گفتگوی عیدانه با علیرضا خمسه هنرمند ایرانی

علیرضا خمسه

علیرضا خمسه بی‌شک یکی از محبوبت‌ترین بازیگران سینمای ایران است؛ هنرمندی خوش‌اخلاق و خوش‌رو که در بسیاری از آثار معتبر سینمای ایران نقش‌آفرینی کرده و در ایفای نقش‌های کمدی استاد محسوب می‌شود. خمسه در چند سال گذشته و در ایام نوروز با سریال محبوب«پایتخت» و شخصیت به‌یاد ماندنی بابا پنجعلی ‌مهمان ایام نوروزی مردم بود اما امسال متاسفانه خبری از این سریال محبوب نیست.

البته طرفداران پایتخت خیلی دلخور نباشند چراکه خمسه خبر از ساخت سری چهار این مجموعه جذاب برای نوروز سال 95 داده و پای شخصیت‌های دوست‌داشتنی این سریال باز هم به صفحه تلویزیون باز خواهد شد. علیرضا خمسه اما به زودی با سریال جدید «میکاییل» به کارگردانی سیروس مقدم که اثری پلیسی است در سال نو بار دیگر ‌مهمان خانه‌های مردم خواهد شد.

خمسه که خود از طرفداران سریال‌های نوروزی است و دوست دارد حتما در آنها حضور داشته باشد امسال در روزهای نوروز به جز چند برنامه گفت‌وگو محور در تلویزیون برنامه دیگری ندارد و تصمیم دارد حالا که پس از چند سال اوقات فراغت پیدا کرده به اتفاق خانواده در ایام نوروز به سمت شیراز، اصفهان و شهرهای جنوبی بروند.

اسفندی که هم نیش است و هم نوش

حس من نسبت به ماه اسفند و روزهای منتهی به سال نو در یک جمله نیش و نوش است! نیش از این جهت که من چون پدر خانواده هستم حسابی در این روزها چلانده می‌شوم (می‌خندد) و باید پول هایم را بین قالیشویی، کارگر خانه، مغازه‌دار و. . . تقسیم کنم. معمولا هم در این ایام از تلویزیون طلبکار هستیم اما خبری از پول نمی‌شود. خلاصه هر سال نزدیک عید وقتی همسرم و بچه‌ها درخواست پول برای خرید‌های نوروزی می‌کنند، من هم آنها را به دریافت طلبم از تلویزیون حواله می‌دهم.

این از بخش نیش و حالا برسیم به بخش نوش که زیبایی این ایام است به‌خصوص که امسال در روزهای اسفند شاهد حال و هوا و رایحه خوش بهاری هستیم و طبیعت زودتر از خواب زمستانی بیدار شده. امسال شکوفه‌ها زودتر باز شده‌اند و طبیعت زودتر از روال سال‌های قبل چهره بهاری به خود گرفته و به قول معروف ننه‌سرما جایش را به عمو نوروز داده است.

سفره هفت‌سین خانه ما یونیک است

همسرم به‌شدت به سفره هفت‌سین و چیدن آن به شکلی زیبا و یگانه علاقه دارد. به این ترتیب ما هر سال سفره هفت‌سینی زیبا و یونیک داریم که حاصل سلیقه ایشان است. معمولا سفره هفت‌سین ما به‌خاطر زیبایی چشم‌نوازی که دارد تا مدت‌ها حتی پس از ایام نوروز هم روی میز کنار سالن باقی می‌ماند. مثلا سفره هفت‌سین سال گذشته هنوز هم پابرجاست. البته آن اجزایی که قابلیت ماندگاری دارند مانند سکه، سماق، سنجد و البته قرآن، دیوان حافظ، آیینه، شمع و تزئینات.

نوروزهای کاری

معمولا در روزهای نوروز سر کار هستم. در سال‌های اخیر با سریال‌های نوروزی و به‌خصوص «پایتخت » ‌مهمان خانه‌های مردم بوده‌ام و در ایام نوروز هم سر فیلمبرداری بوده‌ام. فیلمبرداری «پایتخت1» تا سیزده نوروز ادامه داشت و «پایتخت2» و «پایتخت3»هم تا 6 نوروز سر کار بودیم. اما امسال که سریال «پایتخت» تولید نمی‌شود به جای ایام نوروز از اول اسفند مشغول هواخوری هستم. (می‌خندد)

دوست دارم در سریال‌های نوروزی بازی کنم

خیلی مشتاقم در سریال‌های نوروزی حضور داشته باشم و هر سال هم تقریبا همینطور بوده است و مردم به دیدن سریال «پایتخت» و بابا پنجعلی در روزهای نوروز عادت کرده‌اند، منتها امسال ایام نوروز مقارن با ایام فاطمیه شده است و تلویزیون سریال و برنامه‌های شاد و کمدی هر سال را ندارد.

هنوز هم عیدی می‌گیرم

عیدی گرفتن را خیلی دوست دارم مثلا من کارمند دولت هستم و از دولت عیدی می‌گیرم که البته خیلی کم است ولی بازم خوب است. (می‌خندد) از بزرگ‌ترهای فامیل هم گاهی عیدی می‌گیرم که کیف می‌کنم ولی بخش عیدی دادن را اصلا دوست ندارم. (می‌خندد)

چهارشنبه‌سوری و سیزده‌بدر کنار خانواده

من عاشق چهارشنبه‌سوری و سیزده بدر هستم و حتی اگر سر کار باشم هم طوری هماهنگ می‌کنم که حتما در این روزها در کنار خانواده‌ام باشم و سعی می‌کنم لحظات خوش و به‌یاد ماندنی‌ برایشان ایجاد کنم.

سفر نوروزی به شیراز

امسال که می‌توانم در کنار خانواده باشم تصمیم گرفتیم پس از سال‌ها در روزهای تعطیلات نوروز به سفر برویم. به همسرم پیشنهاد سفر شمال را دادم اما ایشان گفتند به شمال کشور زیاد رفته‌ایم و در نهایت تصمیم بر آن شد که به سمت جنوب کشور و شیراز و اصفهان برویم.

خاطره خوش سینمایی از روزهای نوروز

همه خاطرات خوشم از سینما مربوط به ایام نوروز است چون من در خانواده‌ای سنتی به دنیا آمدم که در آن ایام سینما رفتن برایشان کاری باارزش تلقی نمی‌شد اما روزهای نوروز تنها ایامی بود که ما اجازه سینما رفتن را داشتیم چون در این روزها معمولا فیلم‌های مفرح و کمدی اکران می‌شدند و خانواده‌ام نیز سینما رفتن را مجاز اعلام می‌کردند. علاقه من به سینما و کمدی هم ریشه در همین موضوع دارد و سینما و نوروز برایم مقولاتی هستند که به هم گره خورده‌اند.

مجله زندگی ایده آل

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا