بیوگرافی کامل هیلا اکرانی + عکس

بیوگرافی کامل هیلا اکرانی + عکس

زندگینامه هیلا اکرانی 

هیلا اکرانی ( متولد ۲۱ آبان سال ۱۳۶۱ ) بازیگر تلویزیون و سینماست . او با فیلم شور عشق فعالیت خود را در زمینه بازیگری آغاز کرد .

زمینه فعالیت : تلویزیون و سینما

تولد : ۲۱ آبان سال ۱۳۶۱

پیشه : بازیگر

همسر(ها) : رضا آشتیانی

زندگی لیلا اکرانی

عکس های هیلا اکرانی
عکس های هیلا اکرانی

هیلا اکرانی بازیگری را از بازی در فیلم« تلفن» آغاز کرده است و با این‌که تازه کار بوده، از همان ابتدا همواره نقش اول فیلم‌ها بوده است. او در سال۱۳۷۸در این فیلم بازی کرد و همین بهانه‌ای شد تا کارگردانان بسیاری به او پیشنهاد بازی بدهند. «هفت پرده» عنوان فیلم دیگر اوست که بلافاصله بعداز تلفن در آن ایفای نقش کرد. از دیگر فیلم‌های او می‌توان به «شور عشق»، «عروس رومشکان»، «تیک»، «خاک سرد»، « آنسوی انتظار»، «فریاد سکوت»، «آهو خانم»، «پلاک ۷»، «یازده و هفت دقیقه»، «خانه روباه» و «در انتهای خواب» اشاره کرد.اکرانی تصادف کرده است،حادثه دیده است و در زندگی با سختی‌ها و پستی و بلندی‌های بسیاری روبرو شده اما هیچ یک را به اندازه زلزله بم هولناک نمی‌داند.

بیوگرافی هیلا اکرانی
بیوگرافی هیلا اکرانی

در این باره می‌گوید: «یک شب قبل از زلزله بم با پدرم که در بم بود صحبت کردم و به او خبر ازدواجم را دادم. گفتم که تصمیم گرفته‌ام ازدواج کنم. پدرم نمی‌توانست برای مدتی به تهران بیاید. قرار شد برایم رضایتنامه و وکالتنامه کتبی بفرستد. اما آن حادثه هولناک اتفاق افتاد. ۴۸ ساعت بعد،خبر زلزله را شنیدم. انگار حسی به من می‌گفت که پدرم در این زلزله آسیب جدی دیده است. همین طور هم شد. خبر رسید که پدرم فوت کرده است.»

عکس های جدید هیلا اکرانی
عکس های جدید هیلا اکرانی

هیلا اکرانی همان روز خودش را به بم می‌رساند، اما اثری از جنازه پدرش نمی‌بیند. پس از مدت زیادی بالاخره به کمک نیروهای امدادی، موفق به یافتن او می‌شود. می‌گوید:«به خانه‌ای که پدرم در آن زندگی می‌کرد رسیدم. دیدم هیچ چیز باقی نمانده و همه چیز با خاک یکسان شده است. وسایل شخصی پدرم را پیدا کردم و در آن نامه‌ای برای من که دختر ۲۵ ساله‌اش بودم، پیدا کردم. او برای من نامه نوشته بود. نامه را نگه داشته‌ام. او را دفن کردیم و به تهران برگشتیم. بعد از یک هفته وکالتنامه پدر برای ازدواج من به دستم رسید. وکالتنامه او زمانی رسید که خودش نبود. بدترین حادثه‌ای که برایم اتفاق افتاده همین است. همیشه با خودم می‌گویم چه خوب شد که آن شب صدای پدرم را شنیدم، اگر نه دیگر هیچ وقت فرصتی برای این کار پیدا نمی‌کردم. آن پنجشنبه برای من سخت‌ترین پنجشنبه عمرم بود

هیلا اکرانی امیدوار است که دیگر از این دست اتفاقات برای هیچ کس نیفتد که برایش بدترین حادثه و تلخ‌ترین اتفاق را رقم بزند.

آثار هیلا اکرانی 

فیلم‌شناسی

سال

نام فیلم

نوع فیلم

نام کارگردان

۱۳۷۹

شور عشق

سینمایی

نادر مقدس

۱۳۷۹

هفت پرده

سینمایی

فرزاد مؤتمن

۱۳۸۰

عروس رومشکان

سینمایی

ناصر غلامرضایی

۱۳۸۰

تلفن

سینمایی

شفیع آقامحمدیان

۱۳۸۰

تیک

سینمایی

اسماعیل فلاح پور

۱۳۸۴

خاک سرد

سینمایی

رضا سبحانی

۱۳۸۵

آن سوی انتظار

کوتاه

علیرضا سمیعی

۱۳۸۷

پلاک ۷

تلویزیونی

محسن توکلی

۱۳۸۸

یازده و هفت دقیقه

تلویزیونی

رضا حسنی

۱۳۸۸

خانه روباه

تلویزیونی

ایرج طائی

۱۳۸۸

تا انتهای خواب

اپیزودی از سریال شاید برای شما هم اتفاق بیفتد

۱۳۸۹

بزن بریم آبادان

تلویزیونی

۱۳۸۹

شهر اسفنجی

تلویزیونی

۱۳۸۹

عصیان

تلویزیونی

حسن قناعت

۱۳۸۹

سرخابی

سینمایی اکران نشده

محمد آهنگرانی

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

۳ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا