابتدا شمش فولاد ( با طول و مقطع مشخص) را درون کوره ای که از قبل گرم شده می فرستند، زمانی که حرارت به سطح مطلوبی رسید از قفسه های پوسته زدایی عبور داده می شوند، در این مرحله است که مقطع ورق کاهش و طول آن افزایش پیدا می‌کند، در آخر نیز از قفسه های نورد پایانی عبور کرده و پس از گذشتن از عملیات آج زنی، ورق در مشهد تولید می شود، ضخامت این ورق ها بین یک و نیم تا ده میلیمتر است، ورق ها معمولاً به دو طریق تولید و وارد سبد خرید صنایع می شوند.

1_ رول فرم یا حلقه

2_ شیت فرم یا برش شده

مزایای ورق در مشهد

ورق های در مشهد دارای انعطاف پذیری بالا و سطحی براق هستند، به دلیل طرح هایی که روی این ورق ها وجود دارد استحکام بی نظیری دارند که این ویژگی آنها را از دیگر ورق ها متمایز می‌کند. سهولت خمکاری و شکل پذیری این نوع ورق از دیگر ویژگی هایی است که ورق در مشهد را در بین صنعتگران محبوب کرده است، حتی گاهی برای موارد تزئینی نیز از این ورق ها استفاده می شود. از ورق های در مشهد در جاهایی مثل کف کامیون و کشتی که تحت تاثیر نیروی جانبی زیادی هستند استفاده می کنند. این نوع ورق خاصیت جوش پذیری خوبی دارد، در برابر سطوح لغزنده توان بسیار بالایی دارد، سبک است و حمل و نقل آن سخت نیست.

چند نکته در مورد خرید ورق در مشهد

همیشه بهترین خرید گرانترین خرید نیست، مهمتر از قیمت جنس، کیفیت، ماندگاری و دوام آن محصول است.

موقع خرید ورق در مشهد بسته به نوع استفاده می توانید بین دو نوع ورق در مشهد فابریک و پرسی انتخاب مناسب را انجام دهید، تفاوت این دو ورق در این است که برجستگی های روی ورق های پرسی بوسیله ی دستگاه ایجاد می شود، اما در نوع فابریک لایه ی آج جداگانه به ورق اضافه می شود از این رو ورق های فابریک سنگین تر هستند. در سال های گذشته تولید ورق های در مشهد در کشور فقط به صورت پرسی امکان پذیر بود ولی در حال حاضر هر دو نوع آن داخل کشور ساخته می‌شود.

طریقه ی جابجایی انواع ورق

نکته ی قابل توجه هنگام جابجایی و حمل و نقل ورق های در مشهد و یا هر نوع ورقه ی فولادی دیگر توجه به محافظت از لبه های این ورق هاست، می توان گفت که بسته بندی کلاف نیز به منظور حفاظت از سطح ورقه های فولاد و راحت تر شدن حمل و نقل آنها است، با این حساب روش جابجا کردن کلاف بسیار مهم است، باید از قرار دادن تعداد زیادی ورق روی هم، و چیده شدن آنها روی یکدیگر خودداری شود، همچنین در حین جا به جایی به اطراف برخورد نکنند تا از هر گونه آسیبی جلوگیری به عمل آید.

نتیجه گیری

در انتها باید بگوییم که با توجه به توضیحات داده شده ورق های در مشهد جزء مهمترین محصولات فولادی هستند که در صنایع مختلف کاربردهای زیادی دارند. این ورق ها علاوه بر تولید در داخل کشور از کشورهای چین و روسیه نیز وارد بازار مصرف می‌شوند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا