بیوگرافی کامل حسن روحانی + عکس

بیوگرافی کامل حسن روحانی + عکس

حسن روحانی (متولد ۲۱ آبان ۱۳۲۷ در شهر سرخه) سیاست‌مدار و مجتهد شیعه ایرانی است.

نام کامل : حسن روحانی

زادروز : ۲۱ آبان ۱۳۲۷

زادگاه : سرخه، ایران

دین : اسلام

حزب سیاسی : حزب جمهوری اسلامی

جامعه روحانیت مبارز

سمت : نماینده رهبر در شورای عالی امنیت ملی

نماینده مجلس خبرگان رهبری

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک

پست‌های پیشین : دبیر شورای عالی امنیت ملی

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور

نایب رئیس اول مجلس

نماینده مجلس

وب سایت        www.rouhani.ir

زندگی

حسن روحانی (متولد ۲۱ آبان ۱۳۲۷ در شهر سرخه) سیاست‌مدار و مجتهد شیعه ایرانی است. وی نماینده مجلس خبرگان رهبری از سال ۱۳۷۸،عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از سال ۱۳۷۰، عضو شورای عالی امنیت ملی از سال ۱۳۶۸ و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک از سال ۱۳۷۱ است.

روحانی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره چهارم و دوره پنجم و دبیر شورای عالی امنیت ملی از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۸۴ بوده است. او در این سمت، رئیس تیم هسته‌ای و مذاکره‌کننده ارشد ایران با سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و بریتانیا در مورد برنامه هسته‌ای ایران بود.

در ۲۲ فروردین ۹۲، حسن روحانی با شعار «دولت تدبیر و امید» برای انتخابات ریاست جمهوری رسماً اعلام کاندیداتوری کرد. وی در ۱۷ اردیبهشت، با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، نام خود را برای رقابت ۲۴ خرداد ثبت کرد.

زندگی و تحصیلات

حسن روحانی در سال ۱۳۲۷ در شهرستان سرخه در استان سمنان به دنیا آمد. وی تحصیلات دروس ابتدایی را در سرخه و تحصیلات دروس دینی را از سال ۱۳۳۹، ابتدا در حوزه علمیه صادقیه (سمنان) آغاز نمود و سپس در سال ۱۳۴۰ وارد حوزه علمیه قم شد و از دروس و مباحث اساتیدی چون سید محمد محقق داماد، شیخ مرتضی حائری، سید محمدرضا گلپایگانی، سلطانی، محمد فاضل لنکرانی و شیخ محمد شاه‌آبادی بهره برد. او همزمان در سال ۱۳۴۸ به دانشگاه تهران راه یافت و در سال ۱۳۵۱ دانشنامه لیسانس خود را در مقطع کارشناسی در رشته حقوق قضایی اخذ کرد.

روحانی با ادامه تحصیل در بریتانیا، مدرک کارشناسی ارشد (M.Phil) در رشته حقوق عمومی و دانشنامه دکتری (Ph.D) در رشته حقوق اساسی را از دانشگاه کلدونیان گلاسکو دریافت کرد.

حسن روحانی دارای مرتبه علمی استاد پژوهشی مرکز تحقیقات استراتژیک می‌باشد.وی با کسب پروانه وکالت از کانون وکلای دادگستری مرکز در سال ۱۳۸۶، وکیل پایه یک دادگستری شد.

رد شائبه در مدرک دکتری حسن روحانی

در ۵ و ۸ بهمن ۱۳۹۱، سایت ( کیک شیرینی ) ایران الکشن واچ در خصوص مدرک دکتری حسن روحانی شائبه‌ای را مطرح کرده که براساس استعلام از دانشگاه گلاسکو می‌باشد، در حالی که روحانی با نام خانوادگی قبلی خود “فریدون” در دانشگاه کلدونیان گلاسکو تحصیل کرده که دانشگاه دیگری است. در وب سایت هرالد اسکاتلند، در اخبار آرشیوی، نام حسن روحانی با فامیلی قبلی‌اش (حسن فریدون Hassan Feridon) در لیست دوره‌ای دانش‌آموختگان دانشگاه کلدونیان گلاسکو دیده می‌شود. پایان‌نامه کارشناسی و دکتری او نیز با همین نام، در کتابخانه دانشگاه ثبت شده است.

ایران الکشن واچ با پی‌بردن به اشتباه خود، ضمن انتشار اصلاحیه‌ای در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، مدعی شده که تحقیق و بررسی آنها موجب شده تا بیوگرافی رسمی حسن روحانی تصحیح شود.

پیش از انقلاب

حسن روحانی در آغاز جوانی، فعالیت سیاسی خود را با پیروی از آیت‌الله خمینی آغاز کرد. وی از سال ۱۳۴۴، سفرهای تبلیغی و سخنرانی علیه حکومت وقت را در شهرهای مختلف ایران آغاز نمود و در همان اولین سفر، توسط مأموران حکومتی بازداشت شد .وی در طول سال‌های مبارزه بارها دستگیر و ممنوع‌المنبر شد.

روحانی در آبان ۱۳۵۶، در مراسم بزرگداشت مصطفی خمینی در مسجد ارک تهران، برای نخستین بار لقب «امام» را برای آیت‌الله خمینی (رهبر در تبعید نهضت اسلامی) بکار برد. با تحت تعقیب قرار گرفتن توسط ساواک، به توصیهٔ دکتر بهشتی و [مرتضی مطهری مرتضی مطهری] از کشور خارج شد و مدتی به سخنرانی و تبلیغ برای دانشجویان خارج از کشور پرداخت و پس از ورود خمینی به پاریس، به او پیوست.

پس از انقلاب

با پیروزی انقلاب، حسن روحانی در اولین اقدام در سال ۱۳۵۸، به ساماندهی ارتش آشفته و پادگان‌های از هم پاشیده پرداخت.وی در سال ۱۳۵۹ به نمایندگی مجلس شورای اسلامی انتخاب شد و در پنج دوره قانونگذاری به مدت بیست سال (از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۷۹) فعالیت نمود. او نایب رئیس اول مجلس (در دوره‌های چهارم و پنجم) و رئیس کمیسیون‌های دفاع (دوره‌های اول و دوم) و سیاست خارجی (دوره‌های چهارم و پنجم) بود. عضویت و ریاست شورای سرپرستی سازمان صدا و سیما از سال ۱۳۵۹ تا سال ۱۳۶۲ نیز از دیگر مسئولیت‌های وی در دوران پس از انقلاب بوده است.

در دوران جنگ ایران و عراق، روحانی مسئولیت‏های متعددی، از جمله عضویت در شورای عالی دفاع (از سال ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۷)، عضویت در شورای عالی پشتیبانی جنگ و رئیس کمیسیون اجرائی آن (از سال ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۷)، معاونت فرماندهی جنگ (از سال ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۴)، ریاست ستاد قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۶) و فرماندهی پدافند هوایی کل کشور (از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۰) را برعهده داشت. روحانی بین سال‌های ۱۳۶۷ تا ۱۳۶۸ به معاونت جانشین فرماندهی کل قوا منصوب شد.

بعد از پایان جنگ، حسن روحانی به همراه تعدادی از فرماندهان سپاه و ارتش، نشان درجه دو فتح و در مراسم دیگری در سالروز آزادسازی خرمشهر، به همراه جمعی دیگر از فرماندهان و مسؤولان پشتیبانی جنگ، نشان درجه یک نصر را از آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا، دریافت کرد.

روحانی پس از بازنگری قانون ‏اساسی جمهوری اسلامی ایران و تشکیل نهاد شورای عالی امنیت ملی، سمت نمایندگی آیت‌الله خامنه‌ای را در این شورا تاکنون در اختیار داشته و به مدت ۱۶ سال (از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۸۴) در دوره‌های ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده است. وی همچنین به مدت ۱۳ سال (از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶ و از ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۴) مشاور امنیت ملی رئیس جمهور وقت بوده است.

روحانی از سال ۱۳۷۰ به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب و تاکنون در این سمت فعالیت دارد. وی ریاست کمیسیون سیاسی-امنیتی-دفاعی این مجمع را نیز برعهده دارد.

روحانی در انتخابات میان‏دوره‏ای سومین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۲۹ بهمن ۱۳۷۸، از حوزه انتخابیه استان سمنان به نمایندگی مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد. در سال ۱۳۸۵ نیز به عنوان نماینده استان تهران به عضویت دوره چهارم این مجلس برگزیده شد. سمت‌های وی در مجلس خبرگان، ریاست کمیسیون سیاسی-اجتماعی این مجلس (از ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۵ و از ۱۳۹۲ تاکنون) و عضویت هیأت رئیسه و ریاست دفتر دبیرخانه این مجلس در تهران (از ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۷) بوده است.

حسن روحانی در کنار مسئولیت‌های اجرایی، به فعالیت‌های علمی نیز پرداخته است. وی از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۸، عضو هیأت امنای دانشگاه‌های تهران و منطقه شمال بوده و از سال ۱۳۷۱، ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک را برعهده دارد. وی با مرتبه علمی استاد پژوهشی، دارای کتب و مقالاتی به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی است. سه فصلنامه علمی-پژوهشی به زبان‌های فارسی و انگلیسی (فصلنامه راهبرد، فصلنامه بین‌المللی روابط خارجی و فصلنامه Iranian Review of Foreign Affairs) با مدیر مسئولی وی منتشر می‌شود.

پرونده هسته‌ای

حسن روحانی به مدت ۱۶ سال مسئولیت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی را بر عهده داشت؛ سمتی که در دولت هاشمی به او رسید و در دولت خاتمی نیز ادامه یافت؛ اما دوران تصدی وی در پرونده هسته‌ای تنها ۶۷۸ روز (از ۱۳۸۲/۷/۱۴ تا ۱۳۸۴/۵/۲۴) بود. این دوران پس از طرح موضوع هسته‌ای ایران در سطح بین‌المللی و صدور قطعنامه شدیداللحن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغاز گردید. شورای حکام آژانس، نخست در خرداد ۱۳۸۲ طی یک بیانیه و سپس در شهریور همان سال طی قطعنامه‌ای به پرونده هسته‌ای ایران پرداخته و تلاش کرد تا تعهدات سختی را بر دوش ایران قرار دهد. در این هنگام که مقارن با پیروزی آمریکا در عراق و تشدید فضای جنگ در منطقه بود، جامعه بین‌المللی دچار التهاب و تنش بی‌سابقه‌ای بود و نسبت به روند پیشرفت‌های هسته‌ای ایران نیز حساسیت خاصی به وجود آمده بود.

با تشدید تنش‌ها و باتوجه به اختلافات موجود میان وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی، با پیشنهاد کمال خرازی وزیر امور خارجه و موافقت رئیس جمهور و همچنین سایر اعضای جلسه سران نظام، تصمیم گرفته می‌شود تا با تشکیل یک هسته قوی کارآمد سیاسی-فنی-حقوقی، مسئولیت مذاکرات برعهده حسن روحانی گذاشته شود تا با اختیارات ویژه، برنامه جامعی برای ادامه کار تهیه کند و هماهنگی لازم بین ارگان‌های ذی‌ربط را برقرار نماید. بدین ترتیب با حکم سید محمد خاتمی و تأیید سید علی خامنه‌ای، حسن روحانی در تاریخ ۱۳۸۲/۷/۱۴ مسئول پرونده هسته‌ای می‌شود و از آن تاریخ، این پرونده بطور کامل به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی محول می‌گردد. متعاقباً مذاکرات ایران با سه کشور اروپایی از تهران (سعدآباد) شروع و در ماه‌های بعد در بروکسل، ژنو و پاریس ادامه می‌یابد.

روحانی و تیم او که متشکل از دیپلمات‌هایی بودند که ولایتی و خرازی آنان را به عنوان بهترین‌های وزارت امور خارجه معرفی کرده بودند، به دلیل شرایط سیاسی-امنیتی و تبلیغاتی که علیه ایران بود،تاکتیک خود را بر گفت‌وگو و اعتمادسازی استوار کردند. بدین صورت که در گام اول از گسترده‌شدن اتهامات و مجموعه مسائلی که علیه ایران مطرح می‌شد، ممانعت کردند تا از ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل جلوگیری شود. از این رو در مسیر اعتمادسازی، در چند مقطع، برخی فعالیت‌های هسته‌ای ایران بصورت داوطلبانه تعلیق شد.

اگرچه همزمان با اعتمادسازی، تثبیت حقوق ایران، کاستن فشارهای بین‌المللی، ایجاد شکاف در غربی‌ها و دور شدن از ارجاع پرونده به شورای امنیت، ایران توانست چرخه سوخت خود را تکمیل کرده و پیشرفت‌های قابل توجهی بکند ولی بعداً به تصمیمات دوران مسئولیت روحانی انتقادات فراوانی مطرح شد.

بعد از روی کار آمدن دولت احمدی‌نژاد، حسن روحانی در تاریخ ۱۳۸۴/۵/۲۴ از سمت دبیری شورای عالی امنیت ملی، بعد از ۱۶ سال کناره‌گیری کرد و علی لاریجانی به عنوان دبیر جدید منصوب شد و مسئولیت پرونده هسته‌ای را برعهده گرفت. او نیز با سیاست‌های دولت جدید کنار نیامد و در تاریخ ۱۳۸۶/۷/۲۸ استعفا داد و سعید جلیلی جایگزین وی شد.

خاطرات هسته‌ای

کتاب امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای که شرح عملکرد و نیز خاطرات دوران تصدی حسن روحانی به عنوان مسئول پرونده هسته‌ای ایران و در مقام دبیری شورای عالی امنیت ملی است، چگونگی تصمیم‌گیری در ساختار سیاسی ایران، نقش نهادهای عالی‌رتبه در پرونده هسته‌ای و تمام مراحل مذاکرات با اروپایی‌ها را با ذکر مستندات روایت می‌کند. این خاطرات، جزئیات خواندنی و مهمی را شامل می‌شود که قضاوت درباره عملکرد این گروه و تصمیم‌هایی که مقامات و رهبران بلندپایه ایران طی آن گرفته‌اند را ممکن می‌سازد.

انتشار این کتاب در دورانی که روحانی و تیم وی به «وادادگی در برابر کشورهای غربی» متهم می‌شوند و درحالیکه شاهد تشدید دامنه تحریم‌ها و مشکلات سیاسی-اقتصادی ناشی از رویکرد اتمی و تصمیمات جانشینان او هستیم، نوعی پاسخ به تاریخ و حضور در برابر هیأت منصفه افکار عمومی است.

کتاب امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای، در دوازده فصل و هفت پیوست در ۱۲۰۹ صفحه نگارش شده و اولین کتاب جامع در موضوع انرژی هسته‌ای ایران است که تا به حال منتشر شده و در زمره کتب تاریخ شفاهی ایران قرار می‌گیرد.

استقبال از این کتاب منجر به چاپ مکرر آن در مدت کوتاهی شده و در زمستان ۱۳۹۱ برای بار پنچم تجدید چاپ شده است.گزیده‌ای از این کتاب نیز تحت عنوان «روایت تدبیر و امید» همراه با تصاویری از مذاکرات در ۵۵۲ صفحه، در اسفند ۱۳۹۱ منتشر شده است.

شیخ دیپلمات

گرچه حسن روحانی به عنوان رئیس شورای سرپرستی سازمان صدا و سیما، رئیس کمیسیون‌های دفاع و سیاست خارجی مجلس و پس از آن با مقام نایب رئیسی مجلس و دبیری شورای عالی امنیت ملی، در نقش یک دیپلمات، ظاهر شده و دیدارها و مذاکرات متعددی را با مقامات کشورهای خارجی تجربه کرده بود ولی ریاست و حضور او در مذاکرات هسته‌ای بود که عنوان “شیخ دیپلمات” را برایش به ارمغان آورد.

این عنوان برای اولین بار در آبان ۱۳۸۲ در تیتر صفحه اول روزنامه نوپای شرق نقش بست و بعد از آن بارها در رسانه‌های داخلی و خارجی فارسی‌زبان تکرار شد و به نظر برای همیشه برای او ماندگار شد. روحانی تنها شیخ عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران تا به امروز بوده است.

نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری

حسن روحانی، در روز ۲۲ فروردین ۹۲، با شعار «دولت تدبیر و امید» در میان هوادارانش رسماً اعلام کاندیداتوری کرد.در این همایش که با حضور جمعی از حامیان و مسؤولین برگزار شد، یاسر و فاطمه، فرزندان هاشمی رفسنجانی نیز حضور داشتند.

روحانی که پیشتر اعلام کرده بود مستقل می‌آید،در همایش اعلام کاندیداتوری خود گفت: رئیس جمهوری باید مسئولیت را به عهده بگیرد که ملی باشد نه حزبی. وی تدوین «منشور حقوق شهروندی» را از جمله اولویت‌های خود در صورت انتخاب برای ریاست جمهوری عنوان کرد و گفت: دولت من، دولت تدبیر و امید است و گفتمان آن، “نجات اقتصاد، احیای اخلاق و تعامل با جهان” است.

در ۳۱ اردیبهشت ۹۲، حسن روحانی به همراه ۷ نامزد دیگر برای انتخابات ریاست جمهوری تأیید صلاحیت شدند.

آثار

از آثار منتشرشده حسن روحانی می‌توان به کتب زیر اشاره کرد:

امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای (۱۳۹۰)

امنیت ملی و نظام اقتصادی ایران (۱۳۸۹)

اندیشه‌های سیاسی اسلام؛ جلد اول: مبانی نظری (۱۳۸۸)

اندیشه‌های سیاسی اسلام؛ جلد دوم: سیاست خارجی (۱۳۸۸)

اندیشه‌های سیاسی اسلام؛ جلد سوم: مسائل فرهنگی و اجتماعی (۱۳۸۸)

خاطرات دکتر حسن روحانی؛ جلد اول: انقلاب اسلامی (۱۳۸۷)

روایت تدبیر و امید (۱۳۹۱)

مقدمه‌ای بر تاریخ امامان شیعه (۱۳۹۱)

سن اهلیت و مسئولیت قانونی (۱۳۹۱)

آشنایی با کشورهای اسلامی (۱۳۸۷)

انقلاب اسلامی؛ ریشه‌ها و چالش‌ها (۱۳۷۶)

مبانی تفکر سیاسی امام خمینی (ره) (۱۳۷۸)

نقش حوزه‌های علمیه در تحولات اخلاقی و سیاسی جامعه (۱۳۹۰)

امنیت ملی و سیاست خارجی (آماده چاپ)

امنیت ملی و محیط زیست (آماده چاپ)

خاطرات دکتر حسن روحانی؛ جلد دوم: دفاع مقدس (آماده چاپ)

 (The Islamic Legislative Power )1994

 (The Flexibility of Shariah; Islamic Law )1996

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

۵۰ دیدگاه

  1. نظر رو نمیدونم .
    پیام میگم رو پیام قبلی به از کارگشایی نه از کار کار بلدان .به وقتش هم ایراد میگیرند هم ایثار می طلبند بعد آدم دیگر رو یش کم میشود ….عین من .کاربر .
    یه بخشنامه صادر بشه تو تلگرام در اداره جات چرا تلگرام میدی …اینقدر کم کنم از فیش
    حقوقی ات ….به تو چه چرا …راه نمیاندازی…..
    جان ……
    کار قبلی ….تبلیغ کالا و معنایش …….در چندین معنا در محافل گوناگون در رعب وحشت
    یا جو ناگهانی …..
    جنگ …..نرم افزاری …روی بنیان آتحادیها یا آثار نقدی بر پیکره اقتصاد حال جاری مان
    بعد جنگ نرم چرا آقا جان .برای همین کالا یا اجناس بازار مجله .بنگاه های مختلف جامعه.
    یعنی نگاه خودم ……چقدر اینا حال میدن یا بابتش .حقوق در نظر میگیرند….
    نمیدانم ….
    بگذریم …
    صحبت مان را گفتیم ….
    من گیر گور خودم را دارم
    گلوله ………….
    گلولله رفتن آمدن …………نه
    ماشینتان ضد گلوله هست بله ماشیناشان ضد گلوله ….خوب
    چه کالیبری کار میکنید ….
    چه به نیازتان اضافه و چقدر نیازی را برطرف میکند ….
    پس معنی این این شد که گلولهه میگیم آیا طبق همان کالیبر مورد نظر نظر اتفاق داریم یا نظرمان اتفاقی باشد یعنی صحنه خطر تصادف یا هر معنی دیگر ….پس دو نوع خیلی سخت سوال جواب می شنویم که خیلی مشکل و انتشارش یا گفتنش در کاری نه هر کار نه هر ایده ای …شاید ایده باشد
    نمیدونم تونستم شخصا سخن را بفهمانم تا گنجینه ات را باعث شود شومی خوش نه حالی بد یا اگر های دیگر …..
    فعلا خداحافظ و امیدی ایجاد

  2. اگر به سایت ویکی پدیا مراجعه کنید متوجه می شوید ایشان از سال ۶۸ تا ۹۲ عضو شورای امنیت و از ۷۱ تا ۹۲ رئیس مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت و از سال ۵۹ تا ۷۹ نماینده مجلس و ….. بودند در حالیکه از سال ۶۹ تا ۷۸ در خارج درس می خواندند و مدرک فوق لیسانس و دکتری گرفته اند مگر میشه ؟؟؟؟!!!!و جالبتر اینکه فامیلیشان در خارج فریدون بوده در حالیکه از سال ۶۰ به بعد فامیلی ایشان در شناسنامه روحانی است شاید روحانی و فریدون دو نفر متفاوت هستند

  3. زنده و جاوید باد افکار امثال روحانی زنده و جاوید باد آزادی واقعی نه آزادی که یک عقیده شخصی ترسیم کند جاوید باد ایران من سرزمین عجمیان دشمن عرب و سرزمین دوست با کل دنیا با فرهنگ و تمدن کهن جاوید باد اعتدال و شناساندن ایرانی به عنوان لیبرال پیشرفته نه تروریست عقب افتاده عرب پرست

  4. سلام،من خوشحال هستم که یک ایرانی هستم،ولی ناراحتم که کشور و مردم عزیز مجبورهستند۵ماه دیگه این رئیس جمهور راتحمل کنند،کسی که حتی به پسر خودش هم رحم نکرد،نمی تواندبه مردمش رحم کند،من حتی یک درصد هم فکرنمی کردم شمارئیس جمهورشوید،شما روآمریکا انتخاب کرد ومهره دست او هستید،ومطمئن باشید که۴سال پیش بیشترمردم از روی ناآکاهی به شمارائ دادن،ولی الان دیگه مردم آگاه شدن.
    به امیدروزی که کشورم مردم فقیرنداشته باشدورئیس جمهوری را مردم انتخاب کنند که فکر مردم گرسنه وکارتون خواب باشد،نه به فکردزدیدن پول مملکت که حق مردم است.

  5. باسلام محضرمبارک ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب اقای دکترروحانی واقعا دستمریزاد میگویم. خداقوت فقط درمقابل این عربهای عرببستان ملخ خور کم نیارید انشااله روزی برسدرژیم پلیدال سعود کثیف سرنگون شود ومدیریت اماکن مذهبی مکه ومدینه بدست کسانی بیفتد که لیاقتش را دارند

  6. باسلام ودرودبه پیشگاه ولی امرمسلمین
    آقای روحانی دراین مدت ریاست جمهوری برای جوان ایرانی چه کا ری انجام داد
    برای معظلات بیکاری جوان ایرانی چه کاری انجام داده
    برای ازدواج جوان ایرانی چیکارکردید
    فقط دلتون خوش کردید به توافق هسته ای وبرجام،که این توافق عین ذلت ملت ایران بشمارمیاد آقای روحانی شماحدود۱۸سال درموردپرونده هسته ای تلاش کردیدکه فقط ذلت ایران روبه ارمغان بیاریدخون شهدای هسته ای پایمال شد
    آقای روحانی یادتون همیشه شعارمیدادکه من برای جوانان مسکن باتمام امکانات رفاهی میسازم نه خوابگاه،پس چی شداون شعارهاووعدها،مابه همین مسکن به قول شما خوابگاه هم راضی بودیم.
    کسی نیست به روحانی بگه اعضای دولت شمامیفهمن فقریعنی چه بی پولی وبیکاری یعنی چه میفهمن ازهم پاشیده شدن زندگی جوان ایرانی به خاطرفقروبیکاری یعنی چه تاحالاشده به خاطرفقرعزیزشون روازدست بدن؟
    چرابه فکراین مردم نیستین.چرابه معیشت جوان ایرانی اهمیت قایل نیستین.
    اون دنیایی هم هست خدایی هم هست پیغمبری هم هست
    آخه یکی نمیگه بابت کدوم کارروحانی بایدازش تشکرکنیم

  7. سلام وخسته نباشید به ریس جمهور عزیزمون اقای روحانی من یه جون اهل مازندران هستم شما چندماه پیش مازندران بودین من یه نامه نوشتم هنوز منتظر جواب هستم اقای روحانی اقای روحانی من شب وروز تو ستاد انتخابی شما بودم کلی تلاش کردم ولی شما حتی میخاین جواب نامه منو بدین کوتاهی میکتین یاشاید هم نامه منو پاره کردن به دست شما نرسید از شما خواهشمندم یه توجه بفرماید

  8. با سلام وسپاس از ریاست محترم جموری وهمه خدمتگذاران دلسوز ومتخصص وکارامد به عنوان عضوی ازاین جامعه خواستارم این نظر حقیر را مورد بررسی قراردهید . توسعه کشاورزی وباغداری وبخش دام وطیور با استفاده ازروشهای مدرن ابیاری ومکانیزه والکترونیکی شدن این بخشها برای ساماندهی به عرضه وتقاضا-فضاهای اموزشی وپزشکی تفریحی به روز وزیبا سازی وامکانات برای مناز ل وفضاهای درونی وبیرونی روستاها وشهرستانها- ونبودن جوانهای بیکارو بیسواد درنتیجه مهاجرت کمتر جلوگیری ازایجادکلانشهرها جلوگیری ازشغلهای کاذب جوانهای بیکار شهری واعتیاد وفسادومصرف بیحد منابع وکم شدن الودگی هوا افزایش صادرات وکم شدن واردات و………… لذا خواهشمندم حتی یک ریال از داراییهایی که بعد از تحریم به دست مییاد در دستهای پر طمع وسیر نشدنی کلانشهرها ومخصوصا تهران قرار ندهید که این چرخه باطل را کماکان ادامه میدهد . متشکرم به امید کشوری پیشرفته درهمه امور معنوی ومادی

  9. با سلام و عرض خسته نباشید خدمت اقای ر یس جمهور عزیز خیلی متشکریم از این همه کارو تلاش بی وقفه شما واسه به ارامش رسیدن این مملکت ازجون دل شما رو حمایت میکنیم اقای روحانی عزیز

    1. @ahad askary, از گرونیه همه چیز حتی نون ک فقرا هم بهش محتاجن ب آرامش رسیدین یا از دو دستی تقدیم کردن حتی خصوصی ترین صحبت های مملکتی ب جاسوس آمریکایی توسط جناب روحانی.
      آقای روحانی من بدون هیچ ترسی اگه با شما و یا فرستادگان شما رو ب رو بشم اعلام میکنم : “ما و نزدیکانمون از عملکرد شما رضایت نداریم”.

  10. سلام
    و صلوات می فرستم محبت افزون شود و بندگان خدا خوش بین شوند
    مرگ بر نمیگویم چون به خدا ایمان دارم فقط از خدا میخواهم بندگان نا صالح خود را هدایت کند
    و از خدا هرچه میخواهم میگوید عدالتم ؟ مجبور میشوم به خودم برگردم و خطا نکنم
    آقای رئیس جمهور ۹۵%مردم خدا را در لب دارند ۵% در دل کمتر کسی حلال و حرام را درک می کند
    در باغ رضوان ها برای مرده ها عمارت مسازند و در خیابان ها بیچارگان سرشان را به زباله دان فرو میبرند
    شما هر چقدر هم بر مردم زحمت بکشید خداوند قبول نخواهد کرد
    بیشتر اینها یاور هوای نفس هستند

  11. باسلام وخسته نباشید
    خداوکیلی این وضعیتیه که برای مردم این مملکت درست کردید
    جوانها بی کار
    فساد بیداد میکنه
    رشوه خواری و پول زیر میزی گرفتن که نگو
    مشکل ازدواج که بدتر ازهمه
    به فکر اینا باشید نه تحریم

  12. سلام دوستای خوبم ان الله مع الصابرین خدا صبر بده به این ملت که یارانه ای که حقشونه رو باوقاهت تمام معاونش میگه شب واریز یارانه ها شب مصیبت عظمای دولته چرابرای سفرهای خارجیتون که این همه هزینه میشه عزا نمیگیرید چرا انقدر به این ملت دروغ میگید چرا این بلا رو سر انرژی هسته ایمون اوردید خون شهدای هسته ای به گردن تک تک دولت مرداست نون گرون شده سوخت گرون شده انرژی گرون شده قرار بود اینها نون بشه توی سفره مردم نه پول بشه توی جیب پول دارها اگه هدفتون نارضایتی ملته سخت در اشتباهید این ملت دست از انقلاب و ارزشهای انقلاب بر نمیدارندتا پای جونشون ایستادند

    1. سلام .دقیقا موافقم.این مردم دست از انقلاب و راه شهدا و آرمان های شهدایی و انقلابی دست نمی کشن و وصیت شهدایی ک گفتند :”*با ولایت بمانید*”رو فراموش نمیکنند.ما همیشه هستیم
      با ولایت تا شهادت ان شاء الله.یا علی

  13. سلام
    بهتره این عملکرد رئیس جمهور فعلی رم به لیست اضافه کنید که به معیت آقای رفسنجانی برای قبول توافق نامه ای که از سوی سازمان ملل برای لغو جنگ ایران و عراق به امام خمینی فشار آوردند و امام خمینی هم از قبول این توافق با عنوان نوشیدن جام زهر یاد کردند. و باعثش آقای روحانی و رفسنجانی بودن.

    1. ایشون هیچ نقطه منفی و سیاهی تو زندگیش وجود نداره الان هم داره با جون و دل واسه مردم کار میکنه .
      راستی بعضی موارد یادتون رفت یادداشت کنید از جمله : خروج کشور از رکود . برگرداندن عزت به پاسپورت ایرانی . ایجاد اشتغال برای جوانان . مهار تورم . حمایت از تولیدات ملی بویژه محصولات کشاورزی . احیای دریاچه ارومیه . حل معضل ریزگردها. حل معضل آلودگی هوا . گشایش سفارت انگلستان . و خدمات بی شائبه دیگر که اینجا مجالش نیست
      لطفآ این نظرو منتشر کنید تا دهن منتقدین بسته شه

      1. @محمد, حمایت از تولیدات ملی؟؟اگه اینطوریه پس چرا هر چی اجناس اسرائیلی هست تو بازار کشور ایران دیده میشه؟؟در صورتی ک رهبر معظم و مراجع آباد دیگه گفتم و استفاده از این اجناس حرامه.پاسپورت ایرانی ؟؟شما حتما از کسانی ک سفر های زیارتی رفتن بپرس ک ارزش پاسپورتشون چقدره .تورم مهار نشده آقای محترم.از کسانی ک شغل آزاد دارن بپرس .از وضع کارگر ها و راننده تاکسی ها و کارگران معدنی و حقوقشان ۳ماه عقب میوفته بشنو بعد لطفا نظر بده.
        اتفاقا نقطه منفی و سیاه تو زندگی ایشون هست وگرنه تو دادگاه پرونده ی شکایت از دکتر عباسی نداشتند.
        اگر رضایت خدا نه آمریکا در میان بود حتما وضعیت دولت بهتر از این بود.

      2. @محمد, حل معضل آلودگی هوا ؟؟خواهشا حرف خنده دار نزنید.آلودگی شهر تهران هیچ تغییری نداشته.این موضوع صراحتا در برنامه های تلویزیونی گفته شد.
        اگه جناب روحانی ب مردم اجازه اظهار مشکلاتشون رو در یک برنامه پر بیننده تلویزیونی می داد شما حامیان هم حتما متوجه اوج رکود در وضع اقتصادی مملکت و فساد مالی دولت و فساد مالی برادر آقای روحانی میشدید.و مسائل خیلی بدتر ک امیدوارم با تحقیق بیشتر خودتون بهش برسید چون جنجالی اند متاسفانه…

      1. @عسل, سلام.احسنت کاملا درست میگین.آقای روحانی هیچ کاری برای نه دولت نه مملکت و نه کشور نکرده.گرونی بیشتر از زمان ریاست جمهوری ایشون شده .واقعا اگه خبر از وضع کشورمون نداریم بازم الکی ازش تشکر کنیم ک همه چیز بدتر شده.
        جناب روحانی اگه نظر منو می خونید:پس بدونید مردم از وضع دولت و کارهای شما با خبرند شما هیچ کاری نکردید قول دادید تحریم برداشته میشه نشد.یارانه و مسکن مهر و عیدی نقدی قبل از عید یا ب بود شما سبد کالا هم فکر آقای احمدی نژاد بود شما هیچ کاری ک برای وضع اقتصادی کشور و دولت نگردید بلکه فساد مالی اعضای دولت هم ب جرایم اضافه شده.

  14. جان ما فدای بشریت . مهم نیست .بگذار مرگ ما فرزندانمان را نجات دهد من ترس ندارم اما فرزندم را دوس دارم پس کمی صبر کن بگذار همان اتفاق بیفتد که خدای تو می خواهد که اگر خطا کنیم هیچ کاری برای فرزندانمان نخواهیم توانست کرد

  15. باسلام خدمت رییس جمهور محبوبم من ایمان زمانی فرزند شهید رضا زمانی وعضو سابق تیم ملی بوکس جمهوری اسلامی ایران افتخار این را داشتم که چند روزی یکی از محافضین و خدمتگذاران شما باشم و این بزرگترین افتخار زندگیم بوده است از راه دور دستان توانمندتان میبوسم و ارزوی سعادتمنذی و پیروزی هرچه بیشتر را برای شما را دارم

  16. ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت رئیس جمهور محبوب و رحمتکشو دلسوز کشورمان ایران جناب آقای دکتر حسن روحانی از زحمات و کوشش بی شائبه ی جنابعالی سپاسگذاریم و از خداوند منان برای شما و همکاران زحمت کشتان آرزوی سلامتی و موفقیت را خواهانیم

  17. سلام به رئیس جمهوری که با تمام وجود دوستش دارم و ایمان بهش دارم.ایمانی که سرچشمه اش از واقعیتی است که در آینده برای ملت ایران روحانی عزیز رقم میزند.بله من ایمان دارم روحانی ایران را از این گرفتاریهایی که درش گرفتار شدیم نجات میدهد.آقای روحانی منم متولد ۲۱ آبان هستم.البته شناسنامه ۳۰ شهریور هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا