بیوگرافی کامل برانکو ایوانکوویچ


Branko Ivanković
Branko Ivanković

بیوگرافی برانکو ایوانکوویچ به همراه تصاویر 

برانکو ایوانکوویچ نامی آشنا برای ایرانی‌ها و به خصوص طرفداران پرسپولیس است  تیم ملی ایران  با هدایت برانکو ایوانکوویچ توانست برای سومین بار به جام جهانی صعود کند ، در ادامه این بیوگرافی میتوانید اطلاعات بیشتری درباره بیوگرافی برانکو ایوانکوویچ  کسب نمایید ، با بیوگرافی ها همراه باشید 
نام : برانکو ایوانکوویچ 
متولد :  February 28, 1954 کرواسی 
قد : 1.81 متر 
باشگاه کنونی : پرسپولیس ( سرمربی)
پست سابق : هافبک هجومی 
باشگاه های سابق : وارتکس 
اینستاگرام برانکو ایوانکوویچ : ivankovic_branko
 

برانکو ایوانکوویچ تحصیلات
برانکو ایوانکوویچ تحصیلات

برانکو ایوانکوویچ اهل کجاست 

برانکو ایوانکوویچ متولد کروواسی ، بازیکن سابق و مربی فوتبال است ، برانکو سابقه  سرمربیگری  تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶  را دارد  برانکو ایوانکوییچ  تیم فوتبال امید ایران را در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲ قهرمان کرد. برانکو ایوانکوییچ  متولد ۱۹۵۴ «چاکوتس» یوگسلاوی سابق است،«برانکو» در دوران بازیگری در پست هافبک بازی کرده و مهم‌ترین باشگاهی که در آن توپ زده است «دینامو زاگرب» است.

برانکو ایوانکوویچ بعد از چند تجربه موفق مربیگری در باشگاه‌های کرواسی، در سال ۱۹۹۸ به عنوان دستیار «میراسلاوبلاژویچ » انتخاب شده و در جام جهانی فرانسه با تیم ملی کرواسی شگفتی خلق کرده و این تیم در نخستین حضور خود در جام جهانی به عنوان سومی جهان دست یافت. اولین تقابل رودرو  «برانکو» با فوتبال ایران یک ماه پیش از آغاز جام جهانی ۱۹۹۸ و بازی دوستانه تیم ملی ایران با کرواسی بود که این بازی با دو گل به نفع کرواسی به اتمام رسید.

Branko Ivanković perspolis
Branko Ivanković perspolis

برانکو ایوانکوییچ بیوگرافی 

با پایان جام جهانی «برانکو ایوانکوویچ» ترجیح داد به عنوان سرمربی به کارش ادامه دهد و هدایت تیم «هانوفر» آلمان را بر عهده گرفت. بعد از توافق ایران با «بلاژویچ» برای هدایت تیم ملی ایران، بار دیگر برانکو به عنوان دستیار در کنار بلاژویچ قرار گرفت؛ تیم ملی ایران با «بلاژویچ» نتوانست به جام جهانی ۲۰۰۲ راه یابد و در مرحله پلی‌آف در مقابل سد ایرلند متوقف شد. با وجود این ناکامی فدراسیون وقت خواستار ادامه همکاری با کادر مربیان کرواسی بود، اما «بلاژویچ» پرمدعا از هدایت تیم ایران کنار کشید و فدراسیون فوتبال ایران  با برانکو وارد گفت‌وگو شد.

بسیاری از اهل فوتبال موفقیت‌های «بلاژویچ» در تیم ملی کرواسی را منتسب به «برانکو» دانسته و معتقد بودند که وی با علم روز فوتبال آشنا بوده و تمرین دهنده خوبی است. «برانکو» ابتدا تیم امید ایران را در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲ قهرمان کرده و در ادامه موفق شد تیم ملی ایران را به جام جهانی برساند، ایران هر چقدر در سال ۱۹۹۸ صعود سخت و فرسایشی به جام جهانی داشت اما با «برانکو» این صعود به آسانی میسر شد.

برانکو ایوانکوییچ و کارلوس کیروش
برانکو ایوانکوییچ و کارلوس کیروش

برانکو ایوانکوویچ پرسپولیس 

هنگامی که پرسپولیس نیز همانند بسیاری از باشگاه‌های دیگر ایرانی در بحران بود، نژادفلاح مدیرعامل وقت پرسپولیس، به استانبول رفت و با برانکو ایوانکوویچ وارد مذاکره شد؛ در نهایت باشگاه پرسپولیس با توجه به قول‌های حسین هدایتی جهت پرداخت مبلغ قرارداد برانکو، با او به توافق رسید و برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس شد.

او چهلمین سرمربی تاریخ پرسپولیس، پنجمین کروات و چهاردهمین مرد خارجی نیمکت پرسپولیس است. او در فصل نخست، هیچ‌گونه صحبتی از قهرمانی نکرد و طبق صحبت‌های او می‌شد فهمید برنامه بلندمدتی در پرسپولیس دارد؛ او در آن فصل دربی را پیروز شد، با پرسپولیس چند پله صعود کرد و البته چند بازیکن پرسپولیس را کنار گذاشت؛ فصل بعد برانکو و پرسپولیس ضمن بدست آوردن رکوردهای مختلف به دلیل تفاضل گل کمتر، نایب قهرمان لیگ برتر شدند (لیگ برتر فوتبال ایران ۹۵–۱۳۹۴)؛ در فصل ۱۳۹۵–۱۳۹۶، برانکو با پرسپولیس با اقتدارترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران را بدست آورد و قهرمان سوپرجام فوتبال ایران (۱۳۹۶) نیز شد در آن فصل پرسپولیس رکوردهای زیادی را جابه‌جا کرد یا شکست. همچنین برانکو برای نخستین‌بار پرسپولیس را به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا برد.

او توانست یازدهمین قهرمانی پرسپولیس در لیگ سراسری ایران را نیز به همراه این تیم بدست آورد و ۳ هفته زودتر به عنوان قهرمانی لیگ هفدهم دست یافت

برانکو ایوانکوویچ با پرسپولیس تاکنون توانسته 2 فصل قهرمانی به دست آورد و در بازی رویایی و تاریخی که خاطرش در ذهن علاقه مندان به پرسپولیس میماند توانست الدحیل قطر را شکست دهد و به مرحله بعد ضعود کند 

برانکو ایوانکوویچ در دورهمی
برانکو ایوانکوویچ در دورهمی

رکورد های برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس 

در بیوگرافی برانکو ایوانکوویچ  و به خصوص حضور او به عنوان سرمربی در پرسپولیس آمار های خیره کننده ای دیده میشود ، برخی از این آمار ها در زیر آمده است 

  • رکورددار بیشترین برد و کمترین باخت
  • کمترین مساوی در ادوار لیگ برتر (کمترین مساوی یک تیم در یک فصل)
  • با کیفیت‌ترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر (از نظر میانگین امتیازی)
  • پیروزی در دومین شهرآورد پرگل تاریخ فوتبال ایران
  • گلزنی‌های متوالی: ۳۵ مسابقه رسمی
  • برد پیاپی در بازیهای خانگی
  • کمترین گل خورده در تاریخ لیگ برتر (یا بهترین خط دفاعی تاریخ لیگ برتر)
  • بسته نگه داشتن دروازه در بازیهای خانگی
  • بیشترین فاصله با تیم دوم جدول
  • زودهنگام‌ترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر (مشترک با سپاهان)
  • بیشترین تعداد هفته صدرنشینی در تاریخ لیگ برتر
  • پر تماشاگرترین تیم (پس از پرسپولیس لیگ هفتم با متوسط ۵۹ هزار تماشاگر)
  • سید جلال حسینی: پر افتخارترین و نخستین بازیکن لیگ ایران که با ۳ تیم مختلف قهرمان شده‌است
  • نخستین حضور در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا
  • عملکرد بهتر نسبت به دایی و راجرز
  • باثبات‌ترین سرمربی تاریخ پرسپولیس با بیش از سه فصل حضور[۱۶]
  • نخستین سرمربی تاریخ پرسپولیس که شهرآورد را ۴ بار می‌برد
  • رکورددار حفظ نتیجه در تاریخ شهرآورد
  • بیشترین امتیاز و بهترین قهرمانی در طول نیم‌فصل تاریخ لیگ برتر ایران
  • رکورد دروازه‌بسته (گل نخوردن تیم) در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران
برانکو
برانکو

رکورد های برانکو ایوانکوییچ
رکورد های برانکو ایوانکوییچ

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا