بیوگرافی مایلی سایرس – Miley Cyrus

Miley Cyrus - biographya-com (1)

مایلی ری سایرس (به انگلیسی: Miley Ray Cyrus) (زاده ۲۳ نوامبر ۱۹۹۲) هنرپیشه، خواننده‌ی پاپ و ترانه‌سرای آمریکایی است. او پس از بازی در نقش مایلی استوارت/هانا مونتانا∗ در سریالی به نام هانا مونتانا∗ از تولیدات شبکه دیزنی به شهرت رسید.

نام اصلی : دِستینی هُپ سایرس

نام مستعار : هانا مونتانا

تولد : ۲۳ نوامبر ۱۹۹۲

نشویل، تنسی، ایالات متحده آمریکا

ملیت : آمریکایی

سبک ها : پاپ، پاپ راک، کانتری پاپ، دنس

سال‌های فعالیت : ۲۰۰۱–اکنون

زندگی

مایلی پس از آغاز هانا مونتانا در مارس ۲۰۰۶ بسیار تحت تاثیر قرار گرفته و به وجد آمد. به دنبال موفقیتهای این برنامه تلویزیونی، در اکتبر ۲۰۰۶ یک سی دی شامل ۸ ترک که توسط مایلی سروده شده و مربوط به ترانه‌های این سریال می‌شد به بازار عرضه شد. او در دسامبر ۲۰۰۷ رتبهٔ هفدهم در رده بندی مربوط به ۲۰ پردرآمدترین تازه کاران∗ زیر ۲۵ سال را با درآمد سالیانه بالغ بر ۳/۵ میلیون دلار آمریکا به خود اختصاص داد.

سایرس در ۲۳ ژوئن ۲۰۰۷ با انتشار آلبوم ملاقات با مایلی سایرس∗ حرفهٔ موسیقی را به طور مستقل آغاز کرد که شامل تک آهنگی با نام «تو را دوباره می‌بینم»∗ بود که اولین ترانهٔ وی در ۱۰ ترانهٔ برتر(Top 10) به حساب می‌آید. این ترانه به مایلی کمک کرد تا از رادیو دیزنی به ۴۰ ترانهٔ برتر رادیوی اصلی گذار پیدا کند و باعث شد راه برای هنرمندان دیزنی در عرصه‌های بالاتر باز شود. دومین آلبوم او با عنوان بریک اوت∗ در ۲۲ ژوئیه ۲۰۰۸ منتشر شد که در حقیقت اولین آلبوم او فاقد ترانه‌های متن سریال هانا مونتانا محسوب می‌شد.

هر دوی این آلبومها با استقبال گرمی از طرف بیلبورد ۲۰۰ مواجه شده و در صدر این فهرست قرار گرفتند. در سال ۲۰۰۸ او در فیلمی با عنوان Hannah Montana & Miley Cyrus: Best of Both Worlds Concert ایفای نقش کرد. مایلی در سال ۲۰۱۳ یعنی به تازگی آلبوم جدید خود به نام بَنجرز را به همراه دو تک آهنگِ we can’t stop و wreking ball منتشر کرده که هر دو ترانه دارای موزیک ویدیو هستند.

مایلی همچنین در سال ۲۰۰۸ در انیمیشن بُلت∗ هنرنمایی کرد و ترانه‌ای با عنوان «فکر می‌کردم تو را گم کردم»∗ را به همراه جان تراولتا برای آن خواند که باعث نامزد شدن او در گلدن گلوب نیز شد. او در فیلم دیگری که مربوط به هانا مونتانا می‌شد، به نام هانا مونتانا: فیلم∗، شرکت کرد که این فیلم در ۱۰ آوریل سال ۲۰۰۹ بر روی پرده رفت. همچنین او تک آهنگ «صعود»∗ را به عنوان موسیقی متن این فیلم خواند. مایلی در سال ۲۰۰۸ در فهرست ۱۰۰ شخصیت تأثیرگذار جهان در سال ۲۰۰۸ از مجلهٔ تایم قرار گرفت. مجلهٔ فوربز او را در لیست ۱۰۰ هنرمندی که درآمدی بیش از ۲۵ میلیون دلار آمریکا را دارند به عنوان سی و پنجمین نفر انتخاب کرد.

سال‌های آغازین زندگی

سایرس در شهر نشویل واقع در ایالت تنسی زاده شد. مادرش لتیشیا تیش∗، پدرش خواننده و نوازندهٔ سبک کانتری با نام بیلی ری سایرس∗ و پدربزرگش ران سایرس بود. او دو برادر ناتنی با نامهای کریستوفر کدی∗ و تریس سایرس∗ دارد، که دومی خواننده و نوازنده گیتار گروه راک با نام ایستگاه مترو∗ در ایالت کالیفرنیا است. مایلی همچنین یک خواهر ناتنی بزرگتر از خود با نام برندی∗، یک برادر کوچکتر با نام بریسون∗ و یک خواهر کوچکتر از خود با نام نوآ ∗ که هنرمند هم هست، می‌باشد. والدینش نام او را دیستنی هُپ∗ (در انگلیسی به معنای امیدوار به سرنوشت) گذاشتند چراکه اعتقاد داشتند او کارهای بزرگی را در آینده انجام می‌دهد. نام مستعار «مایلی» به دلیل چهرهٔ همیشه بشاش او برایش انتخاب شد. او بعدها که به شهرت رسید نام مستعار دیگر (ماری) را هم به نام خود اضافه کرد که به دلیل علاقه وافر او به خواننده معروف (ماریان کری) بود.

سایرس در مدرسهٔ متوسطهٔ “Heritage” تحصیل می‌کرد و در آنجا چیرلیدر بود. و هم اکنون او به مدرسه‌ای واقع در منطقهٔ Options For Youth می‌رود. او همچنین یک معلم خصوصی در مورد برنامهٔ تلویزیونی خود دارد. او در مزرعهٔ والدینش در خارج نشویل بزرگ شد.

حرفه

۲۰۰۱-۵: آغاز حرفه

خانوادهٔ سایرس هنگامی که او ۸ سال داشت برای مدت کوتاهی در شهر تورنتو واقع در ایالت انتاریوی کانادا زندگی می‌کردند تا پدرش بتواند به فیلمبرداری سریالش به نام «داک» ادامه دهد. علاقهٔ مایلی بازیگری از وقتی شروع شد که پدرش او را به نمایشی به نام “ماما میا” در سینمای “رویال الکساندرا” برد. مایلی بعد از اتمام نمایش دست پدرش را گرفته و به او گفته: “بابا، این کاریه که میخوام انجام بدم. من میخوام بازیگر بشم.”سپس او شروع به رفتن کلاس‌های تمرین آواز و بازیگری در آرمسترانگ تورنتو کرد.

او برای اولین بار در سریال داک، نقش دختری به نام “کایل” را ایفا کرد. در سال ۲۰۰۳، در فیلم “ماهی بزرگ” به کارگردانی “تیم برتون” در نقش “روثی” جوان ظاهر شد. سایرس در سن ۱۱ سالگی اطلاعاتی درمورد سریال “هانا مونتانا”ی شبکهٔ دیزنی بدست آورد و یک ویدیو برای شرکت در تست بازیگری و ایفای نقش بهترین دوست نقش اصلی این سریال فرستاد. ولی از او خواستند تا برای نقش اصلی سریال یعنی “کلو استورات” تست بدهد. بعد از فرستادن یک ویدیوی دیگر و رفتن به هالیوود او را بخاطر جوان بودن برای ایفای این نقش قبول نکردند اما بخاطر توانایی‌های او در بازیگری و خوانندگی به او گفتند که بعداً با او تماس می‌گیرند و در سال بعد، یعنی در سن ۱۲ سالگی او موفق به پذیرفتن نقش اصلی داستان که به “مایلی استورات” تغییر یافت شد که البته در طول آن سال، او به همراه “تیلور لاتنر” برای ایفای نقش در فیلم The Adventures of Sharkboy and Lavagirl in ۳-D تست داد که موفق که کسب این نقش هم شد، اما شروع به ضبط سریال “هانا مونتانا” کرد.

تیش سایرس، مادر مایلی با “میچل گوست” درمورد دخترش صحبت کرد و گوست که در پرورش نوجوانان بااستعداد دارد پیشنهاد شرکت در تست ایفای نقش در سریال هانا مونتانا را داد. و درمورد خوانندگی او نیز، به توصیهٔ “دالی پارتون”، مادرخواندهٔ مایلی عمل کرد و دخترش را به جیسون موری” معرفی کرد. و همینطوراز برنامه ریز فعالیت‌های بیلی ری سایرس خواست تا مدیریت مسائل مالی دخترش را به عهده بگیرد. و برای تحصیل وی نیز، دخترش را در مدرسه‌ای خصوصی ثبت نام کرد تا بتواند همزمان با فیلمبرداری سریالش، تحصیلش را نیز ادامه دهد.

۲۰۰۶-۷: هانا مونتانا و هانا مونتانا ۲: ملاقات با مایلی سایرس

محبوبیت روزافزون سریال هانا مونتانا، محبوبیت سایرس را به همراه داشت و او را به یک “تین آیدل” تبدیل کرد. پخش این سریال از ۲۶ مارس ۲۰۰۶ آغاز شد و به یکی از بهترین سریال‌ها تبدیل شد و همینطور بیشترین بازدیدکنندگان سریال‌های دیزنی را بهخود اختصاص داد و مایلی به جوان ترین شخصی تبدیل شد که تا به حال با کمپانی دیزنی قرارداد انجام فعالیت در زمینه‌های “تلیویزیون، فیلم سینمایی و دنباله‌های این فعالیت‌ها و هم در زمینهٔ موسیقی داشته است.

۲۰۰۸-۹: آلبوم بریک اوت و اولین فیلم سینمایی

۲۰۱۰-۱۱: آلبوم “من رام نمیشم” و تور “قلب کولی

درآمد

سایرس در سال ۲۰۰۸، ۲۵ میلیون دلار درآمد داشت. او در مجله فوربز از لیست ۱۰۰ سلبریتی رتبه ۳۵ را از آن خود کرده است. به گفتهٔ مجله پرید او ثروتمندترین سلبریتی نوجوان است و در آخر سال ۲۰۰۸ کل فرانشیز وی حدود یک میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. در فاصله ژوئن ۲۰۱۰ تا ژوئن ۲۰۱۱ سایرس ۵۴ میلیون دلار درآمد داشته است.
در سریال هانا مونتانا، او برای هر قسمت ۱۵ هزار دلار دریافت می کرده است.

زندگی شخصی

او یک مسیحی است. در سال ۲۰۰۸ او و دوستش مندی جیراکس، در یوتیوب یک اکانت باز کردند و شروع به پست کردن ویدئو برای شوی مایلی و مندی کردند. این شبکه توانست رتبه خوبی در یوتیوب کسب کند. گفته می‌شود که مایلی و منی با یکدیگر ویدئوها را ویرایش می‌کردند.

مجله تایم مایلی را جزو ۱۰۰ نفر پر نفوذ جهان معرفی کرد. مایلی در تولد ۱۶ سالگیش، با جمع کردن پول در دیزنی لند، به موسسه خیریه جوانان آمریکا کمک کرد. در پایان سال ۲۰۰۹، مجله بیلبورد مایلی را به عنوان بهترین خواننده زن در رتبه چهارم معرفی کرد و همچنین رتبه پنجم برای پر فروش ترین خواننده. در سال ۲۰۰۹، او با سن ۱۶ سال، جوانترین خواننده‌ای بود که دارای ۴ آلبوم با رتبه ۱ بود.

در ژوئن ۲۰۰۹، مایلی به رابطهٔ نه‌ماهه‌اش با مدل، جاستین گاستون، کمی قبل از رفتن به گرجستان برای فیلم آخرین آهنگ، خاتمه داد. او در این فیلم با بازیگر استرالیایی لیام همسورف آشنا شد. او اعلام کرد که لیام اولین دوست پسر جدی اوست!. در اوت ۲۰۱۰ او اعلام کرد که رابطهٔ او با لیام تمام شده است. مایلی و لیام بعد از یک ماه با هم دیده شدند. و در ماه نوامبر اعلام شد که آنها قرار است با هم ازدواج کنند. در ۶ ژوئن ۲۰۱۲ آن‌ها با هم نامزد کردند. لیام در ۳۱ مه با یک حلقه الماس ۳٫۵ قیراط از مایلی خواستگاری کرد.

انتقادات

در دسامبر ۲۰۰۷ عکسی از اکانت خصوصی مای اسپیس مایلی لو رفت که در حال بوسیدن یک دختر بود و شایعات همجنسگرا بودن مایلی سر زبان‌ها آمد.

در آوریل ۲۰۰۸ یک نوجوان جی میل مایلی را هک کرد و چند عکس از مایلی با لباس شنا و حالات نا مناسب آن به بیرون راه پیدا کرد. مایلی در این مورد گفت: این یک اشتباه است، من می دونم، من کامل نیستم و هیچ دلیلی برای این اتفاقات ندارم. من واقعاً متاسفم اگر کسی را نا امید کرده‌ام.

مایلی در سال ۲۰۰۸ در جوایز انتخاب نوجوانان در حال اجرای پارتی در آمریکا بصورت رقص میله بود. بسیاری این رقص را برای سن ۱۶ سالهٔ مایلی مناسب نداستند.

در سال ۲۰۱۰، TMZ، ویدئویی منتشر کرد که در آن مایلی، پیج روز بعد از جشن تولدش در لس آنجلس، در حال کشیدن مواد مخدر (مایش آزتکی) بوده است. مایلی این خبر را تکذیب یا تائید نکرده است. مایش آزتکی در ایالت کالیفرنیا قانونی است. و مایلی هم به سن قانونی رسیده بوده است. پدر مایلی در این باره در توییتر خود نوشت: متاسفم بچه‌ها، من هیچ نظری ندارم و چیزی ندیده‌ام و این مشکل را اولین باری است که می‌شنوم، من خیلی ناراحتم… در حال حاضر خیلی چیزها خارج کنترل من می‌باشند.

در سال ۲۰۱۴، در یک مصاحبه در پاسخ به این پرسش که آیا این تورا هیچوقت آزار نمی‌دهد که، موادمخدر می‌تواند به مغزت آسیب برساند؟ مایلی سایروس گفت که، او تصور می‌کند که سایت‌های گوگل و اینستاگرام از مواد مخدر ضررشان بیشترهست.

در یک ویدئو از تولد ۱۹ سالگی مایلی، در حالی بسیار مست بوده، حرف‌های نامربوطی می زده، اگر چه که گفته شد که این مجلس خصوصی بوده است. و کیک تولد وی شبیه اندام تناسلی مردانه بوده است. هفته بعد مایلی گفت: من در آن لحظه مست بودم و آن کیک فقط جنبه ” تفریحی” داشته است.

در سال ۲۰۱۳: انجام نوع خاصی از رقص باسن و نوع اجرای مایلی سایرس در جشن سالانه جایزه شبکه تلویزیونی ام‌تی‌وی، بحث‌برانگیز و جنجال‌ساز شد. منتقدان می‌گویند پوشش و حرکات او «زننده» بوده است.

فیلم شناسی

سال اسم فیلم نقش ملاحظات
۲۰۰۳ ماهی بزرگ روثی جوان نقش کوتاه
۲۰۰۷ دبیرستان موزیکال دختر کنار استخر نقش کوتاه
۲۰۰۸ هانا مونتانا و مایلی سایرس: کنسرت بهترین دو جهان مایلی سایرس/هانا مونتانا فیلم ۳D کنسرت
۲۰۰۸ بلت پنی “صدا”
۲۰۰۹ هانا مونتانا: فیلم مایلی استوارت
۲۰۱۰ آخرین آواز ورانیکا میلر بر اساس رمان “آخرین آواز”
۲۰۱۰ سکس و شهر ۲ مایلی سایرس نقش کوتاه
۲۰۱۱ هرگز نگو هرگز مایلی سایرس نقش کوتاه
۲۰۱۲ فوق سری مالی
۲۰۱۲ بلند خندیدن لولا بازسازی یک فیلم فرانسوی
۲۰۱۲ نمی‌ترسم کیتی هریسون در حال فیلمبرداری
TBA بیداری جینی هنگن در دست بررسی

آلبوم شناسی

آلبوم‌های استودیویی

هانا مونتانا ۲: ملاقات با مایلی سایرس (۲۰۰۷)
بریک اوت (۲۰۰۸)
من رام نمی‌شوم (۲۰۱۰)

آلبوم چند آهنگه

زمان زندگی ما (۲۰۰۹)

آلبوم‌های زنده

کنسرت بهترین دو جهان

آهنگ متن

هانا مونتانا (۲۰۰۶)
هانا مونتانا ۲: ملاقات با مایلی سایرس (۲۰۰۷)
فیلم هانا مونتانا (۲۰۰۹)
هانا مونتانا ۳ (۲۰۰۹)
هانا مونتانا برای همیشه (۲۰۱۰)

تورها

بهترین دو جهان (۲۰۰۷–۲۰۰۸)
دنیای عجیب (۲۰۰۹)
قلب کولی (۲۰۱۱)

عکس کودکی مایلی سایرس

مایلی سایرس

عکس نوجوانی مایلی سایرس

مایلی سایرس

بیوگرافی کامل مایلی سایرس

مایلی سایرس

زندگینامه مایلی سایرس

مایلی سایرس

عکسهای مایلی سایرس

مایلی سایرس

آشنایی با مایلی سایرس خواننده آمریکایی

مایلی سایرس

شناخت مایلی سایرس خواننده آمریکا

مایلی سایرس

تصاویر مایلی سایرس

مایلی سایرس

گالری عکسهای جدید مایلی سایرس

مایلی سایرس

آرشیو تصاویر شخصی مایلی سایرس

مایلی سایرس

بهترین تصاویر مایلی سایرس خواننده پاپ

مایلی سایرس

جدیدترین عکسهای مایلی سایرس خواننده امریکایی

مایلی سایرس

آلبوم تصاویر دیدنی مایلی سایرس

مایلی سایرس

عکسهای پرتره مایلی سایرس

مایلی سایرس

کالکشن تصاویر مایلی سایرس Miley Cyrus

مایلی سایرس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا