بیوگرافی سهراب مرادی – Sohrab Moradi

سهراب مرادی - Sohrab Moradi

سهراب مرادی (زاده ۳۱ شهریور ۱۳۶۷ در سده لنجان) درشهرستان لنجان (زرین شهر) در استان اصفهان، وزنه‌بردار اهل ایران است. وی از کودکی به ورزش در رشته ژیمناستیک علاقه‌مند بود اما در 9 سالگی به رشته وزنه‌برداری رو آورد و در زادگاه خود به ورزش پرداخت.

سهراب مرادی که دارای دیپلم تجربی است، در رشته وزنه‌برداری توانست به قهرمانی ایران، آسیا و جهان دست پیدا کند. وی قهرمانی‌های زیادی در کشور دارد، همچنین 3 مدال طلای باشگاه‌های آسیا، 2 طلای بزرگسالان آسیا در کشور کره جنوبی سال 2012 و یک برنز جوانان جهان را در سال 2009 در اختیار دارد.

سهراب مرادی در سال 2012 با کسب 2 مدال طلای دوضرب و مجموع و یک مدال نقره یک‌ضرب قهرمان آسیا شد.

همچنین در پایان چهل و سومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی، سهراب مرادی به عنوان بهترین وزنه بردار مسابقات معرفی شده است.

مرادی در مسابقات بزرگ المپیک 2012 لندن در جمع کاروان ورزشی ایران حضور داشت.

قهرمانی آسیا

سهراب مرادی در مسابقات قهرمانی آسیا در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۲ به مدال طلا دست یافته‌است.

المپیک ۲۰۱۲

سهراب مرادی در رقابت‌های المپیک لندن حضور داشت که در مسابقات هشتاد و پنج کیلوگرم، با سه ضربه ناموفق در مرحله یک ضرب از رقابت‌ها حذف شد.

دوپینگ و محرومیت

دکتر مونیکا اونگار مسئول بخش حقوقی فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری، در مهر ماه ۱۳۹۲ اعلام کرد: یاسین باقری و سهراب مرادی دو وزنه‌بردار ایرانی هستند که دوپینگشان مثبت اعلام شده و هر دو برای دو سال از حضور در رقابت‌های جهانی محروم شده‌اند.

پایان محرومیت دو ساله وزنه‌بردار المپیکی ایران

و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ المپیکی ایران که در سال 2013 به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ با محرومیت دو ساله مواجه شد، از این پس می‌تواند در میادین حاضر شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سهراب مرادی، و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ المپیکی ایران در جریان مسابقات قهرمانی آسیا 2013 تست دوپینگ داد که نتیجه‌ آزمایش او (به دلیل مصرف متادون) مثبت اعلام شد تا به مدت دو سال از حضور در میادین محروم شود. همچنین مرادی مقام قهرمانی آسیا را نیز از دست داد.

تاریخ شروع محرومیت مرادی از دوم تیر ماه سال 92 (23 ژوئن 2013) بود و دوم تیر ماه 94 (23 ژوئن 2015) نیز به پایان رسید.

مرادی اکنون به یک وزن بالاتر یعنی 94 کیلوگرم آمده و گفته می‌شود تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته و برای مسابقات جهانی آمریکا آماده می‌شود و یکی از مدعیان این وزن خواهد بود.

سهراب مرادی یکی از چهره‌های ناکام المپیک لندن است که به دلیل سه بار انداختن وزنه 166 کیلوگرم اوت کرد. او پس از این ناکامی راه خود را از پنج و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ المپیکی جدا کرد و به اردوی تیم ‌ملی که در آن زمان کوروش باقری سرمربی بود، اضافه شد. در نهایت نیز با مثبت اعلام شدن آزمایش دوپینگش پس از مسابقات قهرمانی آسیا 2013 نتوانست در هیچ رقابت دیگری حاضر شود.

المپیک ۲۰۱۶

سهراب مرادی توانست در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ ریو دو ژانیرو در وزن ۹۴ کیلوگرم در مجموع با بالابردن وزنه ۴۰۳ کیلوگرم موفق به کسب مدال طلا شود.

در نهمین روز بازی های المپیک ریو سهراب مرادی  و علی هاشمی در دسته 94 کیلوگرم وزنه برداری بر روی تخته رفتند که مرادی توانست مدال طلای المپیک را به دست آورد.

همچنین علی هاشمی با 173کیلوگرم در  یک ضرب، 210 کیلوگرم در دوضرب  و مجموع383 کیلوگرم هفتم شد.

حرکت یک ضرب

علی هاشمی در اولین حرکت پشت وزنه 172 کیلوگرم قرار گرفت که آن را انداخت.  انوشیروانی سرمربی تیم ملی برای دومین حرکت هاشمی یک کیلوگرم به وزنه درخواستی اضافه کرد و نماینده ایران باید 173 کیلوگرم را مهار می کرد که ناموفق بود. او در سومین حرکت و در شرایطی که در آستانه حذف از المپیک بود موفق به ثبت رکورد 173 کیلوگرم شد.  او در یک ضرب هفتم  شد.

سهراب مرادی کار خود را در یک ضرب باید با مهارر وزنه 178 کیلوگرم آغاز  می کرد که ناموفق بود اما در دومین حرکت موفق شد 178 کیلوگرم را به ثبت برساند. مرادی به عنوان آخرین وزنه بردار برای مهار وزنه 182 کیلویی به روی تخته رفت که موفق شد آن را بلند کند و با اختلاف پنج کیلوگرم نسبت به نفر دوم این دسته، در رده نخست قرار گرفت.

حرکت دوضرب

هاشمی در اولین حرکت باید 210 کیلوگرم را مهار می کرد که موفق عمل کرد. هاشمی در دومین حرکت پشت وزنه 220 کیلوگرم قرار گرفت که نتوانست وزنه را بر روی سینه بکشد.

او در سومین حرکت خود نیز باز هم نتوانست از پس وزنه 220 کیلوگرم برآید و  با همان 210 کیلوگرم به کار خود پایان داد و  در مجموع دو حرکت 383 کیلوگرم را به ثبت رساند.

مرادی کار خود را در دوضرب با مهار 221 کیلوگرم آغاز کرد که با مهار همین وزنه قهرمانی‌اش در المپیک قطعی شد. او که خیالش از قهرمانی راحت شده بود، برای حرکات دوم و سوم به وزنه 234 کیلوگرم حمله کرد تا رکورد المپیک را بشکند اما نا موفق بود.

با این حال وزنه برداری ایران تابحال با دو طلای کیانوش رستمی و سهراب مرادی توانسته کاروان ایران را در جدوا مدالها تا مکان بیستم بالا بکشد.

نتایج دسته 94 کیلوگرم:

1-سهراب مرادی از ایران  با رکورد 182 یک ضرب، 221 دوضرب  و مجموع 403 کیلوگرم ( مدال طلا)

2-واژدیم استرالتسو از بلاروس با رکورد 175 یک ضرب، 220 دوضرب  و مجموع 395 کیلوگرم ( مدال نقره)

3-آیوریماس دیژبالیس از لیتوانی با رکورد 177 یک ضرب، 215 دوضرب  و مجموع 392 کیلوگرم (مدال برنز)

سهراب مرادی مدال خود را به رهبر انقلاب و ملت ایران تقدیم کرد

مسابقات دسته ۹۴ کیلوگرم وزنه برداری سی و یکمین دوره بازیهای المپیک بامداد امروز یکشنبه آغاز شد که تیم ملی ایران با دو وزنه بردار این در این رقابت حضور پیدا کرد و موفق به کسب یک مدال طلا و صعود به رده بیستم جدول توزیع مدال ها شد.

سهراب مرادی پس از کسب مدال طلا در این مسابقات ضمن ابراز خرسندی از این موفقیت گفت: مدال طلایم را به رهبر معظم انقلاب و مردم عزیز ایران تقدیم می کنم. همچنین از زحمات رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی هم تشکر می کنم.

دوپینگ و محرومیت سهراب مرادی دکتر مونیکا اونگار مسئول بخش حقوقی فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری، در مهر ماه ۱۳۹۲ اعلام کرد: یاسین باقری و سهراب مرادی دو وزنه‌بردار ایرانی هستند که دوپینگشان مثبت اعلام شده و هر دو برای دو سال از حضور در رقابت‌های جهانی محروم شده‌اند.

زندگینامه سهراب مرادی

سهراب مرادی - Sohrab Moradi

عکسهای جدید سهراب مرادی

سهراب مرادی - Sohrab Moradi

بیوگرافی سهراب مرادی وزنه بردار ایرانی

سهراب مرادی - Sohrab Moradi

سهراب مرادی قهرمان وزنه برداری المپیک 2016

سهراب مرادی - Sohrab Moradi

سهراب مرادی دارنده مدال طلای المپیک ریو

سهراب مرادی - Sohrab Moradi

تصاویر دیدنی از سهراب مرادی

سهراب مرادی - Sohrab Moradi

کسب مدال طلای المپیک 2016 توسط سهراب مرادی

سهراب مرادی - Sohrab Moradi

آلبوم تصاویر زیبای سهراب مرادی وزنه بردار

سهراب مرادی - Sohrab Moradi

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا