بیوگرافی ژابی آلونسو – Xabi Alonso

Xabi Alonso - biographya-com (1)

ژابی آلونسو اولانو (به انگلیسی: Xabi Alonso) (به اسپانیایی: [ˈ(t)ʃaβi aˈlonso oˈlano]) (به باسکی: [ˈʃaβi aˈlons̺o oˈlano]) بازیکن فوتبال اهل اسپانیا و متولد ۲۵ نوامبر ۱۹۸۱ است.

زادروز : ۲۵ نوامبر ۱۹۸۱

زادگاه : تولوسا، اسپانیا

قد : ۱٫۸۳ سانتی متر (۶ فوت)

نام مستعار : مهندس ، الماس

باشگاه کنونی : رئال مادرید

شمارهٔ پیراهن :  ۱۴

پُست : هافبک

زندگی ورزشی

وی در تیم باشگاهی رئال مادرید نقش هافبک را ایفا می کند. او به خوبی می تواند از فوتبالیست ها عبور کند و به عنوان بهترین رهگذران توپ در جهان انتخاب شده است. نام خانوادگی وی یعنی آلونسو اولانو، یک نام خانوادگی باسکی است.او در سال های گذشته به عنوان بهترین هافبک دفاعی جهان انتخاب شده است.

ژابی آلونسو فوتبال را از رئال سوسیداد، تیم اصلی منطقه ی خانه اش Gipuzkoa آغاز کرد. او پس از یک فصل بازی در باشگاه ایبار (Eibar) به صورت قرضی، به رئال سوسیداد بازگشت که پس از آن مدیر جان توشاک، ژابی آلونسو را به عناون کاپیتان تیم منصوب کرد. آلونسو در نقش کاپیتانی موفق شد و در رئال سوسیداد در فصل ۲۰۰۳ – ۲۰۰۲ به مقام دوم لالیگا نائل آمد. آلونسو در ماه اوت سال ۲۰۰۴، با پیشنهاد ۱۰٫۵ میلیون پوند به باشگاه لیورپول پیوست. او در فصل اولش با لیورپول، لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد و در فینال این جام، یک گل به ثمر رساند.

فصل بعد نیز با لیورپول فاتح جام FA و انجمن سپر FA شد. سرانجام آلونسو با پیشنهاد ۳۰ میلیون پوند به باشگاه رئال مادرید پیوست. وی در جام های بین المللی معتبری مانند یورو ۲۰۰۴، جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان، یورو ۲۰۰۸، جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی و یورو ۲۰۱۲ برای تیم ملی اسپانیا بازی کرد. آلونسو اولین بازی ملی اش را در آوریل ۲۰۰۳ در پیروزی ۰–۴ اسپانیا در برابر اکوادور انجام داد و تا به حال با اسپانیا، قهرمان یورو ۲۰۰۸، جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی و یورو ۲۰۱۲ شده است.

در ۲۳ ژوئن ۲۰۱۲، آلونسو در یورو ۲۰۱۲ در مرحله ی یک چهارم نهایی، صدمین بازی ملی اش را انجام داد و دو گل به فرانسه زد و بهترین بازیکن میدان شناخته شد و صدمین بازی ملی اش را جشن گرفت.به او لقب مهندس را داده اند و در رئال مادرید میانه دار زمین است.

جوایز

بهترین اسپانیایی سال : ۲۰۰۳

بهترین گل ماه لیگر برتر : نوامبر ۲۰۰۴

FIFA / FIFPro جهانی XI (2): 2011، 2012

بهترین بازیکن خط میانی لالیگا : ۲۰۱۲

در تیم برتر یوفا یورو : ۲۰۱۲

مدال طلا شایستگی از نظام سلطنتی اسپورتینگ : ۲۰۱۲

بهترین هافبک دفاعی جهان در سال های ۲۰۱۱ – ۱۲ – ۱۳

عکس ژابی آلونسو

Xabi Alonso - biographya-com (7)

بیوگرافی و عکس ژابی آلونسو فوتبالیست اسپانیا

Xabi Alonso - biographya-com (5)

گالری تصاویر ژابی آلونسو

  Xabi Alonso - biographya-com (2)

عکس فوتبالی ژابی آلونسو Xabi Alonso

Xabi Alonso - biographya-com (3)

عکسهای شخصی از ژابی آلونسو

    Xabi Alonso - biographya-com (6)

عکس خانوادگی ژابی آلونسو

Xabi Alonso - biographya-com (4)

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا