بیوگرافی سسک فابرگاس – Cesc Fàbregas

بیوگرافی سسک فابرگاس - Cesc Fàbregas

فرانسِسک (سِسک) فابرگاس سولِر (به اسپانیایی: Francesc “Cesc” Fàbregas Soler)، بازیکن فوتبال عضو بارسلونا و تیم ملی اسپانیا است.

زادروز : ۴ مهٔ ۱۹۸۷

زادگاه : بارسلونا، اسپانیا

قد : ۱.۷۵ سانتی متر

نام مستعار : سِسک

باشگاه کنونی : بارسلونا

شمارهٔ پیراهن : ۴

پُست : هافبک وسط

زندگی

متولد سال ۱۹۸۷ میلادی در شهر بارسلونای اسپانیاست. او هم اکنون برای تیم باشگاهی بارسلونا و تیم ملی اسپانیا به عنوان هافبک وسط، بازی می‌کند.

فابرگاس کار خود را از آکادمی بارسلونا و به عنوان کارآموز فوتبال شروع کرد اما بلافاصله در سپتامبر سال ۲۰۰۳ توسط باشگاه آرسنال انگلستان، خریداری شد. او در اولین فصل حضور در آرسنال، چندان به خدمت گرفته نشد اما در فصل ۴-۲۰۰۳، به دلیل مصدومیت‌های پی در پی هافبک‌های آرسنال، بیشتر به میدان رفت. سِسک در سال ۲۰۰۳ به تیم زیر هفده سال اسپانیا دعوت شد و در همان سال در کشور فنلاند، برای این تیم به میدان رفت. او به دلیل بازی‌های فوق العاده برای تیم آرسنال، در سال ۲۰۰۶ به تیم بزرگ سال اسپانیا دعوت شد تا در جام جهانی ۲۰۰۶، برای این تیم به میدان برود. وی در سال ۲۰۰۸ با تیم ملی اسپانیا، قهرمان یورو ۲۰۰۸ و در سال ۲۰۱۰ قهرمان جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ شد.

سابقهٔ حضور در باشگاه‌ها

سال‌های اولیه

فرانسِسک فابرگاس، همیشه یکی از طرفداران تیم بارسلونا بود. او اولین بار وقتی که فقط ۹ ماه داشت، به همراه پدربزرگ خود به دیدن یکی از بازی‌های تیم بارسلونا رفته بود! فرنسِسک فوتبال حرفه‌ای را در تیم جوانان بارسلونا، در پست هافبک دفاعی آغاز کرد و در مدت حضور در این تیم، ۳۰ گل به ثمر رساند. او از تیم نوجوانان به تیم بزرگ سالان بارسلونا دعوت شد اما به دلیل سنّ کم، حتی یک بازی هم در نیوکمپ (ورزشگاه بارسلونا) انجام نداد. فابرگاس در ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۳ به تیم لندنی آرسنال پیوست. او بازهم به دلیل سنّ کم وارد تیم اصلی (بزگ سال) نشد ولی مصدومیت‌های پی در پی هافبک‌های کلیدی آرسنال، همچون پاتریک ویرا و اِدو، باعث شد که آرسن ونگر سرمربی آرسنال، او را به خدمت بگیرد.

سِسک در ۲۳ اکتبر همان سال با بازی در مقابل تیم رودِر هام یونایتد، با ۱۶ سال و ۱۷۷ روز سن، جوان‌ترین بازیکن تاریخ آرسنال شناخته شد. وی همچنین با گلزنی در بازی با تیم ولوِرهمپتون در جام حذفی انگلستان، که به برد ۱-۵ آرسنال انجامید، نام خود را به عنوان جوان‌ترین گلزن این تیم در تاریخ تیم آرسنال، ثبت کرد. در همان سال فابرگاس با تیم آرسنال، فهرمان لیگ انگلستان شد ولی به دلیل بازی نکردن در این لیگ، مدالی دریافت نکرد. فابرگاس در فصل ۵-۲۰۰۴، برای اولین بار، به دلیل مصدومیت‌های پاتریک ویرا، اِدو و گیلبرتو سیلوا در لیست یازده نفرهٔ آرسن ونگر قرار گرفت.

وی به عنوان جوان‌ترین بازیکن تاریخ لیگ انگلستان شناخته شد و با بازی‌های درخشان در مقابل تیم هایی همچون بلک بِرن و منچستر یونایتد، پاتریک ویرا و دیگر هافبک‌های وسط تیم آرسنال را نیمکت نشین کرد! فابرگاس جوان، در جام باشگاه‌های اروپا هم به میدان رفت و با گلزنی در برابر تیمروزِنبورگ، نام خود را به عنوان دومین جوانترین گلزن تاریخ این جام ثبت کرد. وی در جمع یازده نفرهٔ تیم آرسنال که با شکست تیم منچستر یونایتد قهرمان جام حذفی سال ۲۰۰۵ شد، حضور داشت.

پیوستن به یازده نفر اصلی تیم آرسنال

با ترک پاتریک ویرا در سال ۲۰۰۶ از تیم آرسنال و پیوستن به تیم یوونتوس، فرانسِسک فابرگاس به جای این بازیکن به خدمت گرفته شد. هیچ کس در آن زمان فکر نمی‌کرد که او با سن کم بتواند در جمع یازده نفرهٔ اصلی آرسنال دوام بیاورد اما او با درخشش در بازی‌های جام قهرمانان اروپا و لیگ انگلستان کیفیت بازی خود را به همگان نشان داد. فرانسِسک در بازی با تیم یوونتوس ایتالیا، در مقابل یار قدیمی خود، پاتریک ویرا قرار گرفت. او در مقابل تکل‌های خشن پاتریک دوام آورد و با ثمر رساندن یک گل و ساختن گلی دیگر برای آرسنال به موفقیت‌های خود افزود. فابرگاس با آرسنال به فینال جام قهرمانان رفت و در مقابل تیم سال‌های جوانی خود یعنی تیم بارسلونا قرار گرفت اما آرسنال در این بازی با نتیجهٔ ۱-۲ مغلوب این تیم شد.

فابرگاس در پایان فصل ۰۶-۲۰۰۵ با پیشنهادها زیادی از سوی تیم رئال مادرید اسپانیا رو به رو شد. آرسن ونگر، سرمربی آرسنال در یکی از مصاحبه‌های خود گفت: “فرانسسک فروشی نیست و به هیچ پیشنهادی از سوی هیچ تیمی گوش نخواهیم داد.” و آرسنال با سِسک در سپتامبر ۲۰۰۶ با اینکه این بازیکن ۶ سال دیگر هم با آرسنال قرارداد داشت، قراردادی ۵ ساله امضا کرد. فابرگاس دلیل رد کردن پیشنهادات دیگر و امضای قراردادی جدید را آرسن ونگر و شیوهٔ بازی آرسنال دانست.

فرانسِسک در فصل ۰۷-۲۰۰۶، تجارب بسیاری کسب کرد. او که به جمع بازیکنان اصلی تیم آرسنال پیوسته بود، در همهٔ بازی‌های لیگ انگلستان حضور داست و در مجموع با ۱۳ پاس گل به عنوان دومین بهترین پاسور لیگ معرفی شد. او در این فصل جوایز و عنوان‌های متعددی دزیافت کرد که از آن جمله می‌توان به جایزهٔ روزنامهٔ ایتالیایی توتو اِسپرت (Toto Sport) (که هر سال به بازیکن برتر سال داده می‌شود)، جایزهٔ بازیکن برتر ماه ژانویه و عنوان بهترین بازیکن فصل آرسنال، اشاره کرد به علاوه، سِسک نامزد کسب عنوان‌های بهترین بازیکن دنیا و بهترین بازیکن جوان دنیا بود اما هردوی این جوایز به کرسیتیانو رونالدو اهدا شد.

فصل ۰۸-۲۰۰۷، با مسائل پیش بینی نشده برای باشگاه آرسنال و فرانسِسک آغاز شد. ابتدا دیوید دین، معاون رئیس باشگاه آرسنال و در ادامه تیری آنری، بهترین گلزن تاریخ آرسنال، این باشگاه را ترک کردند. حتی آرسن ونگر هم قصد ترک آرسنال را داشت. در نبود تیری آنری و با وجود شرایط یاد شده، فرانسِسک فابرگاس، مهمترین و کلیدی‌ترین بازیکن تیم آرسنال بود و بر این اساس، تصمیم به رهبری کامل این تیم جوان گرفت. سِسک با زدن گل‌ها و دادن پاس گلهای زیاد، و نیز انجام بازی‌های درخشان، این موضوع را به اثبات رساند. او در ماه‌های آگوست، سپتامبر و اکتبر به عنوان بازیکن برتر آرسنال و به علاوه در ماه سپتامبر به عنوان بازیکن برتر ماه لیگ انگلستان انتخاب شد. سِسک در لیگ قهرمانان اروپا نیز برای آرسنال درخشید و با گلی که در بازی یک چهارم نهایی به تیم آث میلان زد، کیفیت بازی خود را به همگان نشان داد.

پیوستن به تیم بارسلونا

مذاکرات طولانی بارسا و آرسنال بالاخره نتیجه داد و فابرگاس با گذشتن از خیر ۴/۴ میلیون پوند دستمزد، با قراردادی ۳۵ میلیون پوندی راهی بارسلونا شد تا به هم تیمی هایش در در تیم ملی اسپانیا بپیوندد.

قرارداد فابرگاس با بارسلونا تا سال ۲۰۱۶ منعقد شده و برای آزاد سازی این قرارداد مبلغ ۲۰۰ میلیون یورو تعیین شده‌است.

سسک فابرگاس پیراهن شماره ۴ بارسلونا را به تن دارد.

پیوستن به تیم ملی اسپانیا

تیم جوانان

فرانسِسک فابرگاس در سال ۲۰۰۳، در بازی‌های جام جهانی زیر ۱۷ سال که در کشور فنلاند جریان داشت، برای تیم ملی جوانان اسپانیا به میدان رفت. تیم اسپانیا در دیدار نهایی مغلوب تیم محبوب برزیل شد ولی این موضوع از ارزش‌های سِسک کم نکرد. او با این که به عنوان هافبک در میدان حضور داشت، بهترین گلزن این تورنمنت شناخته شد و جایزهٔ بهترین بازیکن تورنمنت را هم از آن خود کرد. تیم زیر ۱۷ سال اسپانیا به همراه فرانسِسک، در جام ۲۰۰۴ اروپا نیز شرکت کرد ولی باز هم در بازی نهایی شکست خورد. سِسک به عنوان بازیکن طلایی این تورنمنت انتخاب شد.

سبک بازی

فابرگاس برای پیشرفت به آرسنال آورده شد. نقش اصلی او هافبک مرکزی بود ولی با مصدومیت های پاتریک ویرا،گیلبرتو سیلوا و ادو به تیم اصلی آورده شد. همچون اینیستا، فابرگاس کار خود را به عنوان هافبک دفاعی آغاز کرد ولی توانایی تسلط برتوپ، پاس دهی

خیلی زود فابرگاس در تیم اصلی جای افتاد، او معمولاً به عنوان بازیساز به کار برده می شد و به خاطر پاس های تحسین می شد. با وجود سن کم فابرگاس به خاطر نبوغ، خلاقیت، فضاسازی و بلوغ تحسین می شد. در آرسنال بیشترین عنصر خلاق تیم فابرگاس بود. و در طول فصل ۰۷-۲۰۰۶ ۱۶ پاس گل داد. از فصل ۰۷-۲۰۰۶ تا ۱۱-۲۰۱۰ فابرگاس بیشترین موقعیت ایجاد گل رادر بین لیگ های انگلیس، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و آلمان ایجاد کرد.

در آرسنال فابرگاس مسئولیت خلق فضا، زدن کرنر و ضربات آزاد و پنالتی ها را داشت. در فصول اولیه در آرسنال و مشکلات فراوانی که آرسنال در سال های اول حضور او داشت، فابرگاس موقعیت خیلی کمی برای گل زنی پیدا می کرد. ولی در فصل ۰۸-۲۰۰۷ او مشکل گلزنی اش را با ۱۱ گل در ۱۶ بازی حل کرد و آرسن ونگر مشکل عدم گزنی او را به خاطر مشکلات روحی و مشکل روانی دانست و با این گل زدن فابرگاس با میشل پلاتینی، هافبکی که گل زنی فراوانی داشت، مقایسه شد.

یکی از نگرانی های که در مورد فابرگاس وجود داشت، بازی بسیار برای تیم بود که این نگرانی را به وجود می آورد که دچار مصدمویت شود. با این نگرانی ها کمتر به کار گرفته شد و مصدومیتش در آرسنال به این موضوع کمک کرد.

عکس سسک فابرگاس

بیوگرافی سسک فابرگاس - Cesc Fàbregas

بیوگرافی و عکس سسک فابرگاس

بیوگرافی سسک فابرگاس - Cesc Fàbregas

عکسهای جدید سسک فابرگاس

بیوگرافی سسک فابرگاس - Cesc Fàbregas

زندگی نامه سسک فابرگاس بازیکن اسپانیایی

بیوگرافی سسک فابرگاس - Cesc Fàbregas

تک عکس سسک فابرگاس

بیوگرافی سسک فابرگاس - Cesc Fàbregas

عکسهای شخصی از سسک فابرگاس

بیوگرافی سسک فابرگاس - Cesc Fàbregas

والپیپر سسک فابرگاس

بیوگرافی سسک فابرگاس - Cesc Fàbregas

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا