بیوگرافی ادل – Adele

بیوگرافی ادل - Adele

ادل لوری بلو ادکینز (به انگلیسی: Adele Laurie Blue Adkins) (زادهٔ ۵ مهٔ ۱۹۸۸) که بیشتر با لقب هنری اش اِدِل شناخته می‌شود، خواننده و ترانه نویس بریتانیایی است.

نام اصلی : ادل لوری بلو ادکینز

زادروز : ۵ مهٔ ۱۹۸۸

اهل کشور : بریتانیایی

سبک‌ها : سول، بلوز، پاپ

کار(ها) : وکال

ساز(ها) : گیتار و پیانو

مدت کار : ۲۰۰۶ – تاکنون

وبگاه : www.adele.tv

شهرت

شهرت جهانی وی بیشتر به دومین آلبوم استودیویی‌اش با نام «۲۱» که در ۲۱ ژانویهٔ ۲۰۱۱ منتشر شد برمی‌گردد.این البوم حدود 30 میلیون در سرتاسر جهان فروخته شده است. این آلبوم رکورد طولانی‌ترین مدت صدرنشینی در جدول پرفروش ترین آلبوم‌های موسیقی در بریتانیا را در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت کرد. همچنین او موفق به کسب جایزهٔ گلدن گلوب و جایزهٔ اسکار برای ترانهٔ اسکای‌فال در فیلم اسکای‌فال شد. تخمین زده میشه که حدود 40 میلیون از البوم های ادل و بیش از 50 میلیون از تک اهنگ های او در سرتاسر جهان فروخته شده است.در سال 2014 سومین البوم استدیویی ادل به نام 25 منتشر خواهد شد.ادل در سن 25 سالگی این البوم رو ضبط کرده است.او همچنین موفق به دریافت 10 جایزه گرمی و 4 بریت اواردز شده است.

حرفه

۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰: آلبوم ۱۹ و موفقیت‌های تجاری

در سال ۲۰۰۸ آلبوم «۱۹» توسط ادل منتشر شد. این آلبوم از آنجا که ادل آن را در ۱۹ سالگی‌اش ضبط کرد، ۱۹ نام گرفت. ۱۹ اولین آلبوم استودیویی ادل است. این آلبوم در سال ۲۰۱۱، با آن که هنوز ۳ سال از انتشار می‌گذشت، چهارمین آلبوم پرفروش سال ۲۰۱۱ در بریتانیا شد.

ادل در نوزده سالگی براثر بیماری خون ریزی تارهای صوتی عمل‌های متعددی انجام داد که در نتیجه تعدادی از کنسرت هایش نیز لغو گردید؛ اما او از طرفداران خود عذرخواهی کرد و قول داد پس از بهبود کامل دوباره کنسرت‌هایش را بر‌گزار کند.

۲۰۱۰ تا اکنون: آلبوم ۲۱ و رکوردها

ادل در ۲۴ ژانویه ۲۰۱۱ آلبوم «۲۱» را منتشر کرد، که ۱۸ هفته نخستین آلبوم پرفروش بریتانیا (هرگز زنی در تاریخ موسیقی بریتانیا به چنین رکوردی دست نیافته است) و ۱۳ هفته پرفروش ترین آلبوم ایالات متحده بود. آلبوم ۲۱ در ۲۴ کشور جهان در رتبهٔ نخست جدول آلبوم‌های پرفروش بوده و در مجموع ۱۳ میلیون نسخه از آن به فروش رفته است. این آلبوم با فروش ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نسخه، پرفروش ترین آلبوم سال ۲۰۱۱ در بریتانیا است.

ادل در ۵۴اُمین مراسم جایزه گرمی که در سال ۲۰۱۲ بر‌گزار شد، برندهٔ ۶ جایزه شد که جایزه‌های «آلبوم سال»، «ضبط سال» و «ترانهٔ سال» از جمله آن بود. به این ترتیب، ادل دومین زن تاریخ است که توانسته در یک شب، تعداد ۶ جایزهٔ گرمی را برنده شود. همچنین او در سال ۲۰۰۹ برندهٔ جایزهٔ «بهترین هنرمند جدید» از همین مراسم شده بود. به همین دلیل او سومین هنرمندی است که موفق شده در طول دوران هنریش، ۴ جایزهٔ بزرگ مراسم گرمی را برنده شود. ادل ریمیکسی با نام”به آتش کشیدن آهنگ عاشقانه”دارد.او و سلنا گومز باهم این آواز را خوانده اند که ترانه ی “تو را مانند یک آهنگ عاشقانه دوست دارم”سلنا گومز و ترانه ی”به آتش کشیدن باران”ادل است.

نقدها

منتقد روزنامه گاردین معتقد است که اگر سال‌های سال بعد، روزی در ماشین‌تان پشت چراغ قرمز ایستاده باشید و رادیو به ناگهان آهنگی از ادل پخش کند، شما با تمام وجود به این سال‌ها، سال‌هایی که ادل در آن‌ها از خوانندگان مشهور به شمار می‌رود، پرتاب خواهید شد. مهسا پاکزاد روزنامه‌نگار، توضیح می‌دهد که این گفتهٔ روزنامهٔ گاردین «به آن معناست که چیزی از روح زمانه را می‌توان در صدای ادل پیدا کرد. ادل خواننده‌ای جوان است، هم نسل دیگر ستاره‌های این روزهای دنیای موسیقی اما ربط چندانی به آن‌ها ندارد. موهایش شبیه موهای زنان دهه‌های دور است و اندام و لباس‌هایش هم ربطی ندارد به آن چه این روزها از ستاره‌ها انتظار می‌رود».

آلبوم های استودیویی

    ۱۹ (۲۰۰۸)؛ این آلبوم در ۱۹ سالگی‌اش ضبط شد.

        تک‌آهنگ‌ها:درخشش شهر، دنبال کردن پیاده‌روها، شانه سرد، کاری کنم که عشقم را احساس کنی

    ۲۱ (۲۰۱۱)؛ این آلبوم در ۲۱ سالگی‌اش ضبط شد.

        تک‌آهنگ‌ها:غوطه‌ور در ژرفا، کسی شبیه تو، به آتش کشاندن باران، شایعه شده‌است

    25 (2014)؛ این آلبوم در 25 سالگی‌اش ضبط شد.

زندگی شخصی

در ژانویه ۲۰۱۲ گزارش شد ادل رابطهٔ عاشقانه‌ای را با سایمن کُنِکی، کارافرین خیریه شروع کرده است. ادل در ژوئن ۲۰۱۲ اعلام کرد او و سایمن منتظر تولد فرزندشان هستند. او در ۱۹ اکتبر ۲۰۱۲ پسرشان که فرزند اول او و فرزند دوم سایمن بود را به دنیا آورد.

ادل از لحاظ سیاسی حامی حزب کارگر است.

عکس کودکی ادل

بیوگرافی ادل - Adele

عکس دوران بچگی ادل خواننده محبوب

Adele - biographya-com (17)

عکس های ادل خواننده بریتانیایی

بیوگرافی ادل - Adele

بیوگرافی و عکس ادل

بیوگرافی ادل - Adele

عکسهای ادل + زندگینامه

بیوگرافی ادل - Adele

عکسهای گرافیکی ادل

بیوگرافی ادل - Adele

عکسهای با کیفیت و زیبای ادل

بیوگرافی ادل - Adele

گالری عکس ادل خواننده

بیوگرافی ادل - Adele

تصاویر زیبای Adele

بیوگرافی ادل - Adele

عکس سیاه و سفید Adele

Adele - biographya-com (16)

عکس جالب از ادل

Adele - biographya-com (18)

تک عکس ادل خواننده

Adele - biographya-com (19)

عکس ادل و همسرش

بیوگرافی ادل - Adele

عکس ادل با همسرش در دوران بارداری

بیوگرافی ادل - Adele

عکس بچه ادل Adele

بیوگرافی ادل - Adele

عکس فرزند Adele

بیوگرافی ادل - Adele

عکس ادل به همراه فرزندش

بیوگرافی ادل - Adele

عکسهای ادل هنگام دریافت جایزه

بیوگرافی ادل - Adele

جدیدترین عکسهای ادل Adele

بیوگرافی ادل - Adele

مجموعه تصاویر ادل خواننده بریتانیایی

Adele - biographya-com (20)

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا