بیوگرافی فاطمه آلیا – Fatemeh Alia

فاطمه آلیا

فاطمه آلیا (زاده ۱۳۳۵) کارشناس
 ارشد علوم سیاسی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران است. او در دوره‌های هفتم و هشتم مجلس نمایندگی مردم تهران را بر عهده داشته‌است. وی دارای سوابق اجرایی در شکنجه زندانیان سیاسی زن در زندان اوین می باشد. محمود احمدی
نژاد کرسی وزارت آموزش و پرورش در دولت دهم را به وی پیشنهاد کرد اما آلیا این پیشنهاد را رد نمود. فاطمه آلیا جزو اصول گرایانی است که از دولت محمود احمدی‌نژاد حمایت می‌کرد.

تولد : ۱۳۳۵

تهران

ملیت : ایران

حزب سیاسی : جبهه پایداری

محل تحصیل : کارشناس
 ارشد علوم سیاسی

پیشه : سیاستمدار

دین : اسلام شیعه

زندگی

فاطمه آلیا در سال 1335 در تهران متولد شد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی و کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی می‌باشد. آلیا در دوران دفاع مقدس با حضور داوطلبانه در جبهه به عنوان امدادگر فعالیت کرده است.

وی از اعضای جبهه پایداری اصولگرایان بوده و مسئولیت‌های سیاسی و اجرایی نظیر 20 سال سابقه تدریس و مدیریت در آموزش و پرورش، نمایندگی مردم تهران در مجلس هفتم، هشتم و نهم و همچنین مؤسس و رییس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان، مؤسس و رییس کمیته حقوق بشر مجلس در کارنامه کاری وی دیده می‌شود.

مسؤولیت‌ها و سوابق اجرایی

20 سال سابقه تدریس و مدیریت در آموزش و پرورش و مدرس مراکز تربیت معلم

پژوهشگر و قائم مقام امور زنان در سازمان صدا و سیما

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادوار هفتم، هشتم و نهم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم

رییس کمیته زنان و خانواده مجلس هفتم

عضو هیئت عالی نظارت مجلس شورای اسلامی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

مؤسس و رییس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان

مؤسس و رییس کمیته حقوق بشر مجلس

حمایت از احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری

فاطمه آلیا در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد به عنوان حامی سیاسیت های وی بود و از سوی برخی از رسانه ها “نماینده حامی دولت” شناخته می شد.

دفاع از احمدی نژاد در مناظره انتخاباتی با موسوی در سال 1388

فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با “فارس” در 14 خردادماه 1388، در خصوص مناظره تلویزیونی “احمدی نژاد” با “میر حسین موسوی” گفت: «باز هم باید شجاعت احمدی‌نژاد را تحسین کرد که در مقابل ملت برای عزت ملت و البته برای خدمت محافظه‌کاری نکرد. این مشی یک خدمتگزار از جنس مردم است که خود را در صف ملت می‌بیند و فریاد ملت را که سال‌ها به صورت بغضی در گلو نهفته بود در این مناظره متجلی می‌کند و ضمن احترام و اشاره به برخی خدمات دولت‌های گذشته مشکلات کشور را که رقبای متحد با هم ناجوانمردانه به وی نسبت می‌دادند را برای ملت تبیین می‌کند.

فرزند ملت امشب ریشه مشکلات را شجاعانه با ملت در میان گذاشت اما رقیب وی از این شاخه به آن شاخه می‌پرید و باز هم قدرت بعضی از شخصیت‌های حامی خود را به رخ می‌کشید. دلیل اینکه مردم به احمدی نژاد در دور اول رأی داده بودند این بود که وی گفته بود در مقابل پیوند قدرت و ثروت سکوت نمی‌کنم و این پیوند برای این ملت که شهید داده دردی بزرگ است لذا امشب بار دیگر احمدی‌نژاد از قدرت و ثروت برای مردم سخن گفت.

دوست و دشمن سیاست خارجی دولت احمدی‌نژاد مؤثر قلمداد می‌کنند ولی بسیار متأسفم که موسوی برای کسب قدرت پا روی حقیقت می‌گذارد. بر اساس مستندات تخلفات این دولت نسبت به دولت‌های گذشته بسیار کمتر بوده است ولی موسوی باز هم کلی‌گویی کرد و حتی به دلیل اینکه پاسخی برای مردم نداشت، تمرکز خود را نیز داشت از دست می‌داد…»

دفاع از احمدی نژاد پس جلسه رأی اعتماد به وزیر ورزش

فاطمه آلیا اسلامی در نطق پیش از دستور خود در 7 تیرماه 1390، فریادهای “دو- دو” نمایندگان در جلسه رأی اعتماد به “نصر الله سجادی” وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در دولت دهم و اعتراض به اظهارات رئیس جمهور را “رذیلت” و “ظلم بزرگ” خواند و با انعکاس سخنان رهبر انقلاب در جلسه خصوصی با نمایندگان در این رابطه اعتراض نمایندگان را برانگیخت.

وی با شرم آور خواندن آن رویکرد مجلس، گفت:«این اقدام سبب شد که مقام معظم رهبری، هیات رئیسه و زعمای مجلس را فراخوانده و تذکر دادند.

مقام معظم رهبری نقل به مضمون فرمودند که «مجلس به رئیس جمهور اهانت کرد، مجلس حق ندارد به هیچ کس بویژه رئیس جمهور اهانت کند…کاری که مجلس کرد ظلم بود و کار بدی کردید…شما در مجلس حق ندارید به کسی به خصوص رئیس جمهور اهانت کنید…مجلس مظهر فضایل ملت است، این چه فضایلی است؟…همین مانده است که بروید و کتک هم بزنید! …بنده ناراحت شدم از این کارها…آقای “لاریجانی” این چه اتفاقی بود؟ شما باید متوقف می‌کردید…»»

او همچنان می‌خواست به سخنان خود ادامه دهد که نمایندگانی با سروصدای زیاد خواستار توقف سخنان وی شدند و شهاب‌الدین صدر نایب رئیس وقت مجلس سخنان آلیا را قطع کرد و گفت: «خانم آلیا فرمایشات مقام معظم رهبری خطاب به نمایندگان باید به خود نماینده‌ها ابلاغ می‌شد.»

این سخنان آلیا و اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب موجب اعتراض نمایندگان شد که معتقد بودند فرمایشات رهبری خصوصی بوده و این کار نوعی بهره برداری جناحی و سیاسی از نظرات رهبری است و نباید به صورت علنی مطرح می‌شده است.

انصراف آلیا از تصدی وزارت آموزش و پرورش در دولت دهم

پس از عدم رأی اعتماد مجلس به “سوسن کشاورز” به عنوان گزینه نخست احمدی نژاد برای تصدی وزارت آموزش و پرورش در دولت دهم، “محمود احمدی نژاد” نام فاطمه آلیا را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی کرد.

رد پیشنهاد وزارت رفاه توسط “زهره الهیان” نماینده وقت مردم تهران در مجلس نهم که برای همراهی با نظر برخی مراجع عظام تقلید صورت گرفت تعدادی از چهره‌های شاخص اصولگرای مجلس را به فکر رایزنی با فاطمه آلیا وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و تبادل نظر برای انصراف وی در احترام به نظر علما انداخت.

سوابق نه چندان عالی و تأثیر گذار آلیا در امور آموزشی و نیز مخالفت برخی مراجع با معرفی وزیر زن از دلایل تردید و دو دلی سران اصولگرا برای اقبال به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بود.

برخی بزرگان مجلس طی جلساتی با فاطمه آلیا از وی خواستند با توجه به اصرار رئیس جمهور برای معرفی وی و نیز تاکیدش برای ایستادگی تا آخر، خود وی با توجه به ملاحظات موجود و جو مجلس که حکایت از رأی نیاوردن وی دارد کنار کشیده و انصراف خود را تقدیم رئیس جمهور کند.

فاطمه آلیا نیز سرانجام در 19 مهرماه 1388 تصمیم به انصراف از وزارت آموزش و پرورش گرفت و طی نامه‌ای به محمود احمدی نژاد انصراف خود را اعلام کرد.

سیاست جبهه پایداری در قبال احمدی نژاد پس از پایان ریاست جمهوری

فاطمه آلیا در گفت‌وگو با “مثلث‌ آنلاین” در 2 اردیبهشت‌ماه 1393، در خصوص ارتباط جبهه پایداری با محمود احمدی نژاد بعد از اتمام دوره ریاست جمهوری‌اش اظهار داشت: «واقعاً مواضع جبهه پایداری در مقابل “احمدی‌نژاد” مشخص است. نیروهایی که امروز عضو جبهه پایداری هستند در انتخابات سال 1384 و 1388 ریاست جمهوری از احمدی‌نژاد حمایت کردند، البته در زمان دولت دهم تا یک مقطعی با نقد دلسوزانه به برخی موضعگیری‌های دولتمردان یا استفاده از برخی افراد در دولت که مقام معظم رهبری درباره آنها نظر صریح و شفاف داده بودند، حمایت خود را ادامه دادند اما بعد از اینکه توجهی به این انتقادها نشد اعضای جبهه پایداری همچون سایر مردم عمل کردند؛ اما بعد از تمام شدن دوره ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد هیچ کدام از اعضای پایداری هیچ نزدیکی، جلسه یا ارتباطی با آقای احمدی‌نژاد ندارند.

اصولگرایان در ابتدای دولت نهم از احمدی‌نژاد حمایت کردند

شخص آقای احمدی‌نژاد و نیروهای نزدیک به او اظهارنظر کردند که احمدی‌نژاد اصولگرا نیست و اصولگرایان به او ضربه زدند، بنابراین وقتی چنین موضعی بارها به طور شفاف و صریح رسانه‌ای می‌شود، دیگر پرسیدن ندارد چون کاملاً شفاف است اما واقعاً اصولگرایان در ابتدای دولت نهم از آقای احمدی‌نژاد حمایت کردند و او را در مجموعه اصولگرایان می‌دانستند. قبل از ریاست جمهوری، آقای احمدی‌نژاد عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران و جامعه اسلامی مهندسین بود؛ بنابراین اصولگرایان بعد از آنکه در سال 1384 انتخابات ریاست جمهوری به مرحله دوم کشیده شد، همه برای پیروزی آقای احمدی‌نژاد تلاش کردند و او پیروز شد. این پذیرفتنی نیست که برخی اطرافیان آقای احمدی‌نژاد بعدها گفتند که اصولگرایان برای احمدی‌نژاد کاری نکردند. نه احمدی‌نژاد بلکه همه مسئولان اعم از نماینده مجلس تا دولتی‌های امروز اگر برداشت شود که به صحبت‌های مقام معظم رهبری توجه نمی‌کنند حتماً ما موضع می‌گیریم و حتماً بین پایداری و آنها فاصله می‌افتد و اگر فرمایشات رهبر انقلاب را اجرا کنند حتماً به هم نزدیک می‌شویم.»

دیدگاه آلیا در خصوص سیاست آمریکا

فاطمه آلیا در گفتگو با “ایسنا” در آبان ماه 1390 در خصوص انتشار اسناد دخالت آمریکا در ترورها، در بصیرت بخشی و ارتقای بیداری ملت‌ها اظهار داشت: «دیپلماسی ما باید ضمن شکایت به سازمان ملل، در مراجع صالحه بین‌المللی به پیگیری قضایی موضوع بپردازد.

دولتمردان آمریکایی محکوم هستند که بعد از جنگ جهانی دوم، جنگ‌های زیادی به راه انداختند که از جمله آن حمله به عراق است، آنها هم‌چنین در زمینه اشاعه تروریزم دولتی فعال هستند.

هر جا کانون تروریستی وجود دارد، حمایت معنوی و مادی و تعلیماتی توسط آمریکا و صهیونیست‌ها نیز مشاهده می‌شود. رمز کشتن بن لادن را تروریست پرستی آمریکاست. برای عدم افشای جنایت‌های خود، افراد دست پرورده و هم پیمانان خود مثل بن لادن و قذافی را می‌کشند و ینها اسناد رسوایی آمریکاست. اسناد اراده ملت‌ها را قوی‌تر می‌کند و باعث می‌شود شناخت آنها نسبت به واقعیت‌های موجود و سیاست‌های آمریکا و لابی‌های صهیونیستی افزایش یابد.

از یک سو آمریکایی‌ها همواره در آستانه هر انتخابات دست به یک سری عملیات روانی می‌زنند تا فضا را ناآرام کنند و از سوی دیگر با توجه به این‌که انقلاب اسلامی الگوی بیداری اسلامی است، غربی‌ها می‌خواهند این‌طور وانمود کنند که فعالیت‌های هسته‌ای ایران جنبه نظامی پیدا کرده است.

این در حالی است که ایران پرچمدار خلع سلاح هسته‌ای است و اتهاماتی در این زمینه شایسته جمهوری اسلامی نیست…»

درخواست آلیا از قوه قضائیه برای محاکمه سران فتنه

فاطمه آلیا در گفتگو با “تهران پرس” در 11 آذرماه 1392 در خصوص محاکمه سران فتنه و تسریع در این امر گفت: «رسیدگی به جرایم وظیفه قوه قضائیه است همانطور که باید به جرایم سران فتنه نیز رسیدگی شود زیرا عده‌ای در تلاش برای تطهیر کردن سران فتنه هستند و نباید قوه قضائیه اجازه دهد که این اتفاق رخ دهد و باید طبق قانون به جرم آنها رسیدگی کند و باید عدالت اجرا شود نه انگونه که مردم حس کنند که بین افراد جامعه تفاوتی است و باید برای همه قانون یکسان اجرا شود.

در دولت اعتدال برخی پست ها به افرادی داده شد که چهره‌ای مشکوک در جریان فتنه داشتند

در هر کاری اگر زمان زیادی بگذرد و اتفاقی رخ ندهد کار خراب خواهد شد و اشتباهاتی به وجود خواهد آمد در این مورد نیز با گذشت مدت زیاد عده‌ای به فکر افتاده‌اند تا اتفاقات جریان انتخابات سال 88 را تغییر دهند اگرچه بیشتر ملت ایران با بصیرت هستند و از اصحاب 9 دی به شمار می‌روند ولی وقتی می‌بینند در دولتی که قرار بود اعتدال داشته باشد برخی افراد افراطی مسئولیت‌هایی گرفته‌اند و برخی پست ها به افرادی داده شد که چهره‌ای مشکوک در جریان فتنه داشتند یا حامیان این جریان منحوس بودند و این موضوع دو اثر در جامعه داشت، اثر اول عدم رضایت متدینین و افراد با بصیرت جامعه بود که با انتخاب این افراد در دولت اعتدال ناراحت شدند و اثر دوم امیدوار شدن اعضای فتنه برای آزادی و تطهیر سران فتنه بود که واقعاً جای تأسف دارد که همچین موضوع مهمی دولت اهمیت نداد به موضوعی که بعد از سال 88 به دلیل اهمیت زیاد مقام معظم رهبری در تمام سخنرانی‌هایشان به فتنه 88 اشاره کردند.

سران فتنه باید مانند دیگر افراد جامعه محاکمه شوند

ما از قوه قضائیه انتظار داریم که محاکمه را شروع کند و سران فتنه نیز مانند دیگر افراد جامعه محاکمه شوند زیرا بعد از گذشت چند سال هیچ آثار پشیمانی و توبه در آنها دیده نشد و اگر به همین شکل ادامه پیدا کند جای شاکی و متشاکی تغییر خواهد کرد. در زمان مجلس هشتم 140 نماینده از سران فتنه شکایت کردند که متأسفانه قوه قضائیه به این شکایات تا کنون رسیدگی نکرده است در صورتی که قوه قضائیه باید به وظیفه قانونی خود عمل کند و اگر این روند بیشتر ادامه داشته باشد و نظام بیشتر از این به سران فتنه لطف داشته باشد مردم به این موضوع فکر خواهند کرد که حتماً جرمی از سران فتنه اتفاق نیفتاده که نظام محاکمه آنها را شروع نمی‌کند و ادامه این روند به نفع سران فتنه خواهد بود.

البته رئیس قوه قضائیه چندین بار اعلام کردند که رسیدگی خواهد شد ولی شاهد بودیم که نه تنها سران فتنه عذرخواهی نکردند و از اقدامات خود پشیمان نیستند بلکه دختر “میرحسین موسوی” نیز مطلبی را علیه مأمورین امنیتی انتشار داد که سوژه‌ای برای رسانه‌های غرب شد و این اقدامات نشانه لطف بیش از حد نظام است که مورد سو استفاده سران فتنه و طرفداران آنها قرار خواهد گرفت و از همین رو ما خواهان محاکمه زود هنگام سران فتنه هستیم.»

وظایف سیاسی جبهه پایداری و نمایندگان منتسب به آن از نظر آلیا

فاطمه آلیا در گفتگو با “صابرنیوز” در 21 اسفندماه 1392 پیرامون اینکه چرا برخی رسانه‌ها و برخی مسئولین دولتی هر انتقادی نسبت به دولت صورت می‌گیرد مسبب آن را جبهه پایداری می‌دانند اظهار داشت: «نمایندگان مجلس به عنوان وکلای مردم که تعهدی به مردم دارند باید نظارت خوب داشته باشند. در جامعه اسلامی و در فرهنگ اسلامی نظارت همگانی یکی از اصول بسیار مهم است که نظارت همگانی برکار مسئولین و حاکمان باشد.

هدف نمایندگان از تذکر برطرف کردن نواقص است نه نگاه سیاسی

گاهی اوقات به وظیفهٔ نمایندگان نگاه سیاسی می‌شود و تحلیل‌های صرفاً سیاسی انجام می‌شود به عنوان مثال گروهی که سعی می‌کنند و هدفشان از دادن تذکر و انتقاد و یادآوری کردن برطرف نقایص کار است که بتوان بهتر به مردم خدمت کرد. اگر جایی از کار یک مسئول ایراد دارد چه به لحاظ فرهنگی و چه اقتصادی، نمایندگان با توجه به تجربه و تخصص خودشان وارد می‌شوند و تذکر می‌دهند، اگر تذکر بی‌نتیجه بود سؤال می‌کنند و اگر سؤال بی‌نتیجه بود استیضاح می‌کنند که این موارد همه در چهارچوب قانون است و در همهٔ دولت‌ها هم وجود داشته است.

فعالیت جبهه پایداری برای تقویت جمهوری اسلامی و ارزش‌های نظام است

اعضای جبهه پایداری در مجلس نسبت به سابقه و تجربه‌ای که دارند برای خدمت بیشتر به مردم فعالیت می‌کنند و همچنین نمایندگان قسم خوردند که برای تقویت جمهوری اسلامی و ارزش‌های نظام اسلامی، اسلام و منافع مردم در مجلس فعالیت کنند. اعضای جبهه پایداری در مجلس در مسئله منافع مالی و حقوق بیت المال ملاحظه و محافظه کاری نمی‌کنند و معمولاً با صراحت حرف خود را می‌زنند که به مذاق بعضی‌ها خوش نمی‌آید و همین باعث می‌شود از واژه‌های نامناسب و به دور از شأن استفاده کنند و اتهاماتی بزنند که خود این اتهامات فرافکنی است مثلا به تندروی و افراطی گرایی متهم کنند که این هم نوعی فرافکنی است به دلیل اینکه مردم بهترین قضاوت کننده و نظارت کننده هستند و فعالیت نمایندگان خود را در مجلس مشاهده می‌کنند.

مرام نامه جبهه پایداری همین نکات را مطرح می‌کند توجه به ارزش‌ها، صداقت با مردم، اخلاص در مقابل خدا و تبعیت کامل از مقام معظم رهبری که این شاخصه‌ها بسیار مهم است و به یک معنایی همهٔ افرادی که صادقانه برخورد می‌کنند مخلصانه با موارد روبرو می‌شوند و تلاش می‌کنند سعی و کوشش می‌کنند که از ولایت فقیه تبعیت کنند به نوعی مرام نامه جبهه پایداری را تأیید کردند چه در مجلس باشند و چه نباشند و با هر مسئولیتی که داشته باشند زیرا اینها جزء شاخص‌های مرام نامه جبهه پایداری است بنابراین از یک طرف این باعث افتخار است و از طرف دیگر هم ما خوشحال می‌شویم از اینکه در هر مکانی موضع گیری ولایتمدارانه شود بگویند عضو پایداری است.

دایره پایداری وسیع است وقتی هرکسی در هر جایی از کشور و در مسئولیت خود، منافع اسلام، انقلاب اسلامی و منافع مردم را در نظر دارد شجاعانه ورود پیدا کند، دلسوزانه انتقاد کند و در واقع شفاف باشد و دوگانه برخورد نکند و با صراحت باشد، در دایره اصول‌گرایی و جبهه پایداری قرار دارد. امیدواریم که بیشتر به همگرایی فکر کنیم و با اتهاماتی مانند تندرو و افراطی جامعه را دو قطبی نکنیم زیرا در واقع مفاهیمی برای دوقطبی کردن جامعه بین اعتدال و افراطی گری مطرح می‌شود که به عرصه خدمت رسانی به مردم آسیب وارد می‌کند. نظارت همگانی یک وظیفهٔ اسلامی است و در مجلس هم تذکر، سؤال و استیضاح جزء اختیارات قانونی است و هیچ کسی نمی‌تواند با برچسب افراطی گری و تندروی، نمایندگان را از ایفای وظایف نمایندگی طبق قسمی که خوردند، باز دارد.»

واکنش آلیا به ادعای خاتمی در خصوص دفاع از جمهوریت نظام

“سید محمد خاتمی”، رییس بنیاد “باران” در هفتاد و پنجمین نشست ماهانه این بنیاد در 30 فروردین‏ ماه 1393، در خصوص دفاع از جمهوریت نظام مدعی شده بود: «قبل از آنکه عده‌ای بگویند که امام برای ظاهرسازی حرف از جمهوری زدند و به آن اعتقاد نداشته‌اند و بدین ترتیب به امام اهانت کنند و ایشان را متهم به فریبکاری جامعه و تاریخ کنند و قبل از این‌که کسانی که پدرخوانده‌های جریان‌های تروریستی ظاهرگرای خشونت‌گرا هستند، بگویند ما کجا در اسلام جمهوری داریم و جمهوری بدعت است، امام خمینی(ره) به جمهوری اعتقاد داشت. امام فرمودند که جمهوری بدعت نیست؛ پس آنها از همان وقت با امام بد شدند…

اصلاحات جریانی است که عمدتا اصلاحات فکری و دینی است و آن را جریان تاریخی می دانم. در بعد از مشروطیت به خصوص بعد از استبداد صغیر و شکستن آن یک نوع گفتمان عمیقی از درون سنت 1000 ساله تفکر و رویکرد اسلامی در آمد که اگر مجال پیدا می کرد و روند تکاملی و طبیعی خود را طی می کرد ما وضع بهتری داشتیم.

بعد از 35 سال دو تهدید جدی برای انقلابمان و برای جمهوری اسلامی؛ جامعه اسلامی ما و مردم ما وجود دارد یک تهدید بیرونی است؛ دشمنان و قدرت های بزرگی که به هر روشی متوسل می شوند به این انقلاب ضربه بزنند؛ احساس می کنند اگر پا بگیرد، در منطقه قوی بشود منافع آنها را به خطر می اندازد و بعد آن جنبه توهمی که خود را ارباب دنیا می دانند؛ اینها توطئه می کنند و مشکل ایجاد می کنند البته تهدید مهم درونی هم وجود دارد و آن تحجر و نوعی اخباری گری است که متاسفانه معتقدم بعد از امام جدی تر هم شده است. ما خودمان را در متن نظام می دانیم به اصول و بنیاد انقلاب و اسلام احترام می گذاریم…»

واکنش آلیا به اظهارات خاتمی

فاطمه آلیا در گفتگو با خبرنگار “فارس” در تاریخ1 اردیبهشت‌ماه 1393، در مورد دفاع “سید محمد خاتمی” از جمهوریت نظام گفت: «برخی درحالی‌که دشمنان در سال 88 سعی داشتند، انقلاب را بدون پشتوانه نشان دهند، حیثیت بین‌المللی نظام را زیر سؤال بردند. همان‌گونه که امام(ره) فرمودند نظام ما جمهوری اسلامی است نه جمهوری تنها و نه اسلامی تنها.

برخی افراد هنگامی که عرصه را آزاد می‌بینند شروع به پررنگ کردن بحث جمهوریت نظام در برابر اسلامیت آن می‌کنند. جمهوری اسلامی یعنی حکومت کرامت انسانی.

اگر کسی در خصوص این واژه سخنی دارد ابتدا باید برادری خود را ثابت کرده سپس وارد عرصه اظهار نظر شود؛ مردم ما که جمهوری اسلامی تکیه‌اش به آنها است آقای خاتمی را جدای از جریان فتنه نمی‌دانند، چرا که خاتمی جاده صاف کن فتنه و مُقَوِم شورش‌ها و یکی از اضلاع مثلث فتنه است و الان نیز در کانون خود مشغول تطهیر و برائت فتنه‌گران است.
زمانی که مردم در صحنه‌اند و به نامزد مخالف بعضی‌ها رأی داده‌اند و دشمنانی سعی دارند انقلاب را بدون پشتوانه مردم نشان دهند بعضی نه‌تنها از رأی مردم حمایت نمی‌کنند، بلکه حیثیت بین‌المللی نظام را نیز زیر سؤال می‌برند.

مواضع آقای خاتمی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 یکی از زمینه‌های تحریم‌ها علیه ملت است. او باید پاسخ دهد که چرا استانداردهایش دوگانه است؟ زمانی که مردم به او و همفکران او رأی می‌دهند خوب می‌شوند و وقتی به جناح مقابل رأی می‌دهند بد هستند؟

خاتمی هنوز عذر خواهی نکرده است

خاتمی هنوز بابت مواضعش در سال 88، مشارکت در فتنه و حمایت از سران فتنه از مردم عذرخواهی نکرده است. امروز نشریات زنجیره‌ای می‌کوشند به تصور اینکه حافظه تاریخی مردم ضعیف است آهسته آهسته از موضوع فتنه حساسیت زدایی کنند و در حقیقت دارند افکار عمومی را تست می‌کنند.

کسانی که عکس امام را پاره کرده و به ولایت فقیه توهین کرده‌اند جایی در دل مردم ندارند، هرچند که بکوشند در فضای آزاد مطبوعات خود را محبوب نشان دهند و سخنان امروزشان نیز جایگاهش صرفاً در همان نشریات زنجیره‌ای است.

مردم ما همان مردم 9 دی، 22 بهمن و روز قدس هستند. نشریات زنجیره‌ای از دولت جدید یارانه گرفته و ظرفیت خود را در اختیار فتنه قرار می‌دهند اما بدانند که تأثیری در اراده سیاسی مردم نداشته چرا که مردم راهی را که رهبری به آنها نشان دهد طی خواهند کرد.»

حضور آلیا در همایش “دلواپسیم”

در تاریخ 13 اردیبهشت‌ماه 1393، همایشی تحت عنوان “دلواپسیم ” در محل لانه سابق جاسوسی آمریکا در تهران برگزار شد.

ابعاد حقوقی، فنی، سیاسی توافق ژنو از جمله مهمترین مسایلی بود که در جریان این برنامه نسبتاً طولانی مورد بررسی قرار گرفت. رویکرد مجلس در قبال توافق، مسئله استقلال و عزت ملی، خطوط قرمز 6 گانه رهبر معظم انقلاب در خصوص جریان مذاکرات هسته ای، پیامدهای زیانبار توافق ضعیف ژنو، بهانه بودن مسئله هسته‌ای برای باز کردن پای دشمنان ملت جهت سایر پرونده‌های مدنظر آنان، عدم معامله با خون شهدای دفاع مقدس و شهدای هسته‌ای، حفظ روند پیشرفت علمی کشور و مقابله توافق ژنو با این پیشرفت، تذکرات پیرامون برخی اعضای حاضر در تیم مذاکره کننده و پیشنهاد ترمیم آن و مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان ملت و تاکید بر حفظ حقوق قطعی ملت ایران از جمله مسایلی بود که در این همایش مورد بررسی قرار گرفت.

در این مراسم برخی نمایندگان مجلس از جمله فاطمه آلیا، “مهدی کوچک زاده”، “محمد کوثری” و “الیاس نادران”، “محمد سلیمانی”، “روح الله حسینیان”، جواد کریمی قدوسی (نماینده مشهد در مجلس نهم)، فریدون عباسی (رییس سابق سازمان انرژی اتمی) در جمع منتقدان توافق ژنو حاضر شدند و در پایان شرکت‌کنندگان همایش “دلواپسیم” با امضاء طوماری، انتظارات خود را در بخش‌های هسته‌ای و تحریم‌ها در مذاکرات هسته‌ای به تیم مذاکره‌کننده اعلام کردند.

عکس فاطمه آلیا

فاطمه آلیا

بیوگرافی و عکس فاطمه آلیا سیاستمدار ایرانی

فاطمه آلیا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا