بیوگرافی الهه منصوریان – Elahe Mansoriyan

الهه منصوریان

الهه منصوریان متولد سمیرم اصفهان، ووشوکار ایرانی و برندهٔ مدال طلای جام جهانی سانشو ۲۰۱۰ چین، نقره قهرمانی جهان تورنتو کانادا و مدال برنز وزن ۵۲- کیلوگرم سانشو در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگ‌ ژو است.

نام کامل : الهه منصوریان

ملیت : ایران

زاده : سمیرم، ایران

حرفه : ورزشکار

ورزش : ووشو

قهرمانی جهان و ایران

الهه منصوریان ملی‌پوش بانوان ایران در فینال وزن منهای ۵۲ کیلوگرم به مصاف حریف کره‌ای خود رفت که با پیروزی در این مسابقه اولین مدال طلای بانوان ایران در ووشوی قهرمانی جهان را بر گردن انداخت. منصوریان در حالی مسابقه را با برتری پشت سر گذاشت که در اواسط مسابقه گونهٔ و بینی وی براثر ضربه حریف، دچار شکستگی و بینی وی دچار خونریزی داخلی شده بود و عملاً لحظاتی از مسابقه را با یک چشم و با درد پشت سر می‌گذاشت اما دست از مبارزه نکشید تا قهرمان جهان شود.

اولین لژیونر ووشو بانوان کشور در گفت‌ و گو با «ایران»: منصوریان: باشگاه‌های داخلی ارزش کار ما را بدانند

الهه منصوریان، عضو تیم ملی ووشو بانوان ایران، چند روز دیگر راهی چین می‌شود تا در لیگ ووشو بانوان این کشور شرکت کند. منصوریان در این رقابت‌ها برای تیم «چانگ چونگ» چین بازی خواهدکرد. منصوریان درخصوص لژیونر شدن خود در رقابت‌های لیگ ووشو بانوان چین به خبرنگار «ایران» گفت: «دعوتنامه تازه به دستم رسیده و پیگیر کار گذرنامه هستم، چند روز دیگر به چین می‌روم تا در رقابت‌های باشگاه‌های ووشو بانوان این کشور شرکت کنم.»

دارنده طلای ساندای جهان در سال 2010 چین ادامه داد: «من در آنجا با بازیکن‌هایی بازی می‌کنم که در آسیایی و جهانی هم با آنها مسابقه می‌دهم، بنابراین شرکت در این رقابت‌ها موجب می‌شود در جهانی و آسیایی خیلی راحت نتیجه بگیرم. از سویی رفتن من به باشگاه‌های چین موجب می‌شود راه برای دیگر بازیکن‌های ایرانی هموار شود ولی قرعه به نام من خورد چون در مسابقات آسیایی خوب نتیجه گرفتم برای اولین بار بود که چینی‌ها را می‌بردم به همین خاطر به باشگاه‌های چین دعوت شدم، در حال حاضر هم با تمام وجود تمرین می‌کنم تا با آمادگی کامل در این مسابقات حضور داشته باشم.»

عضو تیم ملی ووشوی بانوان کشور درخصوص مبلغ قرداد نیز گفت:« الان نمی‌توانم درخصوص مبلغ قرارداد صحبت کنم ولی نسبت به باشگاه‌های ایران خیلی بهتر و بالاتر است؛ در حدی است که اگر در ایران بخواهی این پول را به دست بیاوری 4-3 سال باید در لیگ بازی کنی در حالی که در آنجا این مبلغ را در 3 ماه می‌توانی کسب کنی؛ این نشان دهنده ضعف لیگ ماست که مبلغ  پرداختی باشگاه‌های ما چقدر پایین است.

من سپاهان را دوست داشتم برای این تیم بازی می‌کردم و مبلغ قرارداد برایم مهم نبود ولی بهتر است باشگاه‌های داخلی ارزش کار ما را بدانند.» الهه منصوریان که سرمربی تیم ووشو بانوان سپاهان هم هست، درخصوص نایب قهرمانی این تیم در لیگ نیز اظهار کرد: «هرچند می‌توانستیم قهرمان شویم ولی نایب قهرمان شدیم چون تیمی را که در پنج روز جمع کنی، نمی‌توانی مدعی قهرمانی باشی، کسب همین نایب قهرمانی نیز واقعاً سخت بود. در لیگ من هم بازیکن بودم و هم مربی که کار خیلی سنگین بود چون هم باید تمرین می‌کردم و هم به بازیکن‌ها تمرین می‌دادم ولی تجربه خوبی بود.»

لیگ ووشو، یکی از جذاب‌ترین‌هاست با زور همدیگر را تمرین می‌دهیم! شهربانو و سهیلا منصوریان حضورشان در ووشو را مدیون الهه می‌دانند. جالب است که الهه هم به خواهرانش اعتماد دارد و می‌گوید آنها با تشویق‌های خود همواره یاری‌اش کرده‌اند و به نوعی همراهش بودند. الهه در بین خواهران منصوریان از همه آنها پرافتخارتر است و خواهرانش هم به تکنیک فوق‌العاده او در ووشو صحه می‌گذارند. برای حضور در لیگ ووشو آماده می‌شوی؟ بله درحال آماده شدن برای حضور در لیگ ووشو هستم.

قرار بود امسال در تیم بیمه رازی باشم اما به توافق نرسیدم و با قراردادی دو ساله به تیم فولاد مبارکه اصفهان پیوستم. خواهرانم هم در این تیم حضور دارند و تیمی قدرتمند را تشکیل داده‌ایم. به تازگی تمریناتمان را هم آغاز کرده‌ایم و می‌خواهیم بهترین نتیجه را در لیگ کسب کنیم. البته من به‌عنوان مربی در این تیم حضور دارم و خواهرانم بازیکن هستند.

بعد از مسابقات لیگ هم تمرینات تیم‌ملی برای حضور در جام‌جهانی آغاز می‌شود که امیدوارم از این تورنمنت با دست پر برگردیم. فکر نمی‌کنی با حضور خواهران منصوریان در تیم فولاد مبارکه لیگ ووشو تک قطبی می‌شود؟ نمی‌توانم منکر این شوم که تیم ما قوی است اما از آن‌جایی که در لیگ ووشو هم مسابقات ساندا برگزار می‌شود و هم تالو، فقط ما قدرتمند نیستیم.

تیم دانشگاه آزاد در تالو بسیار قدرتمند است و نمی‌شود با این تیم رقابت کرد. سپاهان هم از بهترین تیم‌های ووشوی ایران است اما ما در تالو قوی نیستیم و در ساندا قدرتمند هستیم. تیم دانشگاه آزاد ۴ تالو کار ملی‌پوش دارد که خیلی قوی هستند. درواقع رقابت ما با آنها مثل رقابت‌های جهانی از سطح بسیار بالایی برخوردار است و این تقابل یک رویداد جهانی است. به جرات می‌گویم که لیگ ووشو یکی از جذاب‌ترین لیگ‌های رزمی ایران است که رقابت بسیار نزدیکی بین ووشو کاران آن وجود دارد.

خواهرانت از تو خیلی تعریف می‌کنند و می‌گویند حق مربیگری به گردن آنها داری. خواهرانم به من لطف دارند اما دقیقاً من هم همین ذهنیت را به آنها دارم. ما ٣ خواهر در کنار هم موفق هستیم چون به همدیگر کمک می‌کنیم و حضورمان کنار هم ما را تکمیل می‌کند. آنها هم به من کمک زیادی کرده‌اند و همیشه خودم را مدیونشان می‌دانم.

خواهر بودن شما چه تاثیری روی پیشرفت‌تان داشته؟ همان‌طور که گفتم حضور ما کنار هم باعث می‌شود یکدیگر را تکمیل کنیم. ما در تمرینات دیگر به رابطه خواهری‌مان فکر نمی‌کنیم و رقیب هم هستیم. درواقع در تمرینات همه چیز کنار می‌رود و با هم رقیب می‌شویم. این طرز تفکر ما در تمرینات تأثیر زیادی روی موفقیت‌مان گذاشته است. ما رقبای سرسختی در تمرینات هستیم و چون خواهریم بعد از مسابقه دادن با هم نقاط ضعف و قوتمان را به یکدیگر می‌گوییم. مثلاً سهیلا که دیرتر از من و شهربانو وارد ووشو شد به ایراداتی اشاره می‌کند که من هرگز متوجه آنها نمی‌شوم.

ضمن این‌که حضور هر ٣ ما در ووشو باعث شده همیشه درحال تمرین باشیم و آمادگی مسابقه دادن را داشته باشیم. مثلاً اگر یک روز من نخواهم تمرین کنم خواهرانم نمی‌گذارند و همین‌طور برعکس اگر آنها تمرین نکنند من به زور تمرینشان می‌دهم. همین باعث شده که همیشه آماده باشیم. تا حالا پیش آمده که در تمرینات همدیگر را مصدوم کنید؟ بله یکی دو بار پیش آمده است.

مصدومیت در تمرینات اجتناب‌ناپذیر است و نمی‌توان جلوی آن را گرفت. وقتی خودمان باعث مصدومیت خواهرمان می‌شویم خیلی احساس ناراحتی می‌کنیم و خودمان را مقصر می‌دانیم به همین دلیل خیلی مواظبیم که به هم آسیب نزنیم. ظاهرا استعداد ووشو در خانواده شما ارثی است. فکر می‌کنم همین‌طور است چون هر سه ما توانستیم در این رشته موفق شویم. خانواده منصوریان ساخته شده‌اند برای ووشو. از بین القابی که مردم و رسانه‌ها به شما داده‌اند کدام را بیشتر دوست داری؟ خواهران افسانه‌ای از همه لقب‌ها برای من جذاب‌تر است.

زندگینامه الهه منصوریان

الهه منصوریان

عکسهای شخصی الهه منصوریان

الهه منصوریان

عکسهای اینستاگرام الهه منصوریان

الهه منصوریان

الهه منصوریان در حال تمرین

الهه منصوریان

تصاویر جذاب الهه منصوریان

الهه منصوریان

الهه منصوریان و سهیلا منصوریان

الهه منصوریان

بیوگرافی و عکس الهه منصوریان

الهه منصوریان

قهرمانی الهه منصوریان

الهه منصوریان

الهه منصوریان و مادرش

الهه منصوریان

الهه منصوریان و خواهرش شهربانو منصوریان

الهه منصوریان

زیباترین عکسهای الهه منصوریان

الهه منصوریان

عکسهای خانوادگی الهه منصوریان

الهه منصوریان

الهه منصوریان و شهربانو منصوریان و سهیلا منصوریان به همراه مادر و برادر

الهه منصوریان

الهه منصوریان در بیمارستان

الهه منصوریان

الهه و شهربانو منصوریان روی دیوار چین

الهه منصوریان

عکس خانواده منصوریان در ماه عسل 96

الهه منصوریان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا