گفتگو با ویشکا آسایش بازیگر سریال “پرده نشین”

ویشکا آسایش

ویشکا آسایش که پس از گذشت پنج سال با سریال «پرده‌نشین» بهروز شعیبی به تلویزیون بازگشته است، درباره سال‌های دوری‌اش از تلویزیون، حضور در سریال «پرده‌نشین»، خاطراتش از سریال «امام علی (ع)» و همچنین ایفای نقش قطام در این مجموعه تاریخی گفت.

این بازیگر سینما و تلویزیون ابتدا به حضورش در سریال در حال پخش «پرده‌نشین» اشاره کرد و یادآور شد: از اینکه در سریال «پرده‌نشین» حضور دارم، خوشحالم. به ویژه وقتی سریال را می‌بینم بیشتر لذت می‌برم و از همان ابتدا هم مطمئن بودم که «پرده‌نشین» یک کار خوب و متفاوتی خواهد شد.

بهروز شعیبی کارگردان حرفه‌ای است

وی ادامه داد: سریال «پرده‌نشین» علی‌رغم داشتن قصه‌ای جذاب، عوامل خوبی به همراه داشت و در کل تجربه خوبی برایم بود. به ویژه کارگردان سریال، آقای شعیبی که بسیار حرفه‌ای کار می کند. زمانی که یک کارگردان به همراه عوامل خوب کار گروهی هماهنگی با یکدیگر داشته باشند، طبیعتا بازیگران هم خودشان را با گروه هماهنگ می‌کنند و در نتیجه یک کار گروهی خوب، یکدست و اثرگذار از آب درمی‌آید.

بازیگر نقش هدی در سریال «پرده‌نشین» همچنین بیان کرد:‌ سریال «پرده‌نشین» قصه خوبی را روایت می‌کند. وقتی یک کار قصه خوبی داشته باشد، قطعا با استقبال خوبی هم روبه‌رو می‌شود و مردم جذب آن می‌شوند.

چرا تفاوت سنی هدی و دخترش در «پرده‌نشین» واقعی به نظر نمی‌رسد

او سپس در پاسخ به اینکه به نظر می‌رسد در سریال «پرده نشین» تفاوت سنی هدی و دخترش به لحاظ انتخاب بازیگر واقعی به نظر نمی‌رسد، خودتان نظرتان چیست؟ خاطرنشان کرد: قرار بود تفاوت سنی من و دخترم در تصویر به شکلی دربیاید که من زود ازدواج کرده‌ام و بچه‌دار شده‌ام و قصه به نحوی عنوان شود که چون من زود ازدواج کردم باورش برای خیلی‌ها سخت است که دختر بزرگی داشته باشم. حتی در بخشی از داستان هم گفته می‌شود که من و دخترم مثل دو خواهر هستیم.

بازیگر نقش هدی در «پرده‌نشین» همچنین درخصوص تفاوت نوع پوشش خودش و دخترش در سریال که بعضا هم در واقعیت‌ و هم در سریال‌ها کمتر با این مساله مواجه بوده‌ایم، توضیح داد: در این سریال به دلیل اینکه من به عنوان بازیگر نقش هدی سال‌ها از ایران رفته بودم و در سن کم کشورم را ترک کرده بودم و دخترم مائده در یک خانواده سنتی بزرگ شده بود، روی این مسئله تاکید شد به همین خاطر است که مادر، حجابش با دختر تفاوت دارد.

همیشه کارهای تاریخی را دوست داشتم

آسایش در بخشی دیگر از گفت‌وگوی خود با ایسنا درخصوص علاقه‌اش به کارهای تاریخی اظهار کرد: کارهایی که طی این سال‌ها در حوزه تلویزیون انجام دادم، تاریخی بودند و آن هم به خاطر علاقه‌ای است که به کارهای تاریخی دارم؛ چراکه معتقدم کارهای تاریخی به لحاظ فضا و قصه‌سازی خیلی جذاب‌تر هستند؛ شخصا در کارهای تاریخی چیزهای زیادی از جمله شمشیربازی، اسب‌سواری و… یاد گرفتم که همیشه برایم جذابیت داشتند.

این بازیگر سینما و تلویزیون سپس مطرح کرد: اصولا زمان کارهای تلویزیونی به دلیل طولانی بودنشان، بیشتر است و با موقعیت زندگی‌ام سازگاری ندارد و یا اینکه بعضا پیشنهادهایی که در حوزه تلویزیون می‌شد را دوست نداشتم اما با این حال نمی‌شود گفت چون کارهای تلویزیونی طولانی‌تر هستند و یا قصه‌های خوبی ندارند، در تلویزیون کمتر کار می‌کنم اما در کل سینما را بیشتر از تلویزیون دوست دارم.

ویشکا آسایش که پنج سال از تلویزیون دور بوده است، به آخرین کار تلویزیونی‌اش اشاره کرد و گفت: اولین کار تلویزیونی‌ام سریال «امام علی(ع)» بود و آخرین کار تلویزیونی‌ام «نردبام آسمان» بود که متعلق به پنج سال گذشته می‌شد.

خاطرات قطام «امام علی» از زبان ویشگاه آسایش

وی سپس با اشاره به ایفای نقش قطام در سریال «امام علی (ع)» یادآور شد: سریال «امام علی (ع)» تجربه خیلی خوبی برایم بود و خاطره‌ها و لحظات خوب فراوانی از آن مجموعه در ذهنم باقی مانده است؛ چراکه در این سریال اولین بار بود که مقابل دوربین می‌ایستم و تمام دلشوره‌هایی که در این مجموعه داشتم را به یاد دارم. در این سریال در کنار بزرگانی چون داریوش ارجمند، سیروس گرجستانی، بهزاد فراهانی، پرویز پرستویی و… ایفای نقش داشتم و همه عوامل مرا خیلی کمک کردند تا کارم را خوب ارائه بدهم.

آسایش درباره جدیدترین کارهایش در تلویزیون و سینما گفت: برای تلویزیون کار جدیدی ندارم و تنها کارم سریال «پرده‌نشین» بود که انجام شد. در حال حاضر مشغول بازی در یک فیلم سینمایی با عنوان «من دیه‌گو مارادونا هستم» برای جشنواره هستم که به کارگردانی بهرام توکلی در حال ساخت است.

ایسنا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا