زندگینامه ریما رامین فر و همسرش از شروع تا شهرت 

ریما رامین فر 

بیوگرافی ریما رامین فر بازیگر و نویسنده محبوب ایرانی از ورود به عرصه هنر تا ناگفته های زندگی شخصی او و ماجرای ازدواجش را می خوانید، با بیوگرافی ها همراه باشید. 

  • نام کامل: ریما رامین فر 
  • تاریخ تولد: 5 فروردین 1342 
  • محل تولد: تهرانایران 
  • پیشه: بازیگر و نویسنده 
  • سال های فعالیت: 1376 تاکنون 
  • وضعیت تاهل: متاهل
  • همسر: امیر جعفری

عکس های جدید ریما رامین فر

زندگی شخصی ریما رامین فر 

ریما رامین‌فر، بازیگر و نویسندهٔ محبوب ایرانی، در تاریخ ۵ فروردین ۱۳۴۹ متولد شد. او دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشتهٔ کارگردانی تئاتر است. 

پدر او صاحب کارخانه است. ابوالحسن رامین‌فر، بنیان‌گذار شرکت آرملات، در یک روستا در فاصله ۸۴ کیلومتری از اصفهان متولد شده است. 

زندگینامه ریما رامین فر
بیوگرافی ریما رامن فر

از علاقه تا شروع فعالیت 

نکته جالب در مورد بیوگرافی ریما رامین فر این است که وی در کودکی شخصیتی خجالتی و کم رو داشته به گونه ای که هیچکس تصور نمی کرده روزی بازیگر شود! 

 وی از سنین جوانی، علاقه‌مند به فعالیت در زمینه‌های هنری مانند تئاتر، تلویزیون یا دانشکده صدا و سیما بوده است 

 فعالیت هنری خود را در سال ۱۳۷۶ را با نمایش شب بخیر مادر در عرصهٔ تئاتر آغاز کرد و سپس در سال ۱۳۷۹ با بازی در نان و عشق و موتور ۱۰۰۰ وارد دنیای سینما شد. در سال ۱۳۸۹، با بازی در فیلم یک حبه قند، به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل زن در جشنواره فیلم فجر نامزد شد. 

ریما رامین فر در نمایی از فیلم «مرگ ماهی»

ریما رامین فر در سریال پایتخت 

او از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۹ در مجموعهٔ پایتخت در قاب تلویزیون ظاهر شد و برای بازی در این مجموعه، جایزهٔ بهترین بازیگر زن کمدی را در جشن حافظ از آن خود کرد. وی با بازی در نقشهما سعادتدر مجموعهٔ پایتخت، در ذهن مخاطبان ماندگار شد و سپس در فصل‌های دوم تا ششم این مجموعه، به همراه محسن تنابنده، به ایفای نقش پرداخت.  

حضور رامین‌فر در جلوی دوربین سیروس مقدم و همکاری با عوامل سریال پایتخت، عاملی بود که به کار او جلوه و درخشش بخشید. . نقشهماتحسین‌برانگیز بود، اگرچه برخی از منتقدان بر این باور بودند که در این نقش، رامین‌فر به بهترین شکل ممکن ظاهر نشده است. 

رامین‌فر همچنین در سال ۱۳۹۴ در مجموعهٔ ابد و یک روز نیز حضور داشت و به عنوان نویسندهٔ چند مجموعهٔ تلویزیونی شناخته می‌شود. 

ریما رامین فر در سریال پایتخت
ریما رامین فر در سریال پایتخت

ازدواج و همسر ریما رامین فر

ریما رامین‌فر با امیر جعفری، همبازی و همسر خود، ازدواج کرده و یک پسر به نام آیین دارند. امیر جعفری در تاریخ ۱۰ شهریور ۱۳۵۳ در تهران به دنیا آمده است. وی مسیر حرفه‌ای خود را در سینما با بازی در فیلمنان، عشق و موتور ۱۰۰۰در سال ۱۳۸۰ شروع کرد و سپس با حضور در فیلمقارچ سمیبه فعالیت خود ادامه داد. 

ریما رامین فر و همسرش
ریما رامین فر و همسرش

صحبت های ریما رامین فر در مورد همسرش 

ریما رامین فر در مورد رابطه اش با همسرش گفته است :من و امیر سال هاست با هم کار می کنیم و تجربه همکاری مشترک داریم و یک همدلی و حس خوب بین ما وجود دارد که همین همدلی است که از یک طرف باعث استمرار زندگی خانوادگی‌مان شده است و از طرف دیگر اینکه همکاری‌های مشترک خوبی داشته باشیم. 

بیوگرافی ریما رامین فر و همسرش

از تحصیل در آلمان تا تئاتر 

ریما رامین‌فر در سال ۱۳۶۹ دیپلم گرفت و در رشته «گرافیک» در دانشگاه هنر قبول شد. بعد از یک سال، تصمیم گرفت به آلمان مهاجرت کند و در آنجا تحصیلات خود را ادامه دهد. پس از گذشت چند سال، به ایران بازگشت و با موفقیت در زمینهٔ هنر وارد دانشگاه شد. هم‌زمان با شروع تحصیلات، به فعالیت در عرصهٔ تئاتر نیز پرداخت. 

ریما رامین فر و کاریکاتورش

اولین تجربه تا شهرت 

در سال 1371، تحصیلات خود را در رشته تئاتر در دانشگاه ادامه داد. در سال 1375 برای نخستین بار در نمایششب بخیر مادربه کارگردانی حامد محمدطاهر، به عنوان بازیگر حرفه‌ای در تئاتر شهر بر روی صحنه رفت. نخستین نمایشنامه‌اش به نامپس تا فردادر جشنوارهٔ تئاتر فجر اجرا شد و برندهٔ جایزهٔ سوم نمایشنامه‌نویسی شد. ریما رامین‌فر به عنوان یکی از بازیگران این نمایش نیز حضور داشت. از آن پس در زمینه‌های مختلفی همچون نمایشنامه‌نویسی، بازیگری، و کارگردانی فعالیت کرد. او کارهای معروفی همچوناز زمستان ۶۶“، “رقص کاغذ پاره‌ها“، “دل سگ”، و “یک دقیقه سکوترا در تئاتر به نمایش درآورد. 

 

جوایز و افتخارات 

رامین‌فر در مقطع کارشناسی نمایش و همچنین کارشناسی ارشد کارگردانی تحصیل کرد و در این دوران، زندگی اش را صرف فراگیری دانش و کسب تجربه در زمینه‌های بازیگری و کارگردانی کرد. 

در سال ۱۳۸۰، در نمایشیک دقیقه سکوتبازی کرد و جایزهٔ دوم بازیگری جشنوارهٔ تئاتر فجر را از آن خود کرد. همچنین، در نمایشزمزمهٔ مردگانجایزهٔ اول بازیگری جشنوارهٔ تئاتر فجر را به دست آورد. 

 

ریما رامین فر در جشنواره فیلم فجر
ریما رامین فر در جشنواره فیلم فجر

شروع فعالیت در عرصه تلویزیون 

در دههٔ ۱۳۸۰، ریما رامین‌فر به فعالیت در تلویزیون ایران پرداخت. وی کار در تلویزیون را با نویسندگی سریالبدون شرحآغاز کرد و در مجموعهٔمن یک مستاجرمبه ایفای نقش پرداخت و همچنین نویسندگی مجموعهٔکمربندها را ببندیمرا آغاز کرد. 

ریما رامین فر بازیگر سینما و تلویزیون

حمایت از روحانی 

رامین‌فر و همسرش از جمله ۱۴۰ هنرمند ایرانی بودند که در تاریخ ۲۲ خرداد ۱۳۹۲، همراه با سایر اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان، با امضاء یک اظهارنامه، حمایت علنی خود را از نامزدی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲اعلام کرد و انصراف عارف به نفع حسن روحانی قدردانی کرد. 

 علایق و اوقات فراغت 

وی اوقات فراغت خود را در باشگاه‌های ورزشی سپری می‌کند و به شنا و پیاده‌روی علاقه‌مند است. 

ریما رامین فر در کنار جمعی از هنرمندان

فرزند طلاق 

وی در مصاحبه ای گفت که فرزند طلاق است و بیان کرد : من هنوز دارم تاوان طلاقی را که ۴۰ سال قبل رخ داده پس می‌دهم.هنوز هم از خیلی چیزها می‌ترسم.برای همین تمام تلاش خود را می‌کنم تا پسرم از هر گونه تنش و درگیری دور باشد.همه سعی‌ام این است که پسرم را از هر گونه آسیبی که خودم آنها را تجربه کردم، محافظت کند. 

ریما رامین فر و پسرش
ریما رامین فر و پسرش

مصاحبه با ریما رامین فر  

وقتی با ریما رامین‌فر صحبت می‌کنید، آنچه به وضوح می‌توانید حس کنید، عشق و علاقه‌ای است که به زندگی مشترک و به خصوص به پسرش دارد. این زوج هنرمند یک پسر دارند و ریما رامین‌فر می‌گوید تمام برنامه‌های زندگی‌اش را با توجه به زندگی فرزندش هماهنگ می‌کند. 

ریما رامین فر و امیر جعفری
ریما رامین فر و امیر جعفری

پایتخت یا چک برگشتی؟ 

با توجه به نقش‌های متفاوتی که ریما رامین‌فر در 2 سریال پایتخت و چک برگشتی ایفا کرده شاید جالب باشد که بدانیم کدام‌یک را بیشتر دوست داشته و توانسته با آن ارتباط بهتری برقرار کند. «پایتخت و چک برگشتی هر کدام ویژگی خاص خودشان را داشتند و به هردوی آن‌ها علاقه‌مند هستم. سریال پایتخت در کل فقط قصه یک خانواده بود که من هم عضوی از آن بودم و به همین دلیل وظیفه‌ام در آن کار سنگین‌تر بود اما در مورد چک برگشتی، سوژه این فیلم برایم خیلی دوست‌داشتنی بود. جسارتی که در متن کار وجود داشت را پسندیدم. فکر می‌کنم برای نخستین بار بود که در سریالی این مسئله به این شکل مطرح می‌شد.» 

زوج ایده‌آل هنرمند در کنار هم 

شاید سوالی که حین دیدن چک برگشتی در ذهن بسیاری از ما نقش می‌بست، این بود که کنار هم قرار گرفتن ریما رامین‌فر و امیر جعفری چقدر در انتخاب‌شان برای حضور در این پروژه موثر بوده و اصلا آیا این اتفاق تاثیری در روند کاری آن‌ها داشته یا خیر؟! این نخستین باری نبود که با امیر همبازی می‌شدم. سال‌های گذشته در چند کار تئاتر با هم همبازی بودیم و به همین دلیل نمی‌توانم بگویم برایم اتفاق خیلی خاصی بوده و حس خیلی عجیبی را به من منتقل کرده است؛ فقط می‌توانم بگویم این کار هم تجربه خوبی برایم بود. نمی‌توانم بگویم خواسته‌ام این است که امیر حتما باید سر هر کاری کنارم باشد اما در کل کارکردن کنار کسانی که با آن‌ها آشنا هستم برایم دوست‌داشتنی است و همیشه از این‌که چنین تجربه‌ای را داشته باشم استقبال می‌کنم. 

می‌خواهم همه کشورها را ببینم 

ریما رامین‌فر عاشق سفر کردن است: «سفر کردن را خیلی دوست دارم. خیلی برایم مهم نیست که به کجا سفر کنم فقط دوست دارم این کار را انجام دهم. دلمان می‌خواهد تمام شهرها و کشورها را از نزدیک ببینیم؛ چه دور باشند چه نزدیک البته از زمانی که پسرم به دنیا آمده، ترجیح می‌دهیم به جاهایی سفر کنیم که مسیرشان کوتاه‌تر باشد، به دلیل این‌که او کوچک است و در مسافت‌های طولانی اذیت می‌شود. دلمان می‌خواهد بیشتر به جاهایی برویم که از نظر محیطی برای یک بچه زیبایی بیشتری داشته باشد تا او هم از سفر لذت ببرد. در نوروز امسال به دلیل این‌که تا روز 9‌فروردین سر کار بودیم، فرصت رفتن به سفر را نداشتیم و به دلیل فشار کاری که در تعطیلات نوروز داشتیم واقعا خسته‌ایم و به یک مسافرت نیاز داریم؛ در همین چند روزه همگی با هم عازم یک سفریم!» 

قبل از هر چیز یک مادرم 

حاصل زندگی این زوج هنرمند، یک پسر 5 ساله است که با وجود کار پرمشغله پدر و مادرش در راس همه امور زندگی آن‌ها قرار دارد به حدی که خانم رامین‌فر عاشقانه به خاطر او از داشتن لذت‌های کاری‌اش کاسته: «یک پسر 5 ساله داریم و با توجه به مشغله کاری‌ای که من و امیر داریم، نگهداری از او واقعا مشکل است  به همین دلیل هم من در این سال‌ها کم‌کار شده‌ام. به خاطر این‌که فکر می‌کنم قبل از هر چیز یک مادرم و وظیفه‌ام نگهداری از فرزندم است و پیش از آن‌که یک بازیگر باشم باید یک مادر خوب باشم و این اولویت من در زندگی است.» 

یک تجربه لذت‌بخش 

تجربه کار کردن با سیروس مقدم بسیار لذت بخش است. سال گذشته سر کار «پایتخت»، تجربه کار کردن با این کارگردان و الهام غفوری را داشتم، به همین دلیل وقتی امسال هم پیشنهاد کار در «چک برگشتی» را به من دادند، پذیرفتم به دلیل این‌که آقای مقدم و کاری که انجام می‌دهد برایش مهم است و این‌طور نگاه نمی‌کند که صرفا یک سریال را به هر شکل شده تمام کند. مسئله دیگری که باعث شد من در این سریال حضور پیدا کنم، این بود که وقتی فیلمنامه 4، 5 قسمت اولیه کار را خواندم به‌نظرم آمد سوژه خیلی جالبی دارد. در کنار این‌که افرادی هم که در چک برگشتی حضور داشتند از بازیگران خوبی بودند که با تعدادی از آن‌ها پیش‌تر سابقه همکاری داشتم و در کل به‌نظرم تیم خیلی خوبی سر این کار حضور داشتند. 

صحبت‌های ریما رامین فر درباره پایتخت و خانواده‌اش 

ریما رامین‌فر، ایفاگر نقش «هما» با تاکید بر اینکه هیچ پروژه‌ای جز «پایتخت» نمی‌توانست او را ۵۰ روز دور از خانواده‌اش نگه دارد، گفت: ۵۰ روز دوری از خانواده به ویژه برای یک مادر کابوس است، به همین خاطر امیدوارم رنجی که ما کشیدیم تبدیل به شادی و خنده مردم شود. 

این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون با اشاره به سختی‌های همکاری با پروژه «پایتخت»، خاطرنشان کرد: ۵۰ روز دوری از خانواده بی‌نهایت سخت است. زمانی که یک بازیگر مجرد است دور بودن از خانواده برایش آسان‌تر است و وقتی هم که ازدواج می‌کند باز هم قابل تحمل است، اما وقتی مادر می‌شوی دوری از خانواده در مدت زمان زیاد واقعا کابوس است و من این را واقعا حس کردم؛ حتی از زمانی هم که وارد تهران شدیم باز هم خیلی کم خانواده‌هایمان را می‌بینیم. 

وی افزود: هر کاری برای خودش سختی دارد، اما باید بگویم «پایتخت» واقعا طاقت‌فرسا بود، اما با تمام این سختی‌ها همه عوامل چه آنهایی که پشت دوربین بودند و چه ما بازیگرانی که مقابل دوربین هستیم عاشقانه کار می‌کنیم، چرا که «پایتخت» واقعا برایمان عزیز است، فقط آرزو می‌کنم رنج و سختی همه ما در نهایت به خوشی و خنده مردم عزیزمان تبدیل شود تا خستگی‌مان در بیاید. 

رامین‌فر که همسرش امیر جعفری هم در یکی از سکانس‌های «پایتخت (۲)» به عنوان بازیگر افتخاری مقابل دوربین سیروس مقدم رفت، اظهار کرد: «پایتخت» واقعا برایم عزیز است و به اندازه خانواده‌ام دوستش دارم و به غیر از آن هیچ پروژه دیگری نمی‌توانست مرا دور از تهران نگه دارد؛ فقط «پایتخت» می‌توانست این کار را با من بکند. 

بازیگر نقش «هما» در سریال «پایتخت» در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه فکر می‌کنید «پایتخت (۲)» همچون سری اول بتواند میان مردم محبوب شود؟ خاطرنشان کرد: به نظرم نمی‌توان پیش‌بینی کرد که مخاطب به همان اندازه، «پایتخت (۲)» را هم دوست داشته باشد. اما همه‌ی ما خیلی خوش‌بین هستیم چرا که هیچ‌یک از عوامل کوتاهی نکردند و همه با هم سعی خواهیم کرد تا این مجموعه را به بهترین شکل ممکن ارائه دهیم. امیدوارم که سری دوم «پایتخت» به اندازه‌ی سری اول پذیرای خانواده‌ها باشد و سطح کیفی آن نسبت به گذشته رشد کند. 

وی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه سطح توقع مردم در «پایتخت (۲)» قطعا بالاتر خواهد رفت، تصریح کرد: زمانی که سری اول پایتخت به روی آنتن رفت، مردم بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای، سریال را تماشا کردند و پسندیدند چرا که سطح توقعات بالا نبود، اما الان ما می‌دانیم که مردم قرار است با انتظارات خیلی بالایی «پایتخت (۲ )»را نگاه کنند بنابراین امیدواریم سربلند شویم. 

رامین‌فر در پایان گفت‌وگوی خود درباره اینکه «هما» همچنان به عنوان عروس خانواده رابطه و نوع رفتارش با اعضای خانواده را تغییر نمی‌دهد، به خبرنگار ایسنا گفت: کاراکتر من به عنوان مادر و عروس خانواده هیچ تغییری نخواهد کرد و تنها تغییرش این است که هما به عنوان دانشجو در یکی از شهرهای نزدیک خانه‌اش درس می‌خواند. در «پایتخت (۲ )» بیشتر موقعیت‌های قصه تفاوت می‌کند و دیگر قرار نیست به تهران مهاجرت کنیم، بلکه سفر ما به اندازه تفریح است. اما همچنان کماکان برای خانواده نقی حوادث رخ می‌دهد. نوع رابطه و رفتار من هم به عنوان مادر و عروس خانواده با بچه‌هایم،‌ همسرم، پدر همسرم و ارسطو تغییر نمی‌کند و همان است. 

فیلم شناسی ریما رامین فر 

سینمایی های ریما رامین فر 

  • چهل و هفت ( 1396) 
  • سوفی و دیوانه (1395) 
  • ابد و یک روز (1394) 
  • زاپاس (1394) 
  • فصل نرگس (1394) 
  • مرگ ماهی (1393) 
  • سیزده (1391) 
  • قصه ها (1390) 
  • یه حبه قند (1389) 
  • شیرین (1386) 
  • رفیق بد (1386) 
  • نان، عشق و موتور 1000 (1380) 

مجموعه های تلویزیونی های ریما رامین فر

  • پایتخت 6 (سیروس مقدم، 1399) 
  • پایتخت 5 (سیروس مقدم، 1397) 
  • پایتخت 4 (سیروس مقدم، 1394) 
  • پایتخت 3 (سیروس مقدم، 1393) 
  • پایتخت 2 (سیروس مقدم، 1392) 
  • چک برگشتی (سیروس مقدم، 1391) 
  • پایتخت 1 (سیروس مقدم، 1390) 
  • من یک مستاجرم (پریسا بخت آور، 1382) 

تئاترهای ریما رامین فر 

  • اینجا کجاست (شیوا مسعودی، 1392) 
  • رومولوس کبیر (نادر برهان مرند، 1388) 
  • غریبه ای در خانه (دل آرا نوشین، 1388) 
  • کابوس های پیرود بازنشسته خائن ترسو (نادر برهان مرند، 1387) 
  • شب بخیر مادر (محمد یعقوبی، 1376) 
  • مرگ دستفروش (نادر برهانی مرند، 1385) 
  • زمزمه مردگان (سیامک احصائی، 1381) 
  • می رم روزنامه بخرم (رحیم نوروزی، 1381) 
  • همان همیشگی (رامین فر، 1380) 
  • دل سگ (محمد یعقوبی، 1379) 
  • یک دقیقه سکوت (محمد یعقوبی، 1379) 
  • پس تا فردا (محمد یعقوبی، 1379) 
  • رقص کاغذ پاره ها (محمد یعقوبی، 1378) 
  • زمستان 66 (محمد یعقوبی، 1377) 
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا