بیوگرافی په په رینا – Pepe Reina

بیوگرافی په په رینا - Pepe Reina

خوزه مانوئل رینا پائز (زادهٔ ۳۱ اوت ۱۹۸۲) فوتبالیست اهل اسپانیا است که در پست دروازبان برای باشگاه فوتبال ناپولی در سری آ و تیم ملی فوتبال اسپانیا بازی می‌کند. او را همچنین با نام‌های په په رینا و خوزه رینا هم می‌شناسند.

زادروز : ۳۱ اوت ۱۹۸۲

زادگاه : مادرید، اسپانیا

قد : ۶ فوت ۲ اینچ (۱.۸۸ متر)

نام مستعار : په په رینا

باشگاه کنونی : ناپولی

شمارهٔ پیراهن : ۲۵

پُست : دروازه بان

زندگی

خوزه رینا پسر دروازبان پرآوازه باشگاه فوتبال بارسلونا و باشگاه فوتبال اتلتیکو مادرید، میگوئل رینا است. او دوران ورزشی اش را از تیم جوانان باشگاه فوتبال بارسلونا شروع کرد و او اولین بار در فصل ۲۰۰۰-۰۱ در لالیگا برای باشگاهش به میدان رفت. او در سال ۲۰۰۲ به طور قرضی به باشگاه فوتبال ویارئال رفت، شایستگی‌های او باعث شد او گزینهٔ اول برای ایستادن در دروازه باشد و به همین دلیل قرارداد او در سال ۲۰۰۴ به صورت دائمی در آمد.

اما خیلی زود باشگاه را به مقصد مرسی ساید باشگاه فوتبال لیورپول ترک کرد. رینا از بدو ورودش در سال ۲۰۰۵ به باشگاه گزینه اول برای ایستادن در درون دروازه بود. او در سال ۲۰۰۶ اولین جامش را با باشگاه فتح کرد، او در بازی پایانی FA Cup که مقابل باشگاه فوتبال وستهام یونایتد برگزار می‌شد سه پنالتی را مهار کرد تا کمک کند که تیمش این جام را فتح کنند.

در سال ۲۰۰۷ او توانست همراه تیمش به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کند، مسابقه‌ای که پدرش در سال ۱۹۷۴ در آن پیروز شده بود، اما تیم او بازی را به باشگاه فوتبال آ ث میلان واگذار کرد. رینا در پست دروازبانی در لیورپول از خود یک رکورد بر جای گذاشته‌است، او در سه فصل متوالی حضورش در این تیم توانسته‌است جایزه دستکش طلایی لیگ برتر انگلستان را به خاطر بیشترین بازی بسته نگاه داشتن دروازه اش کسب کند.

در رده بین‌المللی، رینا در ابتدا برای تیم ملی فوتبال جوانان اسپانیا بازی می‌کرد، او در سال ۱۹۹۹ همراه تیمش توانست برنده جام زیر ۱۷ سال‌های اروپا شود. او در سال ۲۰۰۵ به رده بزرگسالان تیم ملی فوتبال اسپانیا پیوست ولیکن در آن جا همواره در سایهٔ حضور ایکر کاسیاس قرار داشت. او یکی از اعضای تیم ملی فوتبال اسپانیا در جام جهانی ۲۰۰۶ و همچنین یورو ۲۰۰۸ بود.

او به همراه تیمش توانست مقام قهرمانی یورو ۲۰۰۸ را بدست بیاورد. وی در فصل نقل و انتقالات تابستانی 2013 به طور قرضی از لیورپول به ناپولی منتقل شد.وی بعدا اعلام کرد که سران لیورپول و برندان راجرز در مدت حضور وی در لیورپول بااو رفتار خوبی نداشتند.

عکس په په رینا

بیوگرافی په په رینا - Pepe Reina

بیوگرافی و عکس په په رینا

بیوگرافی په په رینا - Pepe Reina

عکسهای په په رینا دروازه بان اسپانیایی

بیوگرافی په په رینا - Pepe Reina

گالری عکسهای جدید په په رینا

بیوگرافی په په رینا - Pepe Reina

دانلود عکسهای با کیفیت په په رینا

بیوگرافی په په رینا - Pepe Reina

دانلود تصاویر په په رینا

بیوگرافی په په رینا - Pepe Reina

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا