بیوگرافی کامل نرگس محمدی + عکس

نرگس محمدی

زندگینامه نرگس محمدی 

نرگس محمدی ( به انگلیسی Narges Mohammadi  : متولد ۹ فروردین ۱۳۶۴ تهران) بازیگر تئاتر ، سینما و تلویزیون ایرانی است.

زمینه فعالیت : بازیگر تئاتر ، سینما و تلویزیون

ملیت : ایران

تولد : ۹ فروردین ۱۳۶۴

تهران ، ایران

محل زندگی : تهران ، ایران

پیشه : بازیگری

سال‌های فعالیت : از ۱۳۸۶ تاکنون

نرگس محمدی در دورهمی 

 نرگس محمدی در نهم فروردین‌ماه به دنیا آمد. همزمان با تحصیل در رشته پرستاری دانشگاه در کلاس‌های بازیگری «کارنامه» هم شرکت می‌کرد و از آنجا بود که برای بازی در فیلم «مرگ یک پینوکیو» معرفی شد،نرگس محمدی پس از بازی در این فیلم حدود یک سال در تئاتر به فعالیت خود ادامه داد که در همین مدت موفق شد جایزه بهترین بازیگر زن را از جشنواره «ماه» حوزه هنری دریافت کند. نرگس محمدی پس از تجربه‌ای که در تئاتر کسب کرد به سینما بازگشت و در فیلم‌هایی چون ریسمان باز، آناهیتا، سوپراستار و اخراجی‌های ۲ بازی کرد.

 خانواده نرگس محمدی

سه فرزندیم، من فرزند بزرگ خانواده‌ام و یک خواهر و برادر دارم که هر دوی آنها ازدواج کرده‌اند و فقط من در کنار مادرم زندگی می‌کنم. شوهرخواهرم آقای غفوریان کار عکاسی را دنبال می‌کنند، خواهرم نیز دستی بر آتش نقاشی دارد. محسن، برادرم هم پیش از من در چند فیلم کوتاه بازی کرده بود اما الان درگیر کار است و بازیگری را دنبال نمی‌کند.

نرگس محمدی و همسرش
نرگس محمدی و همسرش

 بخشی از زندگی نرگس محمدی از زبان خودش

نرگس محمدی می گوید از ابتدا دوست داشتم در رشته هنر ادامه تحصیل دهم اما روزی که باید در آزمون ورودی هنرستان صدا و سیما شرکت می‌کردم اتفاقی برایم افتاد که امتحان را از دست دادم. به همین دلیل در شاخه تجربی کنکور دادم و در رشته پرستاری پذیرفته شدم.

نرگس محمدی می گوید خانواده من نسبت به بازیگری گارد منفی نداشتند و اتفاقا از حضورم در عرصه هنر استقبال هم می‌کردند.نرگس محمدی می گوید مادرم کارمند صدا و سیما بود و با محیط‌های هنری آشنایی داشت، از طرفی تمام اعضای خانواده‌ ام به فیلم علاقه‌مند بودند.اما موضوعی که وجود داشت این بود که خانواده‌ام اصرار داشتند اول درسم تمام شود و بعد به طور جدی وارد عرصه بازیگری شوم که خدا را شکر این اتفاق هم افتاد.

 نرگس محمدی و مادرش

مادر نرگس محمدی می‌گوید: «من از نرگس در مورد کارهای خانه راضی‌ام. نرگس تنها دوست من بوده و همیشه در کنار من حضور داشته، البته این چند ساله به دلیل مشغله کاری کمی، در انجام کارهای منزل تنبل شده که آن را هم می‌گذاریم به حساب مشغله کاری‌اش، گرچه باید بگویم نرگس بهترین دوست من است!(باخنده) البته تصورتان این نباشد که من بین بچه‌ها فرق می‌‌گذارم، به این دلیل که نرگس بیشتر در کنار من است. نرگس خانم هم می‌گوید: «مادر، عزیزترین و بهترین نعمتی است که خداوند به بنده‌هایش مرحمت می‌کند، برای من هم عزیزترین موجود روی زمین، «مادرم» است که با تمام وجود دوستش دارم…»

نرگس محمدی و خواهرش
نرگس محمدی و خواهرش

 نرگس محمدی شاگرد پرویز پرستویی و

(اساتید نرگس محمدی )نرگس محمدی می گوید ما جزو آخرین هنرجویان موسسه کارنامه بودیم که استاد پرستویی و آقای حبیب رضایی در آن‌جا حضور داشتند.

آقای رحمانیان نیز در کنار این دو بزرگوار حضور داشتند، خانم تیموریان و استاد رایگان، پیام دهکردی و رضا بهبودی هم درس‌های زیادی از بازیگری به ما آموختند. در مجموع، کلاس‌ها بسیار پر بار و خوب بود اما بد نیست بدانید همان روز اولی که برای ثبت نام به «کارنامه» مراجعه کردم، آقای پرستویی و رضایی گفتند که ما شرایطی را برای بچه‌ها فراهم می‌کنیم که به شدت سخت است و به همین دلیل ممکن است خیلی از بچه‌ها در میانه کار عطای بازیگری را بر لقایش ببخشند و همین هم شد، ما در ابتدای کلاس‌ها بیست هنرجوی دختر و بیست هنرجوی پسر بودیم، اما اواخر کار، از این جمع چهل نفره فقط پانزده نفر باقی مانده بود. من از ابتدا خودم را برای این سختی‌ها آماده کرده بودم و از آن‌جایی که این حرفه و هنر را دوست داشتم تمام سختی‌ها را تحمل کردم.

 من و ستایش

نرگس محمدی درباره نقش ستایش چنین می گوید : نمی‌شود گفت که من و «ستایش» شبیه هم هستیم، اما به هر حال برخی از خصلت‌های من در «ستایش» هم دیده می‌شود، اما این طور نیست که بگویم من خودم را بازی کردم. ستایش مجموعه گاهی اوقات کارهایی انجام می‌دهد که قطعا اگر من (نرگس) جای او بودم هیچ وقت آن کارها را انجام نمی‌دادم، البته برخی از ویژگی‌هایش هم بی‌شباهت به من نیست. مثل مهربانی، صبوری و… که به نظر من صبوری ستایش ستودنی است، یکی از مواردی که وجود داشت این بود که ستایش هم نسل من نبود و برای رسیدن به این شخصیت باید حال و هوای ۲۰ سال پیش را درک می‌کردم و با آن روزگار کمی آشنا می‌شدم.

نرگس محمدی در جام جهانی
نرگس محمدی در جام جهانی
نرگس محمدی در جام جهانی 2014 برزیل
نرگس محمدی در جام جهانی 2014 برزیل

 حضور در ورزشگاه کوریتیبا

نرگس محمدی با همراهی هنرمندانی که به برزیل سفر کرده بودند در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل با حضور در ورزشگاه کوریتیبا تماشاگر اولین بازی ایران در جام جهانی بودند. حریف ایران در این بازی نیجریه بود.

ازدواج نرگس محمدی

سام درخشانی و نرگس محمدی (بازیگر نقش ستایش) دو بازیگر سینما و تلویزیون ایران به طور رسمی خبر ازدواج خود را اعلام کردند.
این دو بازیگر که برای تشویق و حمایت از تیم ملی کشورمان در بازی های جام جهانی در قالب تیم هنرمندان به برزیل سفر کرده بودند به طور رسمی خبر ازدواج خود را اعلام کردند.

نرگس محمدی اینستاگرام
نرگس محمدی اینستاگرام

خبر تکذیب ازدواج نرگس محمدی

فاطمه گودرزی یکی از هنرمندان حاضر در برزیل در گفت‌وگو با خبرنگار نامه نیوز خبر اعلام رسمی ازدواج سام درخشانی و نرگس محمدی در برزیل را تکذیب کرد.

روز گذشته خبری درخصوص اعلام رسمی ازدواج دو بازیگر سینما و تلویزیون در فضای مجازی منتشر که یکی از خبرنگاران حاضر در اینستاگرام آن را منتشر کرده بود. این بازیگر اعلام رسمی این موضوع را تکذیب کرد.

بر همین اساس سایت خبری نامه نیوز و برخی از سایت های خبری دیگر به استناد این ادعا اقدام به انتشار این خبر کردند و این خبر نادرست را منتشر کردند.

سایت نامه نیوز از خوانندگان محترم و این دو بازیگر به علت انتشار این خبر نادرست عذرخواهی می‌کند. گفتنی است که تصویر منتشر شده در این خبر نیز مربوط به فیلمبرداری آخرین همکاری این دو بازیگر در تهران پیش از سفر به برزیل است.

نرگس محمدی اهل کجاست
نرگس محمدی اهل کجاست
فیلم شناسی

تلویزیون

زعفرانی (1395)

معمای شاه (۱۳۹۳)

ما فرشته نیستیم (مجموعه تلویزیونی) (۱۳۹۳)

ستایش (مجموعه تلویزیونی) (سری دوم) (۱۳۹۲-۱۳۹۱)

میلیار در (۱۳۹۱)

شاید برای شما هم اتفاق بیافتد (۱۳۹۰)

ستایش (۱۳۹۰-۱۳۸۹)

ششمین نفر (۱۳۹۰)

سینما

عملیات مهد کودک (۱۳۹۱)

ساعت شلوغی (۱۳۹۰)

آناهیتا (۱۳۸۸)

سوپر استار (۱۳۸۷)

اخراجی ها ۲ (۱۳۸۷)

ریسمان باز (۱۳۸۶)

جوایز

    جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره تئاتر

عکس نرگس محمدی

بیوگرافی و عکس نرگس محمدی

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

۱۷ دیدگاه

  1. باسلام درموردنظریکی ازکاربران درخصوص حجاب خانم نرگس محمدی بایدبه این دوستمون بگم خانم نرگس.محمدی نسبت به خیلی ازبازیگران زن ایرانی بسیارهم باحجاب هستن حتی در نقسهایی هم که بازی میکنن شأن وشخصیت خودشون حفظ کردن انشاالله موفق باشن خانم محمدی

  2. سلام و خسته نباشید خدمت هموطنان عزیزم: من نرگس جونو خیلی دوست داشتم و عاشقش بودم.اما یه سری فیلم اذش دیدم که اول باور نکردم اما متاسفانه وقتی پیگیر شدم حقیقت داشت و شرم کردم. واقعا اصلا انتظار نداشتم که خانم محمدی اینقدر بی حجاب باشه. متاسفم. امیدوارم رفتارشو تغییر بده.*یاحق*

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا