بیوگرافی شهرام لاسمی – Shahram Lasemi

بیوگرافی شهرام لاسمی

شهرام لاسمی در 26 آذر 1343 در تهران متولد شد. کار هنری را از تئاتر تلویزیونی «رؤیاهای احتکارالسلطان» آغازکرد و بعد از بازی در چند تله تئاتر، برای بازی در برنامه روتین خردسالان «بازی – شادی – تماشا» به گروهکودک و نوجوان شبکه 2 دعوت شد و از همانجا شخصیت قلقلی توسط تهیه کننده و کارگردان آن شکل گرفت و حدود 4 الی 5 سال این کار روی آنتن بود. پس از آن اولین فیلم سینمائی را به کارگردانی تورج منصوری به نام «یک روز پرماجرا» (فیلم کوتاه) بازی کرد.

بعد از آن یک برنامه را که در غالب طنز بود به کارگردانی امیر سمواتی به نام نامه ها و جایزه ها کار کرد. پس از آن در فیلم سینمائی «اتل متل توتوله»به کارگردانی محمد جعفری به ایفای نقش پرداخت. ایشان همچنین در فیلم سینمائی «سه مرد عامی»به کارگردانی سیامک تقی پور نیز شرکت داشت.آقای شهرام لاسمی یک دختر و یک پسر دارد. او که معمولا کسی صدایش را نشنیده است، فقط در یک کار دوبلاژ اولین بار در برنامه «گل‌آموز» شبکه آموزش به جای یک عروسک مداد حرف زده‌است.

گپی با شهرام لاسمی قلقلی برنامه های کودک

نخستین پرسشی که درباره بازیتان مطرح است این است که شخصیت «قلقلی» چه طور شکل گرفت؟

مرحوم «فریماه فرهی» کاری را با نام «بازی، شادی، تماشا» آماده کرد و از من دعوت کرد تا شخصیتی با نام «قلقلی» را بازی کنم که حرف نزند و با بازی با میمیک صورت و حرکات مفاهیم را به بچه ها آموزش دهد. این شرایط برایم به وجود آمد و تاکنون که 27 سال از آن زمان می گذرد، نقش «قلقلی» را بازی می کنم.

اگر اشتباه نکنم «بازی، شادی، تماشا» را با «مجید قناد» اجرا کردید؟

بله، ابتدا با او شروع کردم.

چه حسی داشتید و در نخستین اجرا عکس العمل بچه ها را چگونه دیدید؟

خیلی خوب بود، بچه ها از راه دور انگشت هایشان را تکان می دادند و من از دور به آن ها می خندیدم و آن ها خیلی لذت می بردند. بچه های آن دوره اکنون همگی بزرگ شده اند. آن دوره ارتباط خوبی برقرار کردند و اکنون هم بچه های آن ها ارتباط خوبی برقرار می کنند که برایم افتخار بزرگی است.

اگر مرحوم «فریماه فرهی» نبود مسیر بازیگری تان عوض می شد؟

بله، به طور قطع همین طور بود و مسیر زندگی ام تغییر می کرد. نمی دانم چه اتفاقی می افتاد. اما اکنون در وادی بازیگری افتاده و با استادان بسیاری آشنا شده ام و سعی می کنم خود را بعد از 27 سال به روز کنم. کلاس ها و دوره های دوبلاژ مختلفی را گذراندم و اکنون کار جدیدی برای شبکه آموزش به نام «گل آموز» انجام می دهم و به جای یک مداد صحبت می کنم.

چه قدر شخصیت «شهرام لاسمی» به «قلقلی» شباهت دارد؟

خیلی زیاد، خیلی از دوستان به من می گویند که چه قدر خوب و جوان مانده ام و این به خاطر زنده نگه داشتن کودک درونم است و در این زمینه موفق بودم. ارتباط بین «شهرام لاسمی» و «قلقلی» برقرار است؛ یعنی یکی هستیم.

فکر می کنید چه قدر توانسته اید با دنیای کودکان که مخاطبانتان هستند، ارتباط برقرار کنید؟

خیلی ارتباط برقرار کرده ام. می دانید که بازیگران بسیاری آمدند و رفتند و همه آن ها ماندگار نبودند. معتقدم رمز ماندگاری و موفقیتم ارتباط برقرار کردن با کودکان است و بچه ها همچنان «قلقلی» را دوست خود می دانند و به من اعتماد دارند.

خانواده تان چه عکس العملی درباره «قلقلی» دارند؟

آن قدر ارتباط خوبی بین بچه ها برقرار شد که دخترم وقتی کوچک بود به من می گفت «بابا قلقلی»!

«قلقلی» شخصیتی دوست داشتنی است و بدون کلام و با انجام حرکات، پیام خود را به بچه ها انتقال می دهد؛ چگونه توانستید بدون این که حتی یک کلمه صحبت کنید روی آنتن دوام بیاورید؟

معتقدم خیلی سخن گفتن کارایی ندارد. یک جاهایی است که شاید لازم باشد با صورتت با طرف مقابل صحبت کنی، شاید اگر بخواهید فرزند خود را تربیت کنید و به او جلوی مهمان بگویید این کار را انجام بدهد و آن کار را انجام ندهد تأثیری را که با صورت و اشاره انجام می دهید نداشته باشد و این به طور دقیق در کار من اجرا می شود، بچه ها خیلی وقت ها چیزی را که می بینند زودتر درک می کنند تا زمانی که آن را می شنوند. پیشنهاد بی کلام بودن «قلقلی» را «فریماه فرهی» به من داد.

و چرا نخواستید هیچ زمان صحبت کنید؟

به دلیل علاقه ای که نسبت به شخصیت «قلقلی» داشتم این شرایط را پذیرفتم. خیلی ها به من گفتند که کلیشه می شوم و تیپ های جدید بگیرم و از بازیگران دیگر شخصیت های مختلف را بردارم اما گفتم که می خواهم با «قلقلی» و بی کلام بودنش ماندگار شوم. اکنون موفق هستم اما به لحاظ شرایط اجتماعی و کاری برایم به صرفه نبود چرا که خیلی از موقعیت های خوب سینمایی را که قرار بود در آن ها بازی کنم و حرف بزنم از دست دادم، اما تحمل کردم و سختی ها را پذیرفتم تا «قلقلی» ماندگار شود. امیدوارم خداوند شرایط خوبی را برایم فراهم کند.

عکس شهرام لاسمی

بیوگرافی شهرام لاسمی

بیوگرافی و عکس شهرام لاسمی

بیوگرافی شهرام لاسمی

عکسهای جدید شهرام لاسمی قلقلی برنامه های کودک

بیوگرافی شهرام لاسمی

تصاویر قلقلی بازیگر محبوب برنامه های کودک دهه 60

بیوگرافی شهرام لاسمی

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا