گفتگو با امیر نوری بازیگر سریال “معراجی ها”

امیر نوری

امیر نوری بازیگری است که در تاریخ ۶ شهریور ۱۳۶۳ در شهر تهران متولد شد. وی از سال ۱۳۷۲ و زمانی که نه ساله بود بازیگر شد اما بینندگان تلویزیونی با او در سال ۱۳۸۰ و سریال “یادداشت‌های کودکی” و پس از آن در “بدون شرح” آشنا شدند؛ نوری در فیلم‌های سینمایی چون “دارا و ندار”، “دایره زنگی”، “پسر تهرانی”، “اخراجی‌ها 3” و “رسوایی” به ایفای نقش پرداخته و چند وقتی است وی را در سریال “معراجی‌ها” هر شب از شبکه یک می‌بینیم به دلیل حضور امیر نوری در این سریال با او گفتگویی را داشته‌ایم که در زیر می‌خوانید.

آقای نوری استقبال مردم از نقش شما در سریال “معراجی‌ها” و واکنش آن‌ها به این کاراکتر چگونه بوده است؟

در طی این مدت مردم نسبت به من خیلی محبت داشته‌اند و هر جا که مرا دیده‌اند از نقش من در “معراجی‌ها” راضی بوده‌اند و همچنین در شبکه‌های اجتماعی پیام‌هایی را مبنی بر رضایت مردم از بازی‌ام دریافت کرده ام.

به نظرتان چرا شما را برای این نقش انتخاب کرده‌اند؟

از علت واقعی آن مطلع نیستم ولی این را می‌دانم که قبل از شروع این کار آقای ده نمکی مرا برای این نقش در نظر داشته‌اند و فکر می‌کنم انتخاب آدم‌ها براساس پیش زمینه‌های قبلی انجام می‌شود.

واژه ‌ها و تکه کلام هایی را که در سریال معراجی‌ها می‌گویید بداهه است یا خیر؟

نمی‌توانم بدون اجازه از کلمات استفاده کنم و اگر دیالوگی در فیلمنامه نباشد نمی توانیم آن را بگوییم و قبل از آنکه چیزی گفته شود باید چک شود ولی بیشتر این کلمات از خودم بوده، برای مثال “میکنمت تو گونی” در فیلمنامه بوده است ولی پیشنهاد استفاده از گونی، هندزفری و کیف کار از خودم بود که از آن نیز استقبال شده است.

نظر شما راجع به انتقاداتی که نسبت به این فیلم شده است چیست؟

این انتقادات را من نیز شنیده‌ام؛ افرادی که در تشکلات هستند و یا اعتقادات مذهبی خود را دارند ناراحت شده‌اند و برخی هم با آن موافق هستند ولی در این فیلم واقعا قصد تمسخر تشکلات، افراد و یا قشر خاصی را نداشتیم، در این فیلم در واقع فرید نقش کسی را دارد که برای نرفتن به سربازی و اخراج نشدن از دانشگاه به دلیل ضعف در درس‌هایش  در تشکلات رفت و آمد می‌کند و تنها نقش بچه‌های تشکلی را بازی می‌کند و اصلا این فیلم قصد توهین به کسی و یا قشری را نداشته است؛ بالاخره هر قصه و داستانی باید به گونه ای شکل بگیرد تا در آخر به نتیجه ی از پیش تعیین شده برسد.

آیا محتوای نقش شما بیشتر بر مبنای یک جریان طنز بوده یا براساس یک واقعیت بیرونی در جامعه کنونی است؟

نقش من  واقعیت بیرونی دارد و  من خود به چشم چنین آدم‌هایی را دیده‌ام. نقش من به دلیل آنکه حالت طنز دارد کمی به چشم آمده است و خدا را برای آنکه توانستم رضایت مردم را جلب کنم شاکر هستم.

نظر شما راجع به نقش بازیگران دیگر چیست و به نظر شما علت محبوب واقع شدن نقش شما چیست؟

شاید اطرافیان خیلی استقبال کرده‌اند ولی من از میزان بیننده‌های تلویزیونی اطلاعی ندارم؛ با توجه به تهاجم فرهنگی که اکنون وجود دارد، اگر مردم این سریال را دیده باشند یکی از دلایل موفقیت این سریال، فیلمنامه‌ی خوب این اثر است و در درجه‌ی اول نیز می‌توانیم بازیگران خوب این فیلم را علت این امر بدانیم زیرا به نظر من بازیگر ویترین یک اثر است اگر بازیگر خوب و مورد تأیید مردم باشد مردم نیز آن فیلم را دنبال می‌کنند؛ در این فیلم علاوه بر بازیگران خوب در همه‌ی جهات هزینه شده است و کار با کمبود بودجه مواجه نشد.

امیدوارم که مردم همه چیز را با منظور نگاه نکنند؛ فیلم باید راجع به چیزی یا موضوعی ساخته شود و زمانی که نشود با ارگان و یا جایی شوخی کرد بازیگر مجبور به انجام کارهای سخیف می‌شود و خود را خرج می‌کند به طور مثال در چند سال اخیر اثری که نظر من را به خود جلب کرد و من آن را دوست داشتم  “شاهگوش” بود که در آن با اجازه نیروی انتظامی با آنان شوخی شده بود و هیچ بار منفی به دنبال خود نداشت و مردم نیز از آن استقبال کردند.

آیا کارگردان راجع به اینکه شما در پذیرش نقش فرد انطباق پذیری هستید یا خیر مطلبی را گفته است؟

راجع به انتخاب من در این نقش صحبتی نشد ولی اصولا خودم از لوده بازی و ادا در آوردن در فیلم خوشم نمی آید و اصولا سعی می‌کنم قصدی برای خنداندن مخاطب نداشته باشم ولی این نقش طنز من به گونه‌ای بود که به فیلمنامه می نشست و شاید دلیل دیگر آن می‌تواند این باشد که من از دو سال پیش به این نقش فکر می‌کردم و این جریان به صورت ناخودآگاه در ذهن من به وجود آمده است.

باشگاه خبرنگاران

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا